Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tainan pitää saada olla Täydellinen Jaksava Supermomma joka ei siis niin ikinä käyttäisi siivoojaa koska on niin Energinen Reipas Äiti-ihminen ja tekee päivässä ainakin 30 tuntia kotitöitä, pesee 10 tuntia vauvan pyllyjä, urheilee 3 tuntia, kokkaa kaikki itsepoimituista raaka-aineista, kotiopettaa jokaista lasta 5 tuntia per aine ja siis muistakaa että JOKA PÄIVÄ!
Mulla on yksi tällainen tuttu. Ai jeesus että alkaa pikku hiljaa ärsyttää oman erinomaisuuden ja erityislaatuisuuden todistelu etenkin kun suuri osa jutuista on täyttä valetta.
Joo, mullakin joku tässä särähtää. En voi olla miettimättä, onko Taina oikeasti supermamma vai superjyrä, joka kontrolloi asioita vähän liikaakin ja kaunistelee totuutta joka käänteessä.
Miksi esim. muutti tärkeänä pitämänsä unirytmin ja aamurutiininsa Youtube-tähteyden takia? Voihan ne videot ladata nettiin muulloinkin kuin illalla.
Tätä minäkin ihmettelen - siis muuttiko Taina aamurutiininsa sen takia, että hän voisi ladata videot nettiin yöllä? Jenkkikatsojat ovat tietysti linjoilla parhaimmin silloin kun Suomessa on yö, mutta eikö Taina ole hokannut, että videoita voi ajastaa? Ainakin Bloggerissa voi ajastaa postauksia tulemaan vaikka viikon päästä. Jos Tainan mielestä on hyvä herätä kolmelta joka aamu, niin tekisi sitten niin ja laittaisi videot ajastimella julki keskiyöllä!
Lainaan nyt omaa kommenttiani, kun tajusin juuri, että eihän Taina voi ajastaa videoita, koska silloin ei voi poistaa kaikkia poikkipuolisia kommentteja... Jos hän laittaisi videot julki keskellä yötä, niin ei voisi myöskään pyytää lapsia moderoimaan kommenttikenttää. Eli se siitä, hänen on ollut pakko luopua tuosta ihanasta aamukolmen herätyksestä tubeuran vuoksi!
Mua vieläkin mietyttää Cleon elämä. Jos ei ole mitään opiskeluja kiikarissa ja musiikkiura junnaa paikallaan niin en ymmärrä tuota kotona oleskelua. Miksei mene vaikka töihin, vai onko jo? Vai onko lapsien kaitseminen hänen ainoa työ.
Vierailija kirjoitti:
Mua vieläkin mietyttää Cleon elämä. Jos ei ole mitään opiskeluja kiikarissa ja musiikkiura junnaa paikallaan niin en ymmärrä tuota kotona oleskelua. Miksei mene vaikka töihin, vai onko jo? Vai onko lapsien kaitseminen hänen ainoa työ.
No millä resursseilla se lähtisi kotoa? Ei ole sosiaalisia taitoja, elämäntaitoja, rahaa... Jos on tynnyrissä kasvatettu...
Itsekkin lestadiolaisympyröissä kasvanut, tiedän todellakin millä resursseilla ne isot perheet pyöritetään. Lapset lapsenvahteina usein ja tekee kotitöitä. Ilman lasten panosta ei kukaan jaksaisi sitä rumbaa.
T. Meillä oli vain 8, joten helpommalla olen päässyt kuin ystäväni siskoineen, joiden perheessä oli 10+ lasta. Tytöt ovat äidin oikeita käsiä jne.
P. S. On hienoa, että lapset oppivat kotitöihin, mutta se ei saa olla oletus, että aina hoitavat lapset jne. Lapsilla on oikeus myös lapsuuteen ja nuoruuteen. Kohtuus kaikessa <3
Ihana nähdä, kun Tainankin lapset ovat reippaita ja avuliaita, mutta toivottavasti vastapainoksi saavat tarpeeksi omaa aikaa
Olenko ainoa joka ei näe heidän perheessään mitään erityistä viehätystä? Puolikkaan aamurutiinivideon katsoin, oli tylsä.
Tietääkö kukaan tv-perheet Duggar, joilla on 19 lasta tai Sister Wives, 1 mies ja 4 vaimoa, oiskos niillä yhteensä lähemmäs 30 lasta?
Niillä on samaa meininkiä. Lapset sidotaan kotiin sisarusten kanssa, että ei lapset vaan joudu maailman houkutuksille. Uskonto on syvää ja synkkää. Sellaista helvetinpelkoista. Rajoittavaa ja hirbeänlapsikatraan mahdollistavaa. Kiusaat veljeäs tai et siivoa jälkiäs, saatana vie sut helvettiin, etkä saa ikuisya elämää.
Licciardoissa on paljon samaa.
Eihän me toisaalta tiedetä Cleopatran elämästä mitään muuta kuin mitä Taina ja Cleopatra on itse sanoneet. Eli että on lopettanut koulun kesken ja keskittyy musiikkiin.
Ehkä Cleopatralla on työ tai käy jotain valmennuskurssia tms. Voihan myös olla, että hän etsii töitä, mutta ei vielä vain ole löytänyt. Jyväskylä on opiskelijakaupunki, joten siellä on varmaan hanttihommistakin kilpailua.
Jos Cleopatra olisikin jossain töissä, en minäkään Tainana sitä mainostaisi. Koska jos työpaikka on vähänkään julkinen, niin siellähän olisi kohta talo tainafaneja ja Cleon stalkkereita täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Tainan pitää saada olla Täydellinen Jaksava Supermomma joka ei siis niin ikinä käyttäisi siivoojaa koska on niin Energinen Reipas Äiti-ihminen ja tekee päivässä ainakin 30 tuntia kotitöitä, pesee 10 tuntia vauvan pyllyjä, urheilee 3 tuntia, kokkaa kaikki itsepoimituista raaka-aineista, kotiopettaa jokaista lasta 5 tuntia per aine ja siis muistakaa että JOKA PÄIVÄ!
Mulla on yksi tällainen tuttu. Ai jeesus että alkaa pikku hiljaa ärsyttää oman erinomaisuuden ja erityislaatuisuuden todistelu etenkin kun suuri osa jutuista on täyttä valetta.
Tulee ihan mieleen mun yksi työkaveri jolla on samankaltaisia juttuja. On tosin lapseton, mutta työhön liittyvät jutut meneekin ylitse: tekee kuulemma töitä 20h/pvä, vaikka meidän työ on aika yksinkertaista ja suorittavaa. En usko, että hommia edes riittäisi. Väittää ettei kuulemma tarvitse yöunia ollenkaan vaan nukkuu 5h viikossa eikä edes saa unta. Pääsi pomon mukaan yhdelle työmatkalle apulaiseksi ja väitti kaikille, että lähtee yksin edustamaan firmaamme. Tästä seurasi sekaannusta työpaikalla ja hänen kauttaan meni vain pomolle kuuluvia asioita yms. On ostanut omilla rahoillaan töihin juttuja ja kuulemma meistä kaikista kyvykkäin. Näitä juttuja riittää vaikka kuinka.
Jennasta leivotaan hyvää tahtia Pikku-Tainaa, joka pitäisi Leonardonkin hullun luonteen kurissa ja orjallisesti synnyttäisi kiitettävän määrän lapsia tähän kingdomiin. Jestas, en kestäisi anoppia joka koettaa muovata minusta jonkunlaista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän me toisaalta tiedetä Cleopatran elämästä mitään muuta kuin mitä Taina ja Cleopatra on itse sanoneet. Eli että on lopettanut koulun kesken ja keskittyy musiikkiin.
Ehkä Cleopatralla on työ tai käy jotain valmennuskurssia tms. Voihan myös olla, että hän etsii töitä, mutta ei vielä vain ole löytänyt. Jyväskylä on opiskelijakaupunki, joten siellä on varmaan hanttihommistakin kilpailua.
Jos Cleopatra olisikin jossain töissä, en minäkään Tainana sitä mainostaisi. Koska jos työpaikka on vähänkään julkinen, niin siellähän olisi kohta talo tainafaneja ja Cleon stalkkereita täynnä.
Eipä tuollainen ole kyllä yhtään suomalaisten tapaista.
Ja jos nyt olisi jossain töissä, niin näin pienellä paikkakunnalla kuin Jyväskyläkin on, se kyllä tiedettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän joku olisi nähnyt.
Ei tarvitse paljon Googlea käyttää, kun löytää Romeon koulujenväliset urheilutulokset, jossa mainitaan millä luokalla on ollut sinä vuonna. Tuskin niin eri tahtiin käy koulua, että siitä ei voisi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Taina ollut opiskellut valokuvaajaksi? Miksiköhän jakaa tuollaista ylivalottunutta kuvaa itsestään instassa? Luulisi valokuvaajalla olevan jonkinlaista ammattiylpeyttä ja kikkoja ottaa hyväkin kuva itsestään? 🤔
Wedding decorator, sanoo olleensa viimeisellä Q&A videolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Suomessakin noita avioliiton ”uudistuksia” harrastetaan. Ystäväpariskunta lupasi edelleen rakastaa ja kunnioittaa toisiaan ja pappikin oli paikalla.
Mutta kun nimen omaan oli puhetta "vihkivalojen uudistamisesta". Sanon vielä, että kun Suomessa ei ole mitään vihkivaloja, niin ei niitä voi uudistaakaan vaikka menisi Australiaan asti.
Siis kun nuoripari meni maistraatissa naimisiin, niin ehkä haluavat (jos sinne Australiaan nyt menevät) pitää tilaisuuden,jossa pappi pyytää siunausta heidän avioliitolleen ja sitten pitävät jonkinlaiset juhlat. Mutta sellaisella tilaisuudella ei ole mitään virallista merkitystä. Sama, kun nuori pari olisi kolmestaan papin kanssa ja pappi rukoilisi heille siunausta. Noin teoriassa.
Spoiler: Romeo on tietääkseni 13 tai 14v (riippuu missä kuussa on synttärit), 2005 syntynyt. T. Sisäpiirin tietoa ;P
Aaa onhan se koko perhe siellä Lapissa näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä oli tuo Q&A video, mielenkiinnolla odotan seuraavia! Kiva saada vastauksia kysymyksiin. Tosin mun puolesta koko video vois olla vaan kysymyksiä ja vastauksia, ei erityisemmin kiinnosta katsella lasten kiljahtelua ja naurua joka välissä :D
Jäi vähän huvittamaan se ettei muka ihan osannut lausua omaa nimeään suomalaisittain.
Olen eri mieltä. Hän sanoi ihan suomalaisittain nimensä. Piti vaan taukoa välissä.
Juu ihan normaalisti lausui, mutta tarkoitinkin sitä miten Cleopatra oli muka hänelle neuvonut miten se suomalaisittain lausutaan. Tästä sai sen kuvan että ei muka itse oikein tietäisi, mitä en kyllä hetkeäkään usko.
Mutta kyllä se nimen lausuminen mun mielestä kuulostikin myös siltä kuin Taina muka ensimmäistä kertaa nyt lausuisi nimensä tuolla tavalla ja yritti kovasti vaikuttaa siltä kuin ei olis ihan varma että menikö oikein. :D
Tässä MY FIRST VLOG videossa sanoo kyllä nimensä mun mielestä ihan normaalisti, suomalaisittain, vuosi sitten...
Vierailija kirjoitti:
Spoiler: Romeo on tietääkseni 13 tai 14v (riippuu missä kuussa on synttärit), 2005 syntynyt. T. Sisäpiirin tietoa ;P
No ei nyt kyllä ollut hirveen sisäpiiri tietoa kun suurin osa tän tiesi :D
Rekikoiravideo oli tosi kiva! Mukavaa nähdä vähän erilaista sisältöä kanavalla välillä, ja eri ympäristössä kuin yleensä.
Perhe on kyllä hyvä matkailumainos Suomelle. Mietin ensin, että reissu on varmaan sponssattu, mutta sponsorista tai paikannimestä ei ollutkaan mitään mainintaa.
Sori typot, siis...
Mun mies on lesta-perheen 12. aarre ja sanoi, että todella turvaton lapsuus, kun ketään aikuista ei kiinnostanut ja lastenhoitajaksi oli laitettu pari vuotta vanhempi sisko.