Mitä ajattelet miehestä, joka ei voisi seurustella yli 70kg naisen kanssa?
Mitä ajattelisit miehestä joka sanoisi suoraan, että ei halua ketään yli 70kg naista?
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt kovin hyvää kuvaa esim deittisivulla antaisi, vaikka kriteeri täyttyisikin.
Voi vaikka kertoa että on itse normaalipainoinen ja elää terveellisesti, ja toivoo samaa naiseltakin.
Mutta tuossahan mies ei kaipaa normaalipainoista, vaan lyhyt saa olla lihava, mutta pitkän pitää olla laiha. Outo fetissi.
Olen 180 cm pitkä nainen ja olisin aika pullukka tai vaihtoehtoisesti melko lihaksikas, jos painaisin 70 kg. Jos nainen ei ole todella urheilullinen, on 70 kg jo läskin puolella, olipa kuinka pitkä hyvänsä.
180 cm pitkä ja 70kg nainen on kyllä bmi:n mukaan normaalipainoinen. Sekoitatte nyt omat mielipiteenne painoindeksiin.
Älä sekoita 'normaalipainoa' siihen miltä ihminen näyttää. Normaalipainoiseksi luokitellaan näemmä kaikki muut paitsi aivan sairaalloisen lihavat ja nälkäkuoleman partaalla olevat. Nyt puhutaan kuitenkin ihmisistä kotka kelpaavat jollekulle toiselle, tai eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä kirjoitti:
Nyt vähän jotain todellisuudentajua. Yli 60kg naiset ovat poikkeuksetta ihan käsittämättömiä siiderivalaita. Ei miesten tarvitse moisiin tyytyä vain teidän laiskuutenne vuoksi.
Näin typerään ja ilkeilevään kommenttiin ei nyt pitäisi lainkaan edes vastata, mutta kommentoidaan kuitenkin. Kun painoin 65 kiloa, oli koko lähipiirini huolestunut "alipainostani". Todellisuudessa tuo on ollut tervein paino itselleni, missä olen todella hoikka, mutta rinnat eivät ole hävinneet. Kun joskus laihdutin 58 kiloiseksi, katosi rinnat lähes kokonaan (koko AA), kylkiluut paistoivat läpi ja olkapäät törröttivät. Pituuteni on 165cm joten ei ehkä uskoisi, mutta tämä on ihan faktaa.
Nykyään olen vanhempi ja painavampi mutta jos saisin valita ihannepainoni, olisi se tuo 65 kiloa jossa olen ollut kaikkein kauneimmillani ja terveimmilläni.
😂😂 58 kiloinen ja 165 senttinen luurankomaisen laiha???? 😂
Mä painan tuon ja olen senttikaupalla sua pitempi ja tosi muodokas.
Tiedätkö mitä, uskon sinuakin, koska olen vertaillut painoja kavereitteni kanssa. Tämä ei nyt poista sitä faktaa että minun kropassani tuo laihuus oli jo silminpistävää ja rumaa. Ongelmana tässäkin keskustelussa on se, että kaikki pitävät omaa kroppaansa "normaalina" ja standardina, ja kuvittelevat että jokainen joka sanoo jotain muuta, valehtelee.
165cm 60kg painava voi olla ulkonäöllisesti todella laiha tai todella lihava, se on kiinni kyseisen henkilön fysiikasta. Voin kyllä etsiä esimerkkejä julkkiksistakin, mikäli tämä saisi silmäsi avautumaan?
Joo sama luuranko meillä kaikilla on täällä alla. Ei oo lihavia luurankoja tai hoikkia luurankoja.
165 cm pitkän normipaino on muutaman kilon alle 60 kiloa. Terve paino.
En usko että työskentelet terveydenhuollossa, koska käsityksesi on niin suppea. Oletkohan koskaan pannut merkille että ihmisillä on eri vartalonmalleja? Esimerkkinä sirosta vartalonmallista otetaan vaikka Kiira Korpi. Esimerkkinä tukevammasta vartalonmallista otetaan vaikka Jenni Vartiainen. Kummatkin ovat erittäin hoikkia, mutta vartalomalliltaan erilaisia. He eivät ole täysin samanpituisia, mutta laihduttamallakaan emme voi Vartiaisesta saada yhtä siroa kuin Korvesta.
Työskentelen. Olen siis suorittanut lukuisat anatomian opintoni ja nähnyt lukuisia luurankoja. Ei ole olemassa lihavia luurankoja. Tai edes vankkatekoisia.
Miksi jankkaat luurangoista? Kukaan muu ei ole niitä ottanut tässä ketjussa puheeksi kuin sinä.
Vartalonmalleista vaikka sen verran, että "päärynän muotoinen" nainen voi olla erittäin hoikka muuten (litteä vatsa, hoikat käsivarret) mutta lantiolla on rasvaa. Jotkut naiset ovat myös rotevampitekoisia kuin toiset (Anna Wintour vs. Donatella Versace). Ihmisiä ei voi verrata toisiinsa ihan yksi yhteen.
Ei ole olemassa "luonnostaan rotevatekoisempia" jos viittaat muuhun kuin pituuteen. Muun rotevuuden määrä on täysin riippuvainen rasvan määrästä kehossa. Samanpainoisina wintour ja donatella olisivat myös samankokoisia.
Kauhea kun ylipainoiset eivät voi vain myöntää, että ovat isoja rasvamäärän takia. Täytyy keksiä kaikkia selityksiä.
Todellakin on.,Esim suomalaisten yleisin luurangon muoto on leveä ja lyhytjalkainen, isokalloinen, kun taas jonkun muun maan asukkaalla on aivan eri rakenne. Kai ymmärrät että luuranko on se malli mille ruumin rakentuu, ei tyypillisen suomalaisen ruumiinrakenteen omaavasta voi koskaan tulla kapeaa hentorakenteista ihmistä, vaikka kuolisi nälkään.
Suomalainen on kuin arktinen gorki, jos sellanen koirarotu olisi ja ihminen olisi koira. Venäläinen olisi vinttikoira.Ei kukaan voi olla noin tyhmä, että luulee ihmis"rodut" ja ihmiset identtisiksi keskenään.
Ihmisen luuranko painaa 7-12kg joten ei niistä luiden painosta mitään kovin merkittäviä painoeroja synny ihmisten välille..
Kai sinä ymmärrät, että leveäharteisen ja muutenkin raskasrakenteisen ihmisen päälle tarvitaan enemmän kudosta mitä siroluustoisen päälle? Minulla on naiseksi leveät hartiat ja lantio, ranteet ovat paksut sekä kädet ja jalat isot. Vaikka laihtuisin kuinka paljon tahansa, ei se luusto pienene yhtään. Hartiat ja lantio on edelleen leveät, en minä siroksi muutu. Muutun luisevaksi.
Ajattelisin, että joko mies on perehtynyt naisten painoasioihin ja tietää mitä haluaa (osaa asettaa tälle painorajalle myös sopivat pituusrajat), tai sitten hän ei osaa arvioida naisten painoa ulkomuodosta päätellen (mikä tuntuu olevan ongelma suurella osalla miehistä ja osalla naisistakin) ja vain ajattelee 70kg olevan joku massiivinen amatsoni.
Tarkoitan tällä sitä, että seitkytkiloinen nainen arvioidaan paljon todellista kevyemmäksi, koska kun nähdään niitä oikeasti isoja perunanmallisia naisia, ajatellaan että "hyi se on varmaan joku yli satakiloinen ja varmaan XL". Ja sitten arvioidaan se oikeasti XL-nainen M-kokoiseksi.
Esimerkiksi itse olen tällä hetkellä aika tarkkaan ihannepainossani pituuteeni nähden ja mittojeni perusteella keskimäärin M-kokoa, mutta olen ollut myös XL-kokoinen (silloin 169cm/79kg), eikä kukaan koskaan haukkunut läskiksi, koska paino jakautui hyvin tasaisesti ympäri kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelisit miehestä joka sanoisi suoraan, että ei halua ketään yli 70kg naista?
Mies on 158cm ja painaa 50kg. Voimaa sen verran, että jaksaa nostaa kahvikupin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että joko mies on perehtynyt naisten painoasioihin ja tietää mitä haluaa (osaa asettaa tälle painorajalle myös sopivat pituusrajat), tai sitten hän ei osaa arvioida naisten painoa ulkomuodosta päätellen (mikä tuntuu olevan ongelma suurella osalla miehistä ja osalla naisistakin) ja vain ajattelee 70kg olevan joku massiivinen amatsoni.
Tarkoitan tällä sitä, että seitkytkiloinen nainen arvioidaan paljon todellista kevyemmäksi, koska kun nähdään niitä oikeasti isoja perunanmallisia naisia, ajatellaan että "hyi se on varmaan joku yli satakiloinen ja varmaan XL". Ja sitten arvioidaan se oikeasti XL-nainen M-kokoiseksi.
Esimerkiksi itse olen tällä hetkellä aika tarkkaan ihannepainossani pituuteeni nähden ja mittojeni perusteella keskimäärin M-kokoa, mutta olen ollut myös XL-kokoinen (silloin 169cm/79kg), eikä kukaan koskaan haukkunut läskiksi, koska paino jakautui hyvin tasaisesti ympäri kehoa.
Et sä ollutkaan läski. Sulla oli kato vaan massaa 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on 158cm ja painaa 50kg. Voimaa sen verran, että jaksaa nostaa kahvikupin.
Vaikka on noinkin mikkihiiri pitää muistaa että on naiseen verrattuna huomattavasti voimakkaampi tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä siitä pitäisi ajatella jotain muuta, kuin että mies haluaa alle 70 kg naisen? Joku toinen mies voi vastaavasti haluta alle 60 kg painavan tai alle 50 kg painavan naisen. Vastaavasti aika moni nainen haluaa yli 180 cm miehen, jotkut yli 185 cm pitkän, ja melko harvat naiset nimenomaan haluavat alle 180 cm miehen. Se ovatko tällaiset kriteerit järkeviä elämänkumppania valittaessa, on kokonaan toinen asia.
Tottakai asiasta voi päätellä sen, että naisten haluttavuuteen vaikuttaa paino, ja miesten haluttavuuteen pituus. Painoon voi osittain vaikuttaa itse, mutta pituuteen ei - aivan kuten ei rumiin kasvonpiirteisiinkaan. Nekään eivät ole reiluja, mutta silti ihmisillä on oikeus haluta sitä, että kumppanin piirteet eivät ole itselle vastenmieliset. Kuitenkin on olemassa naisia ja miehiä, joille alle 180 cm pituus tai yli 70 kg painava nainen ei ole ongelma. Harvemmassa on niitä, joille kumppanin ulkomuoto on täysin yhdentekevä asia. Ja vielä harvemmassa niitä, joille kumppanin henkiset ominaisuudet ovat täysin yhdentekeviä - etenkin koska lähes kaikki naiset antavat arvoa korkealle koulutukselle ja sivistyneelle käytökselle.
Jokainen voi omaksi onnekseen asettaa omat kriteerinsä ja valita itse, ollako yksin vaiko joustaa niistä, jollei juuri sitä haluamaansa saa. Jostain syystä miehet mieluummin joustavat naisia koskevista painokriteereistään kuin valitsevat yksinolon. Ja silti he yrittävät sitkeästi painostaa naisia muuttumaan mieleisikseen. Ehkä juuri siksi niin moni nainen sanoo lopulta "kiitos ei" parisuhteelle miesten jäädessä ikuisesti jankuttamaan siltä haluamiaan asioita (jotka naisten pitäisi täyttää). Moni nainen valitsee mieluummin yksinolon kuin tyytyy johonkin itsensä pituiseen ja itseään heikommin koulutettuun perusjamppaan saati että alkaisi muokkamaan kehoaan jonkun sivistymättömän miehen mieltymyksiä vastaavaksi. Suotakoon se heille myös.
Olisi hauska nähdä kuinka naiset reagoisivat jos miesten keskipituus muuttuisi samoin kuin naisten keskipaino.
Varmasti tyyliin 168cm kelpaisi kaikille, kun tää on kato miesten keskipituus nykyään.
Ehkä sun kannattaisi etsiä joku kriteerejäsi vastaava nainen. Etkö sä saa niitä haluamiasi hoikkia mimmejä? Vai eikö ne huoli sua, koska olet niin lyhyt? Welcome to the world baby. Yritätkö sä nyt toitottaa täällä kaikille naisille sitä, että niiden kannattaisi laihduttaa saadakseen itselleen kaltaisesi kultakimpaleen? Miksei lihavat naiset toitota sitä joka tuutissa miesten lailla, että miesten kriteerit on prseestä ja jokaisen pitäisi huolia omien kauneusihanteiden vastainen kroppa, jos partnerin haluaa saada? Sun kantsii etsiä sellainen nainen, joka jo valmiiksi miellyttää omia silmiäsi eikä sanella muille sitä, miltä heidän pitää susta näyttää. Jollet sellaiseen itse pysty, on sun turha inistä omista preferensseistäsi muille, jollet itse täytä heidän kauneuden vaatimuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Mainittu uusi normaali:
Hoikka -> anorektikko
Normaalipainoinen -> hoikka
Lievästi ylipainoinen -> normaalipainoinen
Selvästi ylipainoinen -> lievästi ylipainoinen
Pallo -> muodokas, kurvikas
Viestisi meni varmaan väärään ketjuun. Koko ketjunhan tässä on jauhettu siitä, miten 70kg paino on aivan liikaa ellei nainen sitten ole poikkeuksellisen pitkä, eli yli 180cm. Kuitenkin 170 cm pituisellekin 70 kg on ihan bmi mukaan normaalipaino. Paitsi tämän ketjun mukaan kauhea läski.
Ja kyllä 170cm/70kg naisena tätä ketjua on aika hupaisaa lukea.
Avausviestissä ei muuten edes sanottu että 70kg nainen olisi aina kauhea läski. En ole bongannut vastauksistakaan viestejä joissa väitettäisiin että 70kg nainen olisi aina kauhea läski. Moni on kylläkin painottanut että enemmistö naisista on tuon painoisina läskejä.
Avausviesti tarkoittanee ettei ko. miehelle käy kauhea läski, 180cm kurvikuningatar tai 170cm voimanostajatar. "Iso" nainen siis ei käy, oli se koko sitten läskiä, pituutta tai lihaksia.
Nyt kun tämä mainittiin, miten on palstanaiset: käykö teille pieni mies? Vaikkapa teitä huomattavasti pienempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä ollutkaan läski. Sulla oli kato vaan massaa 😋
Kyllä se minusta ihan läskiä oli. :D Mutta luulisi että edes koulukiusaajat olisivat asiasta maininneet.
Omapa ongelmansa. Onneksi itse voin valita etten keskustele ääliöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä siitä pitäisi ajatella jotain muuta, kuin että mies haluaa alle 70 kg naisen? Joku toinen mies voi vastaavasti haluta alle 60 kg painavan tai alle 50 kg painavan naisen. Vastaavasti aika moni nainen haluaa yli 180 cm miehen, jotkut yli 185 cm pitkän, ja melko harvat naiset nimenomaan haluavat alle 180 cm miehen. Se ovatko tällaiset kriteerit järkeviä elämänkumppania valittaessa, on kokonaan toinen asia.
Tottakai asiasta voi päätellä sen, että naisten haluttavuuteen vaikuttaa paino, ja miesten haluttavuuteen pituus. Painoon voi osittain vaikuttaa itse, mutta pituuteen ei - aivan kuten ei rumiin kasvonpiirteisiinkaan. Nekään eivät ole reiluja, mutta silti ihmisillä on oikeus haluta sitä, että kumppanin piirteet eivät ole itselle vastenmieliset. Kuitenkin on olemassa naisia ja miehiä, joille alle 180 cm pituus tai yli 70 kg painava nainen ei ole ongelma. Harvemmassa on niitä, joille kumppanin ulkomuoto on täysin yhdentekevä asia. Ja vielä harvemmassa niitä, joille kumppanin henkiset ominaisuudet ovat täysin yhdentekeviä - etenkin koska lähes kaikki naiset antavat arvoa korkealle koulutukselle ja sivistyneelle käytökselle.
Jokainen voi omaksi onnekseen asettaa omat kriteerinsä ja valita itse, ollako yksin vaiko joustaa niistä, jollei juuri sitä haluamaansa saa. Jostain syystä miehet mieluummin joustavat naisia koskevista painokriteereistään kuin valitsevat yksinolon. Ja silti he yrittävät sitkeästi painostaa naisia muuttumaan mieleisikseen. Ehkä juuri siksi niin moni nainen sanoo lopulta "kiitos ei" parisuhteelle miesten jäädessä ikuisesti jankuttamaan siltä haluamiaan asioita (jotka naisten pitäisi täyttää). Moni nainen valitsee mieluummin yksinolon kuin tyytyy johonkin itsensä pituiseen ja itseään heikommin koulutettuun perusjamppaan saati että alkaisi muokkamaan kehoaan jonkun sivistymättömän miehen mieltymyksiä vastaavaksi. Suotakoon se heille myös.
Olisi hauska nähdä kuinka naiset reagoisivat jos miesten keskipituus muuttuisi samoin kuin naisten keskipaino.
Varmasti tyyliin 168cm kelpaisi kaikille, kun tää on kato miesten keskipituus nykyään.
Ehkä sun kannattaisi etsiä joku kriteerejäsi vastaava nainen. Etkö sä saa niitä haluamiasi hoikkia mimmejä? Vai eikö ne huoli sua, koska olet niin lyhyt? Welcome to the world baby. Yritätkö sä nyt toitottaa täällä kaikille naisille sitä, että niiden kannattaisi laihduttaa saadakseen itselleen kaltaisesi kultakimpaleen? Miksei lihavat naiset toitota sitä joka tuutissa miesten lailla, että miesten kriteerit on prseestä ja jokaisen pitäisi huolia omien kauneusihanteiden vastainen kroppa, jos partnerin haluaa saada? Sun kantsii etsiä sellainen nainen, joka jo valmiiksi miellyttää omia silmiäsi eikä sanella muille sitä, miltä heidän pitää susta näyttää. Jollet sellaiseen itse pysty, on sun turha inistä omista preferensseistäsi muille, jollet itse täytä heidän kauneuden vaatimuksiaan.
Luultavasti siksi koska:
- ylipaino on epäterveellistä, lyhyys ei ole
- painoa voi saada pois, mutta pituutta ei saa lisää
Naisten ylipainoa vastaa miesten ylipaino, ei miesten pituus.
Näin 181-senttisenä miehenä en kyllä ottaisi itseäni 10 kiloa painavampaa naista. Oikeat himourheilijat ja ne kuuluisat "kurvikkaat" naiset ovat turn off.
Vaatimuksessa ei sinänsä mitään pahaa, mutta tökeröä olisi sanoa tuollainen ääneen.
Luultavasti hän on aika pieni mies, tyyliin mikkihiiri.
En minäkään haluaisi olla itseäni pienemmän miehen kanssa, en halua näyttää miltään amatsoonilta miehen rinnalla, niin että hätätilassa minä olen se joka puolustaa miestä isommilta miehiltä...
Että hän pitää normaalipainoisista keskipituisista naisista. Tai pitkistä ja hoikista. Tai lyhyistä ja tanakoista. Mutta ei kovin painavista joka tapauksessa.
Makunsa kullakin.
On tosi pinnallista jos on joku tuollainen ehdoton ulkonäköön liittyvä kriteeri. Ymmärrän sairaalloisen lihavuuden mutta 70kg ei ole sitä millään pituudella. Samaa mieltä kun edelliset, tälläiset tyypit on itse usein hentoja miehiä ja homma lähtee oman itsetunnon puutteesta kun ei halua näyttää pieneltä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti hän on aika pieni mies, tyyliin mikkihiiri.
En minäkään haluaisi olla itseäni pienemmän miehen kanssa, en halua näyttää miltään amatsoonilta miehen rinnalla, niin että hätätilassa minä olen se joka puolustaa miestä isommilta miehiltä...
Heh. Naisilla on kova tarve todistaa mies pieneksi ja heikoksi luuseriksi jonka itsetunto ei kestä isoa naista.
Hassua kyllä palstallahan on ollut se tutkimuskin.
Kävi ilmi että pienet miehet ovat halukkaampia ottamaan isokokoisen naisen, kun taas pitkät ja raamikkaat suosivat voimakkaammin pieniä ja siroja naisia.
Eli ei kun dumppaatte ne typerät 185cm miehet jotka asettavat painorajoja, ja alatte katselemaan pieniä miehiä :D :D :D
Teillähän ei mitään vastaavia rajoja ole, onhan se lapsellista semmoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi seurustella tuollaisen miehen kanssa. En ole koskaan ollut ylipainoinen, tai painanut yli 52 kg. Mutta ties mitä muita ehtoja sillä miehellä olisi vaatimuslistallaan. Enkä jaksaisi koko ajan stressata mitä mieltä mies on ulkonäöstäni tai että miellytänkö juuri nyt tällä hetkellä tarpeeksi vai en. Ja entä jos tulisin raskaaksi, en kyllä voisi mitenkään taata etteikö raskausaikana painoni nousi mahdollisesti reilustikin.
Oi ei miten lapsellinen vastaväite. Raskausaikana painoa nostaa vauva jota kannat, lapsivesi ym. Suurin osa raskaudenaikaista painnonousua jää synnärille. Se ei oikeastaan ole edes sinun painoasi, sinä kannat toista. Vähän eri kuin lihoa vetämällä herkkuja.
Ja kyllä. Voit sinä taata ettei painosi nouse reilusti raskausaikana, paitsi jos toivot raskausdiabetesta tai muita haittoja, nivelkipuja, selkäsärkyjä, verenoaineen nousua ym. Voit taata sen liikkumalla ha syömällä terveellisesti. Tämä on vauvankin etu.
Hoikka pomoni keräsi raskausaikana painoa 30 kg. Suurin osa painosta katosi synnärille, loput lähti imettämällä. Hoikat keräävät monesti enemmän painoa, syystä taikka toisesta. Lievästi ylipainoinen siskoni sen sijaan sai vain 2 kg painoa raskausaikana, eihän se edes kattanut lapsen painoa, eli käytännössä laihtui. Mutta raskausajan kulua ei voi tietää ennen kun on ollut raskaana, ja samalla henkilölläkin ne eri raskaudet voi olla ihan erilaisia. Äitilläni oli yhdessä raskaudessa raskausdiabeteksen oireita ja kovaa turvotusta, muissa ei. Joku taas saatetaan määrätä vuodelepoon moneksi viikoksi eikä normaalia liikuntaa saa harrastaa lainkaan jne.
Miten niin hintelä? Sehän riippuu monesta jutusta se paino. Se voi olla vaikka 160cm tai 185cm se tyyppi. Et ole mikään ruudinkeksijä.