Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon haluttomuus

Vieläkö näen auringon
18.10.2018 |

Haluaisin asiallisia vinkkejä ja näkökantoja parisuhdeongelmaani. Ongelma on varmaan monelle tuttu, joten osaisiko joku vinkata miten tästä eteenpäin. Ongelma on vaimon haluttomuus. Hän ei juuri lainkaan ilmaise tuntevansa halua minua kohtaan. Olen lukuisia kertoja kertonut toiveeni kokea olla haluttu tai omista toiveistani seksin suhteen, ja pyytänyt tekemään minulle joskus jotain vaikka pyytämättä, mutta tämä kaikki on ollut turhaa.

Seksielämämme oli vuosia aikasemmin hyvinkin vaihtelevaa, mutta suuntaus on jatkuvasti alaspäin. Nykyisellään en voi juuri edes koskettaa häntä tai tehdä mitään muutakaan seksiin viittaavaa. Esileikkiä ei ole hänen suuntaan ollenkaan, koska kosketus tai muukaan ei tunnu hänestä kuulemma hyvältä. Olen pyytänyt vinkkejä miten voisin tehdä tai yrittää koskea häneen, mutta juuri mikään ei tunnu hyvältä. Seksiä saan kyllä lähes aina halutessani, mutta se on yhdessä asennossa toteutettua tuttua ja turvallista ja tuntuu lähinnä velvollisuuden täyttämiseltä.

Ero tai pettäminen ei ole kohdallani vielä vaihtoehto, mutta usko parisuhteeseen on koetuksella, kun vuosiin ei ole tuntenut olevansa haluttu saati saanut laisinkaan omien toiveiden mukaista seksiä tai parisuhteen laatuaikaa. Ulkoiset puitteemme ovat elämässä kunnossa eikä parisuhteessa ole esim. väkivaltaa, jatkuvaa riitelyä tms mikä selittäisi asian. Vaimiolla on kyllä jaksamista sekä energiaa esim. omiin harrastuksiin ennen töihin lähtöä, mutta mitkää teot eivät suuntaudu parisuhteen hyväksi.

Toista ei voi pakottaa haluamaan tai toimimaan muutoinkaan parisuhteen eteen, mutta arvostaisin kovasti aikuisen ihmisen näkökantaa tai vinkkiä voiko asialle tehdä jotain. Jatkuva puhuminen (minun taholta) ei ole johtanut mihinkään ja puhumisessa tuntuukin, että revin sisäiset haavat auki käsittelemällä itselle herkkää asiaa uudestaan ja uudestaa hetken lupauksen jälkeen totean tämän aina olleen turhaa.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma haluttomuuteni alkoi sillä, että turhauduin omaan vaikeuteen saada orgasmi. Se on aina miehen kanssa hirveän työn tulos, ja koin tilanteet turhauttavana. Se O ei ollut enää sen arvoista, kun sen saaminen oli aina niin työlästä sekä miehelle fyysisesti että minulle henkisesti. En syytä miestä, koska hän haluaa olla minulle hyväksi ja hän jaksaa yrittää. Ongelma on vaan se, että minä en enää jaksa. Olemme alle kolmekymppisiä.

Ehkä ei kannattaisi ajatella noin orgasmi-keskeisesti. Itse olen mies, joka ei läheskään aina laukea seksin aikana, mutta se ei haittaa minua yhtään. Saan enemmän (henkistä) tyydytystä ja nautintoa naisen nautinnosta. Eihän se oma laukeaminen ole kuin vajaa 10s kestävä hetki, hyvältähän sekin tietysti tuntuu, mutta ei todellakaan ole itselle tärkeintä seksissä.

Niin eli senioriseksiä

Vierailija
62/74 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhlaa ainutta elämääsi. Jätä se emakko, ansaitset paremman.

Ostovaimo? Mitäs sit kun rahat loppuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on niin kovin haluton mihinkään muuhun kuin lähetyssaarnaaja-asentoon. Mielestäni hyvin ystävällisesti ehdotan jotain muuta, esim.  nuolemista, tai hän tulisi päälleni tsm. Aina vaan ei tai ei nyt. Se olisi minulle tosi tärkeää kiihottumisen kannalta. Tietysti haluaisin että hän tekisi myös minulle jotain tuollaista, mutta tekisin hänelle kyllä mitä vaan ilman sitäkin. Sitten kiihottuakseni selailen joskus netistä jotain tiettyjä sivustoja. Sekin tuntuu vähän pahalta. Mikä neuvoksi?

M55

Vierailija
64/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tuu sokeeks.

Vierailija
65/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen lakkaa haluamasta, parisuhteessa on jotain vialla.

Oletko pettänyt luottamuksen (nb: tähän sisältyy muutakin kuin ns aviorikos), oletko ollut lojaali kumppani, otatko avioliittosi itsestäänselvyytenä.

Kohteletko vaimoa kuin kuningatarta vai kuin kodin yleiskonetta?

Keksi itse lisää, sinähän se puoliso olet.

Seksin loppuminen on seuraus, ei syy.

Vaimo on siitä yhtä pettynyt kuin sinäkin.

Siinäpä taas syyllistävä kommentti. Onneksi heti seuraava kommentti oli hyvä ja asiallinen.

Vierailija
66/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hormonaaliset tai terveydelliset syyt eivät ole taustalla ja aiemmin olemassaollut seksi on loppunut niin kyse on joko kyllästymisestä tai tunteiden lopahtamisesta. 

Kyllästymisen alle menee myös se, että seksi on aina ollut vaimolle jokseenkin yhdentekevää tasoltaan, mutta alkuhuuma ja miehen ihailu ja huomio peitti sen. Useimpien naisten seksuaalisuus syttyy sillä että mies pyrkii aktiivisesti hurmaamaan ja tavoittelemaan häntä. Mies joka jo tilanteen ollessa solmussa itkee -täysin ymmärrettävää- tuskaansa siitä, ettei saa hyvää seksiä, ei varsinaisesti ole se millä nainen syttyy. Jos on syttyäkseen niin luultavasti sillä mitä suhteen alussa oli: ihailua, aktiivisuutta, kiinnostusta hänestä ja hänen asioista, uutuutta ja jännittävyyttä. 

Tunteiden lopahtamisen alle osuu kaikki ettei oikeastaan huvittaisi enää jatkaa koko suhdetta. Ehkä on loukattu, asiat menneet solmuun kauan sitten, halutaan ihan eri asioita, toinen ei enää yhtään viehätä ja tuntuu vieraalta.

Pitäisi pystyä puhumaan asioista. Itse en halua miestäni ollenkaan enää, jatkamme yhdessä hänen toiveestaan. Haluan kyllä seksiä mutta en hänen kanssaan. Meillä ei kuitenkaan ole kotona ikävä tilanne tai tunnelma koska asioista voidaan puhua rehellisesti. 

Vierailija
67/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajalla millainen itsetunto? Hyvä itsetunto tekee ihmisestä haluttavamman.

Vierailija
68/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut tuon asian sillä että panen muita naisia.

Vierailija
69/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen osalta halu sua kohtaan voi olla kuollut tai sitten nainen ei vain koe seksin olevan tärkeää.

Vierailija
70/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hormonaaliset tai terveydelliset syyt eivät ole taustalla ja aiemmin olemassaollut seksi on loppunut niin kyse on joko kyllästymisestä tai tunteiden lopahtamisesta. 

Kyllästymisen alle menee myös se, että seksi on aina ollut vaimolle jokseenkin yhdentekevää tasoltaan, mutta alkuhuuma ja miehen ihailu ja huomio peitti sen. Useimpien naisten seksuaalisuus syttyy sillä että mies pyrkii aktiivisesti hurmaamaan ja tavoittelemaan häntä. Mies joka jo tilanteen ollessa solmussa itkee -täysin ymmärrettävää- tuskaansa siitä, ettei saa hyvää seksiä, ei varsinaisesti ole se millä nainen syttyy. Jos on syttyäkseen niin luultavasti sillä mitä suhteen alussa oli: ihailua, aktiivisuutta, kiinnostusta hänestä ja hänen asioista, uutuutta ja jännittävyyttä. 

Tunteiden lopahtamisen alle osuu kaikki ettei oikeastaan huvittaisi enää jatkaa koko suhdetta. Ehkä on loukattu, asiat menneet solmuun kauan sitten, halutaan ihan eri asioita, toi

Niin, eli summa summarum, miehen on tehtävä kaikkensa hurmatakseen nainen aina uudelleen ja uudelleen. Todella raskasta. Mies varmasti pitäisi vaimoaan haluttavana ilman jatkuvaa vaivannäköäkin vaimoltaan, mutta tuohon nyt väsyy jokainen. Ei enää edes halua yrittää eikä välttämättä enää ihailekaan, kun vaimo on kohdellut pitkään kuin ilmaa, torjunut lukuisia kertoja ja näyttänyt haluttomuutensa.

Vierailija
71/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittajalla millainen itsetunto? Hyvä itsetunto tekee ihmisestä haluttavamman.

Epäilisin, että jatkuvien torjuntojen ja epähaluttavaksi sitä kautta itsensä tuntemisen jälkeen ei ole.

Vierailija
72/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä yhdelläkään tämän keskustelun miehistä ole näköjään mitään tarvetta pohtia, mitä kuuluu parin henkiselle yhteydelle. Vinkki: naisen mielestä molo ei ole henkisen yhteydenoton väline, jos arjessa on piittaamattomuutta ja ylikävelemistä.

Menkää nyt joka iikka kysymään vaimolta, mitä teidän suhteelle kuuluu noin henkisellä tasolla. Arvaan, ettei teillä ole mitään vastausta antaa suoralta kädeltä, että mikä se toisen näkökulma on. Mietitään sitten uudelleen.

Olen tuo 38 kirjoittaja, ja en tiedä miksi vaimoni haluaisi kanssani muuten olla, jos henkinen yhteys ei toimi. Hän on se, joka ei halua erotakaan, joku tausta on siis oltava miksi hän kanssani haluaa olla. Meillä on hauskaa yhdessä, meillä on sekä yhteisiä että erillisiä harrastuksia. Olemme molemmat korkeakoulutettuja. Pidämme samoista asioista, meillä on paljon yhteistä, mutta ei kuitenkaan pak

Katsopa Areenasta sarjan Paksut pariskunnat kuudennen tuotantokauden naisparin ongelmia. Tällä tuotantokaudella ratkaistaan etenkin parisuhde- ja seksiongelmia. Ruokailu ja kuntoilu hoituvat siinä sivussa. Ehkä vaimosi inhoaa omaa olomuotoaan niin, että se vie halut? Hän ei ehkä pidä itseään haluttavana omissa silmissään? 

Vierailija
73/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvisteleeköhän ap vieläkin pilluttomassa "parisuhteessa" vai tajusikohan lähteä. Jos ihmisenä pidät siitä entisestäsi niin voittehan te ystäviä jatkossakin, parisuhteeseen kuuluu eroottinen läheisyys ja seksi.

Vierailija
74/74 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole välttämättä apua teidän tapauksessanne, mutta haluan tuoda esille syitä, jotka omalla kohdallani ovat johtaneet vähitellen haluttomuuteen. Mieheni käytös kotona on vuosien kuluessa muuttunut minun makuuni liian tuttavalliseksi. Hän röyhtäilee ja piereskelee avoimesti, käy vessassa ovi auki ja tunkee vessanpöntölle minun ollessani harjaamassa hampaita tai suihkussa. Hänestä on lisäksi hauskaa vitsailla ruumiintoiminnoilla. Mies on myös jonkin verran ylipainoinen, mikä ei muuten haittaisi, mutta hänellä on esimerkiksi tapana nostaa paitaa ja heilutella isoa vatsaansa edessäni. Myös tämä on miehestä mielestä jonkinlaista huumoria ja varmaan myös itsesuojelumekanismi. Esittämällä reteää hän peittelee ylipainosta seuraavaa epävarmuutta.

Olen yrittänyt tuoda esille, että minun on todella vaikea päästä kiinni eroottiseen tunnelmaan, jos hetkeä aiemmin olen joutunut kuuntelemaan jotain mauttomia pierujuttuja. En myöskään

Myös jutut miehen kaverien seksiasioista eivät kiinnosta. Seksivitsit ovat yleensä mauttomia. Kaikki helikopterileikit ovat mauttomia. Oman vehkeensä haukkuminen on surullista. Miehen pitäisi kertakaikkiaan tajuta, ettei hän ole miespuolisen kaverinsa kanssa tekemisissä. Jos olisin mies, tekisin tiukan eron kaverille ja kaverin kanssa puhuttavien juttujen ja romanttisessa ja eroottisessa mielessä yhteyksissä olevan naisen kanssa puhuttavat jutut, jotka eivät ole mitään miesten keskenään heittämiä herjoja tai karvaisen persiinsä ja helikopterin esittelyä aamupalapöydässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi