Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, oma introvertti-käytökseni työkaverin järjestämässä illanvietossa hävettää!

Vierailija
03.11.2018 |

Olen introvertti enkä yleensä viihdy juhlissa, joissa en tunne muita ihmisiä. Työkaveri kutsui minut kotiinsa illanviettoon, jonne oli kutsunut muitakin ystäviään. En ollut kauhean innostunut juhliin osallistumisesta, mutta ajattelin, että minulle voisi tehdä hyvää viettää ilta muiden ihmisten seurassa eikä vaan Netflixiä katsoen. Juhlissa oli noin 15 naista, joista suurin osa tunsi toisensa. Itse tunsin vain työkaverini ja etäisesti muutaman muun. Tsemppaamisesta huolimatta tunsin oloni erittäin epämukavaksi koko juhlien ajan. Kaikki puhuivat iloisesti ja äänekkäästi ympärilläni ja minä vain istuin hiljaa paikallani ja tunsin itseni niin typeräksi. Lopulta en jaksanut edes yrittää, vaan pakenin keittiöön, jossa ahdistunut olo purkautui ja aloin itkemään hillittömästi. Juhlien emäntä löysi minut itkemästä ja ihmetteli, mikä minulla in hätänä. Sopersin jotain henkilökohtaisista ongelmista ja sanoin, että nyt täytyy kiiruhtaa illan viimeiseen bussiin. Lähdin itkien paikalta hyvästelemättä ketään. Nolottaa kauheasti oma käytökseni, miksi en osaa pitää hauskaa ja keskustella niin kuin kaikki muutkin « normaalit » ihmiset? Miksi olen tällainen? Ei ole ketään kaveria, jolle puhua ja jakaa ahdistuneita ajatuksiani, joten kirjoitan tänne. Nolottaa jo etukäteen työkaverin näkeminen maanantaina.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
2/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit aina saa huomion, imartelut, kehut ja kiitokset, introvertit tosi harvoin. Täällä kaltaisesi huomaamaton seinäruusu.

Parempi olla oma itsensä kuin yrittää teeskennellä ekstroverttia.

Vierailija
4/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalihali x10000000000000000000000000000000000000000000

Vierailija
5/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyyy

Vierailija
6/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin enää pakota itseäsi uudestaan epämiellyttäviin tilanteisiin.

Vierailija
7/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin tutulta.

Vierailija
8/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas vanha oot?

Vierailija
9/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika outoa käytöstä.

Vierailija
10/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas vanha oot?

se on vauva

Vierailija
11/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän <3 Tuli vaan liikaa kuormitusta :) Kyllä hän varmasti ymmärtää, sanot vaikka että olet taas OK. Älä turhaan nolostele

Vierailija
12/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla auta edes pari lasia alkoholia?

Vierailija
14/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 vuotta,  joten en mikään vauva enää, vaikka käytös välillä aika vauvamaista.... - Ap

Vierailija
15/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Saat multakin virtuaalihalin. Kyllä se siitä, ei ole oikeasti niin vakava juttu kuin nyt tuntuu. Ja täällä kiusaajareppanat taas mellastaa, älä välitä niistä. Säälittävää touhua ja vauvamaista jos jokin, haukkua ja lytätään anonyyminä muita ihmisiä.

Vierailija
16/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3<3

Vierailija
17/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstroverteille small talk ja jutustelu on helppoa. Se ei luonnistu introvertiltä.

Vierailija
18/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Olin taannoin kaverini tupareissa, johon osallistui paljon tuntemattomia, mutta myös itselleni tuttujakin tyyppejä. Kaikilla oli todella rentoa ja hauskaa, itsekin jopa viihdyin, kunnes ihmiset alkoivat äkkiseltään kyselemään, onko minulla kaikki hyvin, kun olen niin hiljainen. Siis mitä ihmettä?? Häkellyin tosi paljon, koska en tajunnut, että olemukseni herätti siltä osin huomiota. En toki ole se valokeilaihminen tai käytä alkoholia, mutta tuli yllätyksenä moinen. Loppuilta menikin sitten hieman vaivaantuneissa tunnelmissa omalta osaltani. 

Joten jep. Introverttina ei ole helpointa osallistua yhteisiin illanviettoihin. Mieluummin silti vietän iltaa kotosalla leffan ja hyvän syötävän parissa, jottei tarvitse esittää muuta mitä on.

Vierailija
19/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani epämiellyttävästä ja pieleen menneestä illasta. Ei kuitenkaan sekoteta introverttiyttä ja ekstroverttiyttä asiaan jolla ei ole niiden kanssa juuri mitään tekemistä. Sosiaalisten tilanteiden pelkoon tms. voi saada apua ja se on aivan eri asia kuin introverttiys.

Vierailija
20/90 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. En ole saanut sanaa suustani illanvietoissa ym.. Vuosikymmeniin. Toivon, että saat apua ajoissa!

Mulla tämä alkoi yläasteen koulukiusaamisesta ja syrjimisestä. Opettelin olemaan näkymätön ja kuulumaton. Opinkin.

Minä en enää 50-v jaksa hakea apua masennukseen, toivon että te nuoret jaksatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan