En tiedä enää mitä ajatella, olenko aivan liian herkkä vai eikö mies kunnioita minua.
Haluaisin kuulla ulkopuolisten mielipiteitä ja ajatuksia liittyen miehen käyttäytymiseen koska en enää tiedä mitä ajatella. Olisi kiva saada asiallisia kommentteja vaikka se onkin aika paljon pyydetty tällä palstalla.
Alkuun ihan vähän taustatietoa meidän suhteestamme. Yhdessä ollaan oltu nyt 5 vuotta. Suhteen alkuaikoina mies oli todella mustasukkainen. Tiedättehän sen Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset - keskustelun täällä vauvapalstalla, miehen mustasukkaisuus oli sellaista mitä sieltä kommenteista voi lukea. Luottamus mieheen on ollut aina koetuksella nimittäin alkuaikoina ja vähän myöhemminkin hänellä saattoi olla uusia "kavereita" jotka tietenkin aina naisia ja näiden kavereiden kanssa hän jutteli vain jos minä en ollut paikalla ( Olin välillä viikkoja töissä eri puolella suomea ja tämä aika oli muuten yhtä h*lvettiä mustasukkaisuudesta johtuen) valehtelua pienistä sekä vähän isommistakin asioista ja aina jos hän jäi kiinni valehtelusta niin ikinä ei voinut myöntää että on valehdellut. Paljon on ollut myös tapauksia mitkä viittaavat pettämiseen, kuitenkin mies onnistuu aina puhumaan itsensä jotenkin ulos näistä tilanteista ja lopulta minä tunnen olevani vainoharhainen sekopää. On kyllä myöntänyt että tehnyt väärin kun jutellut näiden joidenkin naisten kanssa mutta kuulemma koskaan ei ole pettänyt.
Kaikki tämä luottamuspula ja mustasukkaisuus saivat aikaan sen että sairastuin jonkin asteiseen masennukseen ja itsetunto huononi entisestään. Aloin käydä psykologilla ja miehen kanssa kävimme pitkiä keskusteluja siitä, miten asioiden täytyy muuttua jos aiomme jatkaa yhdessä. Mies siis tiedosti kyllä mustasukkaisuutensa ja ymmärsi myös miks minun on vaikea luottaa häneen. Pikkuhiljaa asiat alkoivat mennä parempaan suuntaan ja viimeiset pari vuotta suhde on ollut hyvä vaikka välilllä on tullut takapakkia ja vaiheita että mies on ollut taas todella mustasukkainen ja esimerkiksi jäänyt kiinni valehtelusta mutta ei kuitenkaan mitään aiempaan käytökseen verrattuna ja nämä ovat olleet vain nopeasti ohimeneviä vaiheita.
Jatkuu...
Kommentit (37)
Hui! Tulipas tästä pitkä teksti. Toivottavasti joku jaksaa lukea. Pahoittelut myös kaikista kirjoitusvirheistä, minulla on todettu lievä lukihäiriö .
Voi hyvänen aika. Miten ihmeessä olet jaksanut katsella viisi vuotta tuollaista ukkoa? On aivan päivänselvää, että se on kiinnostunut muista naisista ja tuo tauti vain pahenee ajan myötä. Jos haluat rehellisen ja toimivan parisuhteen, heivaa äijä pihalle ja etsi hiukan luotettavampi. Ihme selityksiä hänellä. Älä usko niitä vaan usko minua; jätä hänet nyt niin ei mene yhtään viikkoa enää elämästäsi hukkaan. Ja olen siis itse mies.
Miksi tuhlaat aikaasi tuollaisten ihme selittelyjen kuuntelemiseen. Ei kenellekään voi jatkuvasti tulla vahinkoja pyllykuvien tykkäämisten kanssa.
Parisuhteen pitää perustua luottamukseen, edes rakkaus ei riitä jos ei ole luottamusta. Ja teillähän ei ole kummallakaan ollut sitä luottamusta. Sairaaloisen mustasukkaiset yleensä ovat itse pettäjiä, sen takia tottakai olettavat että puolisonsakin on, koska näkevät kaiken pettäjän silmin.
Luultavasti mies on pettänyt sinua ja tulee pettämään, joten sinänsä sinun epäluottamuksesi on täysin perusteltua, se että miksi olette edes yhdessä toisaalta taas ei.
Rasittavan pitkä teksti ja rasittavan ja tyhmän oloinen äijä. Olisin heivannut ajat sitten.
Miksi olet suhteessa mielenterveytesi uhalla?
TeraPentti kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Miten ihmeessä olet jaksanut katsella viisi vuotta tuollaista ukkoa? On aivan päivänselvää, että se on kiinnostunut muista naisista ja tuo tauti vain pahenee ajan myötä. Jos haluat rehellisen ja toimivan parisuhteen, heivaa äijä pihalle ja etsi hiukan luotettavampi. Ihme selityksiä hänellä. Älä usko niitä vaan usko minua; jätä hänet nyt niin ei mene yhtään viikkoa enää elämästäsi hukkaan. Ja olen siis itse mies.
Etsi hiukan luotettavampi mies.?
Sellaista kuule ole olemassakaan.
terv. Sinkkunainen joka nähnyt kaiken.
Vierailija kirjoitti:
TeraPentti kirjoitti:
Etsi hiukan luotettavampi mies.?
Sellaista kuule ole olemassakaan.
terv. Sinkkunainen joka nähnyt kaiken.
Ikävää, että sinulla on tuollaiset kokemukset seurustelusta. Minä ja lukuisat miespuoliset ystäväni olemme kaikki luotettavia, ystävällisiä ja ymmärtäviä. Emme toki aina ja joka hetki, mutta noin pääsääntöisesti. Ei minun ystäväpiirissäni äijät kersku viikonlopun valloituksilla tai tindermätseillä. Kun on oma kulta löytynyt, sen kanssa ollaan. Toivottavasti sinullekin löytyy joskus kiva ja luotettava kumppani.
Nainen hyvä. Olet miehen kanssa joka tasan tarkkaan tietää miten saa sinut mustasukkaiseksi. Hän haluaa sitä ja siksi tekee asioita joiden tietää satuttavan sinua. Se on henkistä pahoinpitelyä. Varsin usein siihen sortuvat miehet jotka ovat itse hyvin mustasukkaisia.
Toinen mitä miehesi tekee on ns gaslighting. Googlaa ja lue lisää jos et termiä tunne.
Yhteenvetona: eroa jos mielenterveytesi on sinulle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen hyvä. Olet miehen kanssa joka tasan tarkkaan tietää miten saa sinut mustasukkaiseksi. Hän haluaa sitä ja siksi tekee asioita joiden tietää satuttavan sinua. Se on henkistä pahoinpitelyä. Varsin usein siihen sortuvat miehet jotka ovat itse hyvin mustasukkaisia.
Toinen mitä miehesi tekee on ns gaslighting. Googlaa ja lue lisää jos et termiä tunne.
Yhteenvetona: eroa jos mielenterveytesi on sinulle tärkeä.
Tässäpä tämä. Mielestäni tuollainen käytös ei ole kunnioittavaa, eikä myöskään ansaitse kunnioitusta. Sen sijaan suosittelisin keskittymään itsekunnioituksen ja oman elämän rakentamiseen hippulat vinkuen!
Kuten muutkin jo ovat todenneet: nyt kipinkapin uuteen alkuun.
Ei ole balanssissa tuo miehesi, kun on sairaalloisen mustasukkainen ja silti pettää itse. Sana tuolle somesekoilulle on mikropettäminen, Hesaristakin löytyy juttu. Heikkoluontoiset ihmiset vailla moraalia.
Ansaitset miehen isolla ämmällä - ja ehdottomasti myös mielenterveytesi takaisin.
Kiitos!
Yllätyin positiivisesti ettei minua haukuttu lyttyyn ja kommentit olivat todella rakentavia. Täytyy myöntää että aloin itkemään kun luin näitä teidän kommentteja..
- ap
Miehesi manipuloi sinua ihan täysillä ja kohtelee sua kuin roskaa siksi, että sinä suostut olemaan tuollainen kaiken sietävä tossukka. Julmaa mutta totta. Hänellä on oikeus valehdella ja olla mustasukkainen sinusta mutta sinulla ei hänestä, toisin sanoen hän kohtelee sinua kuin olisit hänen alapuolellaan ja koska tuon kohtelun hyväksyt, niin tilanne onkin käytännössä niin. Ota ja lähde.
Et sinä ap ole mikään tossukka.
Minulla on ollut täsmälleen samanlainen mies, ja tiedän miten hyviä he ovat manipuloimaan ja valehtelemaan. Ihan vahvaluontoinen ja täyspäinen ihminen menee myös lankaan. Kannattaa todella lukea tuosta gaslightingista, kaasuvalotuksesta, mitä joku suosittelikin.
Minä en varsinaisesti masentunut, enkä seonnut, mutta liian kauan myöskin katselin ja uskoin parempaan. Ei sitä tule.
Kesti kauan ymmärtää myös se, että niin hurmaavan ja rehellisen oloisella ihmisellä ei ihan oikeasti ole mitään omatuntoa eikä häpeän tunteita siitä että valehtelee vaimolleen. Ei mitään. Kun itse on rehellinen ja ollut tunteissaan aito, niin itsellä tuo asia oli jotenkin kamalan vaikea sisäistää.
Suhde ja ero rikkoi minusta kuitenkin paljon tietyllä tavalla, en usko että pystyn enää luottamaan yhteenkään mieheen niin että alkaisin parisuhteeseen. Ihme täytyisi tapahtua, ja loputtoman kärsivällinen mies. Tuskin tulee tapahtumaan, sillä ajatus parisuhteesta enemmänkin ahdistaa.
Eli lyhyesti: mies panee kaikkea mikä liikkuu silloin kun et ole paikalla ja silloin kun olet paikalla, hän katsastaa seuraavia mahdollisia panoja?
Ja sinä vielä olet tuossa suhteessa? Tuo suhdehan on sairas jo lähtökohdiltaan ja se on sairastuttanut sinutkin, siksihän sinä terapeutilla käyt eikä mies.
Ylitsesi kävellään mennen tullen, ensin sun piti lakkauttaa Insta-tili koska mies ei tykännyt ja nyt sun pitää kuitenkin seurata vierestä kun mies Insta-tilillä kuolaa muita?
Tähän sopii enemmän kuin hyvin Sannin "Sit kun mä oon vapaa" -kappaleen sanat.
"En lisää uusii kuvia
Koska sä et ihan tajua
Miks pitää tyrkyttää somessa
Mut kuka muka mua haluaa
Jos kotonakaan mä en saa
Ku tosi vähän tosi nopeaa
Mä en saa tutustua tai edes tekstaa
Kun mun salasanoja sulla on liikaa
Mä voisin ihastua vaik kaupan kassaan
Siks tuut mukaan"
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ap ole mikään tossukka.
Minulla on ollut täsmälleen samanlainen mies, ja tiedän miten hyviä he ovat manipuloimaan ja valehtelemaan. Ihan vahvaluontoinen ja täyspäinen ihminen menee myös lankaan. Kannattaa todella lukea tuosta gaslightingista, kaasuvalotuksesta, mitä joku suosittelikin.Minä en varsinaisesti masentunut, enkä seonnut, mutta liian kauan myöskin katselin ja uskoin parempaan. Ei sitä tule.
Kesti kauan ymmärtää myös se, että niin hurmaavan ja rehellisen oloisella ihmisellä ei ihan oikeasti ole mitään omatuntoa eikä häpeän tunteita siitä että valehtelee vaimolleen. Ei mitään. Kun itse on rehellinen ja ollut tunteissaan aito, niin itsellä tuo asia oli jotenkin kamalan vaikea sisäistää.Suhde ja ero rikkoi minusta kuitenkin paljon tietyllä tavalla, en usko että pystyn enää luottamaan yhteenkään mieheen niin että alkaisin parisuhteeseen. Ihme täytyisi tapahtua, ja loputtoman kärsivällinen mies. Tuskin tulee tapahtumaan, sillä ajatus parisuhteesta enemmänkin ahdistaa.
Tämä viesti todella osui ja upposi!
"Kun itse on rehellinen ja ollut tunteissaan aito, niin itsellä tuo asia oli jotenkin kamalan vaikea sisäistää"
-ap
Voimia sinulle kovasti ja olen todella pahoillani puolestasi.
Vaikka se sattuu, niin suosittelen eroamaan miehestä kokonaan ja mahdollisimman pian. Muuten sinusta ei kohta ole jäljellä mitään, etkä itsekään tiedä kuka olet.
Tsrveisin sama, nro 18.
Jatkuu..
Nyt siis itse asiaan mihin niitä kommentteja haluaisin saada. Eli mies teki noin kuukausi sitten instagram tilin, tarkoituksena lisätä kuvia harrastukseen liittyen. Mies halusi pysyä anonyyminä ja ei siis alkanut seurata ketään tuttuja vaan aikomuksena seurata ihmisiä joilla tämä sama harrastus ja jotka lisäävät enimmäkseen kuvia nimenomaan juurikin tästä harrastuksesta. Mies ei ole ikinä ollut kauhean kiinnostunut somesta ja ei ole aikaisemmin edes ollut instagramissa. Pyysi siis minulta apua tilin luomisessa ja yhdessä keksimme käyttäjätunnuksen ja salasanan yms. Tämä insta tili on siis periaatteessa meidän yhteinen, mies lisää sinne kuvia ja seurailee ja tykkäilee, itse käytän tiliä välillä jos haluan katsoa joitain esim. meikki/hius videoita muuten ei ole tarvetta olla instassa. Aluksi vähän harmitti tämä että mies halusi alkaa käyttämään instagramia koska itse aikoinaan poistin oman tilini vain koska mies niin halusi, enää en tähän kyllä suostuisi. Kuitenkin huomasin että mies tosiaankin lisäili vain kuvia harrastuksesta ja alkoi seurata henkilöitä joilla samanaiheisia kuvia. Yhtenä päivänä huomasin että mies onkin alkanut seuraamaan joitain naisia joilla ei ole mitään tekemistä tämän harrastuksen kanssa, kuitenkin siis aivan tuntemattomia nämä naiset ja asuvat ties missä päin maailmaa että sinänsä ei väliä. Kysyin kuitenkin mieheltä että miksi on alkanut näitä naisia seurata ja vastaus oli että seuraa vaan kaikkia takaisin jotka häntä on alkanut seuraamaan. Ajattelin että okei no mikäs siinä. Harmikseni huomasin että tämä ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa nimittäin seuraajissa oli paljon miehiä joita minun mieheni ei sitten kuitenkaan seuraa takaisin vaikka näillä miehillä olisi jopa harrastukseen liittyviä kuvia. En kuitenkaan tästä jaksanut jauhaa sen enempää kunnes yksi päivä erehdyin katsomaan tykätyt kuvat ja huomasin että mies onkin tykkäillyt ties mistä perse ja tissikuvista. Ei niitä tykkäyksiä kovin montaa ollut mutta kyllä se pahalta tuntui silti. Lisättäköön että mies ei siis tiedä että instassa voi nähdä mistä kuvista olet tykännyt joten kuvitteli tykkäilevänsä salaa ja sehän tässä eniten kiukuttaa. Yritin olla suuttumatta mutta jotenkin kaikki vanhat muistot palasi mieleen, luottamuspula ja se mustasukkaisuus mitä olin miehen puolelta kokenut sai minut hermostumaan ja sanoin tästä löydöstä miehelle ja riitahan siitä tuli. Kunnon riita tulikin. Varsinkin kun mies kehtasi vielä väittää että ehkä MINÄ olin vahingossa tykännyt näistä kuvista.
Kysyin mieheltä että eikö hän oikeasti ymmärrä että näinkin pieni juttu voi satuttaa kun olen kuitenkin tässä viimeiset vuodet tehnyt kaikkeni että itsetunto paranisi ja saisin vihdoin luottamuksen takaisin. Käytiin taas pitkä keskustelu ja saatiin kuitenkin riita sovittua. Mies sanoi että voi poistaa tilin jos minä niin haluan. Sanoin että ongelma ei ole tili tai naiset vaan se että jälleen kerran tuntuu että en voi luottaa mieheen.
Tästä pari päivää myöhemmin näin että TAAS mies oli tykännyt jonkun naisen paljastelu kuvasta. Tämä on kuitenkin saattanut olla vahinko joten en ole uskaltanut vielä alkaa siitä raivoamaan...
Kysymys kuuluu siis että olenko vaan ihan liian nipottaja vai eikö mies kunnioita yhtään sitä miltä minusta tuntuu?