Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä oli tuo Q&A video, mielenkiinnolla odotan seuraavia! Kiva saada vastauksia kysymyksiin. Tosin mun puolesta koko video vois olla vaan kysymyksiä ja vastauksia, ei erityisemmin kiinnosta katsella lasten kiljahtelua ja naurua joka välissä :D
Jäi vähän huvittamaan se ettei muka ihan osannut lausua omaa nimeään suomalaisittain.
Olen eri mieltä. Hän sanoi ihan suomalaisittain nimensä. Piti vaan taukoa välissä.
Kerrankin jaksoin katsoa koko videon alusta loppuun, siis tuon Q&A:n. Se oli ihan kiva ja jaksoin jopa katsoa Omegan kiljahteluja, suloinen lapsi.
Lopussa meni ohi vähän, kun Taina sanoi jotain maidosta ja alkoi imettää Omegaa. Hän sanoin jotain, että too much milk ja osoitti rintojansa. Siis pakkautuuko hänellä edelleen maitoa rintoihin, vaikka Omega on jo yli vuoden ikäinen? Vai tarkoittiko hän jotain muuta kenties? Täällä meillä oli sen verran kova mekkala, etten kuullut ihan joka sanaa.
Omituista tuo Romeon iän salailu. Tuli mieleen, että olisiko hän vuotta alemmalla luokalla koulussa eikä halua todellisen ikänsä tulevan ilmi kavereille? En ymmärrä miksi Taina salailisi lasten ikiä, elleivät lapset itse ole sitä pyytäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä oli tuo Q&A video, mielenkiinnolla odotan seuraavia! Kiva saada vastauksia kysymyksiin. Tosin mun puolesta koko video vois olla vaan kysymyksiä ja vastauksia, ei erityisemmin kiinnosta katsella lasten kiljahtelua ja naurua joka välissä :D
Jäi vähän huvittamaan se ettei muka ihan osannut lausua omaa nimeään suomalaisittain.
Olen eri mieltä. Hän sanoi ihan suomalaisittain nimensä. Piti vaan taukoa välissä.
Juu ihan normaalisti lausui, mutta tarkoitinkin sitä miten Cleopatra oli muka hänelle neuvonut miten se suomalaisittain lausutaan. Tästä sai sen kuvan että ei muka itse oikein tietäisi, mitä en kyllä hetkeäkään usko.
Mutta kyllä se nimen lausuminen mun mielestä kuulostikin myös siltä kuin Taina muka ensimmäistä kertaa nyt lausuisi nimensä tuolla tavalla ja yritti kovasti vaikuttaa siltä kuin ei olis ihan varma että menikö oikein. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”my husband and i chance all the nappies” en usko
Varsin tottuneesti se rastapäinen poika ainakin pesee vauvasisaruksensa peppua yhdessä instakuvassa.
Veikkaan, että Taina ei tarkoittanut tuossa kohtaa ihan kirjaimellisesti, että hän ja Paul vaihtavat kaikki vaipat, vaan sitä, ettei heillä ole perheen ulkopuolista apua.
Kyllä mullakin on tissit ihan täynnä, jos on muutamaa tuntia kauemmin imettämättä ja yön jälkeen varsinkin, lapsi 2-v. Ihan yhtä paljon maitoa tuntuu tulevan kuin vauva-aikanakin.
Pistääkö muilla silmään Tainan jatkuva ocd:sta vitsailu? Nauraa vähän väliä esim. sille, miten on tartuttanut ocd:nsa lapsiinsa kun lasten kengät ovat piikkisuorassa rivissä ym. Tainasta se on ehkä hauskaa, mutta itse olen elänyt pahan pakko-oireisen häiriön kanssa ja mulle olisi pikemminkin kauhistus, jos lapseni osoittaisivat mitään ocd:n merkkejä.
Romeo täyttää tänä vuonna 14v.
Olisipa itselläkin Kape keittiössäni
Mielestäni on ihan normaalia että kaikki perheenjäsenet osallistuvat kotitöihin, oli se mitä tahansa - lastenhoitoa, ruoanlaittoa, siivoamista tai jotain muuta. Sillä tavallahan aikuiseksi tullaan, ei pleikkaa hakkaamalla.
Kuka tämä henkilö on ja mistä sairaudesta on kyse?
Isossa perheessä lapsetkin joutuu tekemään kotitöitä. Koulu ei saa siitä kärsiä ts kotitehtävät täytyy tehdä jos niitä on. Noin niinku yleisesti ottaen. Tietenkin aikaa myös jos harrastus ja kaverit.
Minun mielestä lastenhoito ei saisi koskaan olla vanhempien lasten velvollisuus vaan äidin ja isän on hoidettava haluamansa lapset, oli määrä mikä tahansa. Tietenkin ajoittaista perään katsomista ja vahtimista ymmärtää, mutta esim vauvan hoito ei saisi olla teinien tehtävä jolleivat he sitä itse ehdottomasti halua.
Lasten pitää antaa olla lapsia, ei minivanhempia. Teineille on usein kaverit ja harrastukset tärkeitä, vapaa-aika ei saisi mennä lastenhoitoon.
Kotityöt on eri juttu, niitä kuuluu kaikkien tehdä ikänsä ja valmiuksiensa mukaan.
Licciardo-smithien buddy systeemi ja lasten käyttö lastenhoitajina on vähän kyseenalaista. Etenkin silloin kun äiti keskittyy keikistelemään kameralle ja vanhemmat lapset hoitaa "nappygangin"
Pakostakin isossa perheessä joutuu jotain tekemään ja ei ollenkasn huono asia. Mulla oli taas yksi lapsi ja poika. Pidin koulunkäyntiä numero 1. Enkä vaatinut kotitöitä. Nyt tilanne se että asuu omillaan ja opiskelee yliopistossa ja tekee omat kotityönsä.
Nuo hampaat kyllä viittaisi bulimiaan.
Luin vähän tuosta buddy-systeemistä, kun se ei ollut itselleen ennestään tuttu ja nää kuulostaa musta kyllä enemmän vanhemman kuin sisaruksen tehtäviltä. Vai mitä mieltä olette?
"When does the buddy system start? Someone graduates to being an older buddy around the age of seven, depending on the children involved and the needs at the time. Generally speaking, it is seven years of age. If you have a need for an older buddy sooner and have a child who is responsible enough, it can certainly start much sooner. Certainly, there are plenty of things that even two-year-olds can do to help care for their younger siblings.
What does an older buddy do?
The older child has four main times when their help is needed. Here’s a brief rundown of those times and how they work.
When their little buddy gets up the older buddy needs to:
-oversee bed making for the little one
-help little buddy get dressed
-job shadow with morning chores
-help them brush teeth after breakfast
Mealtimes:
-older buddy is in charge of getting food and drink for little buddy
-get seconds on anything needed
-help clear their dishes
When leaving the house:
-gather any needed coats, socks, shoes, or winter wear
-make sure little buddy has used the bathroom
-gather anything that may be going with us like a book for the car
-get buckled into the car
-help get out of car
-hold hand and keep an eye on the little buddy
-help get back in car
Getting little buddy ready for bed:
-bath or shower
-get dressed in pajamas
-brush teeth
-bedtime story
-making sure there is a nightlight and music or story on for bedtime in their room
-help clean up their clothes and hang up wet towel
It is helpful to have someone “on call” for whenever you need them—someone who is trained and ready to go."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullakin on tissit ihan täynnä, jos on muutamaa tuntia kauemmin imettämättä ja yön jälkeen varsinkin, lapsi 2-v. Ihan yhtä paljon maitoa tuntuu tulevan kuin vauva-aikanakin.
Tämä menee OT:ksi, mutta huhhuh! Itselläni onneksi maidontuotanto tasaantui selvästi ensimmäisen puolen vuoden jälkeen, kun lapsi alkoi syödä kiinteitä. Sitä ennen oli vaikeaa poistua kotoa pidemmäksi aikaa kuin pariksi tunniksi, piti olla joko lapsi tai pumppu mukana. Sitten kun lopetin imetyksen, olin ajanut tuotannon niin alas, että lopettaminen kävi todella helposti.
Vierailija kirjoitti:
Pistääkö muilla silmään Tainan jatkuva ocd:sta vitsailu? Nauraa vähän väliä esim. sille, miten on tartuttanut ocd:nsa lapsiinsa kun lasten kengät ovat piikkisuorassa rivissä ym. Tainasta se on ehkä hauskaa, mutta itse olen elänyt pahan pakko-oireisen häiriön kanssa ja mulle olisi pikemminkin kauhistus, jos lapseni osoittaisivat mitään ocd:n merkkejä.
Englanniksi OCD:tä käytetään aika vapaasti kuvaamaan erittäin siistiä ja järjestelmällistä ihmistä. "Are you OCD or something?" "I am a little OCD, I can't sleep if there is a cup in my sink." Sillä ei välttämättä viitata kyseiseen diagnoosiin tai pakonomaiseen käyttäytymiseen.
Toki amerikkalaiset ylipäätään ovat bakteerihysteerikkoja, mutta se oli eri tarina se...
En tiedä miksi, mutta minulla on kokoajan ollut sellainen fiilis, että vanhemmat kyllä hoitavat lapsiaan aktiivisesti. Toki on ymmärrettävää, että videoita kuvatessa vanhempien lasten pitää enemmän katsoa pienempien perään ja muutenkin olisihan se ihan hirvittävä kaaos lähteä kymmenen lapsen kanssa johonkin, jos vain vanhemmat olisivat vastuussa pienimmistä lapsista. Helpompaa hieman jakaa vastuuta, niin kaikki menee sujuvammin. Itsellä on vain yksi lapsi ja tuntuu että jo nyt välillä pukeminen, reissujen suunnittelu ja kaikki on ihan kaaosta ja kestää ikuisuuden.
Jos ne on lähes samanikäisiä? Ovat voineet käyttää sijaissynnyttäjää... yleistä ulkomailla.