Jos kristityt eivät ole ennen sallineet esim. homoutta ja nyt alkavat sallia niin onko ne siis olleet ennen väärässä
Kommentit (188)
Koko kysymyksenasettelu on tässäkin juuri niin järjenvastainen kuin uskonasioissa aina. Miksi Jumala alunperin loi ihmiselle mahdollisuuden syntyä homoseksuaaliksi, jos se kerran on hänen mielestään syntiä? Hän siis päätti, että parisen prosenttia ihmisistä syntyy sellaisiksi, ja jos eivät yritä vastoin tahtoaan olla heteroita, joutuvat he kadotukseen. Mutta kun nuo ihmiset, jotka ovat sellaisiksi syntyneet, eivät sille mitään voi, vaan he elävät omien halujensa mukaan. Ikäänkuin Jumala ei olisi luonut ihmistä lainkaan. Ikäänkuin koko Jumalaa ei olisi edes olemassa.
Se on sitä luterilaisuutta, että kaikkea voi säätää jälkikäteen. Anteeksiantoa raamatun kirjoittelijoille.
Kuupeikko kirjoitti:
Ei se raamattu sitä homoutta sano synniksi. Alkuperäinen teksti on viitannut pedofiileihin ja kun sitä sitten on käännetty monelle kielelle, se on virheellisesti käännetty kieltämään samaa sukupuolta olevien välisen seksin.
Naurettavaa valhetta, mutta mitäpä homo muuta osaisi, kun ei Raamattuakaan tunne yhtään.
Raamatussa aika yksiselitteisesti myös sanotaan, että viimeisellä tuomiolla tehdään tili, eikä sitä tuomiota jaa yksikään meistä.
Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
Terveisin syntinen uskis. Niinkuin muutkin ovat.
Kristityt ny ei hyväksy ketään. Aina ovat kiviä nakkelemassa. Ei saa Luciferiakaan rauhassa palvoa kun hullut käyvät kimppuun raamattuineen.
Nimim. Lucifer on oikeesti hyvä jätkä
Uskonnosta EI voi keskustella jätkiperäisesti, koska se ei ole järjen kanssa missään tekemisissä. Yhtä paljon kuin se, että minä alkaisin palvoa Peppi Pitkätossua. Uskonto on kirkollisen ja maallisen vallan yhdessä aikaansaama ihmisten hallitsemiskeino. Pelottelemalla helvetillä syntien vuoksi, saadaan pidettyä ihmiset nöyrinä. Uskonnon avulla saadaan aivopestyä lukuisia ihmisiä tottelemaan ja tätä on käytetty hyväksi aina. Uskonto on oopiumia kansalle.
Jumalan sana ei ole muuttunut, lue sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, mukaan lukien kristityt, ovat aina väärässä. Tämä ominaisuus kuuluu ihmisyyteen. Ainoa, joka on oikeassa, on Jumala.
Siksi tämä väittely (varsinkin kristittyjen keskinäinen) on niin typerää.
Onpas hassu kommentti - Kristityt ovat oikeassa, koska elävät Raamatun, Jumalan kirjan ohjeiden mukaan.
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
Jeesus
Vierailija kirjoitti:
Abrahamin veljesuskonnot juutalaisuus, islam, kristityt, ovat kaikki homovastaisia perimältään tosin homoseksuaalisuus on yhtä vanhaa kuin homosapiens lajin alkujuuret eikä se välitä uskonnoista eivätkä uskonnot voi poistaa homoseksuaalisuutta.
Olisiko sitten ollut kyseessä niiden aikojen identiteettipolitiikkaa ja nykyään sitten vedetään taas päinvastaiset överit.
Kyllä se homous ja kaikki synti lakkaa - kun Jumala tuhoaa pian tämän maailman ja luo uudet taivaat ja maat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liberaalit, omasta mielestään "uskovaiset" voivat salliakin homouden, mutta he eivät elä silloin Raamatun mukaan ja ovat siksi harhaoppisia.
Mutta eihän mihinkään "oppiin" ("oikeaan" tai "väärään" sellaiseen) uskominen eikä minkään "opin" mukaan eläminen Jeesuksen mukaan pelasta.
Mikään "oppi" ei vie taivaaseen, vaan Jeesus.
Jeesus ei tullut maan päälle tuomaan mitään "oppia" vaan pelastuksen.
Niin, ja tuohon Jeesuksen pelastukseen kuuluu tuo oppi - Raamattu, jonka mukaan uskovaiset elävät ja ovat aina eläneet.
"Oppi" on se, ettei ole mitään "oppia", joka pelastaa. Mikään määrä minkään "opin" mukaisia tekoja ei pelasta. Tähän moni itseään kristityksikin sanova kompastuu.
Älähän kompastu selostuksiisi - Myös oppi pelastuksesta on oppi, sillä jos ei toimi sen opin, Raamatun mukaan, ei voi pelastua.
Itse kristittynä tulkitsen asian niin että ketään ei pidä tuomita syntiensä vuoksi, sillä meillä kenelläkään ei ole siihen varaa. Olemme kaikki jollain tavalla syntisiä ja se on jokaisen oma valinta haluaako ne sovittaa vai ei. Ihminen ei ole mikään tuomitsemaan ketään, se on Jumalan tehtävä.
Jos joku on homo niin sitten on. Ei se tee ihmisestä pahaa hirviötä.
Katolisten, lestojen ja monien muidenkin uskovien mielestä ehkäisyn käyttö heteroseksissä on myös synti. 🙃
" Jeesus huusi kovalla äänellä :" joka uskoo minuun, ei usko minuun vaan lähettäjääni. Joka näkee minut, näkee lähettäjäni. Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä kyllä on tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt mitä minun tulee puhua ja julistaa, ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin Isä on käskenyt minun puhua."
( Joh 12: 44-50)
Vierailija kirjoitti:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
Jeesus
Johtuu siitä, että hän puhui radiossa, ja radioaallot eivät tunnetusti katoa ellei koko universumi häviä.
Vierailija kirjoitti:
Koko kysymyksenasettelu on tässäkin juuri niin järjenvastainen kuin uskonasioissa aina. Miksi Jumala alunperin loi ihmiselle mahdollisuuden syntyä homoseksuaaliksi, jos se kerran on hänen mielestään syntiä? Hän siis päätti, että parisen prosenttia ihmisistä syntyy sellaisiksi, ja jos eivät yritä vastoin tahtoaan olla heteroita, joutuvat he kadotukseen. Mutta kun nuo ihmiset, jotka ovat sellaisiksi syntyneet, eivät sille mitään voi, vaan he elävät omien halujensa mukaan. Ikäänkuin Jumala ei olisi luonut ihmistä lainkaan. Ikäänkuin koko Jumalaa ei olisi edes olemassa.
Homous on synti siinä missä muutkin syntiset elämäntavat, joista täytyy vaan tehdä parannus Jumalan avulla.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa aika yksiselitteisesti myös sanotaan, että viimeisellä tuomiolla tehdään tili, eikä sitä tuomiota jaa yksikään meistä.
Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.Terveisin syntinen uskis. Niinkuin muutkin ovat.
Ja edelleenkin - ei tuomita, mutta kun täälläkin kysytään, että onko se homous syntiä, niin pitäähän se kertoa, että on ja siihen myös Raamatun jakeet todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnosta EI voi keskustella jätkiperäisesti, koska se ei ole järjen kanssa missään tekemisissä. Yhtä paljon kuin se, että minä alkaisin palvoa Peppi Pitkätossua. Uskonto on kirkollisen ja maallisen vallan yhdessä aikaansaama ihmisten hallitsemiskeino. Pelottelemalla helvetillä syntien vuoksi, saadaan pidettyä ihmiset nöyrinä. Uskonnon avulla saadaan aivopestyä lukuisia ihmisiä tottelemaan ja tätä on käytetty hyväksi aina. Uskonto on oopiumia kansalle.
Väärin. Raamatun Jumalan, Kaikkivaltiaan ajatukset ovat korkeammat kuin taivas on maasta, ihmiset eivät pikkuruisilla aivoillaan kykene ajattelemaan kuin aivan murusen Jumalan asioista tässä ominaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu aika yksiselitteisesti kertoo homouden olevan synti.
Jos kirkko hyväksyykin homouden, niin sitten koko kirkko on syntinen.
Kirkot ovat jatkossa paikkoja, joissa johdatetaan Saa.tanan luo.
Juuri näin. Ruotsin kirkon lesbo piispa kieltää sanomasta Jeesusta mieheksi. Ei nämä ole kristillisiä kirkkoja enään
Höpsistä - entissä Kreikassa oli hyvinkin yleistä ja mm. pedofiliaa eli ”(poika)lapsen rakastamista pidettiin ”ylimpänä rakkauden muotona”. Kysy vaikka Platonilta. Spartassa poikien raiskaaminen kuului ”spartalaiseen kasvatukseen”...