Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi psykiatri ei anna sairaslomaa?

Vierailija
11.10.2018 |

Olen aivan lopussa, en saa nukuttua, keskittymiskykyni on huono ja saan päivittäin paniikkikohtauksia. Opinnoista ei tule yhtään mitään. Silti psykiatri vain hokee toipumisen olevan mallillaan eikä anna sairaslomaa. Mitä voin tehdä?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kotona makaaminen ei korjaa ongelmiasi.

Joskus se on parempi vaihtoehto. Kuin vaikka mennä töihin tai kouluun kärsimään henkisestä ja fyysisestä väkivallasta.

Ja miten se ratkaisee henkisen ja fyysisen väkivallan? Niihin asioihin täytyy puuttua, eikä se ettei kohtaa asioita johda minnekkään. Et vaan saa kouluasi käytyä. Työpaikallakin tuo on tyhmin mahdollinen teko väistellä ongelmaa sen sijaan, että asia käsiteltäisiin.

Joskus ongelma on liian suuri käsiteltäväksi. Jos yrität olet itsekkin liiskattuna. Ylivoima on aina ylivoima.

Mitä nuo alapeukut meinaa? Jotkut joutuu tekemään satojen kilometrien muuttoja, muita täysin kohtuuttomia toimenpiteitä päästäkseen kaltoinkohtelikoistaa.

Kertokaa alapeukuttajat mihin turvakoteja tarvitaan?

Vierailija
102/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan lopussa, en saa nukuttua, keskittymiskykyni on huono ja saan päivittäin paniikkikohtauksia. Opinnoista ei tule yhtään mitään. Silti psykiatri vain hokee toipumisen olevan mallillaan eikä anna sairaslomaa. Mitä voin tehdä?

Nykyajan muoti-ilmiö tuntuu olevan se, että kun elämässä on jotain stressaavan niin ratkaisu pitäisi saada purkista, naps! Ja sitä saikkua reilusti kans, kiitos.

Joko psykiatri näkee tilanteesi hyvinkin ja tajuaa, että olet niissä rajoissa että ryhtiliike omaan elämään ja vastuun itse ottaminen auttaa. Medikalisaatiosta on enemmän haittaa kuin hyötyä -

Tai sitten et ole osannut tuoda tilannettasi oikein esiin, ja hän on tehnyt virhearvion.

Paras ratkaisu ei aina ole curling-lääkäriys: saikkua tuosta vaan niin asiakas pääsee helpolla, eikä joudu pyrkimään ratkaisemaan ongelmiaan.

Mutta sinua tuntematta meidän on mahdotonta sanoa, mikä on sinun tilanteesi. Onko sinun nyt vaan syytä oppia elämänhallintaa ja selviytymistä stressistä - vai onko sinulla oikeasti joku mt-pulma. Joskus unettomuus ja jopa pienet paniikkikohtaukset ovat ihan tervettä reaktiota normaalielämään.

Ehkä itse sinuna menisin vielä toiselle lääkärille, mutta on kyllä itse pidä kovin pätevänä lääkäriä, joka yhden tapaamisen perusteella toteaa, että ’masennus -saikkua 3kk’ . Minulle hän on vain lääkäri, joka haluaa päästä asiakkaasta eroon.

Toivotaan että saat itse burnoutin tjms ja saat juuri ja juuri kerättyä voimat mennä vastaanotolle. Lääkäri sanoo että otat itseäsi niskasta kiinni ja huomenna töihin. Lääkitys pahentaa ja ryhtiliike on nyt paikallaan.

Kerro sitten mikä fiilis kun karenssia paukkuu ja hirttoköysi houkuttelee.

No OHHOH ollaanhan tällä nyt oksentamassa pahaa oloa.

Minähän kirjoitin analyyttisesti, että me emme voi tietää tekikö psykiatri oikean ratkaisun APn kohdalla JA että joka asiassa on ainakin kaksi puolta, jostain syystä lääkäri APn kohdalla päätyi siihen tulkintaan, ettei saikkuun ole tarvetta. Minä ja sinäkään ei sitä voida tietää.

Ja että itse ehkä menisin toiselle lääkärille.

