Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moottori-lehti: Kaksi kolmasosaa suomalaisista ei huolisi sähköautoa

Vierailija
22.02.2023 |

Syyt ovat ne perinteiset:

-heikot toimintamatkat (varsinkin talvella) ja hitaat lataukset

-puutteellinen latausinfra

-ei latausmahdollisuutta kotona

-sähköautojen kalliimpi hinta

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kaksi-kolmesta-suomalaisesta-ei-ost…

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. On paljon asioita mitä moni suomalainen ei halua.

Esim. yli 95% suomalaisista ei halua äänestää kristillisdemokraattista puoluetta.

 

Vierailija
2/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ostaa sellaisen auton kuin ostaa. Miksi tätä Moottori-lehden juttua jankutetaan palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruokaupat jne. rakentavat innolla latausinfraa, niin tuon huono taso alkaa olla monelle huono argumentti. 

Uusien autojen keskihinta on kovassa kasvussa ja se aiheuttaa monelle selvän ongelman. Autoilu uhkaa kallistua selvästi, joten yhä useampi jatkossa miettinee voisiko elämänsä järjestellä toisella tavalla. Valtion talous taas tienaa yksityisautoilulla, niin valtion talouden kannalta yksityisautoilun väheneminen olisi huono homma. Julkisen liikenteen ollessa vahvasti verovaroja kuluttavaa olisi siirtyminen julkiseen liikenteeseen tuplatappio. Verotulot tippuvat ja veromenot kasvavat.

4/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki haluaa polkupyöräillä.

Vierailija
5/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa ajakoot millä haluavat, mutta ainoa asia mikä huolettaa, on korkeat polttoaineiden hinnat, ne siirtyvät hintoihin ja nostavat inflaatiota ja lopulta ajavat suomen ahdinkoon.

Vierailija
6/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tarvi harkita vielä pitkään aikaan ostamista kun kaikki valmistajat kilpailevat keskenään siitä, kuka saa valmistettua sen 10.000 kilometriä liikkuvan fiktionaalisen scifi-kärryn. Jo tovin seurannut eri uutisia uusista malleista ja kaikissa hinta nousee vain korkeammaksi ja korkeammaksi. Ihanaa pakottaa tätä sähköajoa, uhkailla polttomoottoriautojen valmistuksen lopettamisesta ja yhden peltilehmän hinta vain 70.000 euroa!

Tai vaihtoehto B. Osta 15.000 eurolla huonokuntoinen akku, auto sisältyy hintaan. Maksa toiset 15.000 euroa uudesta akusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. 1. Ei sellaiseen ole varaa. 2. Infrakaan ei tule varmaan koskaan olemaan riittävä kun nyt ei edes parkkipaikoitus sitä ole.  3. Ei sellaisen korjaamiseen ole varaa. 4. Epäkäytännöllinen käyttösäde.

Ja todellakin: liian fiksu auto, jota ei ole vielä edes kehitetty loppuun asti.

Ei siis mitään järkeä ellei ole miljonääri.

Vierailija
8/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin sähköfillarin, piti saksasta tilata ku ovat niin loppu täällä,vähä alta 2500e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä syitä kartella sähköautoa on muitakin. Esimerkiksi se että akku saattaa vääntyä käyttökelvottomaksi kun renkaanvaihdossa nostat autoa yksi kulma kerrallaan. Muutenkin akku on arka paikka esimerkiksi mökkiteillä, jossa on vaarana kolhia sen kotelo katsastuskelvottomaksi.

Ja ennen kaikkea se että ikääntyvän sähköauton arvo tulee romahtamaan akkuriskin vuoksi nollille jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Viimeistään 4 - 5 vuoden ikäisenä sähköautosta on syytä päästä eroon. Eikä käytettyä, minkäänikäistä sellaista, kannata ikinä ostaa koska ei ole tietoa akun kunnosta.

Vierailija
10/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/3 suomalaisista ei ole tällä hetkellä varaa sähköautoon vaikka haluaisivatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ostaa sellaisen auton kuin ostaa. Miksi tätä Moottori-lehden juttua jankutetaan palstalla?

Varmaan siksi kun sähköautojen myynti kielletään 2035. Pakko kohta keksiä vaihtehtoja. 

Vierailija
12/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ajot  , tankillinen riittää pariin kuukauteen , hullulta tuntuisi pitää sähköautoa töpselissä jos auto liikkuu kerran pari  viikossa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä syitä kartella sähköautoa on muitakin. Esimerkiksi se että akku saattaa vääntyä käyttökelvottomaksi kun renkaanvaihdossa nostat autoa yksi kulma kerrallaan. Muutenkin akku on arka paikka esimerkiksi mökkiteillä, jossa on vaarana kolhia sen kotelo katsastuskelvottomaksi.

Ja ennen kaikkea se että ikääntyvän sähköauton arvo tulee romahtamaan akkuriskin vuoksi nollille jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Viimeistään 4 - 5 vuoden ikäisenä sähköautosta on syytä päästä eroon. Eikä käytettyä, minkäänikäistä sellaista, kannata ikinä ostaa koska ei ole tietoa akun kunnosta.

Tuota ei ole kyllä oikeasti näkyvissä vaikka moni niin kyllä kuvittelee. Nytkin akkutakuun ohittaneita Tesloja myydään kymmenien tuhansien hinnoilla. Jopa yleisesti heikkoakkuiseksi tiedetyt vanhemmat Nissan Leafit myyvät ihan kohtuullisilla rahasummilla. Mikään sähköauto ei ole vielä käytännössä mennyt nollille koska täysin ajokelvottamankin sähköauton akun kierrätyshinta on varsin huomattava.

Vierailija
14/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä syitä kartella sähköautoa on muitakin. Esimerkiksi se että akku saattaa vääntyä käyttökelvottomaksi kun renkaanvaihdossa nostat autoa yksi kulma kerrallaan. Muutenkin akku on arka paikka esimerkiksi mökkiteillä, jossa on vaarana kolhia sen kotelo katsastuskelvottomaksi.

Ja ennen kaikkea se että ikääntyvän sähköauton arvo tulee romahtamaan akkuriskin vuoksi nollille jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Viimeistään 4 - 5 vuoden ikäisenä sähköautosta on syytä päästä eroon. Eikä käytettyä, minkäänikäistä sellaista, kannata ikinä ostaa koska ei ole tietoa akun kunnosta.

Suurin este sähköautojen yleistymiselle ovat erilaiset katteettomat pelot ja ennakkoluulot joita tässäkin hyvin esiteltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kolmesta autoilijasta ei tiedä juuri mitään sähköautoista mutta luulee kyllä tietävänsä.

Vierailija
16/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ostaa sellaisen auton kuin ostaa. Miksi tätä Moottori-lehden juttua jankutetaan palstalla?

Varmaan siksi kun sähköautojen myynti kielletään 2035. Pakko kohta keksiä vaihtehtoja. 

Eli vielä 2048 voi vallan hyvin ostella niitä keskimäärin 13 vuotiaita tonnin parin polttisrotteloita.

Paitsi että tuolloin käytettyjen joukossa on myös hyviä tonnin parin sähkiksiäkin mistä valita.

Vierailija
17/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kolmesta autoilijasta ei tiedä juuri mitään sähköautoista mutta luulee kyllä tietävänsä.

Sitä suurempi syy on olla astumatta miinaan.

Vierailija
18/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea taistelemaan sen latauskaapelin kanssa. Talvella aina latausluukku jäässä ja sitten märkä kurainen latauskaapeli pitää keriä peräluukkuun.

Vierailija
19/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet ajot  , tankillinen riittää pariin kuukauteen , hullulta tuntuisi pitää sähköautoa töpselissä jos auto liikkuu kerran pari  viikossa .

Jep, vuodessa n. 10tkm niin ei järkeä ostaa kallista autoa.

Vierailija
20/185 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa musiikkilehti: 100% suomalaisista ei halua kuunnella Tepon epätahtista kolistelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi