miksi jotkut naiset korostavat sitä, etteivät he ole koskaan kokeneet häirintää?
Itselläni tulee mieleen, että kyse on empatian puutteesta. Esimerkiksi jos joku kertoo minulle, että häntä on kiusattu koulussa, ei mieleeni tulisi korostaa, että "onkohan kiusaaminen mikään ongelma, ei minua ainakaan ole koskaan kiusattu enkä koskaan huomannut, että ketään olisi oikeasti kiusattu" Tämä lause on ihan totta, omassa nuoruudessa en muista todistaneeni kiusaamista eikä minua ikinä kiusattu. Mutta en ikinä kyseenalaistaisi tai väheksysi kiusaamiista sen perusteella, ettei se ole koskettanut itseäni.
Kommentit (276)
Noita vähättelijöitä aina piisaa.
Monet ei tunnista häirintää, vaan pitävät vain suurinpiirtein raiskausta häirintänä. Monissa jutuissa kumminkin sitten myöntävät, että ovathan he itseasiassa kokeneet jos sanalliset vihjailut, härskit puheet ja perseelle taputtelut lasketaan häirinnäksi. Seksuaalisesti häirityksi tuleminen on ollut aina niin tavallusta ja yleisesti hyväksyttyä, että kohteet eivät ole voineet siihen mitenkään puuttua, vaikka epämiellyttävältä tuntuisikin.
Osa ihmisistä saa tietynlaista nautintoa siitä, että pääseekö pätemään sillä, että jollain muulla menee huonommin kuin heillä.
Koska jotkut naiset koittavat luoda pelon ilmapiirin ja demonisoida kaikki miehet väittämällä, että se on yleisempää, kuin on.
T:nainen, jotai EI ole KOSKAAN ahdisteltu, eikä kukaan tuttu tai sukulaisnainen ole myöskään koskaan kertonut joutuneensa ahdistelluksi.
Tunnen kymmeniä naisia.
En mä asiaa erikseen esille tuo, mutta jos joku kysyy, niin en ala valehdella, että on muakin perseelle taputeltu tai puhuttu härskejä ilman, että olen antanut sellaiselle puheelle viherää valoa.
Minua kourittiin härskisti pyllystä ensimmäisen kerran ala-aste ikäisenä kaupan tungoksessa. Sen jälkeen näitä kokemuksia tuli lisää. Ei niitä ole mukava muistella.
Naisten keskeistä kilpailua. Ehkö se on myös sellaista ylpeyttä, etä on pystynyt elämään maailmassa niin, että on pärjännyt miehille. Vähän niinkuin jotkut idealisoi vaikkapa köyhää lapsuutta, että sentään pärjäsivät. Naisten kokema seksuaalinen ahdistelu on niin syvälle kulttuuriin juurtunut, että sitä monet pitävät normina, tytöt kasvatetaan siihen, että pitää osata puolustautua seksuaalista häirintää kohtaan ja loppujen lopuksi kukaan ei auta, jos sitä kohtaa. Ainakin näin oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Itsekin sain äidiltäni oppeja, miten puolustautua koulussa, selväksi tehtiin myös se, että kukaan ei auta, että itse on pärjättävä. Nyt sitten ne, jotka ovat pärjänneet, kokevat tietynlaista ylpeyttä siitä pärjäämisestä ja pitävät niitä luusereina, jotka eivät pärjänneet.
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut naiset koittavat luoda pelon ilmapiirin ja demonisoida kaikki miehet väittämällä, että se on yleisempää, kuin on.
T:nainen, jotai EI ole KOSKAAN ahdisteltu, eikä kukaan tuttu tai sukulaisnainen ole myöskään koskaan kertonut joutuneensa ahdistelluksi.
Tunnen kymmeniä naisia.
Eihän näistä yleensä kerrotakkaan, sillä niistä jää niin ikävä likainen olo ja tunne.
Vierailija kirjoitti:
Minua kourittiin härskisti pyllystä ensimmäisen kerran ala-aste ikäisenä kaupan tungoksessa. Sen jälkeen näitä kokemuksia tuli lisää. Ei niitä ole mukava muistella.
Miten joku voi muka joutua jatkuvasti kourituksi 😂😂 olen keski-ikäinen nainen ja ikinä ei oo väkisin kourittu, vaikka oon nätti.
Kyllä vähän epäilyttää.
Sama jos joku kertoisi joutuvansa jatkuvasti ryöstetyksi.
Olisiko siksi kun kaikkia naisia ei oo ahdisteltu, eikä läheskään kaikki miehet oo ahdistelevia sikoja, riippumatta siitä kuinka yleiseksi tämä oikeasti vakava yksilötason ongelma yritetään maalata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kymmeniä naisia.Eihän näistä yleensä kerrotakkaan, sillä niistä jää niin ikävä likainen olo ja tunne.
Älä nyt viitsi. Me jaetaan KAIKKI asiat. Tiedän ihan hirveitä asioita ystävistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi muka joutua jatkuvasti kourituksi 😂😂 olen keski-ikäinen nainen ja ikinä ei oo väkisin kourittu, vaikka oon nätti.
Kyllä vähän epäilyttää.
Olen tullut useita kertoja kourituksi. Miksi vähättelet kokemustani? Hymiöt ovat tässä yhteydessä todella mauttomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kymmeniä naisia.Eihän näistä yleensä kerrotakkaan, sillä niistä jää niin ikävä likainen olo ja tunne.
Älä nyt viitsi. Me jaetaan KAIKKI asiat. Tiedän ihan hirveitä asioita ystävistäni.
Tuskin silti läheskään kaikkea. Häpeä hiljentää ihmiset. Vaikeista asioista on vaikea puhua, koska se ahdistaa.
Tiiab kans sellasia,jotka on ns turtunu,eli elaa esim vakivaltases parisuhtees ja on tyylii prostituoituja ja oikeesti kohtaa sellasta jatkuvasti,mut on vaan alistunu sille,toisinku naa meetoo tyypit
Vierailija kirjoitti:
Olisiko siksi kun kaikkia naisia ei oo ahdisteltu, eikä läheskään kaikki miehet oo ahdistelevia sikoja, riippumatta siitä kuinka yleiseksi tämä oikeasti vakava yksilötason ongelma yritetään maalata?
Kiitos! Tämä!
Olen nainen ja inhoan näitä naisten joukkohysteriajuttuja ja noitavainoja.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Joskus kuudesluokkalaisena myös eka itsensä paljastaja pysäytti tiellä ja runkkasi itseään. Oli pelottava kokemus ja asiasta kyllä kerroin. Tekijää ei edes yritetty saada selville, mutta itseä kyllä varoiteltiin ja peloteltiin lisää.
Ja jjst ei voi tuoda hapean pelossa ilmi mitaanvaan pakko nayttaa etta parjaa jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vähän epäilyttää.
:) tämä!!
Kai muistuttaakseen, ettei joka piiristä löydy häiritsijöitä.
Eikö täälläkin ole tuotu monesti esille sitä, että metoo:n kirjoittivat somessa vain jotkut muumimekkoiset tanttarallat, ainakin Suomessa? Ehkä sitten moni ei koe samastuvansa siihen joukkoon, eikä siksi tahdo avautua vaikka ahdistelukokemuksia olisikin.
Nyt vielä Asia Argento -tapaus ja se joku yliopistonainen Jenkeistä, joka paljastuikin itse ahdistelijaksi. Metoo- liikkeen maine on pitkälti pilalla näiden juttujen takia. Varmaan siksi monikaan ei tahdo enää puhua omakohtaisista jutuistaan.