Jos kristityt eivät ole ennen sallineet esim. homoutta ja nyt alkavat sallia niin onko ne siis olleet ennen väärässä
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kieltää vain miehittäjiä raiskaamasta vastustajan sotilaita.
Tiukallakin tulkinnalla Raamattu kieltää vain homoseksin, ei homoutta.
Ei ole mitään tiukkaa tulkintaa. On vain se mitä siellä lukee. Joko se on kaikki totta ja oikein, tai sitten siellä on virheitä.
Eli orjuus on edelleen ok, koska raamattussakin oli?
Kirjaimellisesti raamattu ei tuomitse homoutta, se on vain tulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei salli h0m0utta - ei siis uskovatkaan.
Väärä tulkinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnosta EI voi keskustella jätkiperäisesti, koska se ei ole järjen kanssa missään tekemisissä. Yhtä paljon kuin se, että minä alkaisin palvoa Peppi Pitkätossua. Uskonto on kirkollisen ja maallisen vallan yhdessä aikaansaama ihmisten hallitsemiskeino. Pelottelemalla helvetillä syntien vuoksi, saadaan pidettyä ihmiset nöyrinä. Uskonnon avulla saadaan aivopestyä lukuisia ihmisiä tottelemaan ja tätä on käytetty hyväksi aina. Uskonto on oopiumia kansalle.
Väärin. Raamatun Jumalan, Kaikkivaltiaan ajatukset ovat korkeammat kuin taivas on maasta, ihmiset eivät pikkuruisilla aivoillaan kykene ajattelemaan kuin aivan murusen Jumalan asioista tässä ominaisuudessa.
Kristityt tulkitsevat Jumalan tahtoa väärin. Eivät aan reppanat ymmärrä asioita, vaan siirtävät tulkintoihinsa omat ihmilliset pelkonsa ja heikkoutensa.
Miksi tämä on niin vaikeaa? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa aika yksiselitteisesti myös sanotaan, että viimeisellä tuomiolla tehdään tili, eikä sitä tuomiota jaa yksikään meistä.
Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.Terveisin syntinen uskis. Niinkuin muutkin ovat.
Ja edelleenkin - ei tuomita, mutta kun täälläkin kysytään, että onko se homous syntiä, niin pitäähän se kertoa, että on ja siihen myös Raamatun jakeet todisteeksi.
Raamatussa ei luen missään kohdassa että homous olisi syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberaalit, omasta mielestään "uskovaiset" voivat salliakin homouden, mutta he eivät elä silloin Raamatun mukaan ja ovat siksi harhaoppisia.
Mutta eihän mihinkään "oppiin" ("oikeaan" tai "väärään" sellaiseen) uskominen eikä minkään "opin" mukaan eläminen Jeesuksen mukaan pelasta.
Mikään "oppi" ei vie taivaaseen, vaan Jeesus.
Jeesus ei tullut maan päälle tuomaan mitään "oppia" vaan pelastuksen.
Pelastamaan ne jotka tekevät hänen tahtonsa. Pelastus ei ole automaattinen
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu. Silloin kun mies vielä osti puolison itselleen tai sopi asiasta haluamansa morsiamen isältä kysymättä tulevalta puolisolta mitään, silloin olisi ollut todella väärin jos jotkut miehet olis hankkineet itselleen myös miespuolisoita. Asia on aika eri nyt kun liitot solmitaan molempien osapuolten omasta tahdosta.
Siltikin pidän edelleen ihanteena naisen ja miehen liittoa mutta kyllä homosuhteet olis ennen muinoin ollut vaikeampi asia kuin nyt.
Miksi homoudesta olisi raamatussa yhtään mitään, ellei se olisi ollut suht tavallista tuohon aikaan?
Sotilailla oli tapana nöyryyttää sotavankejaan raiskaamalla näitä. Tätä raamatussa paheksutaan, ei rakastavaa homoutta.
Kannattaa ehkä samalla pyytää viisautta ja ymmärrystä Jumalalta kun luette raamattua. Kyllä se on auennut eläväksi. Kiitos Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu aika yksiselitteisesti kertoo homouden olevan synti.
Jos kirkko hyväksyykin homouden, niin sitten koko kirkko on syntinen.
Kirkot ovat jatkossa paikkoja, joissa johdatetaan Saa.tanan luo.
Raamattu ei oikeastaan yksiselitteisesti kiellä homoutta. Sodom&Gomorrahin tapauksessa Jumala tuomitsi prostituutiota ja etenkin lapsi(poika)prostituution. Nykyiset käännökset sanovat vaikka mitä, mutta alkuperäiset/vanhimmat tekstit eivät puhu mitän homouden syntisyydestä.
Tiedätkö, mitkä asiat OVAT yksiselitteisesti syntisiä raamatun mukaan? Luettelonpa pari, katsotaan kuinka moni meistä onkaan syntinen.
- kahdesta langasta kudotut vaatteet ovat syntiä(onkos paitasi polyamidi&puuvillasekoitetta? Hyi hyi syntinen)
- porsaanlihan ja katkarapujen syönti on syntiä
- miesten masturbointi/sperman tuhlaus muuhun kuin lapsen tekemiseen on myös syntiä. Eli lähes jokainen mies on syntinen, eikö?
Kukaan kristitty ei elä täydellisesti raamatun mukaan. Siksi jeesuskin ristillä kuoli: menneiden, nykyisten, ja TULEVIEN syntiemme vuoksi. Eli jospa sinä lopettaisit, ja jättäisit tuomitsemisen Herralle?
Täyttä potaskaa. Paljon selvemmin sanoin ei voi homoutta kieltää. Jumala tuhosi gomorran koska sen syntimäärä oli niin suuri. Enkelin tullessa tuomaan viestiä miehen hahmossa kyläläiset tulivat ja haluisivat maata hänet vaikka talon isäntä oli valmis antamaan tyttärensä miehen "enkelin" sijaan pantavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu. Silloin kun mies vielä osti puolison itselleen tai sopi asiasta haluamansa morsiamen isältä kysymättä tulevalta puolisolta mitään, silloin olisi ollut todella väärin jos jotkut miehet olis hankkineet itselleen myös miespuolisoita. Asia on aika eri nyt kun liitot solmitaan molempien osapuolten omasta tahdosta.
Siltikin pidän edelleen ihanteena naisen ja miehen liittoa mutta kyllä homosuhteet olis ennen muinoin ollut vaikeampi asia kuin nyt.
Miksi homoudesta olisi raamatussa yhtään mitään, ellei se olisi ollut suht tavallista tuohon aikaan?
Sotilailla oli tapana nöyryyttää sotavankejaan raiskaamalla näitä. Tätä raamatussa paheksutaan, ei rakastavaa homoutta.
Entä rakastavaa pedofiiliaa tai vammaisen käyttöä jos se tehdään hellästi ja rakastavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei tosiaankaan ole näin yksiselitteinen, sillä kirkossakin on vielä paljon ihan raamatullisia uskovia, he pysyvät siellä, koska ei parempaakaan paikkaa ole.
Kuitenkin kirjoissa rukoillaan vielä Jumalaa Jeesuksen nimessä, lauletaan Jumalalle kauniita kiitosvirsiä ja jaetaan ehtoollista ja jo näistä seurakuntalaiset saavat Jumalan läsnäolon ja johdatuksen, vaikka papin puheet voivatkin joskus olla ties mitä puutaheinää.
Raamattu sanookin - pitäkää se, mikä hyvä on.
Yhä enenevässä määrin on parempia vaihtoehtoja, luotettavia ja raamatullisia uusia luterilaisia seurakuntia, esim. LHPK =) Nämä kasvaa aika kohinalla, kuten monet muutkin tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis siitähän tästä juuri puhutaankin - homoseksistä!
Eheytyksellä saadaan monet homot heteroiksi, mutta joka ei heteroksi halua, mutta haluaa elää jumalisesti ja elää Raamatun mukaan, hän pidättäytyy kaikesta seksistä.
Hyi no ei saada!!! :D traumoja kyllä saa,
ja vaarallisia fyysisiä muutoksia jos pistetään popsimaan estrogeenia/testosteronia tai jtn muuta shaibaa, homoseksuaalisuus on biologista, ja muovautuu jo kohdussa, eikä sitä jälkikäteen tökkimällä miksikään saa
Biologiasta kyse eikä siitä että ihminen on vaan niin syntinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis siitähän tästä juuri puhutaankin - homoseksistä!
Eheytyksellä saadaan monet homot heteroiksi, mutta joka ei heteroksi halua, mutta haluaa elää jumalisesti ja elää Raamatun mukaan, hän pidättäytyy kaikesta seksistä.
Hyi no ei saada!!! :D traumoja kyllä saa,
ja vaarallisia fyysisiä muutoksia jos pistetään popsimaan estrogeenia/testosteronia tai jtn muuta shaibaa, homoseksuaalisuus on biologista, ja muovautuu jo kohdussa, eikä sitä jälkikäteen tökkimällä miksikään saa
Biologiasta kyse eikä siitä että ihminen on vaan niin syntinen
Ei eheytymisessä popsita mitään hormoneja vaan teidän sukuolihommissahan niitä tehdään kun yritetään muuttaa naista mieheksi ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tiukkaa tulkintaa. On vain se mitä siellä lukee. Joko se on kaikki totta ja oikein, tai sitten siellä on virheitä.
Kai olette jo kieltäneet sekakuidut ja jätätte syömästä mereneläviä? Niin ja naistenhan ei sopinut puhua seurakunnassa.
Ei kannata sekoittaa a) uutta ja vanhaa liittoa eikä b) juutalaisten perinnäissäädöksiä Jumalan lakiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin ulkomuistista väittäisin Raamatussa olevan myös mainintoja lepopäivän vietosta, naisten asemasta, avioerosta ja lähimmäisten auttamisesta.
Että jo ihan noilla periaatteilla alakertaan tässä ollaan matkalla koko kansa.
Kyllä, yhtä lailla se, että olen jättänyt KERRAN auttamatta apua tarvitsevaa, veisi minut kadotukseen, ellei Jeesus <3 Ihan jokainen, ns. "hyvistä" ihmisistä parhainkin on matkalla helvettiin ilman Jeesusta.
Mietin sitä että maailmahan elää miten lystää (ja itsekin tiedän sillä olen sieltä suunnasta kääntynyt Herran luo!) Sitten kun tarpeeksi alkaa ahdistaa (toivottavasti?) niin alkaa kaivata Jumalaa, oikeutta, totuutta, rakkautta, hyvyyttä ja valoa. Esimerkiksi itse pidin normaalina että katselen varattuja miehiä. Ja mitä muuta? Jollain tavalla on sokea totuudelle ja ihmettelee miksi ei ole onnellinen. Raamatusta ilmenee selvästi mitä Jumala tykkää toisten kumppaneiden iskemisestä nyt esimerkiksi. Ja miltä itsestä tuntuisi jos joku toimii minua kohtaan niin? Maailmassa on paljon syntiä surua ja pahuutta. Mutta Hänen haavansa kautta me olemme paratut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ei kymmenen käskyä kiellä, se on sallittua!
Olen samaa mieltä. Ja olen uskossa.
10 käskyn noudattaminenkaan ei kenellekään ole 100% mahdollista mutta kannattaa yrittää!
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." >> Jakeen lisätiedot
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."
10:22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
10:23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
10:24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
10:26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
10:27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa lukemattomat kristityt ottavat avioeron. Minä kivitän teitä, jos te kivitätte ihmisiä, joista pidän. :)
Naimisiin mennään vain kerran ja naimisissa pysytään.
N, hetero
Kirkossako se avioero siunataankin?
Pappi sanoo aamenet, kun pari riisuu sormukset sormistaan?
Ei siunata, mutta väännetään nyt ratakiskosta.
Suomessa on lukemattomia kristittyjä jotka eronneet, mutta tuomitsevat homot tai ainakin homoliitot. Tähän liittyy se ristiriita, että Raamattu tuomitsee sekä avioeron, että homosuhteet. Ja on jotenkin falskia, että vaikka kolme kertaa eronnut kristitty on sitä mieltä, että 10 vuotta yhdessa asunut homopari ei saisi virallistaa liittoaan. Maanläheisempänä esimerkkinä, kuinka kauan kävisit ylipainoisella personal trainerilla (vaikka olisit itse ylipainoinen)
Hei nytten vähän nimiä pöytään faktan tueksi, osaat varmasti sanoa, jos muka lukemattomia tunnet :) Kuka esimerkiksi on eronnut uskovainen, joka tuomitsee homot ja homoliitot? Minulle ei tule ketään mieleen, ja tunnen kuitenkin satoja ja satoja uskovaisia.
Aika turha väitellä siitä, onko satukirja ja satukirjaan uskovat oikeassa tai väärässä. Raamattu on vaan jouko tarinoita, joiden avulla on aikaisemmin pidetty yhteiskuntajärjestystä yllä kun ei ole paremmastakaan tiedetty. No nykyään tiedetään, joutaa romukoppaan koko kirkkoinstituutio.
Jumala ei salli h0m0utta - ei siis uskovatkaan.