Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi jotkut naiset korostavat sitä, etteivät he ole koskaan kokeneet häirintää?

Vierailija
29.10.2018 |

Itselläni tulee mieleen, että kyse on empatian puutteesta. Esimerkiksi jos joku kertoo minulle, että häntä on kiusattu koulussa, ei mieleeni tulisi korostaa, että "onkohan kiusaaminen mikään ongelma, ei minua ainakaan ole koskaan kiusattu enkä koskaan huomannut, että ketään olisi oikeasti kiusattu" Tämä lause on ihan totta, omassa nuoruudessa en muista todistaneeni kiusaamista eikä minua ikinä kiusattu. Mutta en ikinä kyseenalaistaisi tai väheksysi kiusaamiista sen perusteella, ettei se ole koskettanut itseäni.

Kommentit (276)

Vierailija
21/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kourittiin härskisti pyllystä ensimmäisen kerran ala-aste ikäisenä kaupan tungoksessa. Sen jälkeen näitä kokemuksia tuli lisää. Ei niitä ole mukava muistella.

Miten joku voi muka joutua jatkuvasti kourituksi 😂😂 olen keski-ikäinen nainen ja ikinä ei oo väkisin kourittu, vaikka oon nätti.

Kyllä vähän epäilyttää.

Sama jos joku kertoisi joutuvansa jatkuvasti ryöstetyksi.

Olen tullut useita kertoja kourituksi. Miksi vähättelet kokemustani? Hymiöt ovat tässä yhteydessä todella mauttomia.

Samoin. Varsinkin nuorempana. Nyt ikä ja asema suojelee.

Vierailija
22/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän outoa että jotkut joutuvat alati seksuaalisen häirinnäb.kohteeksi. jotkut eivöt koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joku kysyy, että oletko joskus kokenut seksuaalista häirintää tai tunnetko jonkun joka on kokenut niin toki silloin sanon, että en. Miksi valehtelisin?

Mikäli joku kertoo, että on kokenut niin silloin en tietystikään ala selittämään hänelle, että minä en ole ja en tunne ketään joka olisi kokenut. Tässä siis se ero.

Vierailija
24/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kourittiin härskisti pyllystä ensimmäisen kerran ala-aste ikäisenä kaupan tungoksessa. Sen jälkeen näitä kokemuksia tuli lisää. Ei niitä ole mukava muistella.

Sama. Joskus kuudesluokkalaisena myös eka itsensä paljastaja pysäytti tiellä ja runkkasi itseään. Oli pelottava kokemus ja asiasta kyllä kerroin. Tekijää ei edes yritetty saada selville, mutta itseä kyllä varoiteltiin ja peloteltiin lisää.

*itsensäpaljastaja.

Vierailija
25/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se myos ulkonaosta kii.kauniit joutuu helpommin ku rumat,luulisin

Vierailija
26/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tullut useita kertoja kourituksi. Enemmänkin ihmettelen jos joku nainen ei ole sellaista joutunut kokemaan, mutta toki hyvä niin.

N33

Vierailija
27/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jotkut naiset koittavat luoda pelon ilmapiirin ja demonisoida kaikki miehet väittämällä, että se on yleisempää, kuin on.

T:nainen, jotai EI ole KOSKAAN ahdisteltu, eikä kukaan tuttu tai sukulaisnainen ole myöskään koskaan kertonut joutuneensa ahdistelluksi.

Tunnen kymmeniä naisia.

Sulla on ruma tuttavapiiri hoitoalalla. Tai jossain ämmäduunissa kuitenkin.

Minä taas en tunne yhtään naista, jota ei ole ahdisteltu. Tunnen jopa miehen, jota opettaja (nainen) ahdisteli.

Toki tässä on varmasti eroja työyhteisöjen välillä. Joissain ahdistelu on osa kulttuuria niin että siihen turtuu.

Vierailija
28/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ei tunnista häirintää, vaan pitävät vain suurinpiirtein raiskausta häirintänä. Monissa jutuissa kumminkin sitten myöntävät, että ovathan he itseasiassa kokeneet jos sanalliset vihjailut, härskit puheet ja perseelle taputtelut lasketaan häirinnäksi. Seksuaalisesti häirityksi tuleminen on ollut aina niin tavallusta ja yleisesti hyväksyttyä, että kohteet eivät ole voineet siihen mitenkään puuttua, vaikka epämiellyttävältä tuntuisikin.

Toisaalta kaikki eivät myöskään tee numeroa tai ota itseeensä, jos joku i-diootti vihjailee typeryyksiä. 

Minäkin pitkään ajattelin, etten onneksi ole kokenut häirintää, mutta sitten rupesin miettimään, että onhan noita lieviä kokemuksia ollut. Mutta olen ohittanut ne nopeasti ja lähes unohtanut.

Ei tarkoita että hyväksyisin, vaan olen ajatellut että aina löytyy häiriintyneitä ihmisiä. Säälin näitä onnettomia, heillähän se ongelma oikeasti on eikä minulla.

Vierailija
29/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ei tunnista häirintää, vaan pitävät vain suurinpiirtein raiskausta häirintänä. Monissa jutuissa kumminkin sitten myöntävät, että ovathan he itseasiassa kokeneet jos sanalliset vihjailut, härskit puheet ja perseelle taputtelut lasketaan häirinnäksi. Seksuaalisesti häirityksi tuleminen on ollut aina niin tavallusta ja yleisesti hyväksyttyä, että kohteet eivät ole voineet siihen mitenkään puuttua, vaikka epämiellyttävältä tuntuisikin.

Naiset ovat ihan yhtä kovia puhumaan härskejä, vihjailemaan ja taputtelemaan. Mutta kun naiset tekevät sitä se on vaan vitsailua ja vapautunutta, rohkeaa käytöstä . Jos mies siitä valittaa, on takuulla h o m o.

Vierailija
30/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän outoa että jotkut joutuvat alati seksuaalisen häirinnäb.kohteeksi. jotkut eivöt koskaan.

Korjaan vielä että onhan siitäkin kiinni miten itse tulkitsee asian. Suhtautuuko roisilla huumorilla ja antaa samalla mitalla takaisin vai herkistyykö ja ahdistuu.

Vierailija
31/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli joku kysyy, että oletko joskus kokenut seksuaalista häirintää tai tunnetko jonkun joka on kokenut niin toki silloin sanon, että en. Miksi valehtelisin?

Mikäli joku kertoo, että on kokenut niin silloin en tietystikään ala selittämään hänelle, että minä en ole ja en tunne ketään joka olisi kokenut. Tässä siis se ero.

Näin juuri. Myös härintää kokemattomat saavat puhua kokemuksistaan - varsinkin jos kysytään. Eikä se ole kenenkään vähättelyä. 

Toisen kokemuksen vähättely on eri asia, mutta siihen voi aivan hyvin syyllistyä myös ahdisteltu henkilö mm. painottamalla sitä, miten omat kokemukset on niin karmeita, ettei muiden kokemuksilla ole väliä. 

Vierailija
32/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Ahdistelu ei liity toisen haluttavuuteen vaan omaan vallantunteeseen. Väitän että pikemminkin päinvastoin, koska minäkään en ole kaunis ja kokemuksia on. Rumempia on helpompi kiusata, koska miehet ajattelevat ehkä että nämä eivät kehtaa valittaa, kun kerrankin saavat "huomiota".

Vierailija
33/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaista kokemusta ahdistelusta ei ole. Yhtä kaveria häiriköitiin kun oltiin yläasteella. Se jätti jälkensä. Nykyisin jos esim kaupungilla liikkuessa sattuu mies avaamaan kaupan oven tai jos miespuolinen myyjä tarjoutuu auttamaan tuotteiden etsimisessä, kaveri menee paniikkiin ja jankkaa loppureissun ajan kuinka se on väsynyt jatkuvaan ahdisteluun.

Ei tee mieli käydä sen kanssa ostoksilla kovinkaan usein, mutta elän toivossa että tajuaa aloittaa sen terapian mistä aina puhuu, kun muuten on kuitenkin kiva kaveri.

Vierailija
34/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin korostan. En laske mitään lirkuttelua baarissa häirinnäksi.

Ihmettelen myös miten niin moni tulee häirityksi ihan viikottain. Missä te oikein pyöritte, jos joku on kokoajan ahterissa kiinni?

Vierailija
35/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan vielä että onhan siitäkin kiinni miten itse tulkitsee asian. Suhtautuuko roisilla huumorilla ja antaa samalla mitalla takaisin vai herkistyykö ja ahdistuu.

Minua tuli kerran bussissa kourimaan humalainen. Vieressä ollut poikaystävä ahdistui silloin pahasti siitä, että tällaistako naisten elämä on.

Vierailija
36/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Ahdistelu ei liity toisen haluttavuuteen vaan omaan vallantunteeseen. Väitän että pikemminkin päinvastoin, koska minäkään en ole kaunis ja kokemuksia on. Rumempia on helpompi kiusata, koska miehet ajattelevat ehkä että nämä eivät kehtaa valittaa, kun kerrankin saavat "huomiota".

Koen asian samoin. Usein ahdistelija vielä suuttuu, kun teet selväksi että haluat olla rauhassa.

Vierailija
37/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin korostan. En laske mitään lirkuttelua baarissa häirinnäksi.

Ihmettelen myös miten niin moni tulee häirityksi ihan viikottain. Missä te oikein pyöritte, jos joku on kokoajan ahterissa kiinni?

Sama täällä. Ihmettelen. Olen aika muodokas ja tykkään korostaa sitä. Katseita kyllä saan. Joku on voinut kännissä sanoa baarissa : hyvät t.issit. Vaikea siitä vetää hernettä nenään, kun ne tosiaan on ja koristan pukeutumisella niitä.

Ikinä mua ei ole mitään kourittu. Enkä tiedä ketään kaveriakasn, jota olisi.

Inhoon tätä, et vaan koska oon nainen ite, niin pitäis uskoo kaikki mitä naiset sanoo. Ei kiitos. En oo niin typerä.

Vierailija
38/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi muka joutua jatkuvasti kourituksi 😂😂 olen keski-ikäinen nainen ja ikinä ei oo väkisin kourittu, vaikka oon nätti.

Kyllä vähän epäilyttää.

Sama jos joku kertoisi joutuvansa jatkuvasti ryöstetyksi.

Olet siis onnekas - mutta miksi vähättelet muita? Olen kokenut fyysistä häirintää n. 10 kertaa 35-vuotisen elämäni aikana. Ensimmäinen 16-vuotiaana, viimeisin viime vuonna. Ei se siis "jatkuvaa" ole, mutta jokainen kerta on liikaa, ja on vaikuttanut syvästi yleiseen turvallisuudentunteeseeni. Pelkään mm. liukuportaita, sillä kolme kertaa tuntematon mies on alkanut kosketella juuri liukuportaissa. Muuta tapahtumapaikat mm. bussipysäkki, ravintola ja koulu. Väitätkö siis minua valehtelijaksi?

Vierailija
39/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, mutta myös muulla olemuksella voi ahdistelun kohteeksi joutumisessa olla väliä. Jos vaikutat esim. heikolta, aralta tai ujolta, ahdistelija voi ajatella, että olet helppo uhri, etkä nosta meteliä tai estele.

Itseäkin on ahdisteltu monia kertoja. Se alkoi päiväkodissa, paheni ala-asteella ja yläasteella ja vielä parikymppisenä joku random mies saattoi läimäyttää takapuolelle tai hinkata itseään minua vasten.

Viime vuosina ahdistelu on oikeastaan vähentynyt huomattavasti. Pukeudun nykyään siististi ja naisellisesti ja olen edelleen kaunis, mutta en enää niin nuori. Tuntuu, että nykyään miehet kunnioittavat minua ja ovat kohteliaita, joten ahdistelu ei kuulu enää kuvioon.

Vierailija
40/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tuli kerran bussissa kourimaan humalainen. Vieressä ollut poikaystävä ahdistui silloin pahasti siitä, että tällaistako naisten elämä on.

Oi höpö höpö. Missä tynnyrissä miehesi on elänyt jos ketään sen miespuolisia kavereita ei ole känniset naiset ahdistelleet.

Ketju on lukittu.