IVF/ICSI viikolla 22?
Meille tulossa toinen IVF-hoito, onko ketään menossa samoissa?
File: lapsettomuutta takana 3,5 vuotta, joista hoitoja viimeisten 2,5 vuoden ajalla. Syynä mun epilepsialääkityksen laiskistuttama hormonitoiminta ja ekassa IVF:ssä tuli ilmi myös jotain munasolujen laatuongelmaa. Hoitoja on käyty läpi 4xIUI (ekasta plussa, kohdunulkoinen). Välissä luomutuulimuna ja sitten 03/2006 ekan IVFn tuoresiirrosta nega. Pakkaseen meni neljä alkiota, joita suunniteltiin siirrettäväksi männä viikolla, mutta kuolivat kaikki. Tämä näin lyhykäiseksi kertaukseksi. Hoidossa ollaan Fertinovalla.
Mukaan pinoon kaikki samoihin aikoihin hoidettavat!
Kommentit (158)
Mä olen ekaa kertaa hoidoissa, ja lueskelin teidän juttuja tässä pitkän tovin. Mä kun olen vähän kahdenvaiheilla, että haluanko ylipäätään jatkaa eteenpäin. Tänään kuitenkin pistin itseäni ekaa kertaa, mutta suhde puolella menee niin penkin alle, että ajattelin luopua koko touhusta.
Vaikkakin saattaa johtua hormoneista ym. mistä tekin ootte täällä keskustelleet... :) Mutta että sitä ärtyisyyttä olisi sitten odotettavissa ihan sinne hamaan loppuun asti! se vähän pelottaa. Sillä tiedän olevani aika rasittava välillä, ja miestä ei kiinnosta kuunnella yhtään mun kotkotuksia edes tässä alkuvaiheessa -saati jos tätä jatkuu monta viikkoa!
Mulla odotettavissa että joku kuus saadaan kerätyksi, se tuntuu vähältä kun on seurannut teidän ketjua.
Mut tsemppiä kaikille. jatkan lisää joskus toiste. :)
Ja kiitos, keskustelujanne oli valaisevaa lukea. Mä kun olen vielä ihan neitsyt näissä jutuissa.
Mä olen ekaa kertaa hoidoissa, ja lueskelin teidän juttuja tässä pitkän tovin. Mä kun olen vähän kahdenvaiheilla, että haluanko ylipäätään jatkaa eteenpäin. Tänään kuitenkin pistin itseäni ekaa kertaa, mutta suhde puolella menee niin penkin alle, että ajattelin luopua koko touhusta.
Vaikkakin saattaa johtua hormoneista ym. mistä tekin ootte täällä keskustelleet... :) Mutta että sitä ärtyisyyttä olisi sitten odotettavissa ihan sinne hamaan loppuun asti! se vähän pelottaa. Sillä tiedän olevani aika rasittava välillä, ja miestä ei kiinnosta kuunnella yhtään mun kotkotuksia edes tässä alkuvaiheessa -saati jos tätä jatkuu monta viikkoa!
Mulla odotettavissa että joku kuus saadaan kerätyksi, se tuntuu vähältä kun on seurannut teidän ketjua.
Ja kiitos, keskustelujanne oli valaisevaa lukea. Mä kun olen vielä ihan neitsyt näissä jutuissa.
Nauttikaa onnentunteesta täysillä!
Hienosti tämä on mennyt, kun suurin osa on kuitenkin plussannut!
Voisko Heli sinulla olla kaksoset kyydissä? En nyt muista siirrettiinkö sinulle kaksi vai yksi.
Nyt vain toivotaan vielä että saadaan nämä nyytit syliin asti! :´)
Nyhverönyy: Kyllä nämä hoidot välillä koettelevat suhdetta. Minulla olikin mies taivutteleminen tähän hoitoon, hän olisi halunnut pitää pidemmän tauon yrityksessä juuri tämän stressin takia. Pitäisi yrittää hillitä itseään ja purkautua vaikka ennemmin täällä palstalla.
Tänään kun soitin hoitopaikkaan testituloksesta, siellä sanottiin ettei tässä vaiheessa yleensä edes ole mitään oireita (kun minua huoletti oireettomuus) Vähän on minulla kuitenkin tänää turvottanut vatsaa ja jano on kova, tuntuu että pitää jatkuvasti olla juomassa. Mitään etovaa oloa ei ole, päinvastoin ruokahalu on hyvä. Esikoisesta minulla oli koko raskauden ajan todella huono ruokahalu.
Cessi ja tevavat pp 16
Helille ja Nipsulle plussasta. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin : )
Helin " rupeamaa" olen seuraillut ja tulin toivottamaan
[b][color=red]HURJAN PALJON ONNEA PLUSSASTA!!!!!![/b][/color]
ONNEA toki myös kaikille muille plussanneille ja toivotan teidät kaikki lämpimästi tervetulleiksi tuonne toiselle puolelle =)
Tsemppiä ja Peukkuja teille, jotka eivät ole vielä testanneet ja lohdutukset teille, jotka jäivät plussajunan kyydistä tällä kertaa! Ensi kerralla sitten paremmalla onnella!!
Toivottelee: Je_Ni
Kiitokset onnitteluista =)
Kyllä on niin epätodellinen olo, välillä pitää oikein pysähtyä ihmettelemään, että kasvaako minun sisällä todellakin pieni ihminen =)
Tein aamulla uuden testin, oli paljon vahvempi viiva, kuin eilisessä testissä. Joten totta tästä näyttää tulevan. 3 vuoden yritys on vihdoinkin tuottanut tulosta. Kun vaan kaikki menisi nyt loppuun saakka hyvin.
Mut ei mietitä sitä nyt, vaan nautitaan tästä tunteesta... =)
Nipsu
Kyttääjä täälläkin =)
KAIKILLE oikein hirrrvittävän paljon Onnea ja ennenkaikkea heli; aivan mahtavaa,tervetuloa paksuksi=)
1 veteraaneista rv 29+5
Heippa ja aurinkoista sunnuntaita!
Piti tulla pikaisesti kysymään sellaista, että onko teillä ollut kuinka paljon menkkatuntemuksia plussaamisen jälkeen?
Minulla tulee yleensä iltaisin kauheat menkkakivut ja tuntuu kuin alamasua kouristelisi... Pelottaa, että menkat alkaa =´(
Viime yönä oli myös repäisykipuja munasarjan kohdalla, kun vaihdoin asentoa... auts!
Mut nyt takaisin pihalle....
nipsu74
Onnea plussanneille!
Mun piinailu loppui eilen pp10, alkoi runsaat vuodot, joista ei voi erehtyä.. En ehtinyt edes testaamaan. Menkat vaan alkoi yhtäkkiä. Mieli on aivan maassa, kaikki meni hienosti, mutta alkio ei vaan kiinnity. Jos ei hyvällä alkiollakaan onnistu niin ei kai sitten millään.
Syksyllä sitten passiin. Usko alkaa mennä, kun mitään vikaa ei löydy, mutta en onnistu tulemaan raskaaksi.
Yritä jaksaa uskoa ja luottaa siihen että onnistutte vielä,vaikka tänään se on varmasti vaikeaa uskoa mihinkään, iso rutistushali!!!!
Kärsimme siis nipsu molemmat viime yönä kivuista, mulla tosin nämä vatsaoireet jatkuneet jo tarpeeksi kauan. Saisi se hyperi jo helpottaa. Kaikki ilmavaivat tuntuvat tuplakurjilta ja illat ovat aika vaikeita, kun vatsa turpoaa kuin pullataikina ja tuntuu myös siltä.
En muutenkaan uskalla vielä nauttia tästä ollenkaan,mikä tosi hölmöä. Turhaahan tässä on stressata,tulee pois jos tulee, mutta silti niin pelkään..
Aurinkoista illanjatkoa:)
Kiitos myötätunnostasi!! Kyllä tässä on itketty pieleen mennyttä hoitoa, mutta pakko uskoa tulevaan. Seuraavassa hoidossa aion kokeilla tuota punkkua ja greippimehua.
Onko teillä ollut hyötyä(tai uskomusta) että nämä olisivat toimineet?
Mun oli kans pakko tulla onnittelemaan sinua! Todella hienoa kun plussasit :) raskaushormoniakin oli tullut aivan mainiosti!!! Sultahan tuli kauheesti noita munarakkuloita, pelkäsit että runsas munarakkulamäärä heikentää laatua...mutta ei... nyt se on todistettu, että se ei välttämättä olen niin ;) Mullakin oli runsas saalis, 43 kpl ja sit tuli vielä se lievä hyperi.
Terv. Sofie rv 17+4 (olen tuntenut jo liikkeitä :)
hurjan paljon onnea toivottaa myös yksi " taustakyttääjä" . Piinailtiin viime vuoden lopulla samassa pinossa, sulla oli luomukierto meneillään. Mahtavaa, iso purkki erikeeperiä!
Meillä tänään punktio, 3-4 munista löytyi, nyt jännätään päästäänkö ja minkälaisilla alkiolla keskiviikkona siirtoon.
Ja tietysti kaikille muillekin plussanneille lämpimät onnittelut!
Olen nimittäin mökillä ja pääsen nettiin vain kirjastossa. Ja hyvältähän tuo tulos näyttää. Onnea!!! Tästähän tuli vallan hedelmällinen pino.
Cessi: 2 siirrettiin, joten voihan olla että molemmat ovat kiinnittyneet. Vähänpä jännittää...
Nyhverönyy: henkilökohtaisesti ihmettelin että aika vähillä oireilla hoidot sujuivat. Epäonnistumisen suru olil se vaikein kestettävä, fyysisesti/hormaonaalispsyykkisesti oli yllättävän helppoa, ainakin mulla. Tsemppiä, kaikista ei tule hirviöitä!
Nyt tarttee lopettaa, nettiaika loppuu
Pitää tulla jatkamaan kun eilen niin äkkiä piti lopettaa...
Kiitokset onnitteluista " vanhoillekín" piinakamuille, eli heilutukset Sofien ja sonjaemman suuntaan (o/
Ihmeesti näitä kyttääjiäkin ilmaantuu ;-) kun uutiset on tarpeeksi raflaavia (aikamoiselta ihmeeltä tämä tuntuu). Je_Nille ja Lillille myös hyvien vointien toivotukset ja kaunis kiitos ja kumarrus sympatioista.
Johannalle sensijaan voimarutistus miinuksesta :-( Mieluusti olisin sinut kopannut plussajunan matkaan... mutta monet ovat ne kuulemani tarinat, kuinka hyvillä alkioilla on nega tullut ja loppuun asti mennyt raskaus saatu aikaan niillä pahnanpohjimmaisilla. Älä siis vielä murehdi. Eikä greippimehusta, punaviinistä, helokkiöljystä, yms yms yms haittaakaan ole.
Hyvää Jussia kaikille!
... olinpa nyt höpsö, kun unohdin onnitella Heliä plussasta....
Onnea!
Kävinkin ruokatunnilla lukemassa sun kuulumiet, mutten ehtinyt silloin onnitella!
Mieskin tuossa kyseli, et miten se, jolla oli kans testi tänään =)
Onnea vielä kerran plussanneille ja voimahalit negan saaneille.
Nipsu74