Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen katkera ja kateellinen puolisolleni. Kuinka työstää tätä?

Vierailija
15.11.2018 |

Kun nuorena tapasimme, elimme mukavaa, tasavertaista elämää, saimme lapsia ja jaoimme vastuun kotona noin 5 vuoden ajan. Sitten mieheni ura lähti nousukiitoon, hän teki töitä, oli paljon työmatkoilla, kohosi urallaan, sai rahaa.

Tämän viimeisten 5-10 vuoden aikana olen ollut paljon yksin lasten kanssa, hoitanut kodin, tehnyt töitä, ja eipä muulle kodin ulkopuoliselle elämälle aikaa ja energiaa ole ollutkaan. Samaan aikaan mieheni on saanut tehdä mielenkiintoista työtä, tienannut hyvin, nähnyt maailmaa ja viettänyt antoisaa elämää.

Olen katkera siitä, kuinka yksin jäin, ja kuinka kiinni perhe-elämässä minä olen. Kun taas hän ei. Toisen tehdessä uraa ja reissatessa on toisen otettava vetovastuu kotona. Meillä se olen minä. Samaan aikaan minun uramahdollisuudet ovat menneet ja olen jumissa pikkupaikkakunnalla. Elämää ohjaa rutiinit ja lasten koulut ja harrastukset.

Miten tästä katkeruudesta ja kateudesta eroon? Meillä on periaatteessa hyvä suhde, mutta välillä olen vihainen ja osoitan sen myös miehelleni. Miten tätä vuosien aikana syntynyttä katkeruutta voi työstää?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipäs jos miehesi olisikin työtön (alkoholisti tai väkivaltainen)..

Vierailija
102/104 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko niin, että itsekin tiedät ettei sinusta olisi ollut siihen uraan? Vai pelkäät ettei olisi ollut, ja huono itsetunto saa sinut kateelliseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekatkaapa, juuri alkaa Härölä jossa Janika päättää saada hyvän työn ja uran viiden vuoden kotona olon jälkeen...

Vierailija
104/104 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekatkaapa, juuri alkaa Härölä jossa Janika päättää saada hyvän työn ja uran viiden vuoden kotona olon jälkeen...

..."niin, että montako työpaikkaa olet minulle hankkinut, et yhtään"