Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerä Ota lapsi töihin-päivä

Vierailija
19.11.2018 |

Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?

Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".

Kommentit (302)

Vierailija
201/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ja minun lapset... Voi nyyh!

Vierailija
202/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hhyytr kirjoitti:

miten ravintolan kokki vie lapsen töihin

entäpä pankkiasiakaspalvelija

entäpä kaupan kassa

ray peliluolan työntekijä

itsenäinen katu hxxra

Kaupan kassa voi ainakin pikkukaupassa laittaa lapset hyllyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hauska idea, mikäli työt sen mahdollistaisivat.

Itse voisin ottaa muksun mukaan, moni ei, kuten on moneen kertaan todettu.

Moni toimistotyökin on sellaista, ettei se avaudu lapselle mitenkään, iskä/äiskä vaan lukee ja kirjoittaa tietokoneella.

Taas voi siteerata Spede-vainaata: "Muuten sopis, mutta kun ei käy!"

Vierailija
204/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on tietty vielä ne, joiden vanhemmilla ei ole sitä työtä :(.  No niin, Nikopetteri, nyt äiti tässä täyttää tämän hakemuksen kelalle netissä...

Uudenmaan TE-toimisto on listalla. Eli sinne sitten työttömien lapset jos suinkin Etelä-Suomessa asuu.

Jännää! Millä listalla?

Uudenmaan TE-toimistossa henkilökunnalle tiedotettiin jo aikoja sitten, ettei siellä tähän päivään osallistuta.

Vierailija
205/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on näitä keskiluokkaisten kaupunkilaisten toimistohipstereiden juttuja. 

Vierailija
206/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on näitä keskiluokkaisten kaupunkilaisten toimistohipstereiden juttuja. 

Ja tämä on sitä kuuluisaa kateellisten panettelua. Kun minulla ei ole enkä jaksa tehdä töitä sen eteen että olisi niin se että muilla on, on NOLOA ja TYHMÄÄ.

Ehkä lapsivihamielisyys johtuu siitä, että aikuiset ovat itse taaperoiden tasolla?

Vierailija
207/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ainakaan tykkäis jos jonkun kakara tulis työpaikalleni pyörimään.

Vierailija
208/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on joku ihme käsitys, että kaikki tekevät siistiä sisätyötä jossain toimistossa. 

Nimenomaan. Ap kysyi kuka idean keksinyt, taatusti toimistotyöntekijät!! Kaikille työpaikoille eivät lapset sovi.

Vierailija
209/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kyllä on taas niin lapsivihamielinen avaus ettei mitään rajaa. Ei ihme että syntyvyys laskee.

Mikä tässä on muka lapsivihamielistä??!! Kaikille työpaikoille ei lapsia vaan voi tuoda.

Vierailija
210/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää tämä, että vaitiolovelvollisuus käsitetään jotenkin suhteelliseksi asiaksi. Ei vaitiolovelvollinen voi päättää, että joku (lapsi tai ei) saa kuulla asioita vain siksi ettei ymmärrä niitä.

VAITIOLOVELVOLLINEN, OLE VAITI.

Vierailija
211/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin useinkin alle kouluikäisenä äitini työpaikassa, koska hän ei saanut minulle hoitajaa mistään. Pelkästään hyviä muistoja jäi. Mutta olinkin kiltti lapsi enkä varmaan häirinnyt ketään. Palloilin itsekseni työpaikalla ja viihdytin itse itseäni. Äidillä oli paljon töitä, ei hän ehtinyt minua paimentamaan. Suosittelen kaikkia vanhempia viemään lapsensa silloin tällöin työpaikalleen.

212/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on tietty vielä ne, joiden vanhemmilla ei ole sitä työtä :(.  No niin, Nikopetteri, nyt äiti tässä täyttää tämän hakemuksen kelalle netissä...

Uudenmaan TE-toimisto on listalla. Eli sinne sitten työttömien lapset jos suinkin Etelä-Suomessa asuu.

Jännää! Millä listalla?

Uudenmaan TE-toimistossa henkilökunnalle tiedotettiin jo aikoja sitten, ettei siellä tähän päivään osallistuta.

http://www.lapsimukaantoihin.fi/osallistujat/

Lapsi mukaan töihin -päivä 23.11.2018

Vierailija
213/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen päivä on kyllä ihan jumalattoman perseestä.

Meilläkin viime vuonna tätä päivää "juhlittaessa" yksi kollega toi lapsensa mukaan töihin. Ollaan töissä isossa finanssialan yrityksessä, ja meidän tiimi tekee hiljaista, vaitiolovelvollisuuden piirissä olevaa tiukasti tietosuojattua työtä. Tämä kyseinen piloille hemmoteltu (aivan tajuttoman raivostuttava) noin 10v kakara sitten värkkäili päivän jotain ihan turhia muistutuslappusia (tyyliin muista tavoitteet) meille muille, kun lapsirakas esimiehemme näin käski. Koko päivän se lapsi sitten pyöri ja riekkui muiden työpisteillä. Vitutti.

Vierailija
214/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kylläpä tulisi meidän muksulle mielenkiintoinen päivä. Olen töissä ruumishuoneella ja isänsä on rauhanturvaaja...

Vierailija
215/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Ota hei rauhallisesti. Samalla periaatteella ei voida viettää isänpäivää, kaikilla ei ole isää. Äitienpäivää, kaikilla ei ole äitiä. Sekä kaikkia muita vastaavia.

Vierailija
216/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien paikka ei taida olla aikuisten työpaikoilla. Ymmärrän, että lapsimyönteisyyttä pitäisi saada meidän yhteiskuntaan lisää ja syntyvyys nousuun, mutta tällä päivällä on todennäköisesti päinvastainen vaikutus. Työelämä on nykyään kiireistä ja vaativaa, ei siinä ole tilaa lapsille päivän mittaan.

"ei siinä ole tilaa lapsille päivän mittaan"

No voi hyvänen aika sentään, kyseessä on yhdestä päivästä 3 tuntia-puoli päivää!

Vierailija
217/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Mulla on ollut sen verran paljon "ota työt kotiin" -päiviä että mun teinit tasan tarkkaan tietävät työnkuvani. Kuulemma tylsältä vaikuttaa. Ja nyt ne pitäisi raahata sitten officelle samaa katselemaan. Ei ne taida haluta.

Ei tämä päivä olekaan "raahaa tympääntynyt teini työpaikalle"!

Se on ota lapsi töihin -päivä, eli jokainenhan nyt tajuaa, ettei sinne teinit halua, eli pienille lapsille joista on jännää tulla hetkeksi vanhempien kanssa töihin. Ei meidänkään 13v tulisi työpaikalleni vaikka kuinka houkuttelisin.

Kyllä vaan koskee myös teinejä. Meillä duunissa toi päivä koskee peruskouluikäisiä.

Pointti olikin siinä, että mikäli teinillä ei vois vähempää kiinnostaa kun vanhemman työ näyttää tylsältä niin miksi sille teinille edes ehdotetaan, että tule saatikka, että yritettäisiin väkisin raahata paikalle?

Vierailija
218/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota hei rauhallisesti. Samalla periaatteella ei voida viettää isänpäivää, kaikilla ei ole isää. Äitienpäivää, kaikilla ei ole äitiä. Sekä kaikkia muita vastaavia.

Äitienpäivää ja isänpäivää ei sentään vietetä kesken koulupäivän.

Vierailija
219/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, sitä lasta varmaan hirveästi kiinnostaa ne sun vaitiolovelvolliset asiat.

Työnantajaa saattaa kuitenkin kiinnostaa siinä määrin, että lapsia ei joka paikkaan päästetä.

Vierailija
220/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama, lapsi ei voi tulla tuotantotiloihin tietoturvasyistä ja joutuisi istuskelemaan jossain taukoalueella omin päin. Mitä järkeä siinä on, kun muutenkin pitäisi olla koulussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän