En enään pärjää Suomessa
Olen muuttamassa toiseen pohjoismaahan, tuntuu että olen heräämässä pahalta painajaiselta. Tähän listaan syyt miksi en jää tänne.
-Työelämä on olematon
- rankka, sadistinen, negatiivinen, outo ilmapiiri
- hengailuyhteiskunta
- väliinpitämättömyys
- ihmisoikeuksia rikotaan
- laiska ja hidas kansa
Viimeksi olin ulkomailla tuttujen luona ja menin tutustumaan tähän maaan ja minulle tuli onnen kyyneleet. Se tapa miten minua kohdeltiin ihmisenä oli aivan jäätävää!!! Heräsin siihen että näinhän sen pitäisi Suomessa olla!
Tajusin että uupumukset johtui siitä että täällä Suomessa inhimillisyys on täysin tunteematon käsite, ilmeet, hymyt, kiltteys, hyvän tahtominen ovat täysin vieraita. Jos sitä tehdään niin sitä verhoillaan sarkastisuuden ja muun sairaan tunteen taakse ettei vain jää kiinni hyvyydestä. Täällä ei tunnisteta tekijät mitkä tekevät hyvää.
Sai vihdoin hengittää kun ymmärsi että bussissa saa hymyillä eikä kukana kato kieroon, naurua, ääntä ja yhteisöllisyyttä!
Minulla on vain mennyt hermot tähän maahan, itsetuhoisampi kansa saa etsiä. Täällä on ollut jopa traumatisoivaa olla.
Kommentit (149)
Olen ap.
Se nimenomaam mikä suututtaa aivan valtavasti on se ettei täällä Suomessa tajuta kuinka hyvin asiat on. Minä todellakin otin rusinat pullista ja nyt vien ne ulkomaille.
Ihan oikeasti ei kestä henkisesti tätä paatoutuneisuutta, kyllästymistä ja negatiivisuutta. Myös pelokkuutta, ihme varomista kokoajan.
Tajusin että jos Suomessa työelämässä haluu pärjätä niin pitää itse muuttua kylmäksi hapan sitrunaksi. Mukavat, iloiset ihmiset jotka ovat kiitollisia työstä syödään täältä hengiltä. Tiedän brasilialainen aivan ihana ihminen ja ai että kun suomalaiset jaksoivat hänelle vitsin muodossa ittuilla siitä iloisuudesta. Suomessa pidetään naivina onnellinen ja kiitollinen ihminen.
Oikeasti herätkää jo!! Sitten ihmetellään kun talous on kuralla.
Mä rakastan Suomea juuri sen takia, että me kansana ollaan niin erilaisia kuin muut. Tykkään negatiivisista ihmisistä ja siitä, että vasta sitten avaudutaan kun ollaan tunnettu kauan jne. Täällä on paljon huonoakin, mutta tuo on se asia mistä suomalaisissa tykkään. Istutaan yksin jossain korvessa keskellä ei mitään ja vedetään viinaa kun v*tuttaa niin sootanasti!
Eniten sitä suututtaa että Suomi vois kylpeä hyvinvoinnissa mutta sitä ei arvosteta ja koko ilmapiiri täytyy pitää negatiivisena. Ihan oikeasti jos on vähänkin iloinen, herkkä ihminen sitä ei kestä.
Työvuosien varrella olen nähnyt niin monta kertaa kuinka symppistyypit vakavoituvat ja pidättelevät omaa kivaa personallisuutta ettei vain kuppikunnan tädit loukkantuvat. Tätä aiheuttaa sitä uupumusta kun aina työpaikalla joku ittuilee
Vaikka täällä on 100 vuodessa tehty ihmeitä niin koen että tunteiden kannalta ollaan hyvin jälkeenjääneitä, yksinkertaisia ja lapsellisia.
haisee kirjoitti:
Olen muuttamassa toiseen pohjoismaahan, tuntuu että olen heräämässä pahalta painajaiselta. Tähän listaan syyt miksi en jää tänne.
-Työelämä on olematon
- hengailuyhteiskunta
- väliinpitämättömyys
- laiska ja hidas kansaViimeksi olin ulkomailla tuttujen luona ja menin tutustumaan tähän maaan ja minulle tuli onnen kyyneleet. Se tapa miten minua kohdeltiin ihmisenä oli aivan jäätävää!!! Heräsin siihen että näinhän sen pitäisi Suomessa olla!
Tajusin että uupumukset johtui siitä että täällä Suomessa inhimillisyys on täysin tunteematon käsite, ilmeet, hymyt, kiltteys, hyvän tahtominen ovat täysin vieraita. Jos sitä tehdään niin sitä verhoillaan sarkastisuuden ja muun sairaan tunteen taakse ettei vain jää kiinni hyvyydestä. Täällä ei tunnisteta tekijät mitkä tekevät hyvää.
Sai vihdoin hengittää kun ymmärsi että bussissa saa hymyillä eikä kukana kato kieroon, naurua, ääntä ja yhteisöllisyyttä!
Minulla on vain mennyt hermot tähän maahan, itsetuhoisampi kansa saa etsiä. Täällä on ollut jopa traumatisoivaa olla.
Juuri näin! Olen itse kotoisin Ruotsista ja olen ymmällään tästä ilmapiiristä! Ja ihmiset on vakavia ja tylyjä, ei hymyillä, ei halailla. Pitää olla kännissä ennenkuin voi pitää hauskaa suurinpiirtein.. huoh..muuttaisin takaisin mutta olen eronnut ja lapsi jäisi tänne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haisee kirjoitti:
-Työelämä on olematon
- hengailuyhteiskunta
- väliinpitämättömyys
- laiska ja hidas kansaViimeksi olin ulkomailla tuttujen luona ja menin tutustumaan tähän maaan ja minulle tuli onnen kyyneleet. Se tapa miten minua kohdeltiin ihmisenä oli aivan jäätävää!!! Heräsin siihen että näinhän sen pitäisi Suomessa olla!
Hei, älä lähe, täälä tarvitaan tollasia kun sä tunnut olevan, iloinen, auttavainen etc.. oo sä täälä jakamassa sitä eteenpäin meille muille näyttämässä esimerkkiä koska sitä suomalaiset totisesti tarvii..(meitä vielä tituleerataan maailman onnellisemmaksi kansaksi ja kuitenki on niin paljon pahoinvointia, alkoholi, huostaanotot, puukotukset..)täälä tarvitaan tommosia ku sä tunnut olevan! Me voitais muistaa kohdella muita niinkuin haluttais itseä kohdeltavan.
Olen ap miksi MINÄ joudun uhrautua ja saada mutaan niskaan vain että sivistäisin ihmiset?
Täällä ei edes ole töitä eikä tekemistä.
Miksi AP vastailet itsellesi? Ensin kirjoittelet että lähdet Suomesta ja sitten kirjoittelet että pliis älä lähde. :DDDD
Vierailija kirjoitti:
haisee kirjoitti:
-Työelämä on olematon
- hengailuyhteiskunta
- väliinpitämättömyys
Juuri näin! Olen itse kotoisin Ruotsista ja olen ymmällään tästä ilmapiiristä! Ja ihmiset on vakavia ja tylyjä, ei hymyillä, ei halailla. Pitää olla kännissä ennenkuin voi pitää hauskaa suurinpiirtein.. huoh..muuttaisin takaisin mutta olen eronnut ja lapsi jäisi tänne..
Sinähän olet kuitenkin suomalainen :D Suomesta kotosin, Ruotsissa asunut ja jos olet palannut tänne niin ethän sinä silloin ole edes Ruotsista kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä ulkomailla, eri EU-maissa, 6 vuotta putkeen joten siksi pystyn katsoa asiaa vähän eri kantilta.
Suomalaisissa minua ärsyttää nykyään sellainen yhteisöllisyyden puute ja se että hävetään jopa omaa lippua.
Täällä ei esimerkiksi marssita nuorten syrjäytymisen takia tai lasten huonontuneen kouluruuan takia, täällä ei marssita eläkeläisten puolesta jotka ovat tänne ikänsä verot maksaneet. Täällä marssitaan vain tu rv a p ai k k a tu li jo id e n tai homoseksuaalien puolesta!
Yhteisöllisyys taisi kadota laman myötä 90-luvun taitteessa, sen jälkeen jokainen alkoi vaan ajatella itseään ja omaa etuaan ja alkoi kiivetä ylöspäin vaikka toisten selkänahkoja pitkin.
Enpä muista mitään marsseja ennen 1990-luvun lamaakaan. Paitsi vappumarssit. Ja olin sentään jo perheellinenkin 1980-luvulla eli ei ole mitään valikoituja lapsuusmuistoja.
Siinä tapauksessa et taida asua pääkaupunkiseudulla etkä ole koskaan asunut?
Olen asunut pääkaupunkiseudulla jo 57 vuotta. Koskaan ei ole marssittu eläkeläisten, syrjäytyneiden nuorten tms puolesta.
Mutta voitaisi marssia, eikö? Mieluummin kuitenkin marssitaan homojen &turviisten takia eikä oikeasti heikkojen puolesta.
Niin, itsestähän ei mikään riipu? Minä hymyilen kaupan kassalle ja tervehdin. Saan vastaukseksi hymyn ja tervehdyksen, hyvää palvelua ja lopuksi kassa toivottaa mukavaa päivää, minä kiitän ja toivon sitä samaa hänelle.
Jos joku mököttääkin niin minun ei tarvitse mököttää hänen kanssaan.
Tuolla ULKOMAILLA kaikki onkin niin ihmeellistä. Not. Olen asunut monessakin maassa ja arvostan Suomessa rehellisyyttä, sitä että asiat hoituvat yleensä siten kuin on sovittu, hanasta tulee puhdasta vettä, lämmintä vettä ja sitä tulee kunnon paineella. Ulkona on turvallista liikkua, jätehuolto pelaa ja jos jollain ei ole rahaa tai ruokaa niin sossu tai leipäjono auttaa. Minulla on kiva koti, toimeentulo, ihana perhe ja ystäviä, mukavat harrastukset. En jää vatvomaan jonnekin nurkkaan jos SUOMALAISET ovat pahansuopia. Ei minun tarvitse olla sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä.
Jos ei Suomessa pärjää niin voi tulla yllätyksenä siellä ULKOMAILLA se että kaikkialla on kaikenlaisia ihmisiä ja tuollaisella perusnegatiivisella asenteella metsä vastaa sielläkin kuten sinne huudetaan. Lisäksi muut haasteet. Yleensä lie parempi lähteä siltä pohjalta että kun Suomessa on pärjännyt hyvin niin on helpompi pärjätä muuallakin.
Kuten täällä on jo todettu, jos ei Suomessa pärjää niin ei sitten missään. Pärjääminen on täällä varsin helppoa.
Mitä muuta siinä listassa oli....suomalaiset ovat laiskoja ja hengailevat? Menehän toki vaikka edes Italiaan asti, siellä sitä vasta hengaillaankin.
Olen asunut pääkaupunkiseudulla jo 57 vuotta. Koskaan ei ole marssittu eläkeläisten, syrjäytyneiden nuorten tms puolesta.