Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 22?

09.05.2006 |

Meille tulossa toinen IVF-hoito, onko ketään menossa samoissa?

File: lapsettomuutta takana 3,5 vuotta, joista hoitoja viimeisten 2,5 vuoden ajalla. Syynä mun epilepsialääkityksen laiskistuttama hormonitoiminta ja ekassa IVF:ssä tuli ilmi myös jotain munasolujen laatuongelmaa. Hoitoja on käyty läpi 4xIUI (ekasta plussa, kohdunulkoinen). Välissä luomutuulimuna ja sitten 03/2006 ekan IVFn tuoresiirrosta nega. Pakkaseen meni neljä alkiota, joita suunniteltiin siirrettäväksi männä viikolla, mutta kuolivat kaikki. Tämä näin lyhykäiseksi kertaukseksi. Hoidossa ollaan Fertinovalla.

Mukaan pinoon kaikki samoihin aikoihin hoidettavat!

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

tänään olis pp 6/7 (toi seiska siks että lasken sen vuorokauden vaihtuvan siitä alkionsiirrosta - eli klo 13, heh - kuulosta tyhmältä mut tuntuu jotenki kivemmalta)

Tää mielialojenvaihtelukin on ihmeellistä, eilen hyvä olo ja mieli tänään ihan paska olo ja mieli... mitehän huomenna..

Nyt ei nipistele tänään alavatsaa mut ylävatsaa kyl ja on ristiselkä kipeä ja jalkoja pakottaa eilisillasta lähtien. Välillä tuntuu hölmöltä täällä käyminen jatkuvasti, pitäis varmaan vaan odottaa maltilla ja tehdä testi rauhassa 17.pv - jos sinne asti pääsee/malttaa odottaa. Tilasin netin kautta kyl pari erimerkkistä testiä...

Onhan näistä keskusteluista ollut suurta tukea ja apua mulle, kun lähipiirissä ei ole ketään kenen kanssa keskustella näistä. Tai heistä ei ole ainakaan apua kun luomuna on lapset tullut ja helposti kaikille. Hoh hoijaa.. sori tää valitus - nyt vaan tuntuu siltä. =oI

Vierailija
82/158 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä jo meillä monella, mutta yritetään sinnitellä tämä loppuun asti pitäen aurinkoa mukana! On sitä mukavampiakin hetkiä vietetty, kuin tällainen odottaminen näin isossa asiassa..mutta kyllä me tästä selvitään ehjän pään kera:)

Voi cessi... Iso voimahali täältä! On tämä niin tunneherkkää aikaa ja parisuhde voi joutua koetukselle, kun väsyttää, jännittää ja kaikkea siltä väliltä. Ja vaikka teidän parivuotias pienokainen on varmasti kallein aarteenne, vaatii toki hänkin oman huomionsa ja kun oma kärsivällisyys ei huipussaan.. ja se mieskin vielä säätää;)

Kyllä tämä elokuu ja nipsu on sellaista olon kyttäämistä ettei paremmasta väliä:) Mulla myös ylävatsa kipeytynyt ja ajattelinkin päivällä, että voi hitto jos tämävielä viikon jomottaa, tulen vähintään kahjoksi:) sitten yritin diagnosoida oloa ja muistelin viime punktion jälkeistä aikaa. Vatsani ilmeisesti reagoi heti kun sitä ropeloidaan ja kopeloidaan, ja päivittäin ylimääräistä töhnää tungetaan..mutta tiedä häntä..elämöiköön sielä(siis vatsa)

Iloa ja rutkasti enemmän voimia meille kaikille:))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nyt just tuntuu että mun ymmärrys mistään asiasta on aika vähäistä, että sikäli keskikokoisetkin asiat voisivat olla liikaa tälle mun ymmärrystasolle... tänään heräsin joskus vähän ennen yhdeksää, ja aamupäivätirsoille oli mentävä jo kymmenen pintaan. Äiti soitti joskus puoli 11 ja siihen vaivoin heräsin. No se olis vielä ollut ymmärrettävää, mutta kun olin sopinut meneväni hakemaan yhtä tainta kuuden jälkeen, niin enköhän mä ala pilkkiä uudestaan siinä neljältä! Ja tosissaan sai tsempata itseään sängynpohjalta matkaan. Oon kyllä ollut toisaalta tosi stressaantunut, niin että jospa nyt kroppa ottaa omiaan takaisin näin. Oon siis ottanut kahdet tirsat tänään ja takuulla saan nukutuksi illallakin :-o

Cessi: Kyllä sitä on mielialat heitelly täälläkin, yks yö roiskahti yli ihan kiitettävästi taas kun räyhäsin miesparalle. Mikähän siinä on että oon ennenkin huomannut mun hormonikuurien muuttavan mun miehen tosi tyhmäksi ja ärsyttäväksi... :-) Toivon, että teillä on kyse enemmänkin hormonimyrskystä kuin isommasta parisuhdenyrjähdyksestä.

heli71 pp5 (tai elokuun laskutavan mukaan melkein 5,5 ;-) )

Vierailija
84/158 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta! Olo on jo paljon parempi, kun oli eilen illalla keskustelut miehen kanssa. Kai se sterssi/hormonit sai taas tällaisen tunnepurkauksen esille, että piti ihan täälläkin riehua.

Pp 7 menossa täällä. Oireita ei ole kuin palelu, mutta niin on ollut aina ennenkin piinailuvaiheessa. Kai ne luget nostaa lämpöjä. Mulla ei kyllä olo tunnu yhtään " raskaalta" , ei siis mitään sinne viittaavaa. Saas nyt nähdä miten tässä käy.. mulla on virallinen testipäivä 16 päivää siirrosta eli 16.6. En taida uskaltaa testata aikaisemmin..

Ihan uteliaisuudesta kysyisin, monesko hoito tämä teillä on? Mulle tämä on kaikkiaan viides + kaksi passia, jotka eivät tuottaneet tulosta.

Vierailija
85/158 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ekat hoidot menossa. Yritystä on nyt jo 5 vuotta ollut, yksi tuulimuna 2/02.

Aikaisemminkin olis voinut aloittaa syiden selvittämistä mut jotenki sitä vaan luuli saavansa luomusti. Keskussairaalassa tutkivat syyn ja jatkot otettiin Jyväskylässä Klinikka InTiimissä, koska sairaalas hoidot olis alkanu vasta syys-lokakuussa. Ajateltiin että tarpeeks tässä ollaan jo odoteltu...

Vielä ei ihan viimeisiä lapsettomia kaveripiirissä, joka on aika mittava (vauvoja/lapsia jo 14!!!) Voitte vaan kuvitella millainen fiilis välillä on ollut. Tosi tykkään todella paljon hoitaa näitä kavereiden lapsia ja viettää aikaa niiden kanssa.

Nyt mulla pp oireet on vähentyneet aikalailla. Ei ole alavatsanippailuja, eikä turvotusta, rinnatkaan ei niin kipeät... Saa nähdä kuinka käy.. Aamulla herätessä ällötysolo, en tiedä, väsymys jatkuu ainakin. Mut tänään taas parempi pv kun eilen. =oD

Vierailija
86/158 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aika kypsä ja paistunut pakkaus.. tämä vatsan jomotus on todella rasittavaa, ei vatsa nyt meinaa palata tasapainoon punktion jälkeen,nyt jomottaa pallean kohdalta ja kun juo enemmän en ravattava vessassa. Turha kai viedä mitään pissatestiäkään jossa mahdolliset tulehdukset selviäis, kun proge-mömmöä olis purkki täynnä.. mutta nin paljon raskaammaksi tämän homman tekee tämä kurja olo.

Meille tämä on toinen icsi, pas oli välissä..

Terveisin ylikypsä rose

Vierailija
87/158 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos ihan tarkkaan mietin, niin mielialat vaihtelee herkästi ja janottaa. Mutta kun noi mielialan vaihtelut voi olla pms-oireitakin ja janottaa voi muuten vaan. Ja palelee, mutta se voi taas johtua lugeista..

Esikoisesta en kyllä muista mitään oireita pp 9 (niinkuin nytkin on) mutta vatsan vihlaisuja oli siinä pp4 ja nyt ei ole ollut samanlaisia vihlaisuja :( Jotenkin tuntuu, että kaikilla raskautuneilla on niitä vatsan nippailuja, siksi huolestuttaa oma tilanne.. jospa tämäkin hoito meni ketuille.

Jaksuja Rose niihin kipuihin!

Cessi ja tenavat pp 9

Vierailija
88/158 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaipäivää kaikille!

Piinispäivät matelee tuskaisen hitaasti.

Sitä mukaa kun " raskausoireet" häviää, menkkaoireet lisääntyy =(

Tissikipu hävinnyt melkein kokonaan, ainoastaan nännit vähän kipeät. Väsymystä on vielä ilmassa, eilenkin nukuin töiden jälkeen 1½ tuntia ja illalla olin jo kymmeneltä sängyssä. Mut se voi johtua ihan mistä vaan, esim. lugeista...

Niin ja tänä aamuna tuntui tuttuja endomaisia kipuja =(((

Taitaa mennä pieleen tämä meidän eka IVF... on jotenkin vaan sellainen aavistus.. Täytyy varmaan alkaa jo valmistautumaan tädin vierailuun =´(

- huokaus -

Onneksi on kuitenkin luvattu lämpenevää ja aurinkoisempaa säätä!

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
89/158 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo oireettomuudet vielä mitää kerro. n.13v sitten kun tulin raskaaksi, ei mulla ollut minkäänlaisia oireita, silloinkin kyttäsin oloani vaikka olinkin kyllä nuori, 22v:) Ja voihan ne nippailut tulla yöllä, kun nukkuu;)

Mä tilasin itselleni jo maanantaiksi lääkärin tän vatsan takia, ei helpota vieläkään ja kävelykin jo hankalaa. Eli nauttikaa vaan kun ei tunnu vatsassa mitään, nämä kivut eivät tokikaan liity mihinkään kiinnittymiseen liittyvään vaan ihan jotain suolistoperäistä.. katsotaan mitä tervkeskus lääkäri tuumaa maanantaina.

Aurinkoista viikonloppua:)

Vierailija
90/158 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähän rinnat kipeet, vähän vasemmalta puolelta nippaillu eilen ja tänään. mut nyt on aivan menkkamainen olo alavatsassa. Taitaa alkaa menkat la tai su. Huomenna pp 9.

Peukut on edelleen pystyssä kaikille! Viikonloppuja!

Taidan huomenna uskaltautua parille siiderille... =0D

Vierailija
91/158 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein viikko vielä testipäivään... nyt olis kyllä pakko päästä mökille lapiohommiin purkamaan paineita kun oon niin hirvittävä kiukuttelija. Oikeen unelmavaimo, haahuilee kämpässä tukka likaisena ja murjottaa. En muista viimeksi että olis vaikuttanut progesteronit näin paljon mielialaan. Jotain nipistelyä aina välillä tuntuu, eilen illalla yllätyksenä tuli pientä kipuakin naurun tahtiin kun hekotin selällä maatessani. Ok, vähän oon siis nauranutkin ettei koko aika oo menny murjotukseen ;-)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
92/158 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mielialoihin nämä progesteronit ole vaikuttanut, tai sitten olen niin lamaantunut tästä vatsasärystä.. huomenna onneksi sitten aamulla lääkäriin.

Mutta on tämä ollut kyllä niin paljon raskaampi kaksiviikkoinen kuin viimeksi, eilen tuli sydämen rytmihäiriöitä ruoan jälkeen jne..

Pelkään myös sitä mahdollista romahdusta mikä nega-uutisesta voi tulla, henkisesti niin rankkaa..

Vierailija
93/158 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen taas tänne ketjuun, kun oma ketjuni on niin hiljainen (vko 23 ivf), mulla menossa nyt pp4 ja rintojen aristus loppui. Pelkään, että negaa tulee.. Eilen närästi, mitä ei oo ennen tapahtunut. Toivottavasti liittyis raskauteen, mutta epäilen. Nyt on jotenkin niin pessimistinen olo, mut ei pitäs kyttäillä noita (olemattomia) oireita niin paljon.

Vierailija
94/158 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin koko perhe kymmeneen asti! Silti olis väsyttänyt ja nyt tuntuu että pitäisi päästä päiväunille. Toivossa on hyvä elää.. yritän järjellä selittää itselleni, ettei niitä oireita tässä vaihessa vielä edes välttämättä ole, alkavat yleensä vasta pari viikkoa plussatestin jälkeen. Mutta minkäs teet.. edelleenkään ei mitään mainittavaa oiretta, mistä voisi selkeästi päätellä jotakin. Tämä siis voi tarkoittaa mitä vain! Mutta olen jotenkin alkanut henkisesti vähän varautua ensi syksyn pakkasalkioiden siirtoon.. :( Jotenkin se tuntuisi aika uskomattomalta, että nyt plussaisin.

Cessi ja tenavat pp 11 (vielä viisi päivää testiin!)

Vierailija
95/158 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan taas kaikille!

Ihanan aurinkoinen viikonloppu ollut, on saanut tehtyä paljon ulkona rästihommia. Nyt voi sit alkaa nauttimaan kesästä ja pihasta =)

Tulin vilkasemaan et, mitä ketjulaisille kuuluu... Mukava, kun saa piinailla muiden kanssa, ei tartte yksin pähkäillä oireita (olemattomia tai oikeita).

Elokuu74: mites sun olo? Onko täti pysynyt vielä loitolla? Minullakin on tasaisin välein menkkamaisia tuntemuksia, pitää käydä wc:ssä välillä tsekkaamassa tilanne. Ainakin vielä täti on pysynyt muualla.

Heli71: Tiedätkö, minulla oli toissailtana samanlaista särkyä alavatsalla, pötköttelin sängyllä, kun karvainen lapsemme (11 -v. kissarouva) alkoi temppuilemaan, niin nauraessa sattui kohdun tienoille. Ajattelin tuolloin kyllä, että se johtui endosta, jota on oikeassa munasarjassa.... But who knows.. =)

Rose9: Mites sun vointi? Entä ne rytmihäiriöt? Onko sulla ennen ollut niitä? Pidän peukkuja, et kaikki menee hyvin bd bd

Johanna75: Mulla hävisi rintojen arkuus/ nännikipu pikkuhiljaa 4 pp:n jälkeeen. Nyt ei ole enää juuri ollenkaan kipua, ehkä vähän nänneissä, mut ei juuri muuta. Myös kohtu/ munasarja nipaukset on hävinneet.. Tympii, kun testaukseen on vielä niin monta päivää... mut jospa sitä jakais vielä jonkun päivän =) Milloinkas sulla on testipäivä?

Cessi71: Minullakin on vielä viisi päivää testiin.. saa nähdä maltanko mieleni siihen asti. Toisaalta, jos testin tulos on nega, on se mukavampi saada töiden jälkeen pe-iltana tai sit lauantai aamuna, ei tartte sit töissä murjottaa... mut mut... summa summaarum... saa nähdä jaksanko sinne saakka.. =)

Jännitystä riittää siis viimeiseen asti... toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Toivottavasti kaikki pääsemme plussajunan kyytiin.... Pidetään peukkuja bd bd bd

Vierailija
96/158 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi, toivoa ei kannata siis heittää. Se rintojen aristushan saattoi hyvin johtua noista hormoneista. Mun testipäivä olis just vähän ennen juhannusta eli 21.6.. Hassua, kun monilla on hirvee hinku päästä testaamaan, mua taas jotenkin kammoksuttaa, kun ei huvita tuijottaa sitä mahdollista tyhjää ruutua taas. Mielummin testaan, jos menkat on tosiaan myöhässä.

Ens vkolla alkaa taas normaali arki, joten saa onneks myös muuta ajateltavaa.

Toivottavasti pääsemme kaikki plussanneiden puolelle!!

Vierailija
97/158 |
11.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp 10/11

ei ole onneksi tätiä näkynyt! Keskittymiskyky on tiessään ja miettii vaan jokaista oiretta/tunnetta mitä kehossa tapahtuu ja oisko se plussaan vai negaan viittaavaa.

Ajattelin testailla joko ke tai to, koska meidän klinikka menee kiinni ens vkon jälkeen ja avaa ovensa vasta elokuussa. Saataispa ainakin tilattua pas aika, jollei nyt onnaa. Tosta närästyksestä joku kirjoitti, mua on närästänyt kans jo viikon verran, normaalisti ei närästystä ole ollut. Ehkä 3 krt elämässä.. Mulla on kokonaisvaltaista kropan jomotusta ollut, mikä on todella puuduttavaa, janottaakin koko ajan. Who knows? Odotellaan edes keskiviikkoon.. Onhan toiset tehneet testejä jo pp 8 aikaankin, joka tuntuu aika malttamattomalta - silti ovat saaneet haamuplussan joka on voimistunut päivien myötä.

Otin oloni " mukavaksi" ja join itseni pieneen hiprakkaan eilen - että tän pvn janotukset johtuu kyl siitä. Ja kyllä teki muuten terää ja rentoutti edes hetkeks.

Rose ja vm71 ja muut kaverit! Me pannaan plussajuna liikkeelle täällä ++++++++++

Vierailija
98/158 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yöllä tullu pikkasen rusehtavaa tuhrua pikkuhousunsuojaan ja sit repesin. Kaivoin netistä tilaamani raskaustestit Aconin ja Advanced Ultran esille ja tein testit molemmilla puikoilla. Molempiin tuli vaalea viiva eli ++++. En uskalla hehkuttaa vielä tässä vaiheessa koska pelottaa et vuoto alkaa tai on tullimunaa äh eiku siis tuulimunaa tms. Koska -02 mulla oli tuulimuna ja hehkutettiin viikko ihan turhaan...

Mua ei oo määrätty verikokeisiin, mutta ajattelin tilata loppuvkoks ajan, et saa rauhan..

Nyt en tiedä mitä ajatella ja lähinnä pelko persuuksissa et kui tässä nyt käy?!

Toisia en suosittele testaamaan ainakaan ennen pp14:sta =oD

Vierailija
99/158 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elokuu74, hieno juttu! Toivottavasti viiva vahvenee ja laitat liikkeelle plussatuulet =)

Pidän täällä peukkuja bd bd

Minulla alkoi kans eilen illalla tulemaan rusehtavaa tuhruvuotoa, pelottaa että menkat alkaa.. =/ Viime yönä oli myös menkkamaisia kipuja sekä viiltelyjä alamasussa. Myös oikeaa munasarjaa pisteli, niinkuin olisi piikkiä työnnetty... Tuhru jatkuu edelleen tänä aamuna, lugen mukana tulevaa rusehtavaa tuhrua.. Saa nähdä miten käy..

Mulla olis kyllä pari raskaustestiä, mutta taidan vielä malttaa mieleni ja testata vasta myöhemmin, jos tuhru ei voimistu/ loppuu...

Onnea vielä kerran, paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa!

Vierailija
100/158 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaisin laitoit plussajunan liikkeelle ;-) No eipä haittaa, toivottavasti meitä tulee sinne muitekin viikon mittaan! Onnea tosi paljon, tiedän kyllä tuon epävarmuuden tunteen kun ei ihan kybällä uskalla intoilla (meidän viimevuotinen tuulimuna näkyi vasta ekassa ultrassa). Toivon sulle paljon kaikkea normaalia ja tavallisesti etenevää eli onnellista raskausaikaa!

Nipsu: jospa tuo tuhru ennustelisi sulle samaa kuin elokuulle? bd ! Meidänkään karvavauvat (2 kissaäijää) ei ole enää mitään nuoria leijonia, 11 vuotta nekin!

).( Eilen kuvittelin vähän tuntevani jotain tissiaristusta sivulla. Enpä tiedä, sekin voi johtua progeista tai sitten vain kovakouraisesta käsittelystä... yritän kuitenkin jaksaa odottaa tuonne perjantaihin testauksen kanssa. Helpottaa odotusta, kun on vain se yksi klinikalta saatu testi eikä pinoa superherkkiä aconeita kaapissa polttelemassa. Sitäkin on kokeiltu ja olin ennemmin aika hätähousu testaamisen kanssa. Nyt oon enempi samalla kannalla kuin mieskin eli sillä testauksella ei ainakaan voi vaikuttaa lopputulokseen...

No mutta kuitenkin, paljon plussia tästä pinosta toivotan, kukas ratkee seuraavaksi :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme