Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juice Leskinen yliarvostettu?

Vierailija
19.10.2018 |

Mun täytyy sanoa, että Juicen sanotusten ns. nerokkuus ei ole koskaan paljastunut mulle... Voiko joku selittää miksi hän on niin loistava? ...Nerona pitäisin ehkä Gösta Sundqvistia.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoittajana ylivertainen, sävellykset ja laulu täyttä kuraa.

Ihmisenä antoi itsestään epämiellyttävän vaikutelman.

Vierailija
122/128 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on Juice kestänyt aikaa. Osa teksteistä niin ajassaan kiinni, että muuttuneet merkityksettömiksi. Osa pelkkää sanaleikkiä. Loput aiheuttaa myötähäpeää. Unohdettu ex-suuruus 30 vuoden päästä. Gösta taas silloin oman aikansa klassikko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juice Leskinen oli lihava, autistinen juoppo. Biisit kyhättiin häthätää yksinkertaistakin yksinkertaisemman sointukuvion ympärille (Juice hädintuskin osasi kitaransoiton alkeet) ja sanoituksiksi keksittiin tissuttelun ohessa muutama mukahauska ja mukanäppärä sanaleikki tai letkautus. Suosiota tuskin olisi tullut ellei Leskisen ympärillä olisi ollut jatkuvasti lauma kompetentteja muusikoita korjaamassa kappaleet levytettävään kuntoon. Viinaa kului mutta Leskisen ainoa tapa käsitellä asiaa oli vääntää vitsiä ylenmääräisestä ryyppäämisestään sillä hän ei yksinkertaisesti pystynyt myöntämään omaavansa ongelmia elämäntapojensa suhteen. Loppujen lopuksi tämän "Suomen suurimman rocklyyrikon" ainut ansio lienee se, miten monta laulua ryyppäämisestä hän pystyikään kirjoittamaan.

Tämä kertoo lähinnä kirjoittajan alkoholivastaisuudesta, lienet itse pohjille itsesi ryypännyt alkkis ja sittemmin uskoon tullut moralisti.

Alkoholin reipas käyttö ei muuta sitä tosiasiaa että Juice oli nero lyyrikko. Tottakai valtavassa tuotannossa on vähemmän hyviäkin biisejä, mutta ne ei ole oleellisia kun hyvää ja huippulaatua on kuitenkin niin paljon.

Vierailija
124/128 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoittajana ylivertainen, sävellykset ja laulu täyttä kuraa.

Ihmisenä antoi itsestään epämiellyttävän vaikutelman.

Sanoittajana toki erittäin hyvä, mutta ei nyt kuitenkaan ylivertainen. Sen sijaan sävellykset ei todellakaan kuraa, vaan juuri tekstiin sopivia ja palvelivat mainioita tekstejä juuri oikealla tavalla. Laulu taas on puhtaasti makuasia, mutta aika ison osan kuulijoista mielestä sekin toimi ainakin riittävän hyvin, koska sitä laulua mielellään paljon kuunneltiin ja kuunnellaan edelleen. 

Eihän Juicen sanoitukset pelkkinä runoina mitään ylivertaisia olleet, vaan saivat suosiota nimenomaan esitettyinä kokonaisuuksina sävellyksineen, sovituksineen ja lauluineen. Sitä voi aina arvostella, että pelkkää helppoa kolmen soinnun kuraa, mutta jostain kumman syystä ei näiltä arvostelijoilta ole pahemmin hittejä herunut, edes niillä kolmella soinnulla. Se että saat yksinkertaisen kuulostamaan hyvältä, vaatii nimenomaan taitoa ja tyylitajua.

Vierailija
125/128 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on Juice kestänyt aikaa.Sait hymyn huulilleni.Miehen kuolemasta tulee pian kuluneeksi 18v. Täällä sitä edelleen kinastellaan kyseisestä persoonasta,musiikillisesta tuotannostaan kuin runoudestaan.Että niin on huonosti aikaa kestänyt.Olen itse kuunnellut Juicea Coitus Intistä alkaen. Samalla mukaan tarttui paljon laajempi musiikin kirjo sekä kirjallisuus.Yleensäkin laajempi kiinnostus siihen mitä ympäristössä ja maailmassa tapahtuu.Ehkäpä hänen ns.neroutensa perustuikin siihen että hän kannusti ihmistä ajattelemaan itse.Tämä on varmasti valtaosalle täällä kommentoiville vierasta mutta voihan sitä kokeilla.Itse jatkan Juiceni kuuntelemista ja lukemista kirkkain mielin vaikken alkoholia käytäkään kuin satunnaisesti.En ehkä enää 40 vuotta mutta jälkipolvi jatkaa perinnettä. Kuulivathan he jo ensitahdit Juicesta kohdussa ollessaan.

Toisinaan ajattelija

Vierailija
126/128 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon nyt tajuaa varmaan kaikki. Ja lähes kaikki, jotka sen tajuaa ymmärtää myös, että se on aika kömpelö sanaleikki eikä mikään neronleimaus

Vierailija
127/128 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota sanoituksiin kantaa mutta en ymmärrä miksi hänen musiikkia sanotaan rokiksi kun se on iskelmää 

Vierailija
128/128 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti paras on Tuomari Nurmio. Ohi menee myös ainakin Gösta, Alanko, Dave ja Hanhiniemi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi