Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä paljon ihmisiä jotka eivät peri vanhemmiltaan tai mistään muualtakaan käytännössä mitään?

Vierailija
11.10.2018 |

Eli sanotaan alle 20 000 euron verotusrajan.

Onko täällä paljon ihmisiä jotka eivät peri vanhemmiltaan tai mistään muualtakaan käytännössä mitään?

Vaihtoehdot

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni asuu 1500€:n arvoisessa mörskässä, ei velkaa, ei tuloja.

äidilläni pieni eläke, ei velkaa.

Eli ei mitään odotettavissa 

Vierailija
42/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peri mitään. En edes haluaisi periä. Meillä on oma asunto ja vähän velkaa. Näillä mennään. Vanhempani ovat ihania, kunnon ihmisiä. Ovat kouluttaneet meidät neljä lasta. Meillä kaikilla menee hyvin, vaikka ei olla rikkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ainut lapsi ja vanhemmillani on omaisuutta paljon. Aivan sylettää se perintöveron määrä mikä tulee. Toki ollaan jo suunniteltu kuinka sitä sais mahdollisimman halvalla siirrettyä sitä perintöä jo nyt minulle. Mieheni vanhemmat ovat kuolleet ja heiltä yhteensä jäi n.1500 euroa perintöä.

Sä kirjoitat tänne usein kommentteja, joissa lukee "sylettää " .Mitä se tarkoittaa ja onko jotain murretta?

Vierailija
44/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinen ehkä hieman tuon kahdenkympin yli. Mies perinee kuusinumeroisen summan. Ellei seitsemännumeroista... Mutta meillä ei - tietenkään - ole avio-oikeutta toistemme perittyihin rahoihin.

Vierailija
45/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ainut lapsi ja vanhemmillani on omaisuutta paljon. Aivan sylettää se perintöveron määrä mikä tulee. Toki ollaan jo suunniteltu kuinka sitä sais mahdollisimman halvalla siirrettyä sitä perintöä jo nyt minulle. Mieheni vanhemmat ovat kuolleet ja heiltä yhteensä jäi n.1500 euroa perintöä.

Sä kirjoitat tänne usein kommentteja, joissa lukee "sylettää " .Mitä se tarkoittaa ja onko jotain murretta?

Tämä oli mun eka kerta kun käytin tuota, liekö joku muu sitten käyttänyt samaa sanaa 😄 se tarkottaa että ärsyttää, pistää vihaksi jne.

Vierailija
46/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappiolle jäätiin reilusti yli 1000e hautajaiskulujen jälkeen. Vainajan tilillä käytännössä nolla, eikä muutakaan omaisuutta pl. parin sadan rämä auto. Oli hieman jupppouteen taipuvainen, ja siksi köyhä.

Vierailija
47/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin isältäni 20000€. Olimme sopineet äidin kuoleman jälkeen että hän nauttii elämästä ja käyttää rahansa itse.

Mies peri isovanhemmiltaan 50000€ mutta vanhemmiltaan ei mitään. Maksumiehinä ollaan heillepäin, olemme elättäneet heitä 20v eli siihen tuo raha käytännössä on huvennut.

Vierailija
48/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetun ymmärtäminen ei ole kyllä tässä rikkaammassa väestönosassa oikein hallussa. Otsikossa nimenomaan kyseltiin niitä, joille EI ole tulossa perintöä ja silti täällä on useampi vastaus, joissa sitä perintöä on tulossa enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
49/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin pienellä perintörahalla ajokortin nuorena. Mieheni toivoo että isänsä olisi jemmannut sen verran että saa hautajaiskulut suoritetuksi, eli realistisesti ei odota yhtään mitään. Äidiltään ei peri mitään ja hautajaiskulutkin on vähän niin ja näin sieltä puolelta. Ja tätä ei ole mitenkään mietitty mutta mieheni näin vain kerran totesi.

Vierailija
50/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin tulevaisuudessa jonkin verran, mutta meitä on useita sisaruksia, joten summa jakaantuu useaan osaan.

Vierailija
51/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivosin, etten perisi mitään. En jaksa hoitaa asioita ja pärjään ihan omalla pienellä palkallani.

Vierailija
52/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti saan vain lakiosan siitä mitä on jäljellä ja suurin osa menee sisarelle ja sen lapsille. Mitäs kärsin kiusaamisesta ja jäin yksin enkä saanut aikaiseksi omia lapsia. Oma vika.

Vierailija
53/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella katkera tästä. En saa senttiäkään, ja sen lisäksi sain julmat ja pahoinpitelevät vanhemmat, enkä mitään rakkautta tai tukea elämääni.

Saisi edes rahaa. Voisi mennä terapiaan vihdoin.

Vierailija
54/55 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani ovat kuolleet. Kummaltakaan ei aikanaan jäänyt mitään perittävää, eikä se oikeastaan edes haittaa.

Vierailija
55/55 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.