Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä paljon ihmisiä jotka eivät peri vanhemmiltaan tai mistään muualtakaan käytännössä mitään?

Vierailija
11.10.2018 |

Eli sanotaan alle 20 000 euron verotusrajan.

Onko täällä paljon ihmisiä jotka eivät peri vanhemmiltaan tai mistään muualtakaan käytännössä mitään?

Vaihtoehdot

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vain tiiä perinkö joskus yhtään mitään, eikä edes kiinnosta. Meitä on kolme sisarusta apajilla. Kerään itse kiinnostavan omaisuuteni.

Vierailija
2/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule perimään mitään. Eläkeikäiset vanhempani ovat velkaantuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan 👋

Sukunimi taitaa olla ainut mitä sain, tosin tilanne että jos jotain olisi tulossa niin jätän ottamatta 👍

Vierailija
4/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on jo kuollut eikä hänellä ollut kuin velkaa. Äidillä on isäpuolen kanssa omaisuutta jonkin verran mutta minähän en peri kuin äidin osuudesta neljäsosan, eli ei kovin häävisti, varsinkin kun minua on jouduttu taloudellisesti avustamaan niin olen varmaan käytännössä saanut jo perintöni silloin.

En taida edes tuntea ketään jolla olisi mitenkään erikoiset perinnöt tulossa, jollain saattaa olla vanhemmilla omakotitalo, mutta eihän ne mitään uusia ole eikä kalliissa kaupungeissa, ja suurimmalla osalla tuttuja on useampi kuin yksi perillinen, eli osuus omakotitalosta on yleisin perintö.

Vierailija
5/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin 55 000 euron huoneiston, auton ja sellaista 100-200 euron tavaraa, jota myin pois. Saan myös tavallaan perintönä kuolleen omaisen veronpalautukset, joita tulee yhteensä 7000 e.

Vierailija
6/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 20 000 ole jo aika iso perintö.

Vierailija
7/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me aika paljon perittiin (peritään)

Miehen isä on kuollut ja perinnönjako tehty, pari sataa tuhatta sieltä miehelle tuli verojen jälkeen.

Äidillä on vielä jotain omaisuutta, mm. iso kiinteistö ison kasvukeskuskaupungin keskustassa. Mutta se ei ole millään lailla tietenkään mieheni perintöä äidin ollessa elossa, eli myykööt ja tuhlatkoot jos tuntuu.

Mun vanhemmilla oli hallintaoikeustestamentti, eli hallintaoikeus on äidilläni, vaikka me sisarukset omistetaan. Tuossa on sellaista omaisuutta, jolla on rahallisen arvon lisäksi iso tunnearvo ja jota ei tulla jakamaan /realisoimaan, mm. kesämökki.

Kaupunkiasunto Helsingissä arvostetulla alueella ja isän rahaomaisuus oli kuollessaan useampi sata tuhatta, mutta sieltä on maksettu kesämökin ja veneen peruskorjauksia yhdessä sovitun mukaan jonkin verran.

Äidillä on lisäksi omat säästöt, joiden suuruus ei meille kuulu, ei myöskään niiden käyttö.

Vierailija
8/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 20 000 ole jo aika iso perintö.

Ihminen jättään nykyisin perintöä keskimäärin noin 100.000€. Eri juttu sitten, montako jakaa sillä on.

Vierailija
10/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo perintöni saanut. Pari satatuhatta tuli. Ei yhtään olisi haitannut jos äiti olisi ehtinyt itse käyttää rahansa. Isä kitkutti pitkään laitoshoidossa, hänelle olisin taas toivonut nopeampaa loppua.

Mies tulee ehkä saamaan yhteensä tuon 20000. Toinen puolikas on jo metsänä peritty.

Vierailija
11/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen henkilö mikäli äitini kupsahtaisi nyt. Hänellä on asunto, mutta siitä on vielä lainaa ja tähän mennessä kertynyt vajaa 60 000 e omaisuus jaettaisiin meille kolmelle sisarukselle. Isälläni on mökki, jonka arvo olisi sellaisen 50 000 (sekin jaettuna kolmelle sitten) kunhan valmistuu. Yhteensä perintöä on siis todellisuudessa tulossa enemmän. En taida olla saamassa perintöä keltään muulta, kaikilla tädeillä ja sedillä on lapsia ja puolisot. :)

Vierailija
12/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole saamassa mitään. Äiti joi omaisuutensa ja asuu nyt jossain laitoksessa. Isä on velkainen ja asuu vuokralla vaimonsa kanssa.

Eiköhän sieltä päin olla enemminkin käsi ojossa sitten aikanaan (äidin sisko ja isän vaimo tai vaimon lapset maksattamassa hautajaiskulut).

En saanut elinaikanani mitään, vähiten rakkautta ja kunnioitusta, joten en annakaan mitään. Siten makaa miten petaa.

Vierailija
13/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällainen henkilö mikäli äitini kupsahtaisi nyt. Hänellä on asunto, mutta siitä on vielä lainaa ja tähän mennessä kertynyt vajaa 60 000 e omaisuus jaettaisiin meille kolmelle sisarukselle. Isälläni on mökki, jonka arvo olisi sellaisen 50 000 (sekin jaettuna kolmelle sitten) kunhan valmistuu. Yhteensä perintöä on siis todellisuudessa tulossa enemmän. En taida olla saamassa perintöä keltään muulta, kaikilla tädeillä ja sedillä on lapsia ja puolisot. :)

Ainiin onhan isälläni joitain arvokkaita keräilyesineitä, ne kyllä kupataan ilman verottajaa ja perunkirjoja, ehkä jo ennen kuin aika jättää siirrellään. Isälle todellakin ok.

Vierailija
14/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolelta ei tule mitään perintöä. Ehkä siinä tapauksessa jotain, jos anopin mies kuolee ensin ja jättää omaisuutensa anopille (anopin mies on lapseton sekä riidoissa veljensä kanssa). Toki hänenkään omaisuutensa ei ole iso, omakotitalo tontteineen, mutta talo vanha ja sijainti huono. Lisäksi anopilla taas on neljä lasta, joten osuus olisi hyvin pieni.

Oma isäni on jo kuollut, jäi muutama kymppitonni. Äidiltäni jäänee saman verran vaikka luulen, että hän elää vielä vuosia ja käyttää vähäisen omaisuutensa itse elämisen arvoiseen vanhuuteen.

Vierailija
15/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari sataa tuhatta tulee. Ajattelin ostaa lapsille asunnot sillä.

Vierailija
16/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauhiaa kun jengi täällä suu messingillä jo laskeskelee kuinka paljon on perintöä tulossa, samalla jeesustellen että ”ei välii tuleeko yhtään vai ei”..

Vastenmielistä.

Vierailija
17/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kermapers.eitä täällä.

Minun isäni kuoli, sain perintöä 2000€. Äidilläni ei ole yhtään omaisuutta. Hän lainaa minulta joka kuukausi rahaa lääkkeisiin ja ruokaan.

Eikö tällä palstalla ole enempää meitä, joilla on vähävaraiset vanhemmat?

Vierailija
18/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa molemmin puolin, miehelle vielä enemmän kun on ainokainen. Taloa, mökkiä ja osakesalkkua.

Vierailija
19/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaton isä kuoli lapsena. Äitini asuu ostamassani asunnossa , maksaa yhtiö vastikkeen verran vuokraa, eli ei tule mitään sieltä, ollut sairaseläkkeellä on yli 30v .  Miehen vanhemmat sentään omistaa käytetyn auton ja suht arvottoman omakotitalon :) pitkäikäistä sukua joten varmaan asunto myydään ja käytetään, jos mitään jää heidän hoivaansa seuraavan 10v aikana.  Perin isäni isältä n 5000e kun oli 20v, kuittasin osan opintolainasta ja lähdin sillä lopulla kesäksi ulkomaille töihin. 

Tiedän kyllä tapauksia joille on tulossa miljoona, noin pyöreästi :O ja aika avoimia ovat siitä että ottavat isot lainat ja sanovat että ei tätä ole tarkoituskaan maksaa, kuitataan sitten perinöllä. Toinen pari aikoo muuttaa Helsingin keskustaan kun perintö tulee.  Yksi kaveri luotteli että tuokin työkone on sellaisen 100k, tuo toinen 300k ja meille ne kaikki jää :O , kai sitä laskelmoisi jos olisi mahdollista sitten. 

Vierailija
20/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule perimään käytännössä mitään enkä tule myöskään todennäköisesti onnistumaan keräämään omaisuutta elinaikanani. Olen nelikymppinen keskituloista paremmin tienaava sinkku mutta ei tästä vain tule jäämään mitään koskaan säästöön koska asun pääkaupunkiseudulla ja maksan korkeaa vuokraa eikä tässä iässä enää tule onnistumaan edes asunnon käsirahan säästäminen, lainaa ei tällä hetkellä ilman vakuuksia saa. Ottaa ihan saakelisti päähän. Paljon olen töitä elämässäni tehnyt, tosin nuorempana ehkä muutaman "typerän" taloudellisen päätöksen tehnyt (käynyt kalliissa terapiassa, tehnyt töitä pienellä palkalla).

Uskomatonta tämä köyhyyden periytyminen. Olisin eri asemassa jos niitä vakuuksia olisi olemassa.