Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaideoita pavuista!

Vierailija
23.06.2024 |

Olisko muilla heittää ideoita mitä helppoja ja nopeita ruokia voisi tehdä papuja käyttäen.

Mulla on siis kaapissa iso kasa papuja, on mustia, kidney, valkoisiapapuja. Myös vihreitä linssejä ja kik herneitä.

Rakastan ruokia jossa on papuja ja linssejä yms! (muiden tekemiä ainakin🤫) 

Mutta itselle ei tule mieleen mihin kaikkialle niitä voisin laittaa tai millaisia ruokia niistä voisin tehdä. 

En ole erityisen hyvä kokki, joten helpot ohjeet hakusessa! 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kidney-ja mustapapuja ihan sellaisenaan vihersalaatissa. 

Vierailija
2/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili Con Carne, meksikonpata... Paistetut pavut menee vaikka munakkaassa myös tosi hyvin. Syön joskus myös ihan lisukkeena paistettuja papuja. Hyviä myös kasvispihveissä. Juustokumina on tosi hyvä mauste pavuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja ja tomaattimurskaa + runsaasti chiliä.

Vierailija
4/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili sin/con carne tai joku semmoinen meksikonpata. Valkoiset tomaattikastikkeessa menee loistavasti makkaran/nakkien kanssa paistettuna.

Vierailija
5/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papuja, chiliä, sipulia, tomaattia, jauheliha tai soijarouhe, mausteita maun mukaan. Anna muhia padassa ainakin puoli tuntia. Riisiä tai perunoita kaveriksi, ehkä salaattiakin.

Vierailija
6/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lisään yleensä kastikkeisiin purkin papuja tai linssejä niin menee lihaa vähemmän.

Vierailija
7/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkipataan ja jauhelihakastikkeeseen laitan usein mustapapuja, minestronekeittoon valkoisia papuja ja kana-anannaskastikkeeseen kikherneitä. Salaattiin papusekoitusta ja punaisia linssejä laitan esim. salaattikuutioiden kanssa lasagneen.

Vierailija
8/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman paras linssikeitto. 

Vierailija
9/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin olennaista tietää, onko papusi tölkissä vai kuivattuja. Monella voi mennä ruoanlaitto pieleen, jos kuivia papuja keittää liottamatta vain puoli tuntia.

Vierailija
10/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia papuja vain sekaisin ja jotain juureksia ja perunaakin voi laittaa sekaan.

Vierailija
12/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin olennaista tietää, onko papusi tölkissä vai kuivattuja. Monella voi mennä ruoanlaitto pieleen, jos kuivia papuja keittää liottamatta vain puoli tuntia.

Se on totta ettei kuivilla pavuilla tehdä pikaruokaa.

Vierailija
13/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloja

Vierailija
14/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa käyttää itsekään pelkkiä papuja, mutta laitan niitä paljon muiden ruokien lisukkeeksi rikastamaan kokonaisuutta. Esim. jauheliha- tai lihakastikkeessa purkillinen jotain kidneypapuja tai valkeita papuja antaa lisää makua ja proteiinia, ja vähemmän lihaa riittää.

Pavuista voi tehdä maukkaita pihvejä, itse tykkään paljon mustapapupihveistä. Papuja voi lisätä salaattiin. Joskus olen laittanut lasagnekastikkeen sekaan ja keitoissa menee myös mukavasti joukossa.

Linssi-tomaattikeitto on aivan ihanaa. Muutenkin keittoihin voi aina heittää kourallisen punaisia linssejä, eikä sitä edes huomaa seassa.

Vierailija
15/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papumoussaka, chili, gumbo, curry, ribollita ja erilaiset linssikeitot ovat mun lemppareita. 

Vierailija
16/41 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liotan yönyli ja huuhdon kuivatut pavut tai kikherneet. Keitän kypsäksi  ja jäähdytän ne. Pakkaan kypsät pavut/kikherneet pieniin pakastepusseihin joista saan nopeasti lisäkettä perusruokiin, sekoitan vain esim. keittoon . 

Paistinpannulle öljyä ja sipulia sekä valkosipulia paistumaan ja kypsät pavut joukkoon. Mausteita ja vot ateria siinä. Sekaan voi myös laittaa vihanneksia.

Vierailija
17/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista! Tässähän tuli vaikka mitä kivoja ideoita :)

Tänään menee testiin chili con carne + riisi! 

Vierailija
19/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittiläinen aamupala taitaa olla papuja tomaattikastikkeessa ja pekonia. Meinaa nousta oksennus kurkkuun.

Vierailija
20/41 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi