Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enään pärjää Suomessa

haisee
18.10.2018 |

Olen muuttamassa toiseen pohjoismaahan, tuntuu että olen heräämässä pahalta painajaiselta. Tähän listaan syyt miksi en jää tänne.

-Työelämä on olematon
- rankka, sadistinen, negatiivinen, outo ilmapiiri
- hengailuyhteiskunta
- väliinpitämättömyys
- ihmisoikeuksia rikotaan
- laiska ja hidas kansa

Viimeksi olin ulkomailla tuttujen luona ja menin tutustumaan tähän maaan ja minulle tuli onnen kyyneleet. Se tapa miten minua kohdeltiin ihmisenä oli aivan jäätävää!!! Heräsin siihen että näinhän sen pitäisi Suomessa olla!

Tajusin että uupumukset johtui siitä että täällä Suomessa inhimillisyys on täysin tunteematon käsite, ilmeet, hymyt, kiltteys, hyvän tahtominen ovat täysin vieraita. Jos sitä tehdään niin sitä verhoillaan sarkastisuuden ja muun sairaan tunteen taakse ettei vain jää kiinni hyvyydestä. Täällä ei tunnisteta tekijät mitkä tekevät hyvää.

Sai vihdoin hengittää kun ymmärsi että bussissa saa hymyillä eikä kukana kato kieroon, naurua, ääntä ja yhteisöllisyyttä!

Minulla on vain mennyt hermot tähän maahan, itsetuhoisampi kansa saa etsiä. Täällä on ollut jopa traumatisoivaa olla.

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin viime vuonna Hollantiin. Suomalaista koulutusta ja kokemusta arvostetaan paikallisissa yrityksissä. Palkkakin nousi Suomen alle 5 tonnista Hollannin 7 tonniin. Saan lisäksi ulkomaalaisena veroista 30 prossaa alennusta. Työkielenä on englanti. Asun pikkukaupungissa jossa on turvallista eikä ei ole ulkomaalaisia kuten Suomessa. Suomeen on lyhyt lento sukuloimaan jakavereita tapaamaan. Täällä on kyllä tiivis suomalaisyhteisökin. Harmittaa kun en tajunnut lähteä aikaisemmin vaan kitkuttelin Suomessa.

Käännä toi englanniksi

Vierailija
102/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi suomalaisen on niin kitkerää niellä se totuus, että vaikka jokin maa X olisi maailman mittakaavalla kehitysmaa (anteeksi, kehittyvä maa), voi siellä silti olla hyvä ilmapiiri. 

Ehkä se on niin juurtunut meihin, negatiivisuus ja vahingonilo, kyttääminen ja lyödyn lyöminen. Jos joku on onnekas, hänen sukunsa koostui ja lähipiirinsä koostuu normaaleista ihmisistä. Silloin on ehkä vaikea uskoa, että toiset meistä ovat saaneet sitä itseään niskaansa lapsesta lähtien, eikä se tunnu loppuvan koskaan, vaikka olisi itse kuinka tyytyväinen elämään tahansa. 

No nyt on kyllä niin etuoikeutetun ihmisen märinää että ei voi olla mahdollista. Mene toki sinne kehitysmaahan jossa on hyvä ilmapiiri ja katso vähän millaisissa oloissa siellä eletään. Voit sitten kertoa millaista paskaa sinun elämäsi on ollut täällä niin voi olla että alkaa ilmapiiri äkkiä muuttumaan.

Itse elän maassa, joka oli kehitysmaa vielä päälle 10 vuotta sitten. Ja allekirjoitan täysin kaiken, mitä tuo kirjoitti. Ihmiset valittavat täällä huomattavasti vähemmän kuin suomalaiset, ovat ylipäätään positiivisempia ja tyytyväisempiä. Ja kyllä olen kertonut, miten suomalaiset valittavat koko ajan ja se herättää erittäin paljon paheksuntaa sekä inhoa. Suomalaisella on ikävä negatiivinen, ilkeä ja vahingoniloinen perusluonne, josta en kyllä pidä. Olen huomattavasti onnellisempi täällä ja ei, en aio palata takaisin Suomeen. Sain hyvän koulutuksen ja muut, olisi jäänyt jos ihmiset olisivat mukavampia. 

Nyt ollaan ärsytyksen ytimessä. Jännästi tämäkin ulkosuomityttö on jaksanut ottaa vastaan ilmaisen koulutuksen, sitten vasta ilmeisesti rupesi sielua jäätämään, kun on niin paska maa. Sinänsä en moiti ulkomaille muuttoa, jokainen on oman onnensa seppä. Mutta se, että kun on ensin niistetty syntymämaasta kaikki mahdolliset sosiaaliedut, niin sitten lähdetään HAUKKUMASANOJEN kanssa ulkomaille maksamaan veroja, jotka periaatteessa kuuluisi sun maksaa Suomeen. Eli jos menee ulkomaille, niin menee ja on onnellinen valinnastaan. Valittaminen ja entisen kotimaan mollaaminen on pikkuisen niinku noloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi suomalaisen on niin kitkerää niellä se totuus, että vaikka jokin maa X olisi maailman mittakaavalla kehitysmaa (anteeksi, kehittyvä maa), voi siellä silti olla hyvä ilmapiiri. 

Ehkä se on niin juurtunut meihin, negatiivisuus ja vahingonilo, kyttääminen ja lyödyn lyöminen. Jos joku on onnekas, hänen sukunsa koostui ja lähipiirinsä koostuu normaaleista ihmisistä. Silloin on ehkä vaikea uskoa, että toiset meistä ovat saaneet sitä itseään niskaansa lapsesta lähtien, eikä se tunnu loppuvan koskaan, vaikka olisi itse kuinka tyytyväinen elämään tahansa. 

No nyt on kyllä niin etuoikeutetun ihmisen märinää että ei voi olla mahdollista. Mene toki sinne kehitysmaahan jossa on hyvä ilmapiiri ja katso vähän millaisissa oloissa siellä eletään. Voit sitten kertoa millaista paskaa sinun elämäsi on ollut täällä niin voi olla että alkaa ilmapiiri äkkiä muuttumaan.

Itse elän maassa, joka oli kehitysmaa vielä päälle 10 vuotta sitten. Ja allekirjoitan täysin kaiken, mitä tuo kirjoitti. Ihmiset valittavat täällä huomattavasti vähemmän kuin suomalaiset, ovat ylipäätään positiivisempia ja tyytyväisempiä. Ja kyllä olen kertonut, miten suomalaiset valittavat koko ajan ja se herättää erittäin paljon paheksuntaa sekä inhoa. Suomalaisella on ikävä negatiivinen, ilkeä ja vahingoniloinen perusluonne, josta en kyllä pidä. Olen huomattavasti onnellisempi täällä ja ei, en aio palata takaisin Suomeen. Sain hyvän koulutuksen ja muut, olisi jäänyt jos ihmiset olisivat mukavampia. 

Nyt ollaan ärsytyksen ytimessä. Jännästi tämäkin ulkosuomityttö on jaksanut ottaa vastaan ilmaisen koulutuksen, sitten vasta ilmeisesti rupesi sielua jäätämään, kun on niin paska maa. Sinänsä en moiti ulkomaille muuttoa, jokainen on oman onnensa seppä. Mutta se, että kun on ensin niistetty syntymämaasta kaikki mahdolliset sosiaaliedut, niin sitten lähdetään HAUKKUMASANOJEN kanssa ulkomaille maksamaan veroja, jotka periaatteessa kuuluisi sun maksaa Suomeen. Eli jos menee ulkomaille, niin menee ja on onnellinen valinnastaan. Valittaminen ja entisen kotimaan mollaaminen on pikkuisen niinku noloa!

No eikö se ole juuri se suoraa sanottu totuus, mitä täälläkin niin toitotetaan suomalaisuuden hienoksi puoleksi? Että sanotaan suoraan, mitä tarkoitetaan. Olisin kyllä mielelläni jäänyt Suomeen, mutta suomalaisuuteen kuuluu niin paljon negatiivisuutta, että monella ei kestä mielenterveys. Suomi sopii niille, kenen unelma on elää kotipitäjän, työpaikan ja prisman väliä, mutta kaikki poikkeavuus on tuomittavaa ja aiheuttaa syrjintää, kuten tälläkin palstalla tulee ilmi.

Vierailija
104/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole juuri se suoraa sanottu totuus, mitä täälläkin niin toitotetaan suomalaisuuden hienoksi puoleksi? Että sanotaan suoraan, mitä tarkoitetaan. Olisin kyllä mielelläni jäänyt Suomeen, mutta suomalaisuuteen kuuluu niin paljon negatiivisuutta, että monella ei kestä mielenterveys. Suomi sopii niille, kenen unelma on elää kotipitäjän, työpaikan ja prisman väliä, mutta kaikki poikkeavuus on tuomittavaa ja aiheuttaa syrjintää, kuten tälläkin palstalla tulee ilmi.

Ei, vaan sun oli tarkoitus miettiä siltä kannalta että miten onnellinen olisit siellä kehitysmaassasi jos olisit syntynyt sinne, nyt olisit 7 lapsen äiti ilman miestä raapimassa kokoon toimeentuloa ja lääkkeitä lapsille.

Hyvähän se on jeesustella kun on poiminut rusinat pullasta.

Vierailija
105/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäslainen ihmisoikeustilanne siellä ex-kehitysmaassa on?

Vierailija
106/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sun oli tarkoitus miettiä siltä kannalta että miten onnellinen olisit siellä kehitysmaassasi jos olisit syntynyt sinne, nyt olisit 7 lapsen äiti ilman miestä raapimassa kokoon toimeentuloa ja lääkkeitä lapsille.

Hyvähän se on jeesustella kun on poiminut rusinat pullasta.

Mikä ihmeen mielikuva suomalaisilla oikein on muista maista? pieni matkustelu saattaisi kyllä avartaa kummasti. Täällä kyllä naiset ovat töissä, ihan työkavereinani on lukuisia naisia. Koulut käyty, eikä täälläkään enää moni alle 30 vuotias lapsia tee.  En tunne ketään, jolla on 7 lasta, suurimalla osalla on 1-2 tai kuka "raapisi rahoja lääkkeisiin". Ihan hyvää palkkaa täällä nykyään maksetaan, naiset käyttävät muodikkaita vaatteita jne. Terveydenhuolto on täysin ilmainen lääkkeineen sitäpaitsi ja erinomainen kaikin puolin niinkuin monessa muussakin maassa (tämä ei ole ensimmäinen maa missä asun). EI suomi ole mikään "lottovoitto".

Vierailija
107/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisee kirjoitti:

Olen muuttamassa toiseen pohjoismaahan, tuntuu että olen heräämässä pahalta painajaiselta. Tähän listaan syyt miksi en jää tänne.

-Työelämä on olematon

- hengailuyhteiskunta

- väliinpitämättömyys

- laiska ja hidas kansa

Viimeksi olin ulkomailla tuttujen luona ja menin tutustumaan tähän maaan ja minulle tuli onnen kyyneleet. Se tapa miten minua kohdeltiin ihmisenä oli aivan jäätävää!!! Heräsin siihen että näinhän sen pitäisi Suomessa olla!

Tajusin että uupumukset johtui siitä että täällä Suomessa inhimillisyys on täysin tunteematon käsite, ilmeet, hymyt, kiltteys, hyvän tahtominen ovat täysin vieraita. Jos sitä tehdään niin sitä verhoillaan sarkastisuuden ja muun sairaan tunteen taakse ettei vain jää kiinni hyvyydestä. Täällä ei tunnisteta tekijät mitkä tekevät hyvää.

Sai vihdoin hengittää kun ymmärsi että bussissa saa hymyillä eikä kukana kato kieroon, naurua, ääntä ja yhteisöllisyyttä!

Minulla on vain mennyt hermot tähän maahan, itsetuhoisampi kansa saa etsiä. Täällä on ollut jopa traumatisoivaa olla.

Kele mikä draamaqueen. Enää - sanaan EI tule n-kirjainta.

Vierailija
108/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä suomalaiset ovat muuttuneet hyväuskoisemmiksi, sellaisen typerän sinisilmäisiksi, ja tilannetaju on monella hukassa. Asuin välillä ulkomailla ja se herätti silmät että millaisia katalia, petollisia, oman hyödyn perässä juoksevia ihmisiä sitä voikaan olla olemassa. Suomessa ei tarvitse pelätä niin paljon, ellei täällä riistäydy asiat käsistä.

Muuta valitettavaa ei ole.

Vierailija
109/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisassa euroopan maassa on muuten täysin ilmainen terveydenhuolto lääkkeineen, jossa jokaisella on "oma lääkäri", jonne saa ajan samantien. Suomi on oman henkilökohtaisen kokemukseni perusteella huonoin terveydenhuollon kannalta, olen asunut 3:ssa muussa EU maassa ja jokaisessa on ollut ilmainen ja parempi palvelu/saatavuus.

Vierailija
110/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enääN haluaisi ja jaksaisi lukea mitään ketjuja joissa lukee enääN.

Vierailija
111/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En enään pärjää Suomessa"

Niin, Suomessa ei pärjää, jos kirjoittaa enään.

Vierailija
112/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Jo se että kun joku lähtee niin heti alkaa se painu V***n - kertoo kaiken suomalaisista. Edessäpäin ollaan ehkä ihan kivojakin, mutta annas olla jos joku uupuu joukosta, niin paskanjauhanta päällä. Kukaan ei kannusta koskaan ketään, itsekin lopettanut. Jos jostain joskus jotain hyvää kuulet, niin toiseen suuntaan 96 % haukkumista. Sen takia jaksa enää ihmisiä liiemmin.

Itsekin tässä muuttoa katsellut ja ei jää ikävä paskenkakkiaisia eli negatiivisia juopposuomalaisia.

Vierailija
113/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähyväiset Suomelle kirjoitti:

haisee kirjoitti:

-Työelämä on olematon

- hengailuyhteiskunta

- väliinpitämättömyys

- laiska ja hidas kansa

Ap; onneksi olkoon! Itse tein tuon ratkaisun jo 22 vuotta sitten vaikka tilanne Suomessa ei ollut vielä läheskään yhtä kurja. Hetkeäkään en ole katunut! Tänne olen kotini perustanut, täällä on kotimaa ja tänne tukani tullaan hautaamaan. Täällä perustin perheen ja täällä on hyvä olla.

Missä täällä noin onnellista on???

Vierailija
114/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiiss kirjoitti:

Olen ap. Ulkomailla osataan olla ilkeitä mutta siellä ei ole semmosta outoa ja kurja kuppikunta ilmapiiri kuin täällä. Justhan tuli julkaisu siitä että kuinka kalliiksi tulee yhteiskunnalle huono ilmapiiri.

Kiitos kannustuksesta, on jopa oman alan työtä odottamassa tässä uudessa maassa! Minua juurikin sairastuttaa toi tyly reaktio mitä muilta saa. Suomessa on todella harvinaista saada sitä tukea, itse olen kiltti ja aina halunnut parasta muille ja tämäntakia on pidetty naivina.

Oli jopa silmiä avaava kuinka hyvässä kunnossa kodit ovat sielläpäin ja pidetään estettisyydestä huolta.

Menet siis toiseen Pohjoismaahan - Älä vaan sano, että se on Ruotsi, koska silloin pääset totisesti isla misaation hel vettiin...

Vierailija
115/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukuisassa euroopan maassa on muuten täysin ilmainen terveydenhuolto lääkkeineen, jossa jokaisella on "oma lääkäri", jonne saa ajan samantien. Suomi on oman henkilökohtaisen kokemukseni perusteella huonoin terveydenhuollon kannalta, olen asunut 3:ssa muussa EU maassa ja jokaisessa on ollut ilmainen ja parempi palvelu/saatavuus.

Tämä on totta. Suomessa minun kasvainta ei huomattu, Tanskassa huomattiin. Olisin varmaan ehtinyt kuolla Suomessa :(((

Vierailija
116/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se TI-Janitakin saanut osakseen lääkäreiden vähättelyä, eikä hänen lymfooma-syöpää tutkittu? Ensin laitettiin rintaimplantit kasvainten päälle jossain, sitten kehossa pahanlaatuisia isoja kasvaimia jotka painaa mm. keuhkoihin, ja lääkäri lähettää vaan kotiin! Jossain iltapäivälehdessä oli se video jossa sitä haastateltiin ja se kertoi tuon kaiken.

Vierailija
117/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Jo se että kun joku lähtee niin heti alkaa se painu V***n - kertoo kaiken suomalaisista. Edessäpäin ollaan ehkä ihan kivojakin, mutta annas olla jos joku uupuu joukosta, niin paskanjauhanta päällä. Kukaan ei kannusta koskaan ketään, itsekin lopettanut. Jos jostain joskus jotain hyvää kuulet, niin toiseen suuntaan 96 % haukkumista. Sen takia jaksa enää ihmisiä liiemmin.

Itsekin tässä muuttoa katsellut ja ei jää ikävä paskenkakkiaisia eli negatiivisia juopposuomalaisia.

Ja ne päihteettömät suomalaiset? Muissa maissa ei ole juoppoja? En näe sinunkaan kiittelevän absolutisteja suomalaisia  :D

Vierailija
118/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nykyinen Suomen ilmapiiri johtuu muelestäni siitä, että sotatraumoja ei ole edelleenkään käsitelty ja ne etenevät jatkuvasti sukupolvelta toiselle. Sitten ihmetellään, kun ihmisillä on paha olo. Moni ihminen Suomessa on terapian tarpeessa.

Olen ehdottomasti samaa mieltä - meillä on aivan valtava sotatraumojen puhumaton kupla, jota ei vaan ole osattu puhkoa koskaan.

Isänmaan puolesta kuolleet isämme, veljemme ja sukulaisemme sekä Karjalan ja Petsamon menetys oli meille vaan ihan liikaa kansakuntana.

Myös veljessota 100 vuotta sitten, raapii jatkuvasti auki vanhoja haavoja ja vanhat kaunat kuplivat jatkuvasti keskuudessamme puhjetakseen milloin hyvänsä jälleen väkivaltaiseksi yhteenotoksi ja mikä oudointa, tätä myös valtiovaltamme taholta oikein usutetaan keskuuteemme.

Vierailija
119/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuksesta ja masennuksesta kannattaa jutella jonkun kanssa, niin elämä voi oikeasti helpottaa.

Suomi on kaunis maa, jossa asuu mukavia ihmisiä.

Minkä takia täällä sitten on asiat noin huonosti? Miksi viimeisessä paikassa jossa olin sairaahoitajien piti kiusata muita ja piilottaa niiden tavarat? Täällä ei olle normaaleja. Valmetilla nyt yritettiin myrkyttää työkaveria.

Tämän paatoutuneempaa kansaa saa hakea.

Olit ilmeisesti töissä paikassa, jossa kohdetiin ihmisiä ikävästi.

Valmetin tilanteesta ei vielä tiedetä riittävästi. Onneksi kohde toipui.

Joka paikassa on hankalia ja vaikeita ihmisiä, mutta valtaosa on onneksi mukavia ja inhimillisiä.

tämä on myös syy miksi kansa ei edisty, aina puhutaan yksittäistapauksesta tai että onneksi kohde toipui. Ulkomailla kiusaaja potkittaisi äkkiä ulos ja käskettäisi opettelemaan tapoja ja sivistyä. Suomessa katsotaan vain vierestä hukkuvaa laiva ja todetaan että huh onneksi ei sula.

Missä ulkomailla??? Ei pidä yleistää tätäkään - on olemassa hyvinkin väki valtaisia "rauhanuskonnon" maita, joista on tullut massoittain kansaa sitä väki valtaa pakoon meillekin.

Vierailija
120/149 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomella vain on oma kulttuuri ja se on tätä. Itseäni se ei haittaa lainkaan

Paitsi että meillä on valtavasti mielenterveysongelmia, syrjäytyneitä, sairaita, syntyvyys pysyvästi pysähtynyt, vanhukset ovat firmojen kultakimpaleita. Työkyvyttömyyseläke kiusamistapauksista, pahoinvoiva kansa.

joo ei haittaa yhtään...

Aivan totta kaikki, valitettavasti - syntyvyyskin on pysähtynyt, koska monikaan ei halua tällaiseen maahan tehdä lapsiaan kärsimään tästä kaikesta. 

Eikä monella kantasuomalaisella ole siihen edes varaakaan taloudellisesti, hyvä kun saavat itsensä jotenkin elätettyä - tämä on sentään tosi kallis maa, kovat vuokrat ja jatkuva massatyöttömyys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän