Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä nuo Ranskalaiset oikein syö kun on niin hoikkia?

Vierailija
01.11.2018 |

Kertokaa joku jos tiedätte, tuntuu että ovat ihan järjestään hoikkia lyhyetkin? Miten ihmeessä? Onko täällä ranskatietäjiä?

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ranskalaiset ole mitenkään erityisen hoikkia. WHO:n mukaan Ranskan aikuisväestöstä melkein joka neljäs on lihava (BMI>30) eli samaa luokkaa Suomen kanssa. Ylipainoisia (BMI>25) on Suomessa jonkin verran enemmän (naiset 50% vs 40%, miehet 60% vs 50%).  Ranskalaisten keskimääräinen painoindeksi v2014 oli 25.3, suomalaisten v2016 taas 25.9. 

tl;dr Paskaa ne ranskalaisetkin enimmäkseen syö.

Vierailija
82/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset naiset syövät kuin linnut ja elävät lähinnä kahvilla ja tupakalla, joten ei ihme että ovat hoikkia. Ranskassa naisilla on hirveät paineet pysyä mahdollisimman hoikkina, lihavalla tai edes vähän pönäkällä naisella ei ole siellä mitään ihmisarvoa. Surullista.

No samahan se alkaa olemaan meininki myös täällä. Vielä surullisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa ruokaa. Lihaa, kasviksia, mereneläviä jne.

En ole koskaan nähnyt ranskalaisen syövän esim ranskanoerunoita, mäkkäriä tai pizzaa

Vierailija
84/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään Ranskalaista. Virtasia tunnen, Suomalaisia, Pekkasia, Korhosia ja niin edelleen kyllä. Ranskalainen on ihan outo sukunimi.

Vierailija
85/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuimme Pariisissa vuoden. En nähnyt yhtään ylipainoista äitiä siellä (meillä 2 pientä lasta tuolloin). Kyllä siellä naiset haluavat olla muutakin kuin Äitejä, ei käytetä kulahtaneita telttoja ja pidetään huolta ulkonäöstä.

Oli aikamoinen shokki tulla takaisin...Perhekerhossa äidit järkyttäviä tanttoja marimekon raitapaidoissaan ja tukka rasvaisena. ;) Ei se äitinä oleminen ole nyt rankkaa ettei ehdi yhtään huolehtimaan itsestään.

Itse myös huomasin että äidit olivat jotenkin ”huolitellumpia” ja tuntuivat juuri huolehtivan itsestään

jaa, onko siinä nyt mitään iloittavaa että itsetunto vaatii huoliteltua ulkonäköä jotta vauvapalstalla voidaan kehua. mikä saa luulemaan että marimekon raitapaidan pukeminen ja tukka rasvaisena kulkeminen estävät itsestään huolehtimisen?

No, itselläni on 3 lasta ja oon aina pitänyt huolta itsestäni. Käynyt kampaajalla, pukeutunut kivasti jne. Ihmettelen kun Suomessa jauhetaan aina siitä ettei semmosia ehdi kun on ÄITI. Toki jokainen saa tehdä mitä lystää, mutta muualla noin epäsiistillä olemuksella herättäis huomiota (ei positiivisesti).

T. Se joka asui Pariisissa

Mulle ainakin oli suuri helpotus kun minusta tuli äiti. En enää tuntenut painetta laittautua, lopetin meikkaamisenkin. Se ei johtunut äitiydestä vaan siitä, että vihdoin annoin itselleni luvan rentoutua ja olla sellainen kuin haluan.

Minä haluan olla sellainen, joka vetää kumisaappaat jalkaan ja lähtee metsään, kuopsuttaa pihaa, tekee sotkuisia hommia. Minä en ole kiinnostunut meikeistä, manikyyreistä, hiustenlaitosta. Ulkonäkö ei kiinnosta minua. Onneksi saan asua täällä Suomessa ja olla oma itseni. Naisen tärkein tehtävä ei ole olla kaunis.

Vierailija
86/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Hyvää ruokaa ja juomaa mutta vähän kerralla...nautinnolla. Ja polttavat tupakkaa. Jos lopettaa tupakan polton tulee 10 kg.

Geenit ei selitä ranskalaisten hoikkuutta. Ovat geneettisesti samaa sakkia brittien kanssa ja britit ovat euroopan lihavin kansa. Ranskassa on sosiaalinen paine pysyä hoikkana, se selittää miksi ovat hoikempia moneen muuhun kansaan verrattuna.

Joissain maissa on noloa olla ylimääräisiä kiloja. Ranskan lisäksi ainakin Etelä-Korea on tällainen maa.

Ja Italia. Kävelin putiikkiin sisälle niin myyjätär ilmoitti että heillä ei ole plussakokoisille mitään. Olin silloin kokoa 38. Se on Italiassa 40 eli armoton läski.

Vierailija
87/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani Saksassa söin saksalaisittain. Aamulla kahvia ja leipä nutellalla tai marmeladilla. Lounas aikaisintaan yhden tai puoli kahden maissa. Kevyt! Tosi pieniä annoksia. Kasviksia. Peruna ja valkosipulisilakkaa, tms. Leipää ei ollut lisukkeena koskaan. Vieläkään en syö leipää muulloin kuin aamulla.

Viiden aikoihin teetä, jonka kanssa jotain pientä, muistaakseni pala makeaa kakkua. Pääosassa oli haudutettu tee.

Abendbrot oli seitsemän, kahdeksan aikoihin. Salaattia, ehkä makkara, leikkele tai juusto, suolakurkku, ehkä leipä.

Laihduin. Kävelin paljon. Pointti on annoskoko: tosi pieniä annoksia verrattuna suomalaiseen. Arkena ei todellakaan syöty kahta lämmintä ateriaa!

Muutama vuosi sitten laihduin niin yksinkertaisella tavalla kuin ANNOSKOON pienentämisellä. Enkä syönyt välipaloja. Ja kävelin pitkiä kävelyjä.

Vierailija
88/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka vartalo on eettisesti oikein kaunista, mutta varsinaista hyötyä siitä ei pitkäksi aikaa ole, koska ihminen rupsahtaa niin nopeasti ja hoikka vartalo ryppysenä ei olekaan enää kovin kaunis.

Rakastan ruokaa aivan liikaa laihduttaakseni ja kyllä, olen ylipainonen ja saan siitä hyvin paheksuvia katseita - etenkin, koska olen nuori nainen. (Alle 20). Terveyden vuoksi voisin toki laihduttaa, mutta elämä on muutenkin niin rajallista, että nään turhaksi olla nauttimatta elämästä.

Vierailija
89/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuimme Pariisissa vuoden. En nähnyt yhtään ylipainoista äitiä siellä (meillä 2 pientä lasta tuolloin). Kyllä siellä naiset haluavat olla muutakin kuin Äitejä, ei käytetä kulahtaneita telttoja ja pidetään huolta ulkonäöstä.

Oli aikamoinen shokki tulla takaisin...Perhekerhossa äidit järkyttäviä tanttoja marimekon raitapaidoissaan ja tukka rasvaisena. ;) Ei se äitinä oleminen ole nyt rankkaa ettei ehdi yhtään huolehtimaan itsestään.

Itse myös huomasin että äidit olivat jotenkin ”huolitellumpia” ja tuntuivat juuri huolehtivan itsestään

jaa, onko siinä nyt mitään iloittavaa että itsetunto vaatii huoliteltua ulkonäköä jotta vauvapalstalla voidaan kehua. mikä saa luulemaan että marimekon raitapaidan pukeminen ja tukka rasvaisena kulkeminen estävät itsestään huolehtimisen?

No, itselläni on 3 lasta ja oon aina pitänyt huolta itsestäni. Käynyt kampaajalla, pukeutunut kivasti jne. Ihmettelen kun Suomessa jauhetaan aina siitä ettei semmosia ehdi kun on ÄITI. Toki jokainen saa tehdä mitä lystää, mutta muualla noin epäsiistillä olemuksella herättäis huomiota (ei positiivisesti).

onneksi olkoon! olet erityinen! onko koskaan tullut mieleen että ehtimisen puute on vain sokerikuorrutetta sille ettei kiinnosta samat asiat kuin sinua... 

ja epäsiisti olemus! asutko porvoossa sitten nykyään jos raitapaita ja rasvainen tukka ovat niin iso shokki :'D

Olenko sanonut että pidän itseäni jotenkin erityisenä?! :D Hygieniasta huolehtiminen on mielestäni ihan normaalia, samoin kampaajalla käyminen. Ylipainostakin pääsee eroon jos haluaa.

Tais kolahtaa? ;)

voi kulta, niin munkin mielestä on normia olla arvostelematta muita ihmisiä ulkonäön perusteella mutta en ole sen harhakäsityksen vallassa että kaikki ovat samanlaisia tai että se tekisi itsestäni erityisen.

se että alat selittämään tarkemmin mitä teet sanoo jo että mielestäsi olet erityisempi kuin joku toinen joka ei sitä tee; "olen erityinen koska teen eri tavalla kuin hän"

rasvainen tukka=epähygieninen ihminen? sekö on siis se tärkein asia epähygieenisyydessä, ei bakteerit, loiset, haju jne? vaan se ulkonäkö?

kampaajalla käyminen ei ole normia kaikille, tietäisit varmaan jos tuntisit ihmisiä oman ns. mukavuusalueen ulkopuolelta. 

ketä tänä herran vuonna kaksituhattakahdeksantoista kiinnostaa jonkun toisen paino?!

ei kolahtanut mutta harvinaisen vahva cringe kyllä tuli

Vai oikein cringe :D

Hei ota se sun päivälääke jooko.

Vierailija
90/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suomalainen välipalavouhotus lienee aika harvinaista koko maailman mittakaavassa? Yleensä 2-3 ateriaa/ruokailukertaa päivässä riittää.

Vierailija
91/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siinähän puputtavat salaattejaan ja kilpailevat miesten huomiosta. Mä tykkään olla verkkareissa ja mössöttää karkkia, jos haluan. Nautin elämästä näin eniten. Olisi hirveää, jos pitäisi nähdä koko ajan nälkää ja olla "huoliteltu" leikkipuistossakin.

Tyypillinen suomalainen nainen.

Varmaan vielä sellainen joka on katkera hoikille/normaalipainoisille. Suomessa on oikeasti sosiaalinen paine lihoa, tai jos on jo lihava niin ei saa laihduttaa. Alkavat puhumaan ikävään sävyyn ja tekevät kaikkensa sabotoidakseen laihduttamisen.

Itse puhuin laihduttamisesta pitkään, kaikki sanoi "ei tarvitse et edes ole kovin lihava". Lopulta kyllästyin, olin 10kg ylipainoinen ja laihdutin ylipainon ja pari ekstrakiloa. Pari "kaveria" lopetti ystävyyden ja yksi voivottelee edelleen kun olen niin laiha ja riutunut :D oikeasti olen nyt normaalipainoinen, en edes kovin hoikka vaan normaali. Lihavan silmissä tietty anorektikko.

No miksi puhuit? Aika odotettu vastaus.

Vierailija
92/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät voimakkaan makuista ruokaa joka tarjoaa aistinautintoja mutta silti sen verran vähän että kalorimäärä menee alle kulutuksen. Esimerkiksi itsekin olen laihduttanut niin että päivällä syön todella kevyesti ja juon kahvia josta saan sitä tyydytystä makuhermoille ja sitten illalla TV:tä katsoessa sen itselleni tyypillisen mässäilyn sijaan otan jonkun yhden herkun, kuten eilen turkinpippuri munkin. Se herkku voisi olla myös annos jotain hyvää juustoa tai pähkinöitä tai punaviinilasillinen..

En nyt väitä syöväni kuin ranskalainen mutta väittäisin että hoikkuuden salaisuus on opetella nauttimaan ruuasta kohtuudella.

Vierailija
93/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin oli suuri helpotus kun minusta tuli äiti. En enää tuntenut painetta laittautua, lopetin meikkaamisenkin. Se ei johtunut äitiydestä vaan siitä, että vihdoin annoin itselleni luvan rentoutua ja olla sellainen kuin haluan.

Minä haluan olla sellainen, joka vetää kumisaappaat jalkaan ja lähtee metsään, kuopsuttaa pihaa, tekee sotkuisia hommia. Minä en ole kiinnostunut meikeistä, manikyyreistä, hiustenlaitosta. Ulkonäkö ei kiinnosta minua. Onneksi saan asua täällä Suomessa ja olla oma itseni. Naisen tärkein tehtävä ei ole olla kaunis.

Kuka on puhunut TÄLLÄYTYMISESTÄ? Jos pitää huolta itsestään, niin ei se tarkoita sitä ettei osaa pukeutua tilanteen mukaan. En minäkään metsään lähde korkkareilla (en käytä muutenkaan arkena, vain juhlissa).

Meikkaan kevyesti koska siitä tulee kiva olo, tukka rasvaisena en lähde minnekään. Itsestään huolehtiminen ei tarkoita mitään yli-laittautumista. Olen esteetikko ja tykkään katsoa nätisti pukeutuneita ihmisiä. Suomessa on vaan plussaa jos on mahdollisimman rönttäinen. Mulle jauhettiin siitä että odotas kun tulee lisää muksuja...! Kolme on ja pienellä ikäerolla, eikä ole koskaan ollut mikään ongelma.

Vierailija
94/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mielenkiintoista myös, että ranskalaisilla liikunta ei ilmeisesti ole kovin kovassa kurssissa. Kuntokeskuksia käsittääkseni Suomeen verrattuna vähän.

Vierailija
95/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset naiset on usein hoikkia joilla hyvät rinnat ja peppu 👍

Vierailija
96/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa ei tosiaan näe juurikaan ylipainoisia missään. Suurpariisi on kymmenen miljoonan asukkkaan kaupunkiseutu. Sen sijaan ihan keskustassakin kaduilla lenkkeillään. Ransakalaisethan pärjäävät hienosti kestävyyslajeissa ja muussa urheilussa. Uskoisin että syövät oikein ja liikkuvat paljon.

Vierailija
97/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä suomalainen välipalavouhotus lienee aika harvinaista koko maailman mittakaavassa? Yleensä 2-3 ateriaa/ruokailukertaa päivässä riittää.

Tämä on totta. Olin itsekin kasvanut tähän aamupala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala -systeemiin ja ennen  kaikkea lasten kanssa se tuntuu olevan tosi tärkeää. Esikoiseni alkoi vähentää syömistä 11-vuotiaana. Ei suostunut syömään aamupalaa ja koulussakin söi hyvin vähän. Sitä sitten kauhisteltiin lääkärissä ja lapselle piti ostaa jotain dementikkovanhuksille tarkoitettuja tosi kalliita juomia apteekista, todellisia kaloripommeja, joita inhosi. Sittemmin luovutin. Muutama vuosi on mennyt ja lapsi juo aamulla kahvin, koululounaalla ottaa ehkä jotain pientä ja syö sitten kotona n. klo 16-17 ja toisen kerran iltapalalla. Hyvin jaksaa ja murrosiän alun pieni pyöreys on kadonnut. Toinen lapseni syökin sitten taas suomalaiset normiateriat. En jaksa enää stressata.

Vierailija
98/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi lihoo koska tänne lähetetään sellaiset ruoka-ainekset jotka eivät kelpaa ravinnoksi keskieuroopassa.

/fakta

Vierailija
99/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mielenkiintoista myös, että ranskalaisilla liikunta ei ilmeisesti ole kovin kovassa kurssissa. Kuntokeskuksia käsittääkseni Suomeen verrattuna vähän.

Harrastavat kestävyyslajeja ja jalkapalloa. Pariisisssa näkee lenkkeilijöitä ihan keskustaasakin. Paikalliset nuorten juoksukisat keräävät valtavia yleisöjä, ei niin ole enää meillä. Ja pyöräily on kansallislaji.

Vierailija
100/190 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisissa ei tosiaan näe juurikaan ylipainoisia missään. Suurpariisi on kymmenen miljoonan asukkkaan kaupunkiseutu. Sen sijaan ihan keskustassakin kaduilla lenkkeillään. Ransakalaisethan pärjäävät hienosti kestävyyslajeissa ja muussa urheilussa. Uskoisin että syövät oikein ja liikkuvat paljon.

Sama kyllä koskee vaikka Los Angelesia tai Washington D.C.:täkin. Kaikkialla näkyy lenkkeilijöitä ja pelkästään hoikkia ihmisiä. Mikä ei tarkoita, etteikö Yhdysvalloissa olisi myös ongelmia lihavuuden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan