Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä nuo Ranskalaiset oikein syö kun on niin hoikkia?

Vierailija
01.11.2018 |

Kertokaa joku jos tiedätte, tuntuu että ovat ihan järjestään hoikkia lyhyetkin? Miten ihmeessä? Onko täällä ranskatietäjiä?

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yksi kertonut, että läskit eivät uskalla tulla edes keskustaan. Ne pysyvät piilossa ja syö aamusta iltaan.

Vierailija
22/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti syön. Aamupala: cappucino ja croisantti, lounas: porkkanasosekeitto, välipala: smoothie ja illallinen: lohta tai kanaa ja salaattia tai vihanneksia. Kävelen tai pyöräilen, uimahallia ja portaat hissin sijaan. Terveisin pieni ja siro ranskatar.

Ai ettäkö ihan joka päivä croissantti? Pakko kysyä minkä mittainen/painoinen olet noilma eväillä

159cm. 48kg. ja ikää 47v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme Pariisissa vuoden. En nähnyt yhtään ylipainoista äitiä siellä (meillä 2 pientä lasta tuolloin). Kyllä siellä naiset haluavat olla muutakin kuin Äitejä, ei käytetä kulahtaneita telttoja ja pidetään huolta ulkonäöstä.

Oli aikamoinen shokki tulla takaisin...Perhekerhossa äidit järkyttäviä tanttoja marimekon raitapaidoissaan ja tukka rasvaisena. ;) Ei se äitinä oleminen ole nyt rankkaa ettei ehdi yhtään huolehtimaan itsestään.

Vierailija
24/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti syön. Aamupala: cappucino ja croisantti, lounas: porkkanasosekeitto, välipala: smoothie ja illallinen: lohta tai kanaa ja salaattia tai vihanneksia. Kävelen tai pyöräilen, uimahallia ja portaat hissin sijaan. Terveisin pieni ja siro ranskatar.

Ai ettäkö ihan joka päivä croissantti? Pakko kysyä minkä mittainen/painoinen olet noilma eväillä

Hienoa.

Vierailija
25/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on hyvät geenit.

Vierailija
26/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis syötkö oikeasti joka aamu tuon croissantin?

Vierailija
27/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syö croisantteja, patonkeja ja pullollisen viiniä aamupalaksi. Iltapalaksi yksi etana. Ja muut ajat ne vetää posket lommolla tupakkaa.

Vierailija
28/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuimme Pariisissa vuoden. En nähnyt yhtään ylipainoista äitiä siellä (meillä 2 pientä lasta tuolloin). Kyllä siellä naiset haluavat olla muutakin kuin Äitejä, ei käytetä kulahtaneita telttoja ja pidetään huolta ulkonäöstä.

Oli aikamoinen shokki tulla takaisin...Perhekerhossa äidit järkyttäviä tanttoja marimekon raitapaidoissaan ja tukka rasvaisena. ;) Ei se äitinä oleminen ole nyt rankkaa ettei ehdi yhtään huolehtimaan itsestään.

Itse myös huomasin että äidit olivat jotenkin ”huolitellumpia” ja tuntuivat juuri huolehtivan itsestään

Vierailija
29/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että tää ketju jää lyhyeksi. 

Vierailija
30/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes joka aamu.

Vierailija
31/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama ranskisystävä, pariisilaisia naisia. He eivät oikeasti syö mitään vaikka koko päivänä jos on muutama gramma tullut lisää painoa ja tyttölapset pidetään myös nälässä eli äiti annostelee lautaselle ja kaapilta ei saa hakea mitään. Sama nesteiden kanssa, ei ylimääräisiä kahvikupillisia tms. Yhden kanssa meidän tyttö on parasta kaveria, ovat teini-ikäisiä niin tämä ystävän tytär on ohjeistanut mun tyttöä miten syöminen on paha juttu. Ja tyttö näytti minulle miten kaverinsa oli näyttänytmiten muita ihmisiä huijataan että näyttää siltä että syö eli ota juustopala (hyvin minimalisen pieni) ja koske sitä etuhampailla niin että näyttää että otat palasen mutta et oikeasti ota ja sano että "tää on niin hyvää, mä rakastan juustoja" ja sitten näykit siitä juustonpalsta seuraavan kymmenen minuutin aikana pieniä paloja ja ole touhukas pöydän äärellä, voit ottaa annostelulusikkaa tai haarukkaa, veitseä käteen ja siirtele tarjoiluastialla palasia mutta älä ota mitään. Kehu kuinka hyvältä ruoka näyttää ja kuinka rakastat kaikkea mitä pöydässä on tarjolla.   On ihan anorektisen laiha tyttö mutta äitinsä on ylpeä. Perheen pojat saavat toki syödä. 

Oikeasti tuo systeemi toimii niin että sairaalloisesti vahtivat painoaan ja syömisiään. Mutta Ranskassa on myös ihan normaalipainoisia naisia ja maalla yleensä myös ylipainoisia herttaisia tyyppejä. 

Vierailija
32/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes joka aamu.

miten sä osaat noin hyvin suomea??

Vierailija
33/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ranskalainen, mutta olen aina ollut hoikka (nyt olen 34 vuotias), joten ehkä tästä olisi apua. Olen myös perusterve ollut aina (kop kop).

Syön aamuisin klo 8 maissa yleensä hedelmän, marjoja, lasin tuoremehua ja yhden leivän tai vähän puuroa tai kourallisen pähkinöitä tai kananmunan. Välillä jugurti tai smoothien.

Lounaalla 11-12 maissa syön 1/4 lautasellista lihaa/kanaa/kalaa, kastiketta, perunaa/riisiä/makaroonia 1/4 lautasellista ja 1/2 lautasellista salaattia tai yhden lautasellisen soppaa, sekä juon lasillisen maitoa. Ehkä yhden leivän.

En oikeastaan ikinä ota lisää ruokaa, vaan lopetan syömisen joka kerta siihen paikkaan, kun vatsani täyttyy. (1 lautasellinen ruokaa, mutta jälkkäri menee eri vatsaan jos sitä on tarjolla). Ähkystä tulee minulle vain huono olo tai ripuli.

Neljän viiden maissa syön samanlaisen lämpimän aterian kuin lounaalla tai pari voileipää ja hedelmän.

Illalla juon muutaman kupin teetä ja ehkä jugurtin tai hedelmän, sillä iltaisin minulla ei ole nälkä.

Joka päivä herkuttelen jotain, mutta pienen määrän, esim. pari keksiä, leivos, sipsejä kourallinen, suklaata pari riviä tms.

Jos menen ravintolaan syömään ja tulee syötyä enemmän kuin normaalisti (3 ruokalajin illallinen), minulla ei ole nälkä kuin vasta seuraavana päivänä.

Pointti on ehkä se, että syön nälän ja kylläisyyden mukaan ja luulen että kylläisyyden säätelyni toimii melko hyvin. En ole ikinä lihonut/laihtunut. Myös aineenvaihduntani on ollut aina hyvä ja olen oikeastaan koko ajan liikkeessä vaikken harrasta mitään liikuntaa (olen töissä päiväkodissa ja rakastan puutarhassa puuhailua ympäri vuoden).

Pituus on 165 ja paino ollut 17-vuotiaasta asti 48-51 kg.

Vierailija
34/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen ei suinkaan pitäisi olla mitä, vaan miten ja kuinka paljon. Jos syödään niin ainoastaan työporukan, puolison/perheen tai ystävien kanssa ja aina pöydän ääressä. Napostelua ei tunneta eikä kaupasta lähde koskaan mukaan karkkia, jäätelöä tai mitään vastaavaa. Meillä on croissant aamukahvilla vain viikonloppuisin. Annokset ovat noin puolet siitä mitä Suomessa keskimäärin syödään. Reippaasti kokeilemaan!

T. Ulko-suomalainen pariisitar

Vierailija
35/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit - ja syövät vähemmän, mutta laadukkaasti ja hienosti.

Vierailija
36/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, miten monille on niin vaikea uskoa, että hoikatkin voivat syödä croissanteja joka päivä? Eihän siinä ole kuin 200-300kcal. Ja ovat muuten herkullisia. Siinähän se yksi hoikkuuden sala onkin; nautitaan ja valitaan vain se laadukkain versio siitä ruoasta.

Vierailija
37/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mieltänyt, että he ovat nimenomaan nautiskelijoita. Mutta eivät syö liikaa. Ja ihan arkenakin siihen ruokailuun kuuluu alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka. Ruokailuun panostetaan eikä niitä pöperöitä vedetä vauhdilla, vaan kaikessa rauhassa ja keskustellen.

Vierailija
38/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä levyä Fatserin sinistä päivässä.

Vierailija
39/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on kolme ateriaa - ei välipaloja. Asuin vaihtarina ranskalaisessa perheessä. Aamulla oli aina maitokahvi, tuore croisantti tai briossi ja tuorepuristettua mehua. Lounaalla koulussakin oli kolme ruokalajia(se on aina tuo kolme ruokaa, oli miten köyhä perhe tahansa),  vanhemmat söivät lounaan joko ravintolassa tai kotona, jolloin alkuun oli keitto ja sitten lämmin salaatti ja kahvi plus pieni makea.

Päivällisellä oli myös aina vähintään alku-, pää- ja jälkiruoka. Annokset eivät olleet suuria. Alkuun saattoi olla vaikka paahdettuja ja marinoituja paprikoita tai pala pateeta tai vaikka viikunasalaattia tai sipulikeittoa tai kuorrutettuja simpukoita jne ja aina patongin kanssa.

Pääruokana oli usein kanaa tai kalaa tai lämmintä kasvisruokaa kuten linssipataa tai uunifenkolia. Jälkkäri oli pala juustoa ja viikonloppuisin joku makea lopetus kuten appelsiini ohukaiset tai uunipersikat.

Vierailija
40/190 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruoka lounaalla ja illalla, lasi tai kaksi viiniä. Ei välipaloja. Aamulla maitokahvi ja joskus se voisarvi. Maha kurnii aina ennen ateriaa.

T. expattina 20v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä