Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut hoitajat eivät suostu ottamaan influenssarokotetta?

Vierailija
05.11.2018 |

Tätä olen nyt kovasti ihmetellyt lähiaikoina, kun Facebookin feedissäni jotkut sairaanhoitajina työskentelevät tutut ovat jakaneet kuvia lappusistaan, joissa kerrotaan, että kyseisen henkilön rokotesuoja ei ole kattava ja näin ollen heidät on siirretty muihin tehtäviin pois potilaskontaktista.

Mikä niissä influenssarokotteissa niin kauheasti joitakin hoitajia nimenomaan pelottaa? Kyllähän kaikki lääkäritkin joutuvat rokotteen ottamaan, eikä heidän puoleltaan mitään narinoita asiasta ole koskaan tarvinnut kuunnella.

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan menisi sellaisen hoitsun tai lääkärin luo, joka rokotetta ei ole ottanut. Pitäisi olla merkittynä ne hoitsut, joita ei ole rokotettu

Minulle taas on ihan sama, onko lääkäri tai hoitsu rokotettu, kunhan ei tule sairaana töihin. Terveysasemalla/sairaalassa on kuitenkin sairaita ihmisiä ja todennäköisemmin saan tartunnan toiselta potilaalta.

Vierailija
182/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole tutkinut eikä tiedä mitä nämä rokotteet tekevät ihmiselle pitkällä aikavälillä. Ja koska kukaan ei voi turvallisuuttani taata, en aio ottaaronotetta oli se sitten missö laissa tahansa määrätty asia. Minä määrään itse mitä aineita kehooni laitetaan tai ei laiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan menisi sellaisen hoitsun tai lääkärin luo, joka rokotetta ei ole ottanut. Pitäisi olla merkittynä ne hoitsut, joita ei ole rokotettu

Minulle taas on ihan sama, onko lääkäri tai hoitsu rokotettu, kunhan ei tule sairaana töihin. Terveysasemalla/sairaalassa on kuitenkin sairaita ihmisiä ja todennäköisemmin saan tartunnan toiselta potilaalta.

Ne toiset potilaatko tulee sun ihollesi ja juoksee ympäri sairaalaa hönkäilemässä ja lääppimässä joka paikkaan?

Vierailija
184/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufufufifufififfi kirjoitti:

Kukaan ei ole tutkinut eikä tiedä mitä nämä rokotteet tekevät ihmiselle pitkällä aikavälillä. Ja koska kukaan ei voi turvallisuuttani taata, en aio ottaaronotetta oli se sitten missö laissa tahansa määrätty asia. Minä määrään itse mitä aineita kehooni laitetaan tai ei laiteta.

Samalla logiikalla et myöskään syö ruokaa koskaan. Etkä juo hanavettä. Suihkussakaan et käy, etkä varsinkaan käytä shampoota. Koska minkään näistä vaikutuksia pitkällä aikavälillä ei ole tutkittu.

Kaiken olemassaolevan tiedon mukaan ne rokotteet ainoastaan pitävät sut terveempänä. Minkään olemassaolevan tiedon mukaan ne eivät tee susta sairaampaa. Siten on aivan älytöntä niitä pelätä.

Vierailija
185/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkityt hoitsut! Ongelma ratkaistu. Sellainen käsivarsinauha olisi hyvä. Nauhassahan voisi olla vaikkapa jokin symboli, esim. Daavidin tähti.

Meillähän on jo tuolle symboli olemassa:

https://www.marketlab.com/images/xxl/biohazardwarninglabels.jpg

Vierailija
186/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla et myöskään syö ruokaa koskaan. Etkä juo hanavettä. Suihkussakaan et käy, etkä varsinkaan käytä shampoota. Koska minkään näistä vaikutuksia pitkällä aikavälillä ei ole tutkittu.

Kaiken olemassaolevan tiedon mukaan ne rokotteet ainoastaan pitävät sut terveempänä. Minkään olemassaolevan tiedon mukaan ne eivät tee susta sairaampaa. Siten on aivan älytöntä niitä pelätä.

samalla logiikalla voin syödä ruokaa, ja juoda hanavettä

mutta sinun logiikalla en

Vierailija
187/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samalla logiikalla voin syödä ruokaa, ja juoda hanavettä

mutta sinun logiikalla en

Miksi voit syödä ruokaa, kun ei sitä ole kukaan tutkinut pitkäaikaisvaikutusten osalta suhun?

Vierailija
188/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä kyllä normaalijärjellä varustettu voi ymmärtää että on olemassa joukko terveydenhoitoalan ihmisiä jotka toimivat vastoin parempaa tietoa ja vaarantavat potilaiden turvallisuuden. Ymmärtäisin heidän näkemystään jos influenssarokotteella olisi jotakin todettuja sivuvaikutuksia tai siihen liittyisi jotakin riskejä kuten narkolepsia mutta kun ei sillä ole. Jokainen hoitsu voi senkin käydä lukemassa vaikka Superin sivuilta.

Ottamatta kantaa tuohon rokotuspakkoon niin  muistutan, että suurema laumana mentiin aikanaan ottamaan myös sikainfluenssarokotteita ja ei silloinkaan kukaan maininnut, että narkolepsia on riskinä,  mutta niinpä vain kävi, että monen lapsen elämä muuttui järkyttävällä tavalla. Kaikissa rokotteissa on riskinsä.

Vierailija
189/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen teho on kai melko surkea. Mitä järkeä sitä olisi ottaa? Kaikki tuntemani sen ottaneet sairastelivat koko talven.

Meillä töissä myös huomaa sen, että kuka on rokotteen ottanut ja kuka ei. Rokotetut sairastavat ja valittavat koko ajan, muut ovat terveinä tai sairastavat normaalit kausiflunssat.

Vierailija
190/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkityt hoitsut! Ongelma ratkaistu. Sellainen käsivarsinauha olisi hyvä. Nauhassahan voisi olla vaikkapa jokin symboli, esim. Daavidin tähti.

Meillähän on jo tuolle symboli olemassa:

https://www.marketlab.com/images/xxl/biohazardwarninglabels.jpg

Historian valossa se Daavidin tähti -käsivarsinauha on ollut aikanaan ainakin tehokkain, jos nyt todella aletaan ihmisiä luokittelemaan haluamallasi tavalla.

Eipä silti. Rokotteista suurimpaan osaan voisi kyllä laittaa tuon ehdottamasi symbolin, ovathan ne vaikutuksiltaan edelleen minin tavoin tuntemattomia biohasardeja.

Vierailija
191/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sinä se rokote, kukaan ei estä sinua, älä yritä vierittää vastuuta muille!

Vierailija
192/192 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 195 kirjoittajalle siis seuraavaa symbolien käytöstä:

Historian valossa se Daavidin tähti -käsivarsinauha on ollut aikanaan ainakin tehokkain, jos nyt todella aletaan ihmisiä luokittelemaan haluamallasi tavalla.

Sensijaan rokotteista suurimpaan osaan voisi kyllä laittaa tuon ehdottamasi symbolin, ovathan ne vaikutuksiltaan edelleen monin tavoin tuntemattomia biohasardeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi