Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuli kotiin vasta aamulla, "akku loppunut" niin ei voinut millään viestittää silloin yöllä että jää "kaverin sohvalle" nukkumaan

Vierailija
18.11.2018 |

kun viimeinen bussi oli mennyt ja taksia ei saanut.

Niin, että mitä helvettiä?! Näitäkö tapahtuu ihan oikeasti?

Luulin että on urbaanilegendaa ja vitsi tuollainen selitys. Minkä sanoinkin päin naamaa. Johon vastasi ojentamalla puhelintaan (jonka ilmeisesti oli kuitenkin ladannut kaverillaan, vai?) että no soita sille jos et usko.

Onneksi mulla on omakin elämä niin ei ole kaikki tuossa kiinni. En tiedä haluanko edes koskaan kuulla totuutta. Meni maku, ei edes pettämisen takia, vaan kun on noin... tyhmä.

Kommentit (213)

Vierailija
181/213 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kaukana urbaanista legendasta. Älypuhelimen akku loppuu ihan joka kerran illan aikana.

Siksi onkin kätevää pitää laturi aina mukana! Joo!!

Vierailija
182/213 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 5 aamulla vaihtuu lukot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/213 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies24 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin sohvallani on joskus nukkunut kavereita joilta on akku loppunut. Pitää vaan muistaa käydä ostamassa sohva jos tulevat joskus kylään naisystäviensä kanssa.

Sulla ei ole sitten ollut laturia, jolla olisi saanut puhelimen käyntiin ja laitettua viestiä

Itse asiassa kaikki puhelimet eivät sovi kaikkiin latureihin, esim. Samsungilla on erilainen usb kuin vaikka Honorilla. Yhdeltä kaveriltani on useinkin akku loppunut täällä ryyppyiltana koska ei ole ollut oma laturi mukana. Ei sillä ettei AP:n juttu voisi olla totta.

Jännä kun juuri tuo Honor tuossa vieressä latautuu ja piti ihan tarkistaa, että laturissa lukee Samsung (edellisen luurin laturi). iPhonen laturi onkin sitten ihan erilainen, se myönnettäköön. Lisäksi nykyään kaikissa itseään kunnioittavissa kuppiloissa on kattava laturiarsenaali, että asiakkaat voi jättää luuria latinkiin tarvittaessa T:baarimikko

Ei se merkistä ole kiinni, vaan käytetystä tekniikasta, esim. Micro USB tai USB-C.

Vierailija
184/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yleistä nukkua kavereiden sohvilla. Ei se sinkkua haittaa mutta perhettä ja lapsia yöjuopot haittaa.  Joo oikeesti on oltu panon perässä eikä kehdattu näyttää että vaimokin olis. 

Vierailija
185/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle kävi niin, että sammuin kaverin sohvalle JA kännystä loppui akku. Aamulla sitten kun sain sen virtoihin näin, että vaimo oli soittanut yön aikana puolen kymmentä kertaa :/

Oli siinä kyllä aikamoinen anteeksi pyytely edessä, muttei se vaikealta tuntunut kun olin oikeasti pahoillani. Toinen luuli, että mulle oli sattunut jotain.

Mutta siis en mä ollut pettänyt vaan mokannut ja aiheuttanut huolta. Ei me kaikki miehet olla sikoja vaikka typeriä ollaankin.

Olisipa mun mies kuten sä. Sä olet pahoillasi. Vähintään puolella kerroista kun mun mies lähtee baariin, se ei tule yöksi kotiin. Ei siinä mitään mutta kun se ei koskaan ilmoita. On kuulemma multa liikaa vaadittu että hän promilleissaan muistaisi ilmoittaa kun kaverin sohva kutsuu. Olen sanonut etten epäile että vieraissa käy (ei oikeasti käy, tästä olen varma) mutta se valtava huoli mikä mut aamulla tyhjästä sängystä herätessä valtaa on valtava. Saa jäädä kaverille mutta sen yhden hemmetin viestin mä vaadin. Ja tämä on liikaa. Viimeksi perjantaina lähti "kaverin kanssa kaljalle" ja kotiutui aamupäivällä. "Mentiin sen ja sen kanssa sinne ja tänne iltaa istuu" oli selitys jonka sain viestillä töihin iltapäivällä lauantaina. Nyt on kuin mitään ei olisi tapahtunut. :( 

Mua loukkaa valtavasti se ettei mies viitsi nähdä tuota muutaman sekunnin viestin vaivaa vaikka tietää että asia on mulle valtavan tärkeä. Mulla on tietyt lapsuusjutut mitkä saa mut oikeasti huolesta sekaisin jos aamulla ei näy ketään kotona vaikka pitäisi näkyä. Tätä tapahtuu meillä siis useita kertoja vuodessa. Mä alan olla kyllästynyt, mies on muuten helmi mutta viina vie siltä järjen ja kyvyn huomioida mun fiiliksiä. "Sä vaadit kädetöntäkin morjestaa" ja "miten sä luulet et mä voin kännissä ilmottaa sulle" on selityksiä ja syytöksiä.

Mä olen v*tun kyllästynyt. Ei voi mitään mutta huomaan jokaisen tälläisen tapahtuman tekevän musta välinpitämättömämmän koko miestä kohtaan...

No niin. Mies ei näe tässä ongelmaa, mun pitäisi vaan ymmärtää ettei kännissä pysty laittamaan viestiä. Pahoillaan ei ole tälläkään kertaa. Sanoin että yleensä ihminen on pahoillaan jos käytöksellään loukkaa rakasta ihmistä. Miehen mielestä ainoa ongelma koko tilanteessa on se että mä ylireagoin tähän asiaan, mies vaan on sellainen että kännissä viina vie.

Palstagallup: ylireagoinko mä? Vai olisiko tälläinen toistuva käytös ihan ok juttu?

Vierailija
186/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimitä kuvittelua. Yksinkertaisesti sammui kaverin sohvalle. Pulinat loppukoon, kun tietoaeiole kaverilla itseläänkään. Aivot oli sammuneet.

Vierailija
187/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin ohiksena huomautan kun täällä osa sanoo ettei muista kenenkään numeroita ulkoa niin minusta olisi syytä opetella jonkun läheisen numero ihan vaan siltä varalta että jos joskus sattuu tilanne että ei omasta kännykästä pysty soittamaan.

Tuo APn tilanne on niin klassinen etten tositilanteessakaan olisi itse käyttänyt tota hätävalhetta koskaan. Haiskahtaa. En olisi uskonut että tota tarinaa enää kukaan käyttää mutta näköjään noinkin pettäminen koitetaan edelleen piilottaa. Tosin onhan se klassinen johtaja pettää sihteerin kanssa toimiston pöydällä -juttukin tapahtunut eräälle tuttavan äidille joskus kun tuttavani oli lapsi.

Surullista, ettei aikuiset ihmiset osaa puhua ongelmistaan jos päätyvät siihen että pettäminen on ratkaisu. Kännisekoilun piikkiin voisin jopa anteeksi antaakin jos myöntäisi tekonsa reilusti ja olisi oikeasti pahoillaan tapahtuneesta. Valehtelu melkeinpä loukkaa lopulta enemmän. Silloin ei sitä ihmistä kiinnosta toisen tunteet pahemmin jos on valmis päin naamaa valehtelemaan sen sijaan että myöntäisi että nyt tapahtui moka.

Vierailija
188/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimitä kuvittelua. Yksinkertaisesti sammui kaverin sohvalle. Pulinat loppukoon, kun tietoaeiole kaverilla itseläänkään. Aivot oli sammuneet.

Entä jos ei ollutkaan? Mistä tiedät ettei mies valehtele?

Vierailija
189/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eksäni selitti myös että oli sammunut kaverin sohvalle, vaikka asuimme vain n. kilsan päässä hänen kaveristaan, en epäillyt oikeen mitään. Sitten ehkä vuoden päästä siitä hän petti, kertoi siitä kyllä itse minulle. Olen miettinyt, että pettikö hän jo silloin kun kertoi sammuneensa kaverin luo...

Vierailija
190/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kymmenen vuotta sitten Emily Giffinin kirjat Rakkaus lainassa ja Rakkauden pudotuspeli. Hän kirjoittaa juuri tämän ap:n tarinan.

Tavallaan koko kahden kirjan juttu lähtee tästä kun ei tulla kotiin eikä ilmoiteta.

Että kuten ap kirjoitti, vanha juoni. Siksi en oikein uskokaan todeksi.

Vierailija
191/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yleistä nukkua kavereiden sohvilla. Ei se sinkkua haittaa mutta perhettä ja lapsia yöjuopot haittaa. 

On tapauskohtaista, miten juopot juopottelevat ja ketä se haittaa. Lähtökohtaisesti kenenkään perhettä, varsinkaan lapsia, ei saisi aikuisen juopottelulla mitenkään rasittaa. Lasten ei tarvitse nähdä juoppoja eikä tietää moisesta mitään (ennenkuin on ikää ymmärtää). Krapulaansa potevan aikuisen voi tarvittaessa selittää olevan kipeä tai väsynyt, siinä kaikki. 

Itse nukun usein juopottelukaverin sohvalla jo siksikin, että toisen juopon asunnossa olen vähemmän haitaksi kuin kotona vaimon vieressä kuorsaamassa ja lapsille vanhalta viinalta haisemassa. Perheellisen kaverin sohvalla nukun tietysti vain silloin, kun kaverin perhe on poissa, vaikkapa mummolassa, koska kaverikin on asiallinen ihminen, eikä majoita juoppoja kotiinsa lasten läsnäollessa.

Sille taas ei mahda mitään, että joskus puolisot pahastuvat pelkästään tiedosta että ukko tai akka juopottelee kaverinsa kanssa. Sitä ei voi laskea varsinaiseksi haitaksi perheelle. Kyse on enemmän pariskunnan keskinäisistä asioista.

Vierailija
192/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kymmenen vuotta sitten Emily Giffinin kirjat Rakkaus lainassa ja Rakkauden pudotuspeli. Hän kirjoittaa juuri tämän ap:n tarinan.

Tavallaan koko kahden kirjan juttu lähtee tästä kun ei tulla kotiin eikä ilmoiteta.

Että kuten ap kirjoitti, vanha juoni. Siksi en oikein uskokaan todeksi.

Hmm. Koska se on kirjassa, se ei voi olla totta? Jännittävä logiikka.

Vierailija
193/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet osaa olla myös ajattelemattomia, ei aina kyse ole pettämisestä. 

Olettaisin hyvää, ellei muita asioita puhu pettämisen puolesta. Omasta miehestä näkisin naamasta heti jos on pettänyt.

Vierailija
194/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille kävi kerran köpelösti. Oli lähtenyt baarista jonkun muun matkaan ja valehdellut puolisolleen olevansa minun luona yötä ja "akku puhelimesta loppu".  Tunsin tuon kaverin puolisonkin ihan hyvin.

No sellainen pikku moka kaverille sattui, ettei kertonut minulle tästä valheesta. Kaverin puolisolla tuli sitten seuraavana aamuna jotain akuuttia asiaa kaverilleni ja soitti siis minulle. Minä unenpöpperössä vastasin puhelimeen "Ei X ole täällä, ei ole missään vaiheessa ollutkaan". 

Kyseinen pariskunta on edelleen yhdessä myrskyisästä suhteesta huolimatta. Kaveri otti hetkeksi nokkiinsa kun en valehdellut hänen puolestaan. Toisaalta annoin palautetta kaverille, etten jatkossa(kaan) halua olla osana hänen valheitaan.

Vierailija
195/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle kävi niin, että sammuin kaverin sohvalle JA kännystä loppui akku. Aamulla sitten kun sain sen virtoihin näin, että vaimo oli soittanut yön aikana puolen kymmentä kertaa :/

Oli siinä kyllä aikamoinen anteeksi pyytely edessä, muttei se vaikealta tuntunut kun olin oikeasti pahoillani. Toinen luuli, että mulle oli sattunut jotain.

Mutta siis en mä ollut pettänyt vaan mokannut ja aiheuttanut huolta. Ei me kaikki miehet olla sikoja vaikka typeriä ollaankin.

Olisipa mun mies kuten sä. Sä olet pahoillasi. Vähintään puolella kerroista kun mun mies lähtee baariin, se ei tule yöksi kotiin. Ei siinä mitään mutta kun se ei koskaan ilmoita. On kuulemma multa liikaa vaadittu että hän promilleissaan muistaisi ilmoittaa kun kaverin sohva kutsuu. Olen sanonut etten epäile että vieraissa käy (ei oikeasti käy, tästä olen varma) mutta se valtava huoli mikä mut aamulla tyhjästä sängystä herätessä valtaa on valtava. Saa jäädä kaverille mutta sen yhden hemmetin viestin mä vaadin. Ja tämä on liikaa. Viimeksi perjantaina lähti "kaverin kanssa kaljalle" ja kotiutui aamupäivällä. "Mentiin sen ja sen kanssa sinne ja tänne iltaa istuu" oli selitys jonka sain viestillä töihin iltapäivällä lauantaina. Nyt on kuin mitään ei olisi tapahtunut. :( 

Mua loukkaa valtavasti se ettei mies viitsi nähdä tuota muutaman sekunnin viestin vaivaa vaikka tietää että asia on mulle valtavan tärkeä. Mulla on tietyt lapsuusjutut mitkä saa mut oikeasti huolesta sekaisin jos aamulla ei näy ketään kotona vaikka pitäisi näkyä. Tätä tapahtuu meillä siis useita kertoja vuodessa. Mä alan olla kyllästynyt, mies on muuten helmi mutta viina vie siltä järjen ja kyvyn huomioida mun fiiliksiä. "Sä vaadit kädetöntäkin morjestaa" ja "miten sä luulet et mä voin kännissä ilmottaa sulle" on selityksiä ja syytöksiä.

Mä olen v*tun kyllästynyt. Ei voi mitään mutta huomaan jokaisen tälläisen tapahtuman tekevän musta välinpitämättömämmän koko miestä kohtaan...

No niin. Mies ei näe tässä ongelmaa, mun pitäisi vaan ymmärtää ettei kännissä pysty laittamaan viestiä. Pahoillaan ei ole tälläkään kertaa. Sanoin että yleensä ihminen on pahoillaan jos käytöksellään loukkaa rakasta ihmistä. Miehen mielestä ainoa ongelma koko tilanteessa on se että mä ylireagoin tähän asiaan, mies vaan on sellainen että kännissä viina vie.

Palstagallup: ylireagoinko mä? Vai olisiko tälläinen toistuva käytös ihan ok juttu?

Minusta surullista tässä on myös se, jos mies ei näe alkoholi-ongelmaansa. Ymmärrän jos teinille käy ylilyönti, mutta ei viina saisi enää aikuista ihmistä viedä.

Isoin ongelma olisi minuta siis se alkoholi, eli terapiaan ohjaisin. On se niinkin, että monet pettää alkoholin vaikutuksen alaisena puolivahingossakin, ja jos raitistuu, sellaisetkin ikävät jutut jää.

Ap, vakavaa keskustelua siis, mitä tahdotte elämältänne ylipäänsä! Saako viina viedä, vai ehkäkö ei sittenkään. Tsempit!

Vierailija
196/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan satavarma juttu, että jos mies yöpyy "kaverin sohvalla" ilman että on etukäteen tästä sovittu, niin silloin on pettäminen kyseessä. On nähty monta kertaa.

Vierailija
197/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä minun on vaikea kuvitella, että joku äijä vaan lähtee viihteelle ja sitten menee kaverille yöksi ja kotiutuu aamulla. Eikä koko aikana ilmoita puolisolle asiasta mitään. Jos sitä viinaa on pakko kipata kaksin käsin, niin ettei yhtä viestiä saa laitettua,  niinjossain on pahasti vikaa. Miten hemmetissä te naiset kestätte olla moisten räkänokkien kanssa? Ei ole kymmenien vuosien aikana tullut mieleenkään, että kavereiden kanssa iltaa viettäessä "venähtäisi vaan niin pitkäksi ja olin niin kännissäkin", ettei saa viestiä laitettua. Huh.

Vierailija
198/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tota tarinaa kukaan osta !

Vierailija
199/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 1 syy miksi on kivaa olla sinkku. Tyhmä ja ajattelematon mies sulla.

Vierailija
200/213 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että. Niin tulee vanhan suhteen ajat mieleen. Onneksi on ex ja nykyisen kanssa ei tarvitse kuunnella tuollaista schaibaa. Terkkuja exälle, yksinkin on parempi kuin tuollaisen kanssa. Silloin kun on mokattu ei aleta selittelemään vaan pyydetään miehekkäästi anteeksi ja kestetään seuraukset.

"Yksinkin on parempi". No shit Sherlock! Kummallista, kuinka sinkkuna olo on joillekin ihmisille niin pohjattoman vastenmielistä, että umpipaskasta suhteesta ei mielellään luovuttaisi. Ihan uskomatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi