Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerä Ota lapsi töihin-päivä

Vierailija
19.11.2018 |

Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?

Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".

Kommentit (302)

Vierailija
241/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noita päiviä tulee muitakin mutta onneksi kohta ohi tää kodin ja koulun yhteistyö.

Ymmärrän hyvin sua sillä lapsi tuossa kärsii.

Meillä on nää aikuiset päiväksi kouluun ja lapset jää kotiin.

Vierailija
242/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaikkien ihmisten ja perheiden elämä ei ole samanlaista. Elämässä tulee väkisin eteen näitä tilanteita, kun esim. oman elämäntilanteen vuoksi ei voi osallistua tiettyyn tapahtumaan, tai kun omat ominaisuudet eivät sovi tarjolla olevaan työhön. Kaikesta ei tarvitse pahoittaa mieltään, edes lapsen pettymyksen vuoksi. Se on vain elämää.

Lapsi tarvitsee myös pettymyksen ja epäonnistumisen kokemuksia. Jos tilanne on perheesi kohdalla tämä, kerrot tämän lapsellesi ikätasoa vastaavalla tavalla. Teette sitten lapsen kanssa jotain muuta kivaa yhdessä.

Mutta jos sinun lapsesi häiritsee minun työntekoa. Voin siis kieltää kipakasti, vaikka lapsellesi tulee paha mieli. Hyvä tietää, että saan aiheuttaa lapsellesi pettymyksen.

Toinen, mikä tulee mieleen. Näinhän lapset oppivat, että töissä leikitään ja piirrellään ja juodaan mehua. Sitähän isi ja äitikin tekee töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/302 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun teinillä ei ollut tota päivää. Olisi päässyt metsään, Ai niin se inhoaa metsää. Ikää 14vuotta, melkein jo 15v.

Vierailija
244/302 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat nuoret työntekijät  voi laittaa viihdyttämään lapsia sillä aikaa, kun vanhemmilla on tärkeitä palavereja. Nuorilla kun yleensä ei ole vastuullisia hommia vielä. Lapset saavat näin tutustua toimistoon ja heille voi järjestää jotain pientä leikkiä ja viihdykettä ja välipalaa.

Minusta on kiva idea. Kodin ja koulun yhteistyötä

Vierailija
245/302 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, sitä lasta varmaan hirveästi kiinnostaa ne sun vaitiolovelvolliset asiat.

Oletko sä sitä mieltä, että mun alakouluikäisiä lapsia ei lasketa ihmisiksi, joilla on ihan normaali kuulo? Että jos vaikka käsittelen jonkun ihmisen henkilökohtaisia asioita (esim. sairauksia, mielenterveyttä) niin se on ihan ok lapsen aikana?

Vai laitanko lapselle peltorit päähän? Ap

Se, että kuulee jonkin asia ja kiinnostuu siitä on kaksi eri asiaa. Lapsilla tommoset jutut menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

En ole ap mutta olen samaa mieltä. Ihan sama, kiinnostaako lasta, mutta jos työssä käsiteltävät asiat ovat salaisia, rajoitettua käytöltään tms, niin niitä EI käsitellä sellaisten ihmisten kuullen tai nähden, joille ei ole tehty riittäviä turvallisuusselvityksiä tai vaitiolovakuutuksia. Silloin ei ole lapsella asiaa työpaikalle.

Vierailija
246/302 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli mukana leikkaussalissa kun vatsaa leikattiin eräältä rouvalta

Vierailija
247/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tapahtuma kirjoitti:

Osa kommentoijista ei ehkä ole perehtynyt riittävästi :) Ensinnäkin jos vanhempi on työtön tai työpaikalle ei voi viedä, esim. kummi voi hyvin ottaa lapsen mukaan, jos hänen työpaikkansa osallistuu päivään.

Olen asiantuntijatyössä toimistossa, ja olemme suunnitelleet päivän kunnolla. Lapsille erilaisia tehtäviä päivän hengessä ja muuta aktivointia. Ihmiset kertovat työstään. Jos joku ei halua olla paikalla, hän voi valita etätyöpäivän. Uskon että tästä tulee kiva kokemus niin lapsille kuin vanhemmille ja kaikki saavat uusia kokemuksia ja näkökulmia.

Olen vela ja ilmoittauduin tänään sairaaksi. 

Vierailija
248/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat nuoret työntekijät  voi laittaa viihdyttämään lapsia sillä aikaa, kun vanhemmilla on tärkeitä palavereja. Nuorilla kun yleensä ei ole vastuullisia hommia vielä. Lapset saavat näin tutustua toimistoon ja heille voi järjestää jotain pientä leikkiä ja viihdykettä ja välipalaa.

Minusta on kiva idea. Kodin ja koulun yhteistyötä

Tämän siis oli vitsi, olihan? Ei todellakaan nuorena lapsettomana olisi kiinnostanut viihdyttää työkavereiden lapsia. 

Vierailija
249/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja kirjoitti:

Monelle lapsensa menettäneelle työpaikka on ainoa lapseton vyöhyke, jossa pitää surua kurissa. Itse olen poissa töistä aina, kun tiedän sinne tuotavan lapsia, etenkin vauvoja.

Tämä.

Vierailija
250/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan voisi edes ajatella ottaa töihin mukaan .Kuka työt tekisi?Ehkä nämä etätyön tekijät voivat näin tehdä.Typerien ajatus.Voin jättää siltä päivältä työni tekemättä .Älkää poratko pomot.

Vierailija
251/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuollaista onneksi ollut, kun lapset olivat tuossa iässä. Tiedän, että nyt sellaisia täälläkin pidetään.

Itse olen sellaisessa työpaikassa, ettei sinne saa vaitiolovelvollisuuden takia viedä lapsia, tai ketään muutakaan tietysti. Työni on kyllä ihan tavallista, mutta se mitä näen ja kuulen muiden tiloissa työskentelevien taholta ja tilat yleensäkin siellä, ovat kaikki vaitiolovelvollisuuden piirissä.

Vierailija
252/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on lapsivihan luvattu maa.

Missä sinä näet VIHAA? Ettei vaan olisi vika omassa asenteessasi.

Et taida pahemmin edes matkustaa?

Painu Ranskaan, siellä vedetään lapsia köniin jos eivät käyttäydy, ja monissa ravintoloissa & kahviloissa on lapsikieltokyltit ovissa!

Vierailija
253/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

A) Valtaosan työ lienee sellaista, että siinä on vastuuta, kiirettä, haastetta, muuttuvia tekijöitä, työturvallisuuteen liittyviä tekijöitä, vaitiolovelvollisuutta jne, että lasta ei vai voi ottaa.

B) Jos yllä olevia ei ole, niin missä työssä ja miten lasta voi pitää niin, ettei hän joko häiritse oman vanhemman tai muiden työtä.

C) Jos silti voi viedä, onko järkeä antaa työstä se kuva, että juodaan mehua, otetaan keksiä ja hassutellaan.

Typerintä ikinä lienee, kun joku täällä väitti, että lasten kuullen/nähden voi käsitellä vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita, kun ei ne kuule. A) Ne juuri kuulee - kokemusta on. B) Pitäisi näin ajattelevien ihmisten asiat ja sairaudet jatkossa aina käsitellä vaikka naapuruston lasten kuullen.

Ja ajatelkaa niitä, joilla lapsiin liittyy joko kipeitä tunteita tai jotka tosissaan tekevät työajan töitä.

Vierailija
254/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihanaa kun työkaverit toi eri-ikäisiä lapsia työpaikalle. Avokonttori eikä mikään julkisen pulju, mutta lapsia sietämättömät pysty jäämään kotiin etätöihin halutessaan. Jututin kaikkia mahdollisia pikkuihmisiä, ja yhden porukan kanssa käytiin lounaallakin. Näitä vois olla useamminkin kuin vain kerran vuodessa.

T: lapseton 30v

Vierailija
255/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kiva päivä. Meillä oli töissä monen ikäisiä lapsia, nelivuotiaasta ylöspäin. He pääsivät tekemään  tietokonepelejä ja viihtyivät hienosti.  Lisäksi he olivat hyväkäytöksistä ja kivaa porukkaa.  

Vierailija
256/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

No et ole kummoinenkaan äiti, jos et osaa kouluikäiselle lapsellesi selittää, ettei kyse ole siitä, ettet välitä ja tykkää, vai pelkkä provoko tämä aloitus oli?

Tämä. Aika onnetonta vanhemmuutta, jos ei tästä päivästä selviä. Minun lapsissa lienee jotain vikaa, koska heille ei tullut mieleenkään pahoittaa mieltään siitä, ettei minun tai toisen vanhempansa töihin todellakaan voi lapsia viedä. Heikolla pohjalla on lapsen elämä, jos tämän takia kokee, ettei vanhempi välitä.

Vierailija
257/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä taas mieleni niin pahoitin...

On olemassa myös monia työpaikkoja, jonne lapsen voi ottaa mukaan sovittuna päivänä yhden kerran vuodessa esim. koulut, päiväkodit, kaupat, pankit, kampaamot, kahvilat, seurakunnan kerhot, vanhainkodit, toimistot jne. Aika paljon työpaikkoja...

On toki monia työpaikkoja, jonne lasta ei voi ottaa, mutta pitääkö ilo sitten pilata muiltakin? Eiköhän jokaisella lapsella ole joku sukulainen, naapuri tai tuttava, joka työskentelee alalla, jonne lapsen voi ottaa mukaan töihin. Meidän työpaikalla oli tänään 15 lasta mukana, joista useampi 2-3v. Koululainen voi hyvin käydä tutustumassa vaikka kummin työpaikkaan. Mutta kun tänä päivänä trendi on, että minä, minä ja minun oikeuteni ja minun uhriutumiseni ja se koettu vääryys...

Vierailija
258/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli hauska ajatus näin patologin näkökulmasta että ottaisinko lapset mukaan töihin vai en. Näen kuitenkin jos jonkinmoista kroppaa siellä. Mieheni taas työskentelee keikkatöissä nk. "paskamaissa" teollisuuden parissa joten lasten lähettäminen Pakistaniin tai Turkmenistaniin kuulostaa aika pelottavalta. No, mikä ettei jos koulu vaatii!

Vierailija
259/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää tämä, että vaitiolovelvollisuus käsitetään jotenkin suhteelliseksi asiaksi. Ei vaitiolovelvollinen voi päättää, että joku (lapsi tai ei) saa kuulla asioita vain siksi ettei ymmärrä niitä.

VAITIOLOVELVOLLINEN, OLE VAITI.

Juuri näin. Pitää olla älykkyydessä jotain vikaa, jos ei älyä, että vaitiolovelvollisuus on täysi vaitiolovelvollisuus ilman tulkintaa siitä, että kuuleeko joku, kiinnostaako jotain tai ymmärtääkö joku.

Vierailija
260/302 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta typerä idea. Työt jää kyseiseltä päivältä tekemättä. Työpaikka nyt ei vaan ole mikään leikkikerho, ei edes yhtenä päivänä vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi