Siis mitä nuo Ranskalaiset oikein syö kun on niin hoikkia?
Kertokaa joku jos tiedätte, tuntuu että ovat ihan järjestään hoikkia lyhyetkin? Miten ihmeessä? Onko täällä ranskatietäjiä?
Kommentit (190)
Alkoholi ja tupakka lisäävät voimakkaasti naisten rintasyöpäriskiä. Maailman eniten rintasyöpää esiintyy Belgiassa, Alankomaissa, Luxemburgissa, Ranskassa ja Ranskan Kaledoniassa.
Näettekö mielikuvissanne ranskattarella rintaproteesin?
Kai ne syö mitä tahansa mutta ei miten paljon tahansa. Maltillisia annoskokoja ruoka-aikoina. Tuskin siellä vedetään aamulla iso aamupala, aamupäivällä lounasbuffetista perunaa ja pihviä, iltapäivällä leipää, alkuillasta makaronilaatikkoa ja iltapalaksi leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin viime aikoina havahtunut siihen, että ihan tavallisessa s-marketissa on sellaisia ruokahyllyjä, joista en ikinä etsi mitään. En mitenkään vegaaneja vihaa, mutta käyköön esimerkistä. Jotenkin kuvaavaa on, että monet heistä eivät enää laita ruokaa kasviksista, vaan ostavat kasvipohjaisia tuotteita. Siis jotenkin naiivisti pitkään ajattelin, että mahtavaa, kun ostavat monipuolisesti kasviksia ja niistä sitten laittavat vaikka mitä. Mutta ei, ne on jotain härkkistuotteita tai tuotteita, jotka matkivat lihaa. Mitä ihmeen vikaa niissä kasviksissa on ja miksei niistä voi laittaa itse ruokaa? (Siis varmasti on paljon heitäkin, jotka laittavat, mutta ainakin nuoremmat tuntemani vegaanit ovat täysin riippuvaisia mitä joku jalostaja heille valmistaa.) Ja nämä ovat siis niitä tämän päivän tiedostavia, fiksuja ihmisiä, eivät niitä hk bleun syöjiä. Tai sitten ruoka tilataan jostain kotiin, aika vähän niissä ainakaan mainostetaan mitään ns. oikeita aterioita. Taidan olla ihan jäänne jostain menneestä, kun kokkailen usein ns. alusta alkaen itse, vaikkakaan en mitään kulinaarisia ihmeitä. Tuntuu, että kohta ollaan joku jenkkilä tai Englanti, joissa on paljon perheitä, joissa ei KOSKAAN laiteta ruokaa. Ja ainakaan ei ole ruoka-aikoja, kun koko ajan pitää jotain naksuja tai nesteitä nauttia, ettei verensokeri laske ja minähän en ruokaa laita, koska olen Tärkeä Ihminen :( Saas nähdä kauanko ranskalaiset jaksavat pitää pintansa.
Syön kasvispainotteisesti, olen syönyt siten jo kohta 30 vuotta. Tiedän, millaista oli papujen liottelu ja keittely siihen aikaan, kun kasviseineksien tarjonta oli olematonta. Edellispäivänä piti pistää kastikeainekset likoamaan, tai sitten idättää ituja puoli viikkoa. Joten nyt kun saatavilla on proteiinipitoisia lihan korvikkeita, jotka valmistuvat pannulla hetkessä, käytän niitä todellakin.
Jos närkästynyt palaute tulee henkilöltä, joka ostaa valmiiksi marinoitua lihaa tai suikaloitua broileria, kehotan miettimään isoa kuvaa.
Kasviksia toivottavasti jokainen syö sen puoli kiloa päivässä.
Mitä nyt luin tämän keskustelun, niin ranskalaisesti syövien ei kannattaisi huudella toisten kasvisten käytöstä. Monen lautasilla ei paljon kasviksia näy. Yksikin listasi syövänsä lähinnä croisantteja, patonkia ja perunoita. Kasvikset olivat sitten keitossa (oletan, että se oli kasviskeitto) ja tuoresalaattina. Siinä saa syödä aika reippaasti salaattia niiden perunoiden ja proteiinin lisäksi, että kasviksia saisi sen puoli kiloa.
Luin jostain, että oikeasti ranskalainen ihme on vähän huijausta. Hoikkina pysytään kun syödään vähän, mutta hirveän terveitä he eivät ole. Ranska on jakautunut kahteen: etelässä syödään välimerellisesti runsaasti kasviksia ja kalaa, ja pohjoisessa just näitä kroisantteja ja juustoja. Tutkimuksen mukaan eteläranskalaiset ovat huomattavan paljon terveempiä kuin pohjoisranskalaiset, jotka kärsivät enemmän sydäntaudeista ja muista. Eli jos hoikkuuden lisäksi myös terveys kiinnostaa, kannattaa unohtaa päivittäiset croisantit ja siirtyä välimerelliseen ruokavalioon.
OECD:n mukaan 40% ranskalaisista on ylipainoisia. Toki se on vähemmän kuin monessa muussa maassa, mutta ylipainoisten määrä on sielläkin kasvussa.
Syövät kolme kertaa päivässä, ei napostelua. Vetävät tupakkaa joka kulmalla. Kokemukset Pariisista. Minä olen turhankin iso pohjoismaalainen blondi ja minulle on aina oltu kohteliaita Pariisissa, sekä miehet että naiset, nuoret ja vanhat. Johtuu ehkä siitä, että olen itsekin kohtelias.
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/c693a3a82149e15938c52b0644d6c9d8.j…
Kumpaa slimfittiä tarkoitat. Toinen on ranskainen, toinen se kamu
Tavallista ruokaa mutta pieniä annoksia. Siellä saa ostaa mm. croissanteja pienenä versiona.
Juopotkin on usein todella hoikkia, ehkä se on se viyni ja alkoholi.
Syövät päivällä myöhäisen lounaan, yleensä joku salaatti. Sen lisäksi myöhäinen päivällinen. Eivät harrasta suomalaisten tyylistä aamupala-, välipala-, namupala-, iltapala-mässäilyä.