IVF/ICSI viikolla 22?
Meille tulossa toinen IVF-hoito, onko ketään menossa samoissa?
File: lapsettomuutta takana 3,5 vuotta, joista hoitoja viimeisten 2,5 vuoden ajalla. Syynä mun epilepsialääkityksen laiskistuttama hormonitoiminta ja ekassa IVF:ssä tuli ilmi myös jotain munasolujen laatuongelmaa. Hoitoja on käyty läpi 4xIUI (ekasta plussa, kohdunulkoinen). Välissä luomutuulimuna ja sitten 03/2006 ekan IVFn tuoresiirrosta nega. Pakkaseen meni neljä alkiota, joita suunniteltiin siirrettäväksi männä viikolla, mutta kuolivat kaikki. Tämä näin lyhykäiseksi kertaukseksi. Hoidossa ollaan Fertinovalla.
Mukaan pinoon kaikki samoihin aikoihin hoidettavat!
Kommentit (158)
Taitaa mennä hoito harakoille, tänään tuntui ihan menkkajomotusta vatsassa, vaikka vasta pp5!! Piti vessassa käydä katsomassa monta kertaa, onko tullut mitään, mutta ei ollut ainakaan vielä. Tiedän, että joillain on ollut tätä jomotusta ja silti plussanut, mutta ite on kyllä niin vaikeaa uskoa.
Onnea elokuulle plussasta!!
...oli tullu viime yönä kun heräsin kolmelta kun vatsassa kouristi. Tein testit heti perään aamulla, jotka vielä plussaa näyttivät, toinen tummempaa, toinen himmeämpää.. Verikokeeseen torstaina, jollei tää vuoto muutu menkoiks. Taidan mennä nukkumaan - ei oikein uni maistunut...
Heippa vaan kaikille!
Vuoto loppui eilen illalla, samoin menkkakivut... Munasarjoja pisteli jonkun aikaa, mutta sekin meni ohi.. saa nähdä mitä tää meinaa.. Tissikipuakaan ei enää ole... välillä ainoastaan pientä vihlomista.. äh, tätä oireiden kyttäämistä.... Eilen jo pyörittelin testiä käsissäni, mut laitoin sen sit pois. Mies kyllä sanoi että testattaisiin, mutta en halunnut vielä.. vaikka epätietoisuudessa on kyllä inhottava elää....
elokuu74: toivottavasti vatsankouristukset ovat vaan harmittomia ja kuuluvat asiaan..
Jospa pikkunen tekee pesää oikein kunnolla ja siitä kouristukset/ vuodot...
Lähetän täältä oikein paljon voimasäteitä sekä sulle että pikkuselle ~ ~ ~ ~
Tuuhan kertomaan heti, jos vuoto muuttuu menkoiksi!
paljon voimasäteitä *trrt trrt trrt* että pieni jaksaisi pysyä kiinni! Siirrettiinkö sulle 1 vai 2 alkiota?
).(Pp 11 täälläkin ja oireita on vaikka kuinka paljon, mutta sellaisella tasolla, että ne voi tulkita helposti kuvitteluksi: janotusta, huimausta, nipistelyä... mitään vuotoa ei ole ollut paitsi progesörsseliä tietysti. Jos ei sitten oireeksi lasketa, että sain eilen jonkun ihme siivouskohtauksen kun olin löytänyt aivan mahtavaa puhdistusainetta ja jynssäsin hellasta ja liesituulettimesta pois kaikki ne rasvatahmat jotka ei ennen lähteneet. Ihmeellistä, yleensä siivoan vain äärimmäisen pakon edessä. Pesänrakennusta, niinhän??!
eli PLUSSSSSSAAAA tuli:)
Käytiin tänään klinikalla kun tervkeskus lääkäri ei osannut vatsan turvotukseen ja kipuihin syytä sanoa ja samalla tänään tehtiin verikoe, joka ilmoitti tämän uutisen. En kyllä sitä vielä ymmärrä ja tajua...
Syyt vatsan oireisiin löytyi hyperistä, mikä ei ole tavanomaisinta kun punktiossa saatiin 16, mutta nestettä kertynyt n. litran verran. Eli laihana ihmisenä omistan tällähetkellä vatsan, joka vastaisi viikkoja n20 ja ruoan jälkeen pahenee, tunne ei mikään ihana.
Voimia teille ja oikeesti mua myös pelottaa miten tämä kaikki menee..
Pahimmalta säikähdykseltä vältytty, normivuotoa vain nyt eli hyvin hyvin haalean rusehtavaa.. Soitin klinikallekin ja sanoivat et verinenkin pienessä määrin on ihan normaalia tähän kuuluvaa. Sanoivat että plussa oli oikein hyvä merkki. Torstaina selviää sit hcg arvot, eli kyl mä nyt luulen päässeeni säikähdyksellä. Rintojakin jopa vähän vikhloo kun ei niissäkään ollut oireita muutamaan pvään.
Mulla ittelläni on jatkuva jano päällä koko ajan, röyhtäyttelee ja välillä närästää.
Mietin ittekkin tätä turvotusta et mistä se johtuu ja myös ruuan jälkeen tulee aina pahemmaks. Mä en hyperiin usko kun meillä oli niin vähän munarakkuloita siis mulla =o)
Rose, monesko pp sulla oli nyt meneillään? kun yritin taustoista tutkia tuloksetta.
Lähtihän se plussajuna käyntiin täällä! Luulen että siihen tarttuu vielä useampikin, ainakin oireiden perusteella.
KIITOS KAIKILLE TUESTA JA KAUNIISTA SANOISTA.
Mites Cessi, heli, nipsu? Kuulumisia?!
Itselläni loppuivat, kuten aina ennenkin, rintojen pinkeys n. pp8-9. Testasin kotona pp7, pp9 ja pp10 Vilja-testillä negan. Tänään labrassa myös täydellinen nega (alle 1 arvo). Vielä ei tajua, aivan lamaantunut olo.
Pikkasen ihmettelen noita myöhäisiä testipäiviä. Aivan turhaa piinailua, sillä labrakokeessa raskaus näkyy viimeistään pp 10 jos kyseessä alkionsiirto. Naisten kidutusta sanon minä!
Jospa se vatsakipu oli sittenkin " sitä itseään" !
Hienosti on plussajuna tosiaan lähtenyt liikkeelle! Pitäkää mulle paikkaa varattuna..
Pahoittelut negasta Vilja. Jospa se seuraavalla kerralla tärppäisi. Näistä kun ei ikinä tiedä..
Minulla ei ole mainittavia oireita ollut, mitä ei olisi voinut olla muutenkin. Tänään on hieman vatsaa turvottanut, muttei mitään kipuja ole ollut, menkkakivuista puhumattakaan. Välillä en oikein jaksa uskoa siihen plussaan, kun esikoinenkin oli niin kovan työn takana. Kolme päivää testiin, joten sitten se selviää. Aion kyllä sinnitellä siihen 16. päivään!
Mites Sonja, mitä kuuluu?
Cessi ja tenavat pp 13
Tosi hienoa! Aivan mahtavaa! Paljon onnea sinulle! Komeasti on nytkähtänyt plussajuna liikkeelle, kun elokuukin näyttää pysyvän kyydissä.
Elokuu: siksi kysyin oliko sulla 1 vai 2 alkio/ta kun tuli mieleen että tuliko tuo sun varhainen plussa nopeasta hcg:n noususta (kaksosia vois tarkoittaa). Hyvä kun vuotelu on loppunut.
Vilja: Olen tosi pahoillani puolestasi! Eipä tuohon negaan osaa mitään sanoa mikä lohduttais. Koeta suunnata katse tulevaan. Jaksuja & halaus!
Cessi siis ainakin meinaa odottaa tuonne 16. päivään, niin minäkin meinaan sinnitellä vaikka kidutusta tämä kyllä on, niinkuin Vilja sanoi. Mutta sitten ei ole ainakaan ihmettelemistä että muuttuisko plussaksi.
).(: Ei ihmeempiä. Janottaa edelleen, ja nyt tuntuu alaselkä vähän " joltain" . Taisi olla molemmissa raskauksissa ennen plussaa alaselkäjomotusta, joka tuli plussaa edeltävänä iltana. Nyt on jotain vähän samansuuntaista, mutta niin vähän että yritän pitää mopoa käsissä...
elokuu: Punktio tehtiin siis ma 29.5 ja siirto ke31.5 eli tänään olis pp11.. Mulla tuli myös rusehtavaa vuotoa, joka kuulemma on ihan normaalia. Eikä lääkärin mukaan tuo minunkaan punktiosaalis yleensä hyperiä aiheuta, mutta raskaushormoni voi sitä tehdä ja näin illalla olo on aika tukala.
Ajatukset vielä hyvinkin sekavat ja pelokkaat...
Onnea roselle ja elokuulle plussasta.
Mulle kuulluu semmosta että tänään kävin verikokeessa ja iltapäivällä saan tietää tuloksen. Ei ole kyllä suuria odotuksia plussan suhteen kun eilen tuli punaista vuotoa ja ei ole olut mitään mainittavia oireita . Tosi masentavaa : (. Täytyy sitten vaan mennä syksyllä uudestaan alkion siirtoon.
Viljalle pahoittelut negasta.
Helille ja Cessille onnea piinailuun.
Viljalle pahoittelut negasta ja tsemppiä uuteen yritykseen!
Sonja79 mulle sanottiin että myös vähäinen verinen vuoto voi olla ihan tähän kuuluvaa, joten ei heitetä hanskoja tiskiin vielä. Ilmoittele tuloksistasi ja peukkuja plussalle. bd bd bd
Cessi aika sissi kun meinaat jaksaa 16 pv asti odottaa... =D
Heli, mulla oli just kans alaselkä kipeä ja jatkuva jano.. jospa se sieltä junan kyytiin putkuttaisi..
Rose, samoissa mennään sitten =D Sanoivatko hcg arvon sulle jo?
tai mulla pp 13/14 (neljäkstoista vaihtuis n. yhden aikaan, heh)
Taitaa mun vuoto olla jo hiipumaan päin, kait. Tää jännittää kyl niin himputisti vielä kun tein ne tod. herkät testit siis kaksi testiä ja kahtena aamuna +++ mutta pelkään niitä verikokeen tuloksia, jos hcg arvo ei ookaan hyvä tms. No pelko persiissä sitä saa kai olla koko raskausajan ja varsinki ton ekan 12 vkoa.
Tää meidän palsta on antanu mulle ainakin sellaista tukea mitä en voi muualta saada, kun tutuilla ei ole kokemusta hoidoista. Joten kiitos siitä kuuluu teille kaikille! Todella mahtavaa porukkaa! (en aio vielä täälä häipyä mihinkään mut halusin vaan kiittää =o))
Voi Rose!! Onnea! Mahtava juttu!
Plussajuna tosiaakin lähti hyvin liikkeelle, toivottavasti sieltä löytyy vielä vapaita paikkoja meille muillekin ;)
Vilja: Olen pahoillani negasta, voimahali!
Omaa napaa:
Tänään siis pp12 ja eikä oireita juuri nimeksikään, ei suuntaan eikä toiseen. Jotain pientä, mutta joko ne johtuu lugeista tai sitten mielikuvitus laukkaa.
Iltaisin on ollut pienoista huonoa oloa. Nännit on vähän arat, muuten tissikipua ei ole. Menkkakipuja tulee aina välillä, mutta ne on lievempiä, kuin normaalisti...
Viime yönä, kun nousin sängystä päästämään kisumisua ulos, sattui vasemman munasarjan kohdalle kipeästi. Eilen aivastaessa tuntui kuin olisi puukolla iskenyt alamasuun, sit oli pienoista jomottelua jonkun aikaa alamasulla....
Testiä pyörittelin taas käsissä, mut en uskalla vielä testata. Kait sitä ajattelee, että jos testaa vasta parin päivän kuluttua, voi kuvitella olevansa raskaana... ainakin siihen saakka....
Kyllä nyt onkin luvattu lämipimiä kelejä, saa nähdä millaiset on Juhannuksena. Ajatelkaas, siihenkään ei ole kuin reilu viikko... huh, miten nopeasti aika on mennyt... Aurinkoisia päiviä ja plussasäteitä ~~~~ meille kaikille!
Sonja: älä luovuta vielä! bd
).( Mulla suurin osa oireista näkyy sijoittuvan yöaikaan, niin että oon sopivan pöpperössä etten osaa arvioida niiden merkitystä mitenkään järkevästi :-/ Nukahtaessa/nukkuessa tuli iltayöstä tiukkojakin nippaisuja alavatsaan ja sen verran tolkuissani olin, että rekisteröin ne eri puolille mahaa (mulla kun on tuo ku takana niin vahtaan hysteerisenä että sattuuko pelkästään toiselle puolelle). Vissiin joka yö olen käynyt juomassa ja pissalla ja viime yönä yllätyin kun kulautin aika rennosti sen lasillisen, niin tuli palleaan sellainen olo kuin oli punktion jälkeen, ettei mahaan oikein mahtuisi sitä määrää. Aamulla kyllä vetelin sitten ihan normaalin runsaan aamupalan, että taitaapa mennä luulottelun piikkiin tämäkin. Tai mistä sen tietää... pakko on jotain toivoa pitää yllä, vaikka jo valmistautuukin mielessään pettymykseen(kin). Kiva sentään kun on muitakin vielä, jotka odottelevat ylihuomiseen eli vielä jaksetaan, Nipsu ja Cessi!
H pp12
Nyt olen sitten saanut verikokeen tuloksen. Negahan se oli niin kuin arvelin. Nyt masentaa tosi paljon : (((. olis toivonut niin paljon että se olis onnistunut.
Elokuussa sitten passiin Toivottavasti silloin olis parempi onni.
Onnea vielä piinailijoille.
Harmi, ettei se plussa tullut... ilmoittelehan itsestäsi elokuussa, tiedä vaikka saisit musta taas piinisseuraa. Voimahali!
tällaisena päivänä lohdutuksen sanat eivät poista sitä hurjaa tunneskaalaa mikä ainakin minulla oli negojen jälkeen, sitä kiukkua, raivoa, epäoikeudenmukaisuuden tunnetta oli vaikea käsitellä..mutta päivä päivältä aina pikkaisen helpotti ja vihdoin se aurinko alkoi paistaa, ehkä himmeämmin mitä yleensä, mutta kuitenkin..
elokuu: mun arvo oli 162, joka oli kuulemma hyvä keskiarvo. Nyt loppuviikko sairaslomaa hyperin takia. Jopa mun pienellä saaliilla sain hyperin aikaseks.
Ja nyt voimarutistukset pe-testeihin!!!!
Suuren suuret pahoitteluni Sonjalle ja Viljalle, tiedän sen pettymyksen tunteen, kun jotain odottaa ja sitten saa pettyä.. Ja onnea plussanneille!
Se mun menkkajomotus kesti vain sen maanantain, nyt ei ole jomotellut. Nyt vasta pp8! Hei, onko siellä veritestissä muuten pakko käydä? Jos menkat alkaa, niin onkai turha mennä koko testiin. Mulle ei puhuttu väestöliitossa mitään siitä veritestistä.
MÄ OON RASKAANA!!!
Cessi ja tenavat pp 15 (repesin tänään testaamaan)
Hienoa! Lähetän täältä liisterilähetyksen että pikkuinen pysyy matkassa! Aika pieni on todennäköisyys, että kaksi tuulimunaa tulee peräkkäin. Yritä olla huolehtimatta. Itse en kyllä noin aikaisin uskaltaisi testata. Olen niin pettynyt jos se tyhjä valkoinen ruutu taas ilmaantuu :( Kyllä taidan sinnitellä sinne 16. päivään (ellei vuoto ala ennen sitä) ja jos se silloin on nega, se on, eikä enää muuksi muutu. Mullakin muuten esikoisesta tuli hivenen ruskeaa vuotoa juuri noilla piinapäivillä, eli ei se aina huonoa merkkaa.
Tää täällä yrittää taas olemattomia oireita bongata.. rinnanpäitä on hieman alkanut välillä " pistelemään" . Minun mielestäni ne on hieman kasvaneetkin, kokeilutin miehellä, mutta hänen mielestään ne on samanlaiset kuin ennenkin. Et se siitä. Eilen mies söi grillimakkaraa ja se haju ihan vähän etoi minua. Palellut olen myös. Tietysti nämä kaikki voi laittaa lugejen piikkiin, plääh.
Cessi ja tenavat pp 12