Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut hoitajat eivät suostu ottamaan influenssarokotetta?

Vierailija
05.11.2018 |

Tätä olen nyt kovasti ihmetellyt lähiaikoina, kun Facebookin feedissäni jotkut sairaanhoitajina työskentelevät tutut ovat jakaneet kuvia lappusistaan, joissa kerrotaan, että kyseisen henkilön rokotesuoja ei ole kattava ja näin ollen heidät on siirretty muihin tehtäviin pois potilaskontaktista.

Mikä niissä influenssarokotteissa niin kauheasti joitakin hoitajia nimenomaan pelottaa? Kyllähän kaikki lääkäritkin joutuvat rokotteen ottamaan, eikä heidän puoleltaan mitään narinoita asiasta ole koskaan tarvinnut kuunnella.

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen teho on kai melko surkea. Mitä järkeä sitä olisi ottaa? Kaikki tuntemani sen ottaneet sairastelivat koko talven.

Luuletko että rokote suojaa kaikilta tavallisiltakin flunssilta? Newsflash sen kuuluu suojata pelkältä influenssalta

Vierailija
42/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain myös tilasto, joka todistaa että rokotetut eivät sairasta mitään sairauksia ainakaan enempää kuin muu väestö? Sekin voisi olla vuodesta 1970 uusimpaan. Siis tyyliin miljoona ihmistä, jotka on rokotettu vuosittain vaikkapa 40 vuoden ajan. Ja sitten miljoona joita ei ole rokotettu.  

Tottakai tilastot löytyy, olen siitä aivan varma. Itse en ole terveydenhuoltohenkilökuntaa, niin en osaa edes etsiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Oon niin väsynyt potilastyöhön, että oikein odotan, että mut siirretään johonkin pölyiseen arkistoon.

Vierailija
44/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömyys.

Vierailija
45/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen terveysalalla töissä ja otan influenssarokotteen koska se on pakollinen. Ikinä ennen alalle siirtymistä en sitä ollut ottanut enkä ole koskaan influenssaa sairastanut. Jos tämä olisi vapaaehtoista, todennäköisesti en ottaisi rokotetta. Tuntuu typerältä altistaa keho, vaikkakin pilkotuille, taudinaiheuttajille. Loppujen lopuksi rokote suojaa vain tietyltä viruskannalta ja se, sattuuko suomeen rantautumaan juuri se tietty kanta, on häviävän pieni. Viime vuonna suurin osa sairaalaan joutuneista influenssapotikaista joita hoidin, olivat ottaneet tuon rokotteen ja niin vain iski tauti kuitenkin.

Tänään juuri hain uuden rokotteen ja pää on tolkuttoman kipeä, olen pahoinvoiva ja niskat on jumissa ja huo,emma pitäisi olla skarppina töissä. Kuka tässä voittaa?

Rokotefirmat voittavat - tai ainakin saavat vähän extraa, kun useimpien alan firmojen pääasiallisena toimialana on bio- & kemialliset aseet - hint, hint, wink, wink, nodge, nodge...

Anyway - eniten itseäni jaksaa hämmästyttää se, kuinka toisaalta itketään sitä kuinka ”maailma tuhoutuu” ja siis liikakansoituksen ja ihmisen pitkän iän takia, ja toisalta samat tahot haluavat meille pelkkää hyvää ja ennenkaikkea pitkää ikää... lol

Vierailija
46/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei missä ne tilastot on? Onhan ne varmasti olemassa? Voisitteko linkata, kiitos! 

Vierailija
47/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö? No olisko siksi, että ovat keskivertohoitajia älykkäämpiä ja viisaampia?

Vierailija
48/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää uhkaavasti siltä, että tilastoja ei löydy ainakaan tähän hätään. Hyvää yötä! 

Vierailija
49/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei missä ne tilastot on? Onhan ne varmasti olemassa? Voisitteko linkata, kiitos! 

luuletko sinä että sinä tulet saamaan virallisilta tahoilta joita kunnollisia tilastoja? et tule saamaan muuta kuin tilastokikkailuja ja vääristelyjä

mieti: miksi ulkomailla ei ole pakollsia rokotuksia, mutta suomessa ne on "ainoa tieteellinen totuus"

Vierailija
50/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaapa IT-guru Harri Hurstin haastattelu, jossa hän mm mainitsee rokotevastaisen kampanjan rahoittajan. Eikä tarkoituksena ole mitään muuta kuin horjuttaa yhteiskuntaa kylvämällä eripuraa ja epäluottamusta eri tahojen viranomaisiin...

No, onneksi rokotteiden puolesta kampanjoivat kampanjoivat pelkkää hyvyttään -

https://www.globalresearch.ca/big-pharma-and-big-profits-the-multibilli…

🤪👍

Vierailija
51/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään ketään kiinnostaa, kuka on ottanut jonkun kausi-influenssarokotteen? Miksi kohderyhmäksi on valittu juuri hoitohenkilökunta ja lääkärit, vaikka taudin saa huomattavasti paljon todennäköisemmin jostain muualta kuin sairaalasta? Joku täällä siitä todennäköisyyslaskennasta jo huutelikin...

Huom. Rokotepolitiikkaa kritisoivia lääkäreitä on runsaasti, mutta heidät on vaiennettu. Onneksi meillä kaikilla on kuitenkin mahdollisuus lukea heidän kirjoja ja muita julkaisuja.

Vierailija
52/192 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin kummoisia tilastoja - influenssarokotteet ovat näet sen verran uusi juttu.

Ja katsos kun vielä 1990-luvullakin oli yleinen käsitys sellainen, ettei influenssaa vastaan voi rokottaa; maailmalla kun jyllää about 300 eri virusta koko ajan, jotka koko ajan myös muuntautuvat; mission impossible.

Jäljelle jääkin näinollen propaganda ja huuhaatilastot roketteiden ”tehosta”...

Parissa vuosikymmenessä influenssastakin on toisaalta tehty sellainen mörkö, ettei voi kuin ihmetellä, minne se ns. maalaisjärki tämän EU:n ym. ”kehityksen” myötä oikein katosi....?

Vierailija
53/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää itse omasta kehostaan. Asiakkailta/potilailta kysytään haluavatko he ottaa influenssarokotteen vai ei ja on myös niitä jotka eivät halua, ei heitäkään pakoteta ottamaan sitä väkisin.

Vierailija
54/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen terveysalalla töissä ja otan influenssarokotteen koska se on pakollinen. Ikinä ennen alalle siirtymistä en sitä ollut ottanut enkä ole koskaan influenssaa sairastanut. Jos tämä olisi vapaaehtoista, todennäköisesti en ottaisi rokotetta. Tuntuu typerältä altistaa keho, vaikkakin pilkotuille, taudinaiheuttajille. Loppujen lopuksi rokote suojaa vain tietyltä viruskannalta ja se, sattuuko suomeen rantautumaan juuri se tietty kanta, on häviävän pieni. Viime vuonna suurin osa sairaalaan joutuneista influenssapotikaista joita hoidin, olivat ottaneet tuon rokotteen ja niin vain iski tauti kuitenkin.

Tänään juuri hain uuden rokotteen ja pää on tolkuttoman kipeä, olen pahoinvoiva ja niskat on jumissa ja huo,emma pitäisi olla skarppina töissä. Kuka tässä voittaa?

Lääkefirma voittaa. Se on ainoa taho, joka tästä piikkisekoilusta hyötyy.

55/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättää itse omasta kehostaan. Asiakkailta/potilailta kysytään haluavatko he ottaa influenssarokotteen vai ei ja on myös niitä jotka eivät halua, ei heitäkään pakoteta ottamaan sitä väkisin.

Sen takia onkin tärkeää, että hoitajat ottavat rokotteen.

Vierailija
56/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lääkärit joutuvat ottamaan ko. rokotteen? Eiväthän he edes välttämättä ole missään kontaktissa poltilaan kanssa.

Kaikki lääkärit, jotka ovat tapaavat potilaita eli siis suurin osa lääkäreistä, joutuvat ottamaan influenssarokotteen. Tämä on ihan tartuntatautilaissa. Tartuntalaissa on nimittäin se uusi pykälä (tuli voimaan keväällä), jonka mukaan hoitajilla ja lääkäreillä on oltava tietyt rokotukset. En ole koskaan kuullut lääkäristä, joka on vastustanut influenssarokotteen ottamista, mutta influenssarokotetta vastustavia hoitajia riittää joka nurkalla. 

Viime vuonna ei todellakaan kaikki lääkärit ottaneet rokotetta. Joukoss myös miehiä.

T.sh (itse otin)

Vierailija
57/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen nyt kovasti ihmetellyt lähiaikoina, kun Facebookin feedissäni jotkut sairaanhoitajina työskentelevät tutut ovat jakaneet kuvia lappusistaan, joissa kerrotaan, että kyseisen henkilön rokotesuoja ei ole kattava ja näin ollen heidät on siirretty muihin tehtäviin pois potilaskontaktista.

Mikä niissä influenssarokotteissa niin kauheasti joitakin hoitajia nimenomaan pelottaa? Kyllähän kaikki lääkäritkin joutuvat rokotteen ottamaan, eikä heidän puoleltaan mitään narinoita asiasta ole koskaan tarvinnut kuunnella.

Onko kieltäytyjien joukossa miehiä?

Eipä muuten ole ollut ainakaan omissa Facebook-kavereissani.

ap

No onko sinulla paljonkin mieshoitajia kavereina? Meillä on töissä yli 200 naishoitajaa ja noin 3% hoitajista miehiä. Pikaisella matikalla se tarkoittaa, että n. 200 naista, 6 miestä.

Vierailija
58/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pakkorokotettu. Asiakkaat ei ota koska heillä on itsemääräämisoikeus. Lisäksi heillä on vilkkaampi sosiaalinen elämä kuin mulla eikä nämä muut ihmiset ota välttämättä rokotteita.

Ymmärrän pakkorokotukset vakavasti sairaitten kanssa työtä tekeville. En ymmärrä että melko nuorten kanssa työtä tekevät pakotetaan.

Esim kotihoidon työntekijät ei joudu ottamaan.

Vierailija
59/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota. Oon niin väsynyt potilastyöhön, että oikein odotan, että mut siirretään johonkin pölyiseen arkistoon.

Meillä ei siirretä ketään arkistoon. Mitä siellä enää tietoliikenneaikana tekisikään? Ei papereita enää samalla tavalla siirrellä, joten ei pysty työllistymään pelkkään arkistoon kymmeniä ihmisiä. Meillä joutuu käyttämään nenä-suusuojainta joulukuun alusta huhtikuun loppuun, jos ei ole rokotettu.

Vierailija
60/192 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu hoitaja jaksaa vääntää tätä asiaa kuukaudesta toiseen, samalla hehkuttaa kuinka muualla maailmassa asiat paremmin palkkoja myöden. En käsitä miksi ei sitten vaan vaihda jo maata tai vähintään alaa jos oleminen on noin kamalan vaikeaa täällä yhden flunssarokotteen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi