Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerä Ota lapsi töihin-päivä

Vierailija
19.11.2018 |

Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?

Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".

Kommentit (302)

Vierailija
221/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten on tärkeää päästä näkemään ja kokemaan, missä heille tärkeät aikuiset tekevät työtä ja mitä työn teko on."

Tätä lausetta hoetaan tuolla sivustollakin, mutta ei perustella miksi tuo on niin tärkeää. En myöskään oikein ymmärrä logiikkaa, että järjestetään työpaikalla lapsille joku puuhapäivä, miksi? Eihän ne vanhemmat siellä töissä askartele, vaan tekevät töitä, eli eikö tämä ole hieman harhaanjohtavaa?

Omalle työpaikalle ei onneksi kukaan voi lapsia tuoda, ja jos toisi niin aika tylsää ja hyödytöntä olisi kaikkien kannalta.

Vierailija
222/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs vikaa siinä vanhainkotipäivässä olisi? Ehkä se ei ole sallittua, koska toisi siellä työskenteleville lisää vastuuta ja aikataulutusongelmia, ja olisi ehkä jopa laitonta, en tiedä. Mutta noin muutoin niin sehän olisi oikein hyvä vaihtoehto.

ööh mitenkäs vaitiolovelvollisuus, MRSA, ESBL, aggressiiviset psykogeriatriset hoidokit...

suurimmaksi osaksi laitoksissa asuvat vanhukset eivät ole herttaisia mummoja jotka mielellään juttelevat lasten kanssa. Ne herttiaset mummot asuavt kotona koska eivät tarvitse laitoshoitoa.

Olen töissä muistisairaiden vanhusten asumisyksikössä. Olemme mukana ja tänne on tulossa lapsia pe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?

Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".

Ota hei rauhallisesti. Samalla periaatteella ei voida viettää isänpäivää, kaikilla ei ole isää. Äitienpäivää, kaikilla ei ole äitiä. Sekä kaikkia muita vastaavia.

Äitienpäivää ja isänpäivää ei sentään vietetä kesken koulupäivän.

Siellä ne tosin kuhisee aina viikko, pari ennen äitien- ja isänpäivää ja värkkäävät lahjoja. Kouluajalla! Apuva!

Vierailija
224/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on joku ihme käsitys, että kaikki tekevät siistiä sisätyötä jossain toimistossa. 

Mites lentoemännät tai ympäri Eurooppaa pyörivät rekkakuskit? Tai edes sairaanhoitaja tai lääkäri ei todellakaan voi ottaa lasta töihin päiväksi, tuskin siellä on vara ruveta keventämään hommia sen mukaan.  Mitä tuollaisen päivän keksijät ovat oikein ajatelleet? Tietty, että vie sitten jonkun sukulaisen töihin. Omassa työssäni ei lapselle ole mitään vaaraa, mutta olisi varmasti hemmetin tylsää katsoa, kun istun tietokoneen ääressä koko päivän ja toisaalta ei olisi aikaa keksiä viihdykettä jollekin tutun lapselle, kun töissä on tällä hetkellä aika kiire. Pöljä jenkeistä kopioitu idea tuokin. 

Minä olen baarimestari yökerhossa. Tokihan otan lapseni mukaan sinne yöksi, voi nyt vit... Oikeasti oltiin muksun kanssa kotona, käytiin uimassa ja kirjastossa. En kertonut lapseni koulussa. Lapsen isä on työmatkalla parhaillaan.

Vierailija
225/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä idea ylipäätään. Hyvin harvalle työpaikalle voi viedä lapsia.

Kuitenkin useampi sata työnantajaa osallistuu tänäkin vuonna päivään, alat ihan laidasta laitaan.

http://www.lapsimukaantoihin.fi/osallistujat/

Moni työnantaja kilpailee nykyisin mielikuvilla mukavasta ja perhemyönteisestä työpaikasta ja haluavat osallistua tähän.

Eikä kyse ole siitä että ne lapset tekis sen oman vanhempansa kanssa töitä koko päivän, vaan useimmissa paikoissa työnantaja on järjestänyt lapsille ohjelmaa. Jos nyt vaikka Finnair olisi tuossa mukana, niin varmaan siellä nyt pääsisi lentokoneeseen katsomaan mitä lentoemäntä tekee ja mitä lentäjä tekee, ei sitä että se lapsi lähtisi mukaan lennolle. Miksi? Jaa-a. Ehkä kun ne lapset on kohta aikuisia ja valitsee ammatteja ja kuluttaa rahaa. Halutaan luoda myönteistä mielikuvaa työelämästä ja firmasta.

Ihme vänkääjiä. Ei tartte viedä jos ei pysty tai jos oma työnantaja ei osallistu tai siitä on dietämätöntä hankaluutta. Tämä ei ole millään muotoa pakollinen juttu.

Meidän firma on ollut mukana, olen mainostoimistossa. Ihan hauska juttu on ollut ja myös lapsettomat (meillä enemmistö miehiä, johtuu varmaan siitä. Yleensä kärttyisimpiä ovat nuoret ja keski-ikää lähestyvät naiset ) on esitellyt ihan mielellään töitään ja lapset ovat testanneet esim. yhdelle firmalle tekeillä ollutta peliä (suunnattu lapsille) ja sieltä tuli oikeasti hyviä kommentteja joita myös toteutettiin.

Kaveri on hoitaja ja töissä vanhusten palvelutalossa. Siellä lapset olivat mm. laulaneet vanhusten kanssa. Sellaisissa tilanteissa missä ei käsitellä salassa pidettäviä asioita eikä tietenkään missään hoitotoimenpiteissä. Monessa paikassa pystyy järjestämään jos haluat on ja aika monella työnantajalla on.

Vierailija
226/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän tähän Bring your kids to work -päivään osallistuu aika pienet lapset, joten mistään TET-päivästä ei tosiaankaan ole kyse. Meillä töissä ainakin ikähaarukka on ollut siellä 2-10 välillä.

Meilläkin työnantaja vahvasti mukana tässä kampanjassa ja lapsille on järjestetty kaikenlaista kivaa ohjelmaa aamupäiväksi. On piirustuskilpailua, toimistossa suunnistuskilpailua ym.  Iltapäivällä jokainen voi itse harkita viekö lapsen päiväkotiin/kouluun/kotiin vai jääkö lapsi toimistolle vanhemman mukana.

Esim minulla työmatka sen verran pitkä, että ekaluokkalainen joutuu kyllä olemaan koko päivän mukanani. Iltapäiväksi olen varannut lapselle tabletin jossa pelejä ja lastenohjelmia. Itselläni iltapäivällä jopa yksi tunnin palaveri (jonne lapsi ei tule mukaan), mutta saa istua minun pöydän äärellä tablettinsa kanssa, joten eiköhän viihdy.

Kaikilla tällainen ei tosiaan varmasti onnistu, mutta joillakin onnistuu. MIKSI sitä ei siis voisi niille suoda, joiden työpaikalla se onnistuu. Ei kaikki tässä elämässä muutenkaan aina mene tasan

Vierailija
227/302 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lapsensa menettäneelle työpaikka on ainoa lapseton vyöhyke, jossa pitää surua kurissa. Itse olen poissa töistä aina, kun tiedän sinne tuotavan lapsia, etenkin vauvoja.

Vierailija
228/302 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Muistutukseksi!

Vierailija
229/302 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teho-osastolla hoitajana. Haittaisiko teitä jos toisin tenavani riekkumaan sinne?

Vierailija
230/302 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Aloituksessani oli se pointti, että tämä päivä alkaa selkeästi olla niin virallinen, että harmittaa lasten puolesta laittaa nämä kouluun.

Toisille tämä päivä on joko lyhyt piipahdus vanhempien töissä tai hulinapäivä, jonka työpaikka on järjestänyt.

Koska moni on koulusta pois, on minun lapseni ns. lavasteena opettajan työpäivässä (koska hommissa ei voida edetä).

Ja tästä syystä harkitsen jatkossa lasten pitämistä kotona, saavat viettää oman vapaapäivän ja nukkua pitkään.

Meidän työt ovat samat vuodesta toiseen, joten tämä päivä tulee olemaan samanlainen lapsille jatkossakin.

Täällä sanottiin että aina ei saa kaikkea jne., pettymyksiin pitää tottua. Niin voitaisiin ehdottaa, että nämä koulusta poisolevat tekevät rästiin jääneet hommat jonain päivänä koulun jälkeen? Tai paremminkin niin että VANHEMMAT käyvät läpi tehtävät lastensa kanssa. Näin ollen minun lapseni saavat tehdä koulussa sitä mitä siellä kuuluukin ja teidän toimistotyöläisten lapset pääsevät tutustumaan työpaikalle.

Mutta tosiaan jatkossa aion anoa lapsille vapaapäivän ja saavat olla kotona, olkoon niin.

Vierailija
231/302 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kyllä on taas niin lapsivihamielinen avaus ettei mitään rajaa. Ei ihme että syntyvyys laskee.

Mielestäni aivan päinvastoin! Lasten etua ja tasa-arvoisuutta tuossa perättiin!

Vierailija
232/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämän päivän voisi järjestää enintään kerran viidessä vuodessa. Omassa toimistotyöpaikassa lapsi mukaan töihin -päivä näytti olevan monille lapsellisille syy jättää ne varsinaiset työt tekemättä kun piti koko ajan olla askartelemassa kaikkea ns. söpöä tarhaikäisten lasten kanssa tai etsiskellä karkuun juosseita lapsia pitkin toimiston käytäviä. Lapsettomille tai muuten vaan päivän osallistumattomille jäi sitten se varsinainen työn teko.

Vierailija
233/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä päivä pakko järjestää työaikana? Miksei sitä järjestetä vaikka lauantaina tai arkena työpäivän jälkeen klo 16? Silloin siihen voisivat osallistua halukkaat omalla ajallaan. En näe mieltä siinä, että väkisin osallistetaan kaikki työntekijät tällaiseen perhepäivään, oli heillä itsellään lapsia tai ei, kiire töissä tai ei.

Vierailija
234/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kanssa rassailtiin emättimiä ota lapsi töihin päivänä.

Vierailija
235/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kaikkien ihmisten ja perheiden elämä ei ole samanlaista. Elämässä tulee väkisin eteen näitä tilanteita, kun esim. oman elämäntilanteen vuoksi ei voi osallistua tiettyyn tapahtumaan, tai kun omat ominaisuudet eivät sovi tarjolla olevaan työhön. Kaikesta ei tarvitse pahoittaa mieltään, edes lapsen pettymyksen vuoksi. Se on vain elämää.

Lapsi tarvitsee myös pettymyksen ja epäonnistumisen kokemuksia. Jos tilanne on perheesi kohdalla tämä, kerrot tämän lapsellesi ikätasoa vastaavalla tavalla. Teette sitten lapsen kanssa jotain muuta kivaa yhdessä.

Vierailija
236/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä siinä on että työpaikka järjestää lapsille jonkun tivolin sinne yhdeksi päiväksi. Eihän lapset siitä opi mitään sen vanhemman työstä.

Ihan tyhmä idea monellakin tapaa.

Vierailija
237/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä siinä on että työpaikka järjestää lapsille jonkun tivolin sinne yhdeksi päiväksi. Eihän lapset siitä opi mitään sen vanhemman työstä.

Ihan tyhmä idea monellakin tapaa.

Millaista työtä aikuinen tekee, jos sitä voi tehdä 6 v.?

Vierailija
238/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en keksi yhtään ainoaa positiivista puolta tässä. Meillä päivä meni odotettua paremmin, mutta kyllä vaan minua vaadittiin tiukkaan sävyyn "keksimään lapsille hommaa",  siis ihan yhtäkkiä kesken omien töitteni tultiin tämä sanomaan. Kieltäydyin kohteliaasti. Mitään järkeä tässä päivässä, ei mitään järkeä. 

Vierailija
239/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin etäpäivän. Ei naisettomana ja lapsettomana miehenä niitä kerubeja todellakaan jaksanut. Kerroin myös mielipiteeni pomolle, joka komppasi ja nyökytteli. Kuulemma nämä jutut tulee ylempää...

Vierailija
240/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

No et ole kummoinenkaan äiti, jos et osaa kouluikäiselle lapsellesi selittää, ettei kyse ole siitä, ettet välitä ja tykkää, vai pelkkä provoko tämä aloitus oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä