Vaimon haluttomuus
Haluaisin asiallisia vinkkejä ja näkökantoja parisuhdeongelmaani. Ongelma on varmaan monelle tuttu, joten osaisiko joku vinkata miten tästä eteenpäin. Ongelma on vaimon haluttomuus. Hän ei juuri lainkaan ilmaise tuntevansa halua minua kohtaan. Olen lukuisia kertoja kertonut toiveeni kokea olla haluttu tai omista toiveistani seksin suhteen, ja pyytänyt tekemään minulle joskus jotain vaikka pyytämättä, mutta tämä kaikki on ollut turhaa.
Seksielämämme oli vuosia aikasemmin hyvinkin vaihtelevaa, mutta suuntaus on jatkuvasti alaspäin. Nykyisellään en voi juuri edes koskettaa häntä tai tehdä mitään muutakaan seksiin viittaavaa. Esileikkiä ei ole hänen suuntaan ollenkaan, koska kosketus tai muukaan ei tunnu hänestä kuulemma hyvältä. Olen pyytänyt vinkkejä miten voisin tehdä tai yrittää koskea häneen, mutta juuri mikään ei tunnu hyvältä. Seksiä saan kyllä lähes aina halutessani, mutta se on yhdessä asennossa toteutettua tuttua ja turvallista ja tuntuu lähinnä velvollisuuden täyttämiseltä.
Ero tai pettäminen ei ole kohdallani vielä vaihtoehto, mutta usko parisuhteeseen on koetuksella, kun vuosiin ei ole tuntenut olevansa haluttu saati saanut laisinkaan omien toiveiden mukaista seksiä tai parisuhteen laatuaikaa. Ulkoiset puitteemme ovat elämässä kunnossa eikä parisuhteessa ole esim. väkivaltaa, jatkuvaa riitelyä tms mikä selittäisi asian. Vaimiolla on kyllä jaksamista sekä energiaa esim. omiin harrastuksiin ennen töihin lähtöä, mutta mitkää teot eivät suuntaudu parisuhteen hyväksi.
Toista ei voi pakottaa haluamaan tai toimimaan muutoinkaan parisuhteen eteen, mutta arvostaisin kovasti aikuisen ihmisen näkökantaa tai vinkkiä voiko asialle tehdä jotain. Jatkuva puhuminen (minun taholta) ei ole johtanut mihinkään ja puhumisessa tuntuukin, että revin sisäiset haavat auki käsittelemällä itselle herkkää asiaa uudestaan ja uudestaa hetken lupauksen jälkeen totean tämän aina olleen turhaa.
Kommentit (74)
Lopettakaa nyt jo tuon retun trollin ruokkiminen. Haloo!
Miten usein kehut vaimoasi ja teet jotain pieniä rakkaudenosoituksia ihan arjessa?
Onko teillä koskaan ollut läheisyyttä ilman seksin "pakkoa"? Pystytkö esim. hieromaan vaimosi jalkoja tai ottamaan kainaloon sohvalla ilman, että sen pitäisi mielestäsi johtaa seksiin?
Minkälaista seksinne on? Onko se sitä tyypillistä haluttomuutta aiheuttavaa seksiä eli mies jyystää 5 minuuttia ja homman toimitettuaan kääntää kylkeä ja alkaa nukkua. Nainen jää ilman orgasmia. Oletko koskaan miettinyt, onko seksinne naista tyydyttävää?
On meilläkin hetkiä, että arki painaa ja välillä tuntuu, että ainoa puheenaihe kotona on mitä syödään, pitäis varmaan siivota, tarvis sitä ja tätä ja tuota tehdä töiden jälkeen ym. Silloin ei oikein seksi maistu. Lähes päivittäin silti voidaan antaa pusuja tai halata. Ollaan pyritty siihen, että kerran kuukaudessa tehdään jotain spesiaalia, esim. käydään ravintolassa, elokuvissa, bilettämässä joko kaksin tai kaveripariskuntien kanssa ja yleensä sen jälkeen maistuu seksikin ihan erilaiselta ja tulee kiva fiilis, kun yhdessä voi tehdä muutakin, kuin miettiä, että pitäiskös sitä vaihtaa lakanat tai syödäänkö tonnikalapastaa ruuaksi...
Ja joo, trollihan tämä on. Kirjoitustyyli paljastaa, että sama henkilö kirjoittaa muka-asialliseen tyyliin milloin vaimostaan ja milloin tyttöystävästään tai naisysyävästään. Tämä on se sama, jonka vaimo käytti joku viikko sitten hänen autoaan.
Jos seksi on sellaista, että nainen(kin) saa siinä orgasmin ainakin melkein joka kerta, niin syy haluttomuuteen on muualla kuin seksissä, yleensä syy löytyy parisuhteesta. Ratkaisua ei tällöin kannata hakea seksistä vaan lähteä korjaamaan sitä missä se syy on eli parisuhdetta.
Jos taas seksi on sellaista, että nainen ei saa siitä irti mitään tai ei ehdi laueta niin syy haluttomuuteen voi olla ihan siinä huonossa seksissä ja ratkeaa sillä, että seksi muutetaan sellaiseksi josta nainenkin nauttii.
25 jatkaa vielä, että kyllä meillä seksiä on useammin, kuin kerran kuukaudessa, mutta välillä se arki tekee sellaiset tepposet, ettei viikolla jaksa oikein mitään erikoisempaa romantiikkaa.
Tämä johtuu varmaan samasta asiasta kuin suurimmassa osassa tällaisia tapauksia. Sinulla on todennäköisesti liian pieni penis eikä se kiihota vaimoasi. Naiset ovat hyvin visuaalisia olentoja ja tarvitsevat jotain kiihottavaa katseltavaa jotta pääsevät tunnelmaan. Itselläni on 22 cm pitkä ja ympärys 16 cm ja vaimo on aina heti aivan kiimoissaan kun näkee minut alasti tai pullotuksen housuissani. Sen vuoksi käytänkin usein trikoita tai tiukkoja strech-farkkuja.
Ratkaisua tähän tilanteeseesi on tosin hankala löytää. Kirurgisesti voidaan penistä kasvattaa jonkin verran tai sitten injektoimalla siihen jotain ainetta. Se tosin auttaa vaan paksuuteen. Yksi vaihtoehto toki on hommata peniksen päälle asetettava lisäjatke, joka kasvattaa peniksesi kokoa merkittävästikin. Kannattaa ainakin kokeilla!
Toivottavasti vinkeistäni on sinulle edes vähän apua ja saat ratkaisun tilanteeseesi, koska seksittömyys nakertaa miestä toden teolla (vaikka itsellä ei kokemusta siitä ole, mutta voin kuvitella).
Minusta Ap ei väitteistään huolimatta tunnu sisäistävän tunteiden ja tekojen olennaista eroa, vaan rinnastaa haluttomuuden ja suhdetta ylläpitävien tekojen puuttumisen yhteen. Vaimohan siis jo tekee sen mitä voi eli antaa seksiä haluttomuudesta huolimatta. Ap taas haluaisi, ettei vaimo tuntisi haluttomuutta, tai että vaimo teeskentelisi halukasta uskottavammin. Kumpikaan näistä vaatimuksista ei ole realistinen eikä kohtuullinen. Seksuaalinen halu on tunne jota ei voi pakottaa ja jonka puuttuminen ei ole vaimon syytä tai vallassa.
Voisiko syynä olla hormonaalinen ehkäisy, joka vie halut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen lakkaa haluamasta, parisuhteessa on jotain vialla.
Oletko pettänyt luottamuksen (nb: tähän sisältyy muutakin kuin ns aviorikos), oletko ollut lojaali kumppani, otatko avioliittosi itsestäänselvyytenä.
Kohteletko vaimoa kuin kuningatarta vai kuin kodin yleiskonetta?
Keksi itse lisää, sinähän se puoliso olet.Seksin loppuminen on seuraus, ei syy.
Vaimo on siitä yhtä pettynyt kuin sinäkin.Täyttä bullshittiä. Halut voivat kadota monesta syystä, eikä mies välttämättä ole siihen millään tavalla syyllinen. Ja olen nainen.
Naiset kuitenkin kiertelevät ja keksivät tekosyitä, eivätkä tunnusta itsellekään todellisia syitä. Miksi vaivautuisivat koska siihen ei ole tarvetta, ero ei ole uhka naiselle, monien mielestä helpotus. Todellisuudessa on kuitenkin, yllättävän kova juttu sekin. Itsestäänselvyydet on kuitenkin pahinta myrkkyä seksille, niitä on vain liian hankala muuttaa. Nainen ei kiihotu kun kaikki on liian turvallista, näissäkin on kuitenkin suuria yksilöllisiä eroja.
Voisiko hänellä olla narsistinen persoonallisuushäiriö? Narsistit eivät kykene seksiin.
Voisiko toimia tälläinen?
Päätät jonkin ajanjakson, jonka aikana et tee aloitteita seksiin. Huollatte muilla osa-alueilla parisuhteenne kuntoon. Tutustutte toisiinne uudestaan, teette romanttisia asioita ja kivaa yhdessä tekemistä. Huolehditte, että tunneyhteys on kunnossa.
Lähtekää matkalle. Tehkää uusia asioita. Kirjoita hänelle rakkauskirje. Muistelkaa alkuaikojanne, menkää teille tärkeisiin paikkoihin. Etsitte asioita, joilla saatte uudelleen jännitteen suhteeseen. Auta vaimoasi vaikka toteuttamaan jokin pieni unelmansa. Anna hänen tuntea olevansa kuningatar.
Ilman odotusta seksistä. En tiedä toimiiko, mutta minun kohdallani toimisi varmasti, jossain vaiheessa repisin miehen sänkyyni.
Vierailija kirjoitti:
Romanttisen rakkauden tunteen loppuminen johtaa haluttomuuteen eikä siihen ole mitään parannuskeinoa. Joko kestät, petät tai eroat. Niin käy suurimmalle osalle pareista jossain vaiheessa, ettei toinen enää ajattele romanttisesti toista ja sen tietää heti, kun seksi loppuu/sitä on pääasiassa vain toisen aloitteesta. En ymmärrä, miksi tämä on niin vaikea hyväksyä, vaikka syy on yksinkertainen ja yleinen. Jotkut vuosia yrittävät kinuta seksiä, mutta ei se mitään auta, jos tunne on kuin panisi omaa sisarusta.
Olihan tuossa yksi sana tottakin, muuten turhaa yleistämistä. Kun miettii, mitä sisarus on ja mitä ei niin omakohtaiset syyt alkavat erottua. Muuten ne itsestään selvyydet, kyllä myrkyttää ja se että ei halua kertoa itselleen totuuutta kun se ei muka ole omien arvojen mukainen. Siis pelkkiä näennäisiä syitä yleensä jo kestää pidempään.
22 cm on vasta pippeli! Taitaa eukkosi vain paremman puutteessa kelpuuttaa!
Hän on kyllästynyt prinssinnakkimunakkaaseen.
Haluaa jo parempaa.
Surullinen ketju. Mies valittaa, kun vaimo ei osoita miehelleen minkäänlaista halukkutta, ja syy on automaattisesti siinä mitä mies tekee tai ei tee.
Olen samankaltaisessa tilanteessa. Minä hoidan lähes kaiken seksialoitteista. Seksiä on ehkä kerran kuussa, joskus harvemmin. On ollut kokonaisia kalenterivuosia, jolloin vaimo ei ole tehnyt ensimmäistäkään aloitetta seksiin. Useimpina vuosina aloitteita on 1-2 hänen taholtaan. Seksiä on, jos minä teen aloitteen ja teen sen oikealla tavalla; vaimo toimii siis eräänlaisena portinvartijana. Jos minä en tee aloitetta, seksiä ei yksinkertaisesti ole. Pisin väli 11 viikkoa, ja sen jälkeen alennuin taas aloitteeseen vaikka päätin jo, etten niitä tee. Asia ei vaivaa vaimoa, jos sitä ei ota puheeksi. Jos ottaa, ongelma on siinä että ME tai minä emme tee asialle "mitään".
Minä olen ainut joka yleensäkään edes koskee toiseen. En saa halauksia tai suukkoja, ei edes ohimennen käsivarteen kosketusta. Pakollinen suukko isänpäivänä, tosin sekin on jonakin vuonna unohtunut. Edes hääpäivänä ei tule mitään, ellen minä ole aloitteellinen. Minä olen hieronut. Ilman seksuaalisia ajatuksia. Minä halaan. Minä suukotan.
Viimeksi olen saanut spontaanisti (ilman merkkipäiviä tms.) suudelman v. 2015. Omalta vaimoltani.
Eroaminen on silti hänelle täysi kauhistus. Kaikkihan on ihan hyvin. Seksin hakeminen muualta olisi täysi katastrofi. Sanokaa nyt vielä joku, että vaimo joutuu tekemään liian paljon kotitöitä, kun minä hoidan esim. ruoanlaitosta n. 95%, ja imuriin toinen koskee muutaman kerran vuodessa.
Onpa vaimo toivonut oikein kahden kesken matkojakin parisuhteen parantamiseksi, mutta eipä siinä eroa normaaliarkeen ole muuta kuin että olemme harrastamatta seksiä tai muutakaan fyysistä läheisyyttä eri ympäristössä.
Joten ei toimi: kotitöiden tekeminen, seksitön läheisyys, vihjailut, seksittömyys, puhuminen, puhumattomuus, odottaminen, yhteinen aika... Ei mikään. Ilmeisesti tämä on vain haluton kausi, tosin se on kestänyt jo 15 vuotta.
No, kohta lapset ovat tarpeeksi isoja ymmärtääkseen vanhempien eron. Vaimo tuskin kasvaa siihen mittaan ikinä.
^38 olisi voinut olla lähes sanasta sanaan kirjoittamani.
Tilanne vaivasi joskus yli 10 vuotta sitten pahasti. Se kävi itsetunnon päälle, kun puoliso ei tehnyt aloitteita koskaan, mutta omiin aloitteisiin vieläpä silloin tällöin tuli torjunta (menkat, odottaa vierasta kylään, väsy, jne). Asia jäi unohduksiin, kun päätimme hankkia lapsen, myöhemmin toisenkin. Lapsen varsinainen tekovaihe oli aktiivista seksirintamalla ja silloin menikin hyvin. Olisinpa tajunnut, että se on kertaluontoinen elämänvaihe, ja raskauden sekä syntymän myötä tilanne romahtaa entisestäänkin. Siihen vielä talon rakentaminen ja toinen lapsi ja vähän mielenterveysongelmaa, niin auvoista eloa vaan, ha haa.
Ainut erotus ylläolevaan kirjoitukseen on se, että meillä vaimo on jo pitkään uhannut erolla ja minä olen yrittänyt tehdä kaikkeni pitääkseni liiton kasassa. Mahdotonta vaan lienee.
Tästä ei ole välttämättä apua teidän tapauksessanne, mutta haluan tuoda esille syitä, jotka omalla kohdallani ovat johtaneet vähitellen haluttomuuteen. Mieheni käytös kotona on vuosien kuluessa muuttunut minun makuuni liian tuttavalliseksi. Hän röyhtäilee ja piereskelee avoimesti, käy vessassa ovi auki ja tunkee vessanpöntölle minun ollessani harjaamassa hampaita tai suihkussa. Hänestä on lisäksi hauskaa vitsailla ruumiintoiminnoilla. Mies on myös jonkin verran ylipainoinen, mikä ei muuten haittaisi, mutta hänellä on esimerkiksi tapana nostaa paitaa ja heilutella isoa vatsaansa edessäni. Myös tämä on miehestä mielestä jonkinlaista huumoria ja varmaan myös itsesuojelumekanismi. Esittämällä reteää hän peittelee ylipainosta seuraavaa epävarmuutta.
Olen yrittänyt tuoda esille, että minun on todella vaikea päästä kiinni eroottiseen tunnelmaan, jos hetkeä aiemmin olen joutunut kuuntelemaan jotain mauttomia pierujuttuja. En myöskään haluaisi kuulostaa nipolta enkä siksi valita miehelle näistä kovin usein. Minulle on tärkeää, että mies saa olla kotona oma itsensä, mutta valitettavasti liiallinen arkisuus toimii minun kohdallani turn offina.
jos nainen on haluton on se miehen vika
jos mies on haluton on se miehen vika.
eli sinun vika. Et ole imuroinu tarpeeks tai tiskannu.
millo viimeeksi olet vieny vaimolle kukkia tai antanu jalka hieronnan
tai sitten yksinkertaisesti olet liian ruma/lihava, munasi on liian pieni, tai olet surkea sängyssä.
Pakko nyt kirjoittaa tänne, etten minäkään voisi haluta miestä, joka kirjoittaa vauvapalstalle.