Suomessa on maailman paskin julkinen terveydenhuolto
Helvetin vaikea löytää minkäänlaista päivystysajanvarausnumeroa terveysasemalle ja kun soitin terveysaseman omaan numeroon, niin oon ollut jonossa jo 50 minuuttia. Soitin jo eilen varatakseni ajan klo 10 ja mulle soitettiin takaisin klo 15 jälkeen, jolloin käskettiin soittaa tänään heti klo 7 uudelleen, koska kiireelliset ajat ovat jo menneet. Uskomatonta toimintaa... Nyt kun olen jo puhelinjonossa, niin en saa yhteyttä edes minkäänlaiseen akuuttihätänumeroon.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi mennä asumaan jonnekin muualle (mielellään Euroopan ulkopuolelle tai eteläiseen Eurooppaan) edes vähäksi aikaa ennen kuin tulee tänne heittelemään absurdeja väitteitä. Suomessakin taso on varmasti huonontunut jostain 90-luvusta, mutta jos aletaan oikeasti vertailla maailmanlaajuisesti. Alun väite on silkkaa tietämättömyyttä.
En tiedä mitä maita tarkoitat eteläisellä Euroopalla mutta 25 vuotta Espanjassa asuneena voin vannoa että täällä systeemi on parempi kuin Suomessa. Ja täysin ilmainen, aina.
Päivystyksessä lapsen hoitaa /tarkastaa aina lastenlääkäri, pediatri, ei koskaan sairaanhoitaja tai yleislääkäri ja lisäksi kaikki eläkeläiset saavat lääkkeensä ilmaiseksi ilman kattorajaa.
Joko siellä saa nykyään mennä lapsen mukana päivystyksessä vastaanotolle? Tai voi toki olla käytännön eroja, missä päin Espanjaa on. Itse olen aina joutunut odottamaan muiden vanhempien kanssa odotustiloissa ja lapsi on viety tunneiksi tutkimuksiin ilman vanhempien läsnäoloa. Aikamoinen kokemus, jos lapsi ei puhu espanjaa tai englantia. Isommat lapset kyllä saavat ilmaistua itseään paremmin.
Ystäväni sairastui syöpään Keski-Euroopassa. Hänet haettiin taksilla syöpähoitoihin ja sai viimisen päälle hyvää hoitoa. Sanoi suoraan, että onneksi sairastui ulkomailla, Suomessa ei olisi saanut yhtä hyvää hoitoa.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi mennä asumaan jonnekin muualle (mielellään Euroopan ulkopuolelle tai eteläiseen Eurooppaan) edes vähäksi aikaa ennen kuin tulee tänne heittelemään absurdeja väitteitä. Suomessakin taso on varmasti huonontunut jostain 90-luvusta, mutta jos aletaan oikeasti vertailla maailmanlaajuisesti. Alun väite on silkkaa tietämättömyyttä.
En tiedä mitä maita tarkoitat eteläisellä Euroopalla mutta 25 vuotta Espanjassa asuneena voin vannoa että täällä systeemi on parempi kuin Suomessa. Ja täysin ilmainen, aina.
Päivystyksessä lapsen hoitaa /tarkastaa aina lastenlääkäri, pediatri, ei koskaan sairaanhoitaja tai yleislääkäri ja lisäksi kaikki eläkeläiset saavat lääkkeensä ilmaiseksi ilman kattorajaa.Joko siellä saa nykyään mennä lapsen mukana päivystyksessä vastaanotolle? Tai voi toki olla käytännön eroja, missä päin Espanjaa on. Itse olen aina joutunut odottamaan muiden vanhempien kanssa odotustiloissa ja lapsi on viety tunneiksi tutkimuksiin ilman vanhempien läsnäoloa. Aikamoinen kokemus, jos lapsi ei puhu espanjaa tai englantia. Isommat lapset kyllä saavat ilmaistua itseään paremmin.
Lain mukaan voit vaatia että saat olla lapsen kanssa koko ajan. Eri asia on sitten esim. leikkaussali tms. Mulla on kaksi lasta ja on tullut jonkun verran heitä käytettyä ruriinitarkastuksissa ja myös päivystyksessä terveyskeskuksessa ja sairaalan ensiavussa.
Muuta Amerikkaan, maailman rikkaimpaan valtioon, niin huomaat mitä maailman paras julkinen terveydenhuolto on.
Ainakin Madridissa saa olla lapsen kanssa. Myös esim. ennen isompaa leikkausta. Vanhemmat ovat lapsen kanssa niin kauan kuin nukutus alkaa vaikuttaa. Mulla oli 1-v sairaalassa tarkkailussa kuusi tuntia kun oli juonut saippuakuplavettä. Sain olla hänen kanssaan koko ajan ja esim. imettää.
Suomessa ollessa kävimme näyttämässä toisen lapsen korvaa Päijät-Hämeen keskussairaalassa kun lapsi huusi tuskasta koko yön. Sairaanhoitaja tutki hänet ovella ja sanoi ettei päästä lasta lääkärin luo koska kysymyksessä ei ole tarpeeksi vakava asia. Espanjassa lapsen tutkii aina lastenlääkäri eikä ketään käännytetä koskaan ovella pois.
On kyllä Suomessa ainakin MAAILMAN PASKIN sairaanhoito. Syövänhoito edustaa maapallon 1% parasta.
Leikataan ja annetaan sytotstaatit ym. liitännäishoidot uusimpien kansainvälisten tutkimusten ja suositusten mukaan.
Isoissa kaupungeissa sun aivoinfarkti liuotetaan 4 minuutissa CT-pöydällä siitä hetkestä kun tulen ambulanssilla ovesta sisään.
Keskoshoito on ehkä maailman parasta ja vastasyntyneiden kuolleisuus todella pientä.
Valtio kustantaa sulle syöpähoidot, kalliit lääkkeet diabetekseen, keuhkoahtaumatautiin jne. You name it. Levinneeseen saat kymmenien tai satojen tuhansien eurojen vasta-ainehoidot.
Tässä pieniä esimerkkejä. Kun on niiiiiiin PASKAA tää meidän maan sairaanhoidon taso. Pakko olla Sipilän vika, prkl.
Vierailija kirjoitti:
Meillä Espoossa se toimii moitteettomasti, on toiminut aina. Kolmen lapsen kanssa tuli milloin mitäkin ja aina saimme hyvää apua nopeasti joko lääkäriltä tai sairaanhoitajan kautta. Sinuna olisin mennyt sinne sairaanhoitajajonoon istumaan ja saanut sitä kautta apua.
Ihmetyttää nämä saamattomat tyypit, jotka osaavat kyllä valittaa, mutta ovat täysin käsiä hoitamaan tilannetta.
Meillä Espoossa ei toiminut kovin hyvin. Opiskelijana oli pakko hakea sairauslomatodistus harjoittelupaikkaan, koska yöllä iski vatsatauti. Sain ajan hoitajalle, ja sain käveltyä 1,5 km matkan vain saadakseni odottaa siellä, kun ei hoitaja ehtinyt ottaakaan minua vastaan. Monesti meinasi laatta lentää siihen käytävälle. Sitten kun hoitaja otti lopultakin vastaan, niin kysyi että miksi ihmeessä tulen hänen vastaanotolleen, kun minun pitäisi mennä kouluhoitajalle. Vastasin, että eipä kukaan muu mitään sanonut, ja kouluni on 15 min junamatkan päässä + 15 min kävelyt, että mieluummin minä tänne lähemmäksi tulin. Todella epäluuloisesti kyseli kaikkea ja lopulta kirjoitti vain 2 päivää saikkua, vaikka tarvitsin siihen myöhemmin vielä 2 lisää.
Lisäksi Espoossa hammaslääkärissä 2 eri hammaslääkäriä ei löytänyt selvää reikää, joten lopulta se hammas lohkesi. 3 eri hammaslääkäriä ei löytänyt yhdelle toiselle kivulle syytä. 4. otti kuvat ja löysi syyn: juurihoito oli tehty huonosti 2 vuotta aiemmin ja nyt se hammas oli poistettava.
Asun nykyän Helsingissä mutta eipä se hoito ole hääppöistä täälläkään.
Espanja on parempi muuta siitä ei saa puhua Suomen lomilla. Porukat saa kauhean raivokohtauksen.