Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokote perusterveelle aspa-työntekijälle?

Vierailija
05.11.2018 |

Ei varmaan mitään järkeä ottaa? Firma tarjoaisi, mutta empä ole tähän ikään mennessä ennenkään ottanut ja ilman influenssoja aina selvinnyt.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota minäkään. Olen perusterve, luulen kestäväni ilmankin.

Vierailija
2/3 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääkö lähipiirisi? Onko astmaatikkoja, missä kunnossa vanhemmat ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko teillä omat koneet ja luurit? Jos on niin silloin ei välttämättä hyötyä, mutta jos on yhteisiä työpisteitä niin silloin on riski saada tauti näppäimistöstä tai luurista ja voi syntyä epidemia.

En itse ottanut tätä jälkimmäistä mahdollisuutta huomioon, mutta sitten jossain vaiheessa ihmettelin kun aloin sairastua flunssa-aaltojen mukaan vaikka yleensä minulla on melko hyvä vastustuskyky. Sitten tajusin, että tauti iski aina erään tietyn vuoron jälkeen ja juuri tuossa vuorossa käytettiin yhteistä työpistettä. Joku työnsankari eli usein sairaana töihin tuleva ilmeisesti röhi koneen näppäimistön ja puhelimen täyteen pöpöjä ja laittoi taudin kiertoon. Joku esimiehistäkin taisi huomata kaavan työntekijöiden sairastumisissa, koska sen jälkeen yhteisen työpisteen käyttöön tuli rajoituksia eli omat puhelinluurit oli oltava ehdottomasti. Sekään ei tosin hirveästi auttanut kun olisi pitänyt pyyhkiä alkoholilla se näppäimistö tai sitten lutrata koko ajan käsidesillä. Mutta auttoi jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi