Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten krapulasi ovat muuttuneet iän myötä jos ovat? Minä olen nelikymppinen ja poden yhä krapulaa perjantailta

Vierailija
20.03.2023 |

Koko päivä ollut veltto ja väsynyt olo. Olen juonut pari litraa kahvia. Viikonloppu meni torkkuessa.
Parikymppisenä nukuin muutaman tunnin, otin Buranan ja olin valmis töihin tai bailaamaan lisää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan jo aika kiertää korkki kiinni

Vierailija
2/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ne pahentunet. Ennen lähti laskuhumalassa kaula syötynä töihin,nykyään makaa kolme päivää voivottelemassa kun huone pyörii eikä edes  kahvi mene alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula kestää päiväkausia. Tosin juon kerran kaks vuodessa eli toleranssi on huono myös. Mutta ihan kuolemaa teen siis useamman päivän. Ei ollut nuorena näin.

T.37v

Vierailija
4/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ne pahentunet. Ennen lähti laskuhumalassa kaula syötynä töihin,nykyään makaa kolme päivää voivottelemassa kun huone pyörii eikä edes  kahvi mene alas.

Iso syy on se, että niitä kännejä tuli nuorempana harrastettua useammin. Elimistö oli tottunut, eikä niin pahoja rapuloita tullut. Jos vanhemmiten joisi yhtä useasti, niin tilanne voisi korjaantua. Eli tässä on harjoittelun puutteesta kyse.

Vierailija
5/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ne meni seuraavaan päivään mennessä kyllä ohi pahimmatkin kankkuset. Nelikymppisenä ne kestää viikon. Siksi en juo enää.

Vierailija
6/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh-hoh. kuuskymppinen eikä vielä ole tullut krapulaa hankittua. pitäisikö opetella käyttämään nautintoaineita kohtuullisesti, eikä vain pers-känniä tavoitellen?

Vierailija
7/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme päivää kestää ja tosiaan se on syy, miksi en enää juo ollenkaan. Olen 43-vuotias. En usko, että on kyse mistään harjoittelun puutteesta, sillä eihän mulla nuorenakaan ekoja kännejä juodessa tullut ikinä krapulaa. Iän myötä krapulat vaan yksinkertaisesti pahenee melkein kaikilla. Vuotuiset alkoholiannokset on mulla nykyään laskettavissa yhden tai kahden käden sormilla, nuorempana sama määrä melkein joka viikonloppu. Nykyään koko kännääminen tuntuu kyllä NIIN turhalta.

Vierailija
8/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoh-hoh. kuuskymppinen eikä vielä ole tullut krapulaa hankittua. pitäisikö opetella käyttämään nautintoaineita kohtuullisesti, eikä vain pers-känniä tavoitellen?

Welcome to Finland.

Vierailija
9/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu on päihde josta ei tule krapulaa. Ihan ongelmatonta tuokaan ei ole kun kyseinen päihde on suomessa laitonta.  Jo saksalainen on niin erilainen kuin suomalainen että niille krapulaton päihde on voitu sallia. Itsellä alkoi noin 40 vuotiaana krapulat pahentua ihan älyttömästi. Monta päivää on liian kova hinta yhden illan huvista.

Vierailija
10/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ne pahenee :( Ei tosiaan pystyisi menemään töihin kun jo koiran pissatus on kaameaa. Enää ei ole kyse siitä että päähän sattuu ja laatta lentää vaan täysin voimattomasta ja vetelästä olosta. Kintut kuin kumia.

Vierailija
11/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso syy on se, että niitä kännejä tuli nuorempana harrastettua useammin. Elimistö oli tottunut, eikä niin pahoja rapuloita tullut. Jos vanhemmiten joisi yhtä useasti, niin tilanne voisi korjaantua. Eli tässä on harjoittelun puutteesta kyse.

Tämä pitää paikkansa. Mä kupittelen joka viikonloppu eikä krapula niin paha ole mut on se tahti mullakin hiipunut. Ennen juopottelin pe-su niin nykyään vain la-su

M39

Vierailija
12/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kyse on "harjoittelun puutteesta" koska ei minulla ollut krapulaa silloin kun join elämäni ekan humalan 13vuotiaana ja heräsin ilman kenkiä mummoni kuistilta.

Vierailija
13/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että ne ovat pahentuneet,riittää myös pienempi määrä alkoholia. Minä sain neljästä oluesta sellaisen jysärin ettei tosikaan.

Vierailija
14/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tuli nuorempanakin aikamoinen krapula ja esim. Oksensin lähes joka kerta. Baarissa käytiin hyvin usein. 

Nykyään tulee otettua kunnolla muutaman kerran vuodessa. Pe-illan riennot tuntuu vähän vielä maanantainakin. Eniten vaikuttaa varmaan se, ettei enää osaa nukkua pitkään tai nukkuu huonosti. Myös muutama lasillinen näkyy heti yöunissa.

N40

Vierailija
15/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-asetyylikysteiiniä käytettiin koronarokotteen haittojen vähentämiseen. Sitä käytetään myös krapulan lieventämiseen.

Vierailija
16/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64 ja tirvasen kesäisin silloin tällöin kunnon perskännin. Seuraava päivä menee makoiluksi ja maidon juonniksi, sitten seuraavana jo alkaa mopo kulkea.

Vierailija
17/36 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sitä krapulaa edes hankkia? Käytän kyllä alkoholia, mutta niin paljon en ole juonut sitten nuoruusvuosieni (<20), että krapulassa olisin ollut.  

Vierailija
18/36 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45vuotias ja tiedän että jos aion juoda kunnolla,ei seuraavaksi päiväksi saa olla mitään menoa ja että jääkaappi on täynnä kylmää juotavaa ja pikkusuolaista purtavaa.

Miten sitä kaksikymppisenä meni krapulassa kaverin kanssa pitsalle,hammaslääkäriin,töihin?

Vierailija
19/36 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempiä ja raskaampia, eikä alkoholikaan tuota juuri iloa. Olenkin vaihtanut yömyssyt laktoosittomaan rasvattomaan maitojuomaan, ja on mukava herätä ilman krapulaa. Olen lähes absolutisti nykyään, juon vain seurassa. Ennen meni yksin paljonkin elämän kolhuihin, mutta selviytymisstrategiana alkoholi ei ole niitä parhaita.

N54

Vierailija
20/36 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kankkuset oli jo parikymppisenä aivan järkyttäviä.

Eli kirjaimellisesti makasin sängyssä koko päivän aamusta iltaan äärimmäisessä pahoinvoivassa olossa ja oksensin vieressä olevaan ämpäriin noin tunnin välein, koko päivän aikana noin 10 kertaa. Päänsärky oli järkyttävä, olo oli järkyttävä.

Ja tuo vain noin 3 pienestä pullosta siideriä ja neljästä viinilasista.

Lopetinkin alkoholinjuonnin sitten kokonaan 29-vuotiaana. Nyt olen ollut kohta 20 vuotta juomatta pisaraakaan alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi