Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
4581/10856 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainan pitää saada olla Täydellinen Jaksava Supermomma joka ei siis niin ikinä käyttäisi siivoojaa koska on niin Energinen Reipas Äiti-ihminen ja tekee päivässä ainakin 30 tuntia kotitöitä, pesee 10 tuntia vauvan pyllyjä, urheilee 3 tuntia, kokkaa kaikki itsepoimituista raaka-aineista, kotiopettaa jokaista lasta 5 tuntia per aine ja siis muistakaa että JOKA PÄIVÄ!

Mulla on yksi tällainen tuttu. Ai jeesus että alkaa pikku hiljaa ärsyttää oman erinomaisuuden ja erityislaatuisuuden todistelu etenkin kun suuri osa jutuista on täyttä valetta.

Joo, mullakin joku tässä särähtää. En voi olla miettimättä, onko Taina oikeasti supermamma vai superjyrä, joka kontrolloi asioita vähän liikaakin ja kaunistelee totuutta joka käänteessä.

Miksi esim. muutti tärkeänä pitämänsä unirytmin ja aamurutiininsa Youtube-tähteyden takia? Voihan ne videot ladata nettiin muulloinkin kuin illalla.

Vierailija
4582/10856 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on ihan normaalia että kaikki perheenjäsenet osallistuvat kotitöihin, oli se mitä tahansa - lastenhoitoa, ruoanlaittoa, siivoamista tai jotain muuta. Sillä tavallahan aikuiseksi tullaan, ei pleikkaa hakkaamalla.

Mutta kyllä tässä pitää silti kohtuus säilyttää. Ja ne nuoremmat, kenenkäs perään ne joutuvat vahtimaan ja sitä kautta vapaa-aikansa uhraamaan? 

Minä olen ihan tosissani ollut myöhemmin katkera siitä, että vanhempani tuhosivat lukio-opiskeluni ja sitä kautta monet jatko-opiskelumahdollisuudet sillä että jouduin aivan kohtuuttomaan vastuuseen nuoremmista sisaruksista. On ihan eri asia vaatia lapselta että siivoa oma huone, auta ruoan valmistuksessa, vie roskat, haravoi pihaa, vahdi joskus pikkusisarusta kun vanhemmat käy kaupassa kuin se että niitä sisaruksia pitää vahtia joka ikinen päivä eikä koulun jälkeen voi lähteä ystävien luokse, harrastuksiin tai tehdä läksyjä. 

Lasten todellista työmäärää on turha lähteä spekuloimaan parin videon perusteella,. Ikävä että vanhempasi tuhosivat lukio-opintosi ja menee noin tunteisiin.

Sitä paitsi - jos lapsi on lopettanut koulun kesken eikä työpaikkaakaan vielä ole, eikö ole ihan hyvä että tekee sitten vähän enemmän yhteisen kodin eteen?

Ihanko tosissaan vielä vuonna 2019 on olemassa ihmisiä joiden mielestä teinitytön paikka on kotona piikomassa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4583/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Taina ollut opiskellut valokuvaajaksi? Miksiköhän jakaa tuollaista ylivalottunutta kuvaa itsestään instassa? Luulisi valokuvaajalla olevan jonkinlaista ammattiylpeyttä ja kikkoja ottaa hyväkin kuva itsestään? 🤔

Vierailija
4584/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsien täytyu olla peruskoulussa jotka sen ikäisiä on. Eihän siitä opetuksesta tule mitään kun 4 alle 5 v. Kauniita lapsia.

Vierailija
4585/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistääkö muilla silmään Tainan jatkuva ocd:sta vitsailu? Nauraa vähän väliä esim. sille, miten on tartuttanut ocd:nsa lapsiinsa kun lasten kengät ovat piikkisuorassa rivissä ym. Tainasta se on ehkä hauskaa, mutta itse olen elänyt pahan pakko-oireisen häiriön kanssa ja mulle olisi pikemminkin kauhistus, jos lapseni osoittaisivat mitään ocd:n merkkejä.

Englanniksi OCD:tä käytetään aika vapaasti kuvaamaan erittäin siistiä ja järjestelmällistä ihmistä. "Are you OCD or something?" "I am a little OCD, I can't sleep if there is a cup in my sink." Sillä ei välttämättä viitata kyseiseen diagnoosiin tai pakonomaiseen käyttäytymiseen.

Toki amerikkalaiset ylipäätään ovat bakteerihysteerikkoja, mutta se oli eri tarina se...

Tuntumaa vai tutkimusta.

Vierailija
4586/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taina on vissiin jossain Lapissa husky-safarilla.

Lapset isän kanssa vai?

Vierailija
4587/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Taina ollut opiskellut valokuvaajaksi? Miksiköhän jakaa tuollaista ylivalottunutta kuvaa itsestään instassa? Luulisi valokuvaajalla olevan jonkinlaista ammattiylpeyttä ja kikkoja ottaa hyväkin kuva itsestään? 🤔

Taitaa tarvita jo rajuja suodattimia, jotta nuoruus-illuusio säilyy. Sama vaikutelma tuli q&a videosta.

Varmaan haluaisi, että iho olisi vaalea posliinin hehluva. Kun on luonnossa kuitenkin aika punakka, samea ja laikukas.

Vierailija
4588/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taina on vissiin jossain Lapissa husky-safarilla.

Lapset isän kanssa vai?

Lapsista Lapissa mukana ainakin Cleopatra, Jerusalem ja Romeo. 

Vierailija
4589/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassja miten heidän lastensa nimet eivät tunnu enää oudoilta nyt kun on katsonut näitä videoita jonkin aikaa 😅

Vierailija
4590/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainan uudesta videosta heräsi mulla kysymys, että opetetaanko pieniä lapsia yleensä erityisesti kävelemään? Mielenkiinnosta kysyn, koska en muista että esimerkiksi omia pikkusisaruksiani olisi ikinä mitenkään erikseen opetettu, vaan hekin vaan alkoivat kävellä pikkuhiljaa. Mutta onko se jotenkin erikoista niin kuin perhe hehkuttaa?

Ei opeteta. Toki jo vauvoille pitää antaa mahdollisuus käyttää lihaksiaan (esim. vauvan olisi hyvä olla välillä vatsallaan lattialla eikä aina vaan sitterissä), jotta he lähtevät jossain kohtaa liikkeelle.

Onkohan Australissa samanlaista kuin USAssa? Muistui mieleeni erään ammattikasvattajan ja psykologin luento. Hän kertoi, että kun hän luennoi Yhdysvalloissa, yleisin yleisön esittämä kysymys on, miten lapsen kehitystä voi nopeuttaa. Euroopassa taas ajatellaan lapsilähtöisemmin "lapsi ottaa seuraavan kehitysaskeleen kun on siihen valmis".

Vierailija
4591/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistääkö muilla silmään Tainan jatkuva ocd:sta vitsailu? Nauraa vähän väliä esim. sille, miten on tartuttanut ocd:nsa lapsiinsa kun lasten kengät ovat piikkisuorassa rivissä ym. Tainasta se on ehkä hauskaa, mutta itse olen elänyt pahan pakko-oireisen häiriön kanssa ja mulle olisi pikemminkin kauhistus, jos lapseni osoittaisivat mitään ocd:n merkkejä.

Englanniksi OCD:tä käytetään aika vapaasti kuvaamaan erittäin siistiä ja järjestelmällistä ihmistä. "Are you OCD or something?" "I am a little OCD, I can't sleep if there is a cup in my sink." Sillä ei välttämättä viitata kyseiseen diagnoosiin tai pakonomaiseen käyttäytymiseen.

Toki amerikkalaiset ylipäätään ovat bakteerihysteerikkoja, mutta se oli eri tarina se...

Tuntumaa vai tutkimusta.

No olen asunut kolmessa englanninkielisessä maassa. Kaikissa tuota sanaa heitellään ympäriinsä.

Vierailija
4592/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tainan pitää saada olla Täydellinen Jaksava Supermomma joka ei siis niin ikinä käyttäisi siivoojaa koska on niin Energinen Reipas Äiti-ihminen ja tekee päivässä ainakin 30 tuntia kotitöitä, pesee 10 tuntia vauvan pyllyjä, urheilee 3 tuntia, kokkaa kaikki itsepoimituista raaka-aineista, kotiopettaa jokaista lasta 5 tuntia per aine ja siis muistakaa että JOKA PÄIVÄ!

Mulla on yksi tällainen tuttu. Ai jeesus että alkaa pikku hiljaa ärsyttää oman erinomaisuuden ja erityislaatuisuuden todistelu etenkin kun suuri osa jutuista on täyttä valetta.

Joo, mullakin joku tässä särähtää. En voi olla miettimättä, onko Taina oikeasti supermamma vai superjyrä, joka kontrolloi asioita vähän liikaakin ja kaunistelee totuutta joka käänteessä.

Miksi esim. muutti tärkeänä pitämänsä unirytmin ja aamurutiininsa Youtube-tähteyden takia? Voihan ne videot ladata nettiin muulloinkin kuin illalla.

Tätä minäkin ihmettelen - siis muuttiko Taina aamurutiininsa sen takia, että hän voisi ladata videot nettiin yöllä? Jenkkikatsojat ovat tietysti linjoilla parhaimmin silloin kun Suomessa on yö, mutta eikö Taina ole hokannut, että videoita voi ajastaa? Ainakin Bloggerissa voi ajastaa postauksia tulemaan vaikka viikon päästä. Jos Tainan mielestä on hyvä herätä kolmelta joka aamu, niin tekisi sitten niin ja laittaisi videot ajastimella julki keskiyöllä! 

Vierailija
4593/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alunperinkää uskonut, että hän oikeasti muka herää klo 3AM. Tälläisella jutulla saavuttanut hyvin huomioo, siihenhän se suosio perustuu, keksitään joku tosi uniikki juttu ja kaikki ihmettelee. Tällaisilla ihmettelyillä kerätään katselijoita.

Vierailija
4594/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huskysafari on kyllä todella kaukana vegaanisesta elämästä...

Vierailija
4595/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tuo Taina tulla mun miehelle opettanaan tuota buddy-systeemiä. Kyllähän se tätä arkea helpottaisi jo, jos isä auttaisi ruokapöydässä, muistuttaisi pissasta ennen lähtöä, pukisi lapselle talvella pipon ja hanskat ja muistaisi autossa kiinnittää turvavyön ja laittaa oven lapsilukkoon ja katsoa perillä, että se lapsi ei juokse parkkipaikalla auton alle.

Vierailija
4596/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä asuu

Vierailija
4597/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä asuu

Keski-Suomessa.

Vierailija
4598/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan nätti muori on. katselin kuvia googlesta. hyväksyvä peukku

Vierailija
4599/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko tuo Taina tulla mun miehelle opettanaan tuota buddy-systeemiä. Kyllähän se tätä arkea helpottaisi jo, jos isä auttaisi ruokapöydässä, muistuttaisi pissasta ennen lähtöä, pukisi lapselle talvella pipon ja hanskat ja muistaisi autossa kiinnittää turvavyön ja laittaa oven lapsilukkoon ja katsoa perillä, että se lapsi ei juokse parkkipaikalla auton alle.

Kiitos nauruista. Vaikka ei varmasti siellä naurata. :D

Vierailija
4600/10856 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sen vesisotajakson. Onko sillä äidillä joku aspergeri, kun se ei lue niiden lasten sieluntiloja yhtään vai onko se häijy, eikä vaan jaksa välittää ellei jopa sadistinen.

Se selittää sille yhdelle pikkumimmille vesipallosodan alussa, että 'me heitetään kaikki sua" ja kun se alkaa itkemään, se sanoo jotenkin häijysti, että eiku me suojellaan sua prinsessa. Ihan kuin se olisi heikkoutta, että 3-vuotiasta pelottaa....

No kesken sotaa se alkaa pelkäämään ja parkuu yksin vaikka kuinka kauan, eikä yksikään mene kysymään, että mikä hätänä!

Usein kun ne pikkuset pyörii siinä pihalla, ketään ei tunnu kiinnostavan, onko ne tallessa.

Mun mies on lesta-perheen 12. Aarre ja sanpi, että todella turvaton lapsuus, kun ketään aikuista ei kiinnostanut ja lastenhoitajaksi oli laitettu pati vuotta vanhempi sisko. Hän on usein miettinyt, että niistä viimeisistä aarteista ei kukaan jaksa olla enää kiinnostunut ja mieheni on lapsuudestaan tosi katkera. Seuraava sisarus olikin jo vammainen, kun äidin kroppa alkoi hajoamaan porsimiseen.

Ketju on lukittu.