Sori, jos pahoitin mielesi, kun totesin, että jotkut ihmiset tuntivat pakenevan jokaista vastoinkäymistä lääkkeisiin ja sairaslomaan - tämä nyt on fakta mikä on yhden sukupolven aikana muuttunut merkittävästi. Ja varmasti on todella hyvä että uskalletaan hakea apua ilman pelkoa hullun leimasta - mutta ei sit voi kieltääkään, että joidenkin ihmisten kohdalla tästä mt-ongelmien normalisoinnista on tullut se itse ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan muoti-ilmiö tuntuu olevan se, että kun elämässä on jotain stressaavan niin ratkaisu pitäisi saada purkista, naps! Ja sitä saikkua reilusti kans, kiitos.

Joko psykiatri näkee tilanteesi hyvinkin ja tajuaa, että olet niissä rajoissa että ryhtiliike omaan elämään ja vastuun itse ottaminen auttaa. Medikalisaatiosta on enemmän haittaa kuin hyötyä -

Tai sitten et ole osannut tuoda tilannettasi oikein esiin, ja hän on tehnyt virhearvion.

Paras ratkaisu ei aina ole curling-lääkäriys: saikkua tuosta vaan niin asiakas pääsee helpolla, eikä joudu pyrkimään ratkaisemaan ongelmiaan.

Mutta sinua tuntematta meidän on mahdotonta sanoa, mikä on sinun tilanteesi. Onko sinun nyt vaan syytä oppia elämänhallintaa ja selviytymistä stressistä - vai onko sinulla oikeasti joku mt-pulma. Joskus unettomuus ja jopa pienet paniikkikohtaukset ovat ihan tervettä reaktiota normaalielämään.

Ehkä itse sinuna menisin vielä toiselle lääkärille, mutta on kyllä itse pidä kovin pätevänä lääkäriä, joka yhden tapaamisen perusteella toteaa, että ’masennus -saikkua 3kk’ . Minulle hän on vain lääkäri, joka haluaa päästä asiakkaasta eroon.

Toivotaan että saat itse burnoutin tjms ja saat juuri ja juuri kerättyä voimat mennä vastaanotolle. Lääkäri sanoo että otat itseäsi niskasta kiinni ja huomenna töihin. Lääkitys pahentaa ja ryhtiliike on nyt paikallaan.

Kerro sitten mikä fiilis kun karenssia paukkuu ja hirttoköysi houkuttelee.

No OHHOH ollaanhan tällä nyt oksentamassa pahaa oloa.

Minähän kirjoitin analyyttisesti, että me emme voi tietää tekikö psykiatri oikean ratkaisun APn kohdalla JA että joka asiassa on ainakin kaksi puolta, jostain syystä lääkäri APn kohdalla päätyi siihen tulkintaan, ettei saikkuun ole tarvetta. Minä ja sinäkään ei sitä voida tietää.

Ja että itse ehkä menisin toiselle lääkärille.

Sori, jos pahoitin mielesi, kun totesin, että jotkut ihmiset tuntivat pakenevan jokaista vastoinkäymistä lääkkeisiin ja sairaslomaan - tämä nyt on fakta mikä on yhden sukupolven aikana muuttunut merkittävästi. Ja varmasti on todella hyvä että uskalletaan hakea apua ilman pelkoa hullun leimasta - mutta ei sit voi kieltääkään, että joidenkin ihmisten kohdalla tästä mt-ongelmien normalisoinnista on tullut se itse ongelma.

Kynnys hakea apua mielenterveysongelmiin on edelleen suurimmalla osalla ihmisistä valitettavasti edelleen järkyttävän korkea. Tunge nuo mielipiteesi hanuriisi.

Vierailija
104/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paniikki parane pidemmän päälle saikulla, vaan pitää siedättää itseään.

Vierailija
105/115 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siedätä sinä vain itsesi altistumalla mahdollisimman monille onnettomuuksille.

Vierailija
106/115 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hänellä on valtaa

Vierailija
107/115 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Six

Vierailija
108/115 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siedätä sinä vain itsesi altistumalla mahdollisimman monille onnettomuuksille.

Tyypillinen vastaus ihmiseltä, joka ei keksi mitään oikeaa argumenttia ja haluaa turvautua väkivaltaan, mutta on liian pelkurimainen tehdäkseen edes sitä suoraan. Hyvää jatkoa sohvan pohjalla katkeroitumiseen.

Vierailija
109/115 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäisi?

Vierailija
110/115 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et tarvitse