Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi psykiatri ei anna sairaslomaa?

Vierailija
11.10.2018 |

Olen aivan lopussa, en saa nukuttua, keskittymiskykyni on huono ja saan päivittäin paniikkikohtauksia. Opinnoista ei tule yhtään mitään. Silti psykiatri vain hokee toipumisen olevan mallillaan eikä anna sairaslomaa. Mitä voin tehdä?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuta vaihtoehtoa kuin varata aika jollekin yksityiselle lääkärille?

Vierailija
2/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle lääkärille? Jos tilanne on todella tuo niin kyllä pitäisi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla katastrofi tuo psykiatri. Ja saat pysyvän leiman.

Vierailija
4/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Itselläni oli reilu vuoden ajan hoitosuhde, eikä millään tavalla ole vaikuttanut myöhempiin lääkärikäynteihin tai muuhunkaan tervehtymisen jälkeen.

Vierailija
5/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri ei teetä minulla edes mitään arviointeja voinnista. Tuntuu hyvin oudolta, että hän pitää tilaani hyvänä, vaikka näistä oireista ja niiden vaikutuksesta jaksamiseeni olen kertonut. Olen oikeasti todella huolissani siitä, että joudun vielä Kelan kanssa vaikeuksiin opintojen heikon edistymisen takia ellei voinnissa tapahdu jotain merkittävää käännettä parempaan.

Vierailija
6/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huolissani mistään leimaantumisesta mt-ongelmien takia, vaan siitä, etten saa tilanteeseeni sopivaa hoitoa. Jälkikäteen on ikävä alkaa selvitellä asioita Kelan kanssa, jos mitään lääkärintodistuksia masennuksen vaikutuksista opintojen heikkoon etenemiseen ei ole.

Vierailija
7/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Menittekö toiselle lääkärille?

Vierailija
8/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huolissani mistään leimaantumisesta mt-ongelmien takia, vaan siitä, etten saa tilanteeseeni sopivaa hoitoa. Jälkikäteen on ikävä alkaa selvitellä asioita Kelan kanssa, jos mitään lääkärintodistuksia masennuksen vaikutuksista opintojen heikkoon etenemiseen ei ole.

Olen kokenut nuo samat asiat. Kaikki energia menee elämän ulkopuolisiin asioihin, kuten selvittelyihin ja todistelemiseen. Ei unettomuus kelvannut sairaslomiin. Keho tuntu kuin olisi ampiaispesä ja kävelevä onnettomuus. Vaatii tuuria, että saa oikean avun. Vähän liikaakin.Sitten kontrolloidaan ongelmilla ja syyllistetään. Jostain syystä ihminen vain jossain vaiheessa väsyy.

Vierailija
9/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä syyslomaa?

Vierailija
10/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut nuo samat asiat. Kaikki energia menee elämän ulkopuolisiin asioihin, kuten selvittelyihin ja todistelemiseen. Ei unettomuus kelvannut sairaslomiin. Keho tuntu kuin olisi ampiaispesä ja kävelevä onnettomuus. Vaatii tuuria, että saa oikean avun. Vähän liikaakin.Sitten kontrolloidaan ongelmilla ja syyllistetään. Jostain syystä ihminen vain jossain vaiheessa väsyy.

Aiemmin psykiatrit ovat ottaneet tosissaan sen, jos sanon, etten nyt jaksa. Tämä jostain syystä ei. Pitkään opintosuoritukset ovatkin olleet ainoastaan Kelan vaatimalla minimitasolla enkä enää pysty siihenkään. Hirveä tilanne, kun hoidosta vastaava taho ei suostu uskomaan, etten ole kunnossa (eikä edes teettämään mitään testejä jos kuvaukseni ei kuulosta vakuuttavalta).

Vierailija
11/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä syyslomaa?

Teen itsenäisesti lopputyötä. Koulun lomilla ei ole opintoihini nyt siksi vaikutusta.

Vierailija
12/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri ei teetä minulla edes mitään arviointeja voinnista. Tuntuu hyvin oudolta, että hän pitää tilaani hyvänä, vaikka näistä oireista ja niiden vaikutuksesta jaksamiseeni olen kertonut. Olen oikeasti todella huolissani siitä, että joudun vielä Kelan kanssa vaikeuksiin opintojen heikon edistymisen takia ellei voinnissa tapahdu jotain merkittävää käännettä parempaan.

Voisiko joku selittää miksi tätä on alapeukutettu? Tilanne on minusta hyvin tukala ja hämmentävä.

Vierailija
13/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan lopussa, en saa nukuttua, keskittymiskykyni on huono ja saan päivittäin paniikkikohtauksia. Opinnoista ei tule yhtään mitään. Silti psykiatri vain hokee toipumisen olevan mallillaan eikä anna sairaslomaa. Mitä voin tehdä?

Nykyajan muoti-ilmiö tuntuu olevan se, että kun elämässä on jotain stressaavan niin ratkaisu pitäisi saada purkista, naps! Ja sitä saikkua reilusti kans, kiitos.

Joko psykiatri näkee tilanteesi hyvinkin ja tajuaa, että olet niissä rajoissa että ryhtiliike omaan elämään ja vastuun itse ottaminen auttaa. Medikalisaatiosta on enemmän haittaa kuin hyötyä -

Tai sitten et ole osannut tuoda tilannettasi oikein esiin, ja hän on tehnyt virhearvion.

Paras ratkaisu ei aina ole curling-lääkäriys: saikkua tuosta vaan niin asiakas pääsee helpolla, eikä joudu pyrkimään ratkaisemaan ongelmiaan.

Mutta sinua tuntematta meidän on mahdotonta sanoa, mikä on sinun tilanteesi. Onko sinun nyt vaan syytä oppia elämänhallintaa ja selviytymistä stressistä - vai onko sinulla oikeasti joku mt-pulma. Joskus unettomuus ja jopa pienet paniikkikohtaukset ovat ihan tervettä reaktiota normaalielämään.

Ehkä itse sinuna menisin vielä toiselle lääkärille, mutta on kyllä itse pidä kovin pätevänä lääkäriä, joka yhden tapaamisen perusteella toteaa, että ’masennus -saikkua 3kk’ . Minulle hän on vain lääkäri, joka haluaa päästä asiakkaasta eroon.

Vierailija
14/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin pitää olla valmis se lopputyö ja paljonko olet nyt tehnyt?

Vierailija
15/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan muoti-ilmiö tuntuu olevan se, että kun elämässä on jotain stressaavan niin ratkaisu pitäisi saada purkista, naps! Ja sitä saikkua reilusti kans, kiitos.

Joko psykiatri näkee tilanteesi hyvinkin ja tajuaa, että olet niissä rajoissa että ryhtiliike omaan elämään ja vastuun itse ottaminen auttaa. Medikalisaatiosta on enemmän haittaa kuin hyötyä -

Tai sitten et ole osannut tuoda tilannettasi oikein esiin, ja hän on tehnyt virhearvion.

Paras ratkaisu ei aina ole curling-lääkäriys: saikkua tuosta vaan niin asiakas pääsee helpolla, eikä joudu pyrkimään ratkaisemaan ongelmiaan.

Mutta sinua tuntematta meidän on mahdotonta sanoa, mikä on sinun tilanteesi. Onko sinun nyt vaan syytä oppia elämänhallintaa ja selviytymistä stressistä - vai onko sinulla oikeasti joku mt-pulma. Joskus unettomuus ja jopa pienet paniikkikohtaukset ovat ihan tervettä reaktiota normaalielämään.

Ehkä itse sinuna menisin vielä toiselle lääkärille, mutta on kyllä itse pidä kovin pätevänä lääkäriä, joka yhden tapaamisen perusteella toteaa, että ’masennus -saikkua 3kk’ . Minulle hän on vain lääkäri, joka haluaa päästä asiakkaasta eroon.

Kyllä, minulla on mt-diagnooseja kaksi kappaletta. Olen ollut hoidon piirissä pitkään. Osaan aika hyvin arvioida omaa jaksamistani tältä pohjalta, kun se on vuosien aikana vaihdellut. Olen ollut aivan normaalisti työkykyinenkin pitkiä jaksoja.

Vierailija
16/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painotan tässä, että avun saaminen ei saa olla lottoa. Ensimmäinen asia olisi ollut vp. Tilanteen rauhoittaminen ja ehkä psykiatri olisi voinut todeta ylitunnollisille puolikuolleelle suorittajalle nyt voit levätä. Siulla on lupa siihen, ei lisätä bensaa liekkeihin ja syyllistää. Ei ollut mitään todellisuuden tajua ja kykyä tukea. Olen törmännyt ihan vääriin ihmisiin sillä saralla. Jotkut on onnekkaampia.

17/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin huolissani lähinnä lääkityksen sopivuudesta, jos vointi on noin huono. Mikä lääkitys sinulla on, Ap? Jos psykiatrisi ei suostu vaihtamaan lääkitystäsi, mene toiselle lääkärille. 

Sairasloma ei aina ole ratkaisu. Tee se, mitä jaksat. Pieni aktiivisuus on ihan hyväksikin. Jos jäisit kotiin, et enää ehkä pääsisi opiskeluritiiniin kiinni. Älä vaadi itseltäsi liikoja, vaan tee se, minkä pystyt.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle se saikku olisi lupa lorvailla sen sijaan, että oikeasti teet lopputyösi ja valmistut. Luulen, että lääkäri saattoi ajatella, että välttelet sitä. Laske rimaa lopputyön suhteen. Tee siitä sellainen, että saat sen läpi. Se riittää. Eihän sillä mitään muuta merkitystä ole kuin se, että saa valmiin paperit ulos.

Vierailija
19/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kotona makaaminen ei korjaa ongelmiasi.

Joskus se on parempi vaihtoehto. Kuin vaikka mennä töihin tai kouluun kärsimään henkisestä ja fyysisestä väkivallasta.

Vierailija
20/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minulla on mt-diagnooseja kaksi kappaletta. Olen ollut hoidon piirissä pitkään. Osaan aika hyvin arvioida omaa jaksamistani tältä pohjalta, kun se on vuosien aikana vaihdellut. Olen ollut aivan normaalisti työkykyinenkin pitkiä jaksoja.

Kannattaa varmaan mennä sille lääkärille, kenen kanssa sinulla on hoitosuhde ollut - siis joka tietää oikean mt-taustasi.

Varmaan ainakin YTHS-lääkärin tavallisin asiakas on sellainen, jolla opinnot ei ole edenneet ties mistä syystä ja sen takia mt-saikkua pliis ja kiitos (siis turhaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan