Päätin että mies saa pitää lapset jos jättää minut toisen naisen takia
Minä en tehnyt lapsia hänen kanssaan, jotta hän voisi jossain vaiheessa vaan ryhtyä viikonloppuisäksi ja muuten elää vapaata elämää uuden naisen kanssa. Ehei. Jos hän lähtee toisen naisen perään niin saa ottaa lapset mukaansa, siellähän on sitten kaksi rakastunutta ja onnellista aikuista heistä huolehtimassa. Minä en yksinhuoltajana pärjäisi henkisesti, viikonloppuäitinä oleminen sen sijaan sopii. Siinä mulla olisi aikaa hoitaa itseni kuntoon, nuolla jättämisestä seuranneita haavoja, aloittaa uusia harrastuksia ja etsiä itselleni mies joka todella rakastaa minua. Se, että uusi nainen ei halua äitipuoleksi vaan haluaisi pelkästään mieheni kokonaan itselleen ei ole minun ongelmani. Sanoin kaiken tämän miehelleni kun hän kertoi haaveilevansa toisesta naisesta ja miettii eroavansa minusta voidakseen elää rakastuneena ja onnellisena. Hänestä ehdotukseni oli ihan epäreilu.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että käytät lapsiasi aseena sen sijaan, että ajattelisit lastesi parasta.
Mä komppaan ap:ta ihan täysillä. Onhan se isä niiden vanhempi yhtälailla. Miksi ihmeessä se on jotenkin parempi, että äiti muuttaa lapsineen jonnekin hyljättynä marttyyrina ja isi pääsee nauttimaan elämästään ilman sitoumuksia? Kyllähän se isäkin ne lapset halusi. Varsinkin kun isä haluaisi eron, niin onhan ap:n helpompi rakentaa uusi elämä kun on enemmän aikaa. Ja isällä on puolisokin jo katsottuna, eikä ap ole edes aloittanut deittailua. Hyvä ap, tasa-arvo kunniaan!
Kunnon vanhemmat ajattelevat erossakin lasten parasta. Ap ei ajattele, vaan olisi vlmis antamaan lapset huonoihin oloihin, jotta saa itsekin uuden miehen.
Isähän se ajattelikin lapsiaan p annessa vierasta naista, mmmmmmm
Vierailija kirjoitti:
Etä-äitejä voisi olla paljon enemmän. En ymmärrä miksei nainen "saa" olla etä-äiti? Go naiset! Lapset voi ihan hyvin olla isällänsäkin.
On se kumma kun lapsia tehdään yhdessä, mutta sitten ne muka onkin lopulta naisen velvollisuus kokonaan ja miehet saa olla rauhassa etävanhempia eikä kukaan katso Pahalla. P*skat sanon minä! Naisilla ihan täysin samat oikeudet olla etävanhempi.
Tietenkin on, kunhan siinä on tarkistettu, että se onkin lasten etu tai että on aivan sama, kummalla olisivatkaan.
t.kristallikissa
Vaikutat viestien perusteella vaikealta äidiltä. Toivon onnea ja rakkautta lastesi elämään. Toivottavasti isän uusi kumppani tuo vakautta ja lämpöä mukanaan.
Älä sinäkään ap katkeroidu, elämä on siihen liian lyhyt. Anna miehen mennä ja rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on ainoa oikea tapa toimia. Joka päättää lähteä yhteisestä perheestä, ottaa lapset. Yllättävän moni täälläkin pitää jotenkin hyväksyttävänä, että mies ottaa ja lähtee ja nainen huolehtii lapset ym. Eihän se näin mene. Nyt naiset lopettakaa tuo kynnysmattona oleminen! Ja jos tämä ei ole provo, niin ap:lle he*vetisti tsemppiä!
Musta kaikille vanhemmuutta suunnitteleville pitäis tehdä tämä testi, että aikooko käyttää lasta lyömäaseena: Jos tulos olisi hälyyttävä, niin lasta ei sais hankkia
Ilmeisesti sinusta nainen käyttää lasta aina lyömäaseena, jos ei halua eron jälkeen lähivanhempana?
Minusta taas uuden matkaan lähtevä puoliso, joka jättää lapset exän vastuulle, tekee niin yleensä siksi, ettei exä voisi hankkia uutta kumppania. Siis sellaista sairasta mustasukkaisuutta, vaikka itsellä on jo uusi. Jättäjälle on ihan sama, vaikka ex jätettynä shokissa uupuisi lasten kanssa ja lapset kärsisivät, kunhan se ex vain pysyy lasten kahlitsemana kiltisti kotona.
Ei tietenkään, mutta jos nainen ei halua olla eron jälkeen lähivanhempi, eikö sen tiedä jo ennen lasten hankintaa? Asia kannattaa silloin jo tehdä selväksi miehelle. Ja vaikka sen olisikin miehelle ilmoittanut, mikään ei takaa, että mies vastaa tilanteeseen nöyrästi, kuten nainen on halunnut. Silloin pitää vain purra hammasta yhteen ja hoitaa ne lapset itse, ja jos ei kykene, he menevät sijoitukseen. Jos mies vaikkapa tuollalailla hullaantuu, ja haluaa uuteen, lapsettomaan suhteeseen. Mitä se ketään auttaa, että saa hekumoida ajatuksella, miten sairas se ex on, kun ei välitä lapsistaan? Välitä itse! Ja jos ei ole voimavaroja, niin miksi sitten sillä exällä pitäisi olla? Hullaantuminen toiseen voi olla nimenomaan merkki siitä, että ne ovat toisellakin lopussa. Tylsää kyllä.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin minua ärsyttää yhä ja edelleen hankkia -verbi lasten saamiseen liittyen!
Olisi hyvin kunnioitettavaa lapsettomuuden kanssa taistelevia kohtaan olla pitämättä lasten hankkimista täysin itsestäänselvyytenä!!! Että naps vain ja "O-HOOO! Mä olenkin taas raskaana!"
*
Itse en koskaan olisi omaa lastani jättänyt isälleen, mutta se on sivuseikka.
Tiedän naisen, joka aikoinaan sai perheen, koska hän perhettä halusi: isä ja äiti, lapsi tai useampi.
Kovien hedelmöityshoitojen jälkeen hän sai oman perheensä: ensin tyttären ja sitten pojan pienellä ikäerolla.
*
Tuli yllättävä ero ja nainen työtilanteensa ja oman jaksamisensa vuoksi antoi lapset isälleen, joka halusikin heidän pitää.
*
Siitä se soppa syntyi: kaikki kauhistelivat, kuinka kukaan nainen, äiti, luopuu lapsistaan!!!
"Miten voit???!!!" kysyttiin joka suunnasta eikä tosiaankaan kyselty naisen vointia.
*
Ei hän lapsistaan luopunut.
Luopui miehestä, joka petti.
Nainen näkee lapsiaan aina, kun se suinkin on mahdollista, koska asuvat n. 600 km päässä toisistaan.
*
Kunnioitan häntä koko sydämestäni.
Kyllä kaikki normaalisti hedelmälliset hankkii lapsia. Muut voivat sitten kokea heidän saatuina tms.
t.kristallikissa
Oi, OI...
KUNNON VANHEMMAT ajattevelat itseään!!!
Kunnon vanhempi jaksaa tehdä hyvät päätökset.
Kunnon vanhempi tekee ratkaisun, joka on lapsen parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin minua ärsyttää yhä ja edelleen hankkia -verbi lasten saamiseen liittyen!
Olisi hyvin kunnioitettavaa lapsettomuuden kanssa taistelevia kohtaan olla pitämättä lasten hankkimista täysin itsestäänselvyytenä!!! Että naps vain ja "O-HOOO! Mä olenkin taas raskaana!"
*
Tiedän naisen, joka aikoinaan sai perheen, koska hän perhettä halusi: isä ja äiti, lapsi tai useampi.
Kovien hedelmöityshoitojen jälkeen hän sai oman perheensä: ensin tyttären ja sitten pojan pienellä ikäerolla.
*
Tuli yllättävä ero ja nainen työtilanteensa ja oman jaksamisensa vuoksi antoi lapset isälleen, joka halusikin heidän pitää.
*
Siitä se soppa syntyi: kaikki kauhistelivat, kuinka kukaan nainen, äiti, luopuu lapsistaan!!!
"Miten voit???!!!" kysyttiin joka suunnasta eikä tosiaankaan kyselty naisen vointia.
*
Nainen näkee lapsiaan aina, kun se suinkin on mahdollista, koska asuvat n. 600 km päässä toisistaan.
*
Kyllä kaikki normaalisti hedelmälliset hankkii lapsia. Muut voivat sitten kokea heidän saatuina tms.
t.kristallikissa
Jos et ole provo, olet sivistymätön kommentoija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos miehesi ei huoli lapsia niin joutuvatko lapset lastenkotiin?
Miehen on niin helppo lähteä ja olla ottamatta niitä lapsia.---------------
Siis,miten niin,että miehen on niin helppo lähteä.
Herätkää naiset jo,kyllä meidän naistenkin on ihan yhtä helppo lähteä ja mies hoitakoon lapsiarjen ja me naiset herkutellaan viikonloppuisin lasten kanssa,silloin kun meile sopii.Tätähän miehet on tehneet iät ajat ,jo on naistenkin aika ryhdistäytyä elämään omaa elämää tyyliin "rusinat pullasta mulle"
Hyvä ap!
Silloin olisikin eri asia, jos nainen tuosta vaan lähtisi. Hän saisi niin tehdä ja jättää lapset miehelle. Mutta eihän hän sitä halua tehdä. Hän yrittää kiristää lapsilla miehen jäämään luokseen.
Eihän ap millään lailla kiristä, latoo vain faktat pöytään ihan kuin mieskin. Mies itse kiristää ap:ta ottamaan päävastuun lapsista sillä, ettei uusi nainen muka halua... no ei halua vanhakaan, eikä ap:n voi olettaa laittavan uuden naisen halua omansa edelle.
Lasten hoitokysymystä eron jälkeen ei muutenkaan tule ratkaista siten, että se vanhempi, joka ehtii lähteä ensin, vapautuu lastenhoitovastuusta.
Ei tulisi tietenkään, mutta niin se menee kuitenkin. Joten käräjäoikeus on silloin oikea osoite.
Senkun käy jättämässä lapset isänsä luo ja, jos isä ei suostu avaamaan, vie isän vanhempien luo kertoen, ettei hylkäämisen aiheuttaman järkytyksen vuoksi kykene hoitamaan lapsia. Kyllä ne isovanhemmat melko pian lapset pojalleen tunkevat. Ap sitten vaan sulkee puhelimen ja majailee jonkin aikaa muualla kuin kotonaan niin, ettei lapsia pysty hänelle palauttamaan.
Tällaisella menolla ap:lta otetaan lapset kokonaan pois. Mutta jos sille tielle haluaa lähteä, niin siitä vain.
Miksi vietäisiin? Senkö takia, että antaa lasten viettää aikaa myös toisella vanhemmallaan ja pitää huolta omasta jaksamisestaan?
Lasten heitteillejättö. Joten edelleen, jos jompikumpi vanhemmista lähtee ja yrittää jättää puolison lisäksi myös lapset, niin lastenvalvoja ei pysty tähän sanomaan mitään. Huoltajuuskiistat ratkaistaan oikeudessa.
Ei ole lasten heitteillejättöä jättää lapset toisen vanhempansa tai isovanhempien hoitoon. Heitteillejättöä olisi, jos ap jättäisi lapset yksin kotiin.
Miten sä ne lapset jätät jos toinen osapuoli ei niitä ota vastaan? Jätät oven taakse seisomaan vai? Miks kukaan ei yhtään ajattele niitä lapsia? Kauhee taistelu vaan saako isä tai äiti pestä kätensä lapsista kokonaan, ihan sama miltä lapsista tuntuu. Ihmiset on niin sairaita päästään nykyään! Ei ihme että lastenpsykiatrialla ei enää mitkään resurssit riitä ku vanhemmat oikein urakalla pilaa lastensa mielenterveyden!
Koska se on niitten lasten etu, että isäsuhde pysyy vahvana erosta huolimatta, vaikka sitä isää joutuisi aika agressiivisesti isyyteen kannustamaan. Etenkin, jos äiti oikeastikin on murtumassa taakan alle.
Kuka oikeasti uskoo, että on lasten etu, jos isä etääntyy lapsista ja äiti uupuu?
Mites olis tasapuolinen 50-50? mut sehän ei kelvannu mammalle, jonka piti taas päästä miesjahtiin! Älä viitsi. Ei tässä ap ajattele lasten suhdetta isäänsä, vaan haluaa paeta omaa vastuutaan viimeiseen asti.
No se isä näyttää ottaneen lomaa lastehoidosta keskittymällä naisjahtiin jo nykyisen liiton aikana. Luonnollisesti selkärankainen mies ja hyvä isä antaa ap:lle aikaa henkisesti toipua miehen pettämisestä sekä löytää uuden kumppanin, jolloin ap voi ottaa lapsistaan vastuuta 50-50, mihin hän ei miehen tekojen seurauksena tällä hetkellä pysty.
Ei ap:n kirjoituksessa ollut sellaista, ettei hän pystyisi 50-50 pitämään lapsia. Hän ajattelee vain kostoa miehelleen ja lapset välikappaleena.
Ai sinusta on kosto, jos lapset saa viettää aikaa isänsä kanssa.
Aika kieroutunut suhtautuminen sinulla
On se, jos isä haluaa heistä eroon, ei välitä heistä ja hellittelee heidän läsnäollessaan mieluummin uutta rakkauttaan, kun kuuluisi laittaa ruokaa tms.
t.kristllikissa
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun se sanoit, tekisin samoin. Ainakin ensimmäiset 2 vuotta sillä ero vie ihmisen polvilleen, talous menee kuralle, kukaan ei huoli yksinhuoltaja-äitiä, joka asuu lasten kanssa ja jonka oma sänky on olohuoneen nurkassa sohvan takana.
Viikonloppuäitinä olisi mahdollisuus koota itsensä ja miettiä rauhassa tulevaa.
Kaikille eronneille äideille ei vain satu tuollaista mäihää, kuten ei kaikki muutenkaan mene elämässä tasan. Kyllä mäkin haluaisin 300 000 euron lahja-Audin.
t.kristllikissa
Jos yli puolet pareista eroaa ja lapsia käytetään pelinappuloina. Lopuissa perheissä ei erota, mutta niissäkin esiintyy alkoholismia, väkivaltaa, mielenterveysongelmia yms. Ei ole ihme, että lapsellisten ja epävakaiden vanhempien takia syntyy suuri määrä rikollisia psykopaatteja sekä neuroottisia ja elämäänsä hallitsemattomia ihmisiä ihan hirveästi. Ihme kuitenkin, että aika monet selviytyvät, vaikka heidän pitää ottaa vanhempien rooleja, joihin epäkypsät vanhemmat eivät pysty. Vuoroviikko- tai viikonloppusysteemi kyllä on äärettömän raskasta lapsille. Vanhemmista viis, heillä on ensisijainen vastuu lapsista. Vasta sen jälkeen omat tarpeet. Useiden ihmisten pitäisi ehdottomasti pysyä sinkkuina. Erityisesti eron jälkeen. Jos ei saa pitää yhtä ihmisuhdetta, miten ihmeessä toinenkaan voisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisin että saan lapsen kokonaan itselleni niin tuo akka lähtisi välittömästi... Mutta osaa vetää oikeista naruista ja on sanonut että en näe lastani ikinä jos eroan... Ei se edes hoida sitä kun väkipakolla silloin kun olen töissä mutta osaa esittää herttaista äiskää aina kun on muita paikalla
Selkeä narsistityyppinen ihminen, joka ei välitä lapsestaan yhtään, vaan siitä, että muut näkevät hänet Äitinä ja varmaan aika erinomaisena sellaisena? Harmi, ettet pääse eroon. Eikö hänen toimintaansa voisi dokumentoida? Ja tajuaako lapsi tilannetta? En ihmettelisi, ellei (vielä).
t.kristallikissa
Korjaus kohtaan 211: Jos ei osaa pitää/hoitaa yhtä ihmissuhdetta....
Vierailija kirjoitti:
Mutku äitihän on lapsille se tärkein. Tämän ketjun perusteella ei sitten olekaan.
Mutku isähän ei saa lähihioltajuutta vaikka miten haluais. Tämän ketjun perusteella ei sitten haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että käytät lapsiasi aseena sen sijaan, että ajattelisit lastesi parasta.
Mä komppaan ap:ta ihan täysillä. Onhan se isä niiden vanhempi yhtälailla. Miksi ihmeessä se on jotenkin parempi, että äiti muuttaa lapsineen jonnekin hyljättynä marttyyrina ja isi pääsee nauttimaan elämästään ilman sitoumuksia? Kyllähän se isäkin ne lapset halusi. Varsinkin kun isä haluaisi eron, niin onhan ap:n helpompi rakentaa uusi elämä kun on enemmän aikaa. Ja isällä on puolisokin jo katsottuna, eikä ap ole edes aloittanut deittailua. Hyvä ap, tasa-arvo kunniaan!
Kunnon vanhemmat ajattelevat erossakin lasten parasta. Ap ei ajattele, vaan olisi vlmis antamaan lapset huonoihin oloihin, jotta saa itsekin uuden miehen.
Isähän se ajattelikin lapsiaan p annessa vierasta naista, mmmmmmm
Ei ajatellutkaan, mutta asiat eivät ole lapsille suhteellisia. Eli siis niin, että jos isä oli 99% paska, niin me voimme hyvin, kun äiti ryhtyy paskaksi, mutta jää sen alle. Miehen toiminta ei oikeuta aloittajalle yhtään mitään, verrattuna siihen, että hänellä olisi unelmien mies/lasten isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*
*
*
*
*
t.kristallikissaJos et ole provo, olet sivistymätön kommentoija.
Ai kun kommenttini loukkaa hedelmättömiä, vaikka se onkin totta? Olkoot sitten niin, mua ällöttää tuollainen jeesustelu lapsista lahjoin, kun moni voi aivan selkeästi vain hankkia lapsia. Ellei sitten ajatella suhdetta, johon lapsia voi hankkia, lahjana?
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä(kin) ketjussa on nyt kilvan toitotettu, että isän luona lapsella on ihan mahdottoman huonot oltavat. Miksi sitten toisaalla kivan toitotetaan, että on niiiiiiiin väärin että äidit eivät anna isille lähihuoltajuutta ja estävät aivan töikseen isän ja lapsen suhteen kehittymistä, kun eivät pakota vastentahtoista isää ottamaan lapsiaan luokseen edes kerran puolessa vuodessa tai eivät anna lapsia väkivaltaisen alkoholistin hoitoon?
Millä ihmeen logiikalla nainen on IHAN AINA väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä(kin) ketjussa on nyt kilvan toitotettu, että isän luona lapsella on ihan mahdottoman huonot oltavat. Miksi sitten toisaalla kivan toitotetaan, että on niiiiiiiin väärin että äidit eivät anna isille lähihuoltajuutta ja estävät aivan töikseen isän ja lapsen suhteen kehittymistä, kun eivät pakota vastentahtoista isää ottamaan lapsiaan luokseen edes kerran puolessa vuodessa tai eivät anna lapsia väkivaltaisen alkoholistin hoitoon?
Millä ihmeen logiikalla nainen on IHAN AINA väärässä?
Tilanteita on erilaisia, eivätkä kaikkien toiveet aina mätsää yhteen. On paljon isiä, jotka eivät tosiaan halua vastuuta lapsistaan, ja on paljon isiä, jotka haluavat. Oikeastiko et nyt käsitä tällaisia eroja ihmisten välillä?
Minäkin hain suht tuoreena äitinä apua perhetyöstä, kun vastuu lapsista alkoi ahdistaa. Ei ne p*skat mitään osanneet auttaa. Kun ei niillä ole terapeutin koulutusta, niin ne vain sönköttää vanhemmille, että "teillä on tässä nyt tällainen vastuu"... Niin? Ja sekö pitää hoitaa vaikka perseelleen menisi? Sillälailla ajattelevat vain lastenvihaajat. Lapsista välittävät opettelevat auttamaan ja tajuamaan, mikä vanhempaa vastuuussa ahdistaa. Jos se osataan ratkoa, lapsia ei tartte ottaa huostaan tai hoitaa myöhemmin terapioissa.
Että sikäli ymmärrän kyllä aloittajan miestä. Varmaan alkoi vastuu vanhemmuudesta ahdistaa. Syytä en voi tietää.
Keksitkö useinkin päässäsi ihmeellisiä valheellisia kuvitelmia, joilla sun ongelmat aina ratkeaa? Vai ....et kai sä vakavissasi pidä tuota keinona antaa lapset isälle pysyvästi..?
t.kristllikissa