Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juice Leskinen yliarvostettu?

Vierailija
19.10.2018 |

Mun täytyy sanoa, että Juicen sanotusten ns. nerokkuus ei ole koskaan paljastunut mulle... Voiko joku selittää miksi hän on niin loistava? ...Nerona pitäisin ehkä Gösta Sundqvistia.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hienoimpia suomalaisia rakkauslauluja on Juicen Musta aurinko nousee. Se ei haalistu.

'Pienestä pitäen' samoin.

Huumoriosastolta mm. Haetarirock, Valssaaja konepajalla, Ekumeeninen jenkka. Mitä kaikkia niitä onkaan.

Joskus tulee niitä vielä kuunneltua ja tajuaa miten hyviä ne ovat. Göstaa arvostan yhtä lailla. Miksi aina pitäisi jakaa parempiin/huonompiin?

Vierailija
22/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Yölento

Mustaa sinisempi taivas,

sinistä mustempi maa.

Näkisin jotakin,

mutta kun silmiä auki en saa.

Vain silloin, kun

olet luona mun,

minä ihmisenä toteudun.

Saanhan levätä, levätä, levätä, levätä,

sylissäsi sun?

Suussa metallinen maku,

aina kun mua pelottaa.

Rautaa kun tungetaan suuhun,

niin silloin kai pelätä saa?

Mutta unohdan,

kaiken joutavan,

tyhjänpäiväisen rupattelun.

Saanhan levätä, levätä, levätä, levätä,

sylissäsi sun?

Jostain saapuvat sateet,

saapuuko tuskaton yö?

Saapuuko sumuinen aamu,

jatkuuko arvokas työ?

Lähdin lentämään noitaympyrään,

ilmakehään vuoren noidutun.

Tahdon levätä, levätä, levätä, levätä,

sylissäsi sun.

Viime vuonna, vaiko eilen,

kukaties untani näin?

Lensinkö liikaa, kun tiedä en,

minne nyt on alaspäin?

Turvavöihin näin,

minä kiinni jäin,

jumbon reitiltänsä kaapatun.

Tahdon levätä, levätä, levätä, levätä,

sylissäsi sun.

Jotain kaikesta säilyy,

nyt kaikesta vain jotain jää.

Eilinen riemua, huominen tuska,

nyt vain ikävää.

Mutta aikanaan saavun maailmaan,

vielä jaloilleni laskeudun,

ja saan levätä, levätä, levätä, levätä,

sylissäsi sun.

Vieläkö liehuvat viirit,

vieläkö vain vihataan?

Vieläkö sotaa ja rauhaa mennään

lailla sotilaan?

Oli niin tai näin,

pysy vierelläin,

ensi kerran otan matkaan sun.

Voitko levätä, levätä, levätä, levätä,

sylissäni mun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tarvitsen nyt esimerkkejä näistä loistavista sanoituksista. Copy-pastetkaa nyt joitain helmiä mualta tuotannosta. ...Niin ja näistä "Kaksoiselämää", "Viidestoista yö" mitä näitä nyt on, en missään nimessä ajattele, ett sanoitukset olisivat huonoja, itseasiassa ne ovat hyviä, mutta tavoita sitä "silkkaa neroutta"-hypeä mikä niiden ympärillä pyörii. Ap

Viidestoista yö on sikäli nerokas biisi, etteivät läheskään kaikki kuulijat tunnu käsittävän mistä se kertoo: armottomasta krapulasta ja liskojen yöstä.

Aika pihalla pitää olla jos tuota ei tajua.

Musta aurinko kappale on kaksijakoinen. Nouseeko se aurinko musta ( minusta ) vai onko se musta eli pimeä aurinko?

Vierailija
24/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hienoimpia suomalaisia rakkauslauluja on Juicen Musta aurinko nousee. Se ei haalistu.

'Pienestä pitäen' samoin.

Huumoriosastolta mm. Haetarirock, Valssaaja konepajalla, Ekumeeninen jenkka. Mitä kaikkia niitä onkaan.

Joskus tulee niitä vielä kuunneltua ja tajuaa miten hyviä ne ovat. Göstaa arvostan yhtä lailla. Miksi aina pitäisi jakaa parempiin/huonompiin?

Vastaaja Koepajalla on hauska.

Anni Domino ja Eilen hän kertoi on myös hyviä

25/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enneminkin aliarvostettu Juice on.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
26/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarvitsen nyt esimerkkejä näistä loistavista sanoituksista. Copy-pastetkaa nyt joitain helmiä mualta tuotannosta. ...Niin ja näistä "Kaksoiselämää", "Viidestoista yö" mitä näitä nyt on, en missään nimessä ajattele, ett sanoitukset olisivat huonoja, itseasiassa ne ovat hyviä, mutta tavoita sitä "silkkaa neroutta"-hypeä mikä niiden ympärillä pyörii. Ap

Esim kappale "kädet".  Leikitään sanalla  koko kappaleen ajan.

Vierailija
27/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidestoista yö on sikäli nerokas biisi, etteivät läheskään kaikki kuulijat tunnu käsittävän mistä se kertoo: armottomasta krapulasta ja liskojen yöstä.

Aika pihalla pitää olla jos tuota ei tajua.

Musta aurinko kappale on kaksijakoinen. Nouseeko se aurinko musta ( minusta ) vai onko se musta eli pimeä aurinko?

Ilmeisesti ala-asteen musiikinopettajamme oli sitten pihalla. Lauloimme Viidettätoista yötä säännöllisesti 4-6 luokilla. Eikä meistä oppilaistaan varmaan moni ymmärtänyt mistä siinä oikeasti lauletaan. En minä ainakaan ennen kuin vasta vuosia myöhemmin.

Vierailija
28/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.30

Rakasta minua nyt kun kaikki muut ovat menneet

Kun varjot hiipii yli lattian

Minä riisun kengät pois sillä sinä olet palava pensas

Hautajaiset seis, vainaja puuttuu

Varis lentää pellon yli eikä itke yhtään

Kahvilat avaa ovensa vähitellen

Tänään liikenteessä kuolee jonkun teräsvartalo

Vieläkö meillä on kaljaa?

Hän hymyilee kuin lapsi

Hän hymyilee kuin lapsi

Hän ottaa minut miten haluaa

Hän tekee levottomaksi

Olen aivan myyty mies

Ja minä sentään olen nähnyt maailmaa

Hän on toisen mutta miksi syyllisyyttä tuntisin

Hän saa tuntemaan

Kuin oisin vain viidentoista vanha

Kun hän hymyilee kuin lapsi

Hänen hampaansa helminauhan muodostaa

Hän tekee viattomaksi

Kaikki laskelmoinnit pettää

Ja minä sentään olen nähnyt maailmaa

Hän saa tuntemaan

Hän saa tuntemaan

Kun hän hymyilee kuin lapsi

Hänen valkea ihonsa tuskan palauttaa

Hän tekee avuttomaksi

Hän aseista riisuu minut

Joka liikaa olen nähnyt maailmaa

Hän saa tuntemaan

Vierailija
29/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aamu nousee, taivas punertuu, pois tuskan viitan hartioilta viskaa, paikkaa vaihtaa aurinko ja kuu - ja taas yö iskee hampaat niskaan, Mä seuraan suuntaa kirkkaan johtotähden ja pyörät pyörii päivät vierähtää, ei tärkeää se ole mä miksi lähden, tärkeää on vain se mä miksen jää, mä miks en jää...

Juice <3

Vierailija
30/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalainen villapaita on aika erikoinen.

Puhuimme junnusta sanojen tunnusta. Kun Mulla varmaan tarkoitetaan Juha Vainiota.

Elää kenties se mies joka rentuksi mainittiin. Rentuksi mainittu mies voisi olla Irwin.

Liekkö Juice ihaillut Vainiota ja Irwiniä.

Vierailija
31/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicella on hyviä sanoituksia ja muutenkin hyviä biisejä. Itse en tykkää noista mainituista hiteistä, omia suosikkeja ovat

Kulttuuri saapui Ähtäriin

Myrkytyksen oireet

Ei elämästä selviä hengissä

Munasillaan

Vierailija
32/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato Juice oli just semmonen ihan tavallinen suomalainen ihminen omine virheineen, niinkuin me kaikki ollaan viis työstä. Juice, Jope ja Vesku. Ne on niitä aitoja kansanihmisiä. <3

Juice kansanihminen? Johan vitsin murjaisit.

Ehkä kauempana kansanihmisestä ei voi olla.

No samanlainenhan sinäkin olet, paitsi että pullotat kusta illan päätteksi ja aamulla tyhjennät satsin peräaukkoosi, jotta saat simmut hereille.

Vierailija
33/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra P kirjoitti:

Norjalainen villapaita on aika erikoinen.

Puhuimme junnusta sanojen tunnusta. Kun Mulla varmaan tarkoitetaan Juha Vainiota.

Elää kenties se mies joka rentuksi mainittiin. Rentuksi mainittu mies voisi olla Irwin.

Liekkö Juice ihaillut Vainiota ja Irwiniä.

Kyseinen kappale on ihan laina kappale.

Vierailija
34/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä pohdin nimenomaan näitä toteemibiisejä joiden sanoituksia pidetään ylivertaisina. En tajua, ja olen sentään kirjallisuutta opiskellut. 

Ap

Se että sinä et tajua on sinun makusi, ymmärryksesi jne. Ei kaikkien tarvitse tykätä kaikesta. Mun mielestä juicen biiseissä on laaja skaala. Tosi vakavia ja herkkiä biisejä sekä myös ihan verbaali irrottelua rennolla rokilla höystettynä. Nyt voisi kanadan järkevän lain voimaan astumisen kunniaksi kuunnella labradorin noutajan vapaapäivän.

Vierailija
35/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoiselämää on pannassa minulta loppuiäksi mutta on paljon ihan hyviäkin kappaleita. Ehkä se vähän on sellaista äijämusiikkia. Pienestä pitäen on hyvä ja Norjalainen villapaita, Ronald ja Nancy jne

Vierailija
36/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaska Savolainen. Omasta mielestään. Känniluuserithan Juicen palvojia ovat NS. syvällisyyksien suhteen.

Vierailija
37/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi ap. Olen sen ikäinen, että Juicen alkupään tuotanto osui jo mun teniakoihin, enkä muista että niitä sen enempää silloin kukaan hienoina piti. Nokkelia sanaleikkejä niissä on kyllä muutamia, mutta suurin osa niistä on halpoja puujalkavitsejä. Ne biisit jaksoi vain vaivoin hymyilyttää ekaa kertaa kuullessaan, mutta jo parin radiosoiton jälkeen biisin loppumista odotti jo ekan tahdin jälkeen.

Vierailija
38/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice teki myös suomennoksia. Sekään ei ole helppo työ: että osaa kääntää vieraskielisen lauseen ja ajatuksen sujuvaksi suomeksi.

Vierailija
39/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicen tuotannosta koskettavin on Vaiti, aivan hiljaa.

Se lienee tehty viimeisinä vuosina ja siinä kuulee jo Juicen äänestä että pontta ei oikein löydy enää. Ääni on rosoisempi kuin nuorena.

Se on myös kaunis ja herkkä kuin balladi ehkä voi kutsua balladiksi.

40/128 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Juice Leskisen musiikki on hieman yliarvostettua, mutta ihan ok. Pidän hänen musiikkiaan vähän masentavana. Sama juttu Rauli Badding Somerjoen kanssa. En itse erityisemmin tykkää, mutta pystyn kuuntelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä