En ole lainkaan huolissani ilmastonmuutoksesta, onko muita?
En jaksa välittää ilmastonmuutoksesta lainkaan, koska en usko, että sille oikeasti tehdään jotain.
Oikeasti vaikuttavat toimet vaatisivat lisääntymiskiellon ja talouskasvusta luopumisen. Ihmisten olisi hyväksyttävä elintason lasku ja massatyöttömyys, koska työllisyys perustuu ensisijaisesti turhan kuluttmiseen, joka taas on suorassa yhteydessä ympäristötuhoon.
Miksi huolehtisin asiasta, jolle en voi tehdä mitään? On aivan satavarma, että kun talous alkaa yskiä, työpaikat vähetä ja erilaisista etuuksista ruvetaan karsimaan entistä enemmän, niin ilmastonmuutoksen torjunnasta luovutaan.
Kaikki mediassa rummutettu huoli on silkkaa teatteria, jota pidetään yllä mm. siksi, että sillä saadaan myytyä mediassa juttuja. Katastrofiuutisointi kerää klikkauksia.
Uskooko joku ihan oikeasti, että ympäristönsuojelu asetetaan talouskasvun edelle?
Kommentit (139)
Jokainen meistä voi olla ostamatta turhaa roskaa.
Tilanne tuskin olisi tämä, jos olisit ainut.
Samaa täällä. Me ollaan oikeasti pulassa mutta 60 vuoteen ketään ei ole kiinnostanut.
Intiaanit jo kauhulla seurasivat 1800 luvulla valkoisen miehen tuhovimma.
Vaikka ihmiset pitäisi muutosta tehdä niin koen epäreiluksi ettei yrityksile sanota mitään.
Jos itse saisin päättää niin lopettaisin kertaheitolla koko teollisuuden, tulisi katastrofi ja raatoja mutta sen jälkeen olisi taas hyvä.
Tarvittaisi joku iso ravistelu tähän maailmaan. Muuten vain huolestuttaa tämä eriarvostuminen, tuntuu että ollaan taas menossa siihen kodittomat/rikkaat asettelussa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pystyy vähentämään omaa hiilijalanjälkeään. Paljon on tekeillä. Oletpas Sinä tyhmä!
Minun hiilijalanjälkeni ei vaikuttaisi yhtään mitään, vaikka lakkaisin kokonaan olemasta. En mieti ilmastonmuutosta niin paljon. Olen huolissani siitä ja se harmittaa minua, mutta mielestäni tilanne on niin toivoton, ettei hyödytä miettiä sitä. Kun USA, Venäjä, Kiina ja Intia ei vähennä päästöjään, minun maitopurkkien kierrättämisellä ei ole yhtään mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä voi olla ostamatta turhaa roskaa.
Millä sitten turvataan työpaikat?
Loppujen lopuksi kaikki perustarpeiden ulkopuolella oleva on turhaa. Tarvitsemme ruokaa ja lämpöä. Kaikki sen ulkopuolinen on turhaa kuluttamista. Jos ei ole, niin mihin raja vedetään?
Pitäisikö esimerkiksi muotialalta suoraan tai välillisesti elantonsa tienaavat potkia pois töistään? Vaateteollisuus on aivan valtava ympäristön kuormittaja.
Ilmasto muuttuu koko ajan. Se vaan tapahtuu hitaasti. Niin hitaasti että se jää huomaamatta. Seuraava sukupolvi ei osaa kaivata sitä mitä edellisellä oli.
Mä en kans välitä yhtään. Ostan muovipussin jos tarvitsen ja matkustan jos on tilaisuus. En myöskään jaksa pipertää roskien kanssa, laitan kaikki samaan pönttöön.
En ole erityisen huolissani koska en usko eläväni niin pitkään että huomaisin isot vaikutukset omassa elämässä. Jos olisi lapsia niin sitten olisin kyllä huolissaan heidän puolestaan. Noh onneksi en ole jättämässä ketään jälkeeni tänne kohta asuinkelvottomalle planeetalle.
Ihan vaan vastaus otsikkoon, eli todella toivon että olet ainut, mutta näin ei ikävä kyllä ole. Kanssasi samalla tavalla ajattelevia pölhöjä on maailmassa ihan liikaa ja se kyllä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Kun USA, Venäjä, Kiina ja Intia ei vähennä päästöjään, minun maitopurkkien kierrättämisellä ei ole yhtään mitään väliä.
Venäjän päästöt ovat pienet.
Tuossa on kirjoitus ja kuva asioiden mittasuhteista.
http://aveollila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/221511-kiinalla-on-vapaalippu…
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans välitä yhtään. Ostan muovipussin jos tarvitsen ja matkustan jos on tilaisuus. En myöskään jaksa pipertää roskien kanssa, laitan kaikki samaan pönttöön.
T. Elämänkoulun käynyt
Vierailija kirjoitti:
En jaksa välittää ilmastonmuutoksesta lainkaan, koska en usko, että sille oikeasti tehdään jotain.
Oikeasti vaikuttavat toimet vaatisivat lisääntymiskiellon ja talouskasvusta luopumisen. Ihmisten olisi hyväksyttävä elintason lasku ja massatyöttömyys, koska työllisyys perustuu ensisijaisesti turhan kuluttmiseen, joka taas on suorassa yhteydessä ympäristötuhoon.
Miksi huolehtisin asiasta, jolle en voi tehdä mitään? On aivan satavarma, että kun talous alkaa yskiä, työpaikat vähetä ja erilaisista etuuksista ruvetaan karsimaan entistä enemmän, niin ilmastonmuutoksen torjunnasta luovutaan.
Kaikki mediassa rummutettu huoli on silkkaa teatteria, jota pidetään yllä mm. siksi, että sillä saadaan myytyä mediassa juttuja. Katastrofiuutisointi kerää klikkauksia.
Samaa mieltä ja se että siitä vouhottamalla saadaan keksittyä rahareikiä ja joillekkin se raha taas sataa.
Uskooko joku ihan oikeasti, että ympäristönsuojelu asetetaan talouskasvun edelle?
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Tääpä olikin tyhjentävän vakuuttava perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Elämänkoulun käynyt
Senkin, mutta myös paljon muita.
En pelkään ilmaston muutosta, siis ilmaston lämpenemistä, koska se on vain hyvä asia. Kylmyys on maapallolla paljon suurempi ongelma kuin liika lämpö.
Sen sijaan olen huolissani ilmastonmuutoksen torjuntatoimista. Suomi ja EU ajetaan takaisin kivikaudelle kuvitteellisen uhan edessä vaikka asia ei kiinnosta muuta maailmaa pätkääkään.
Mua on koko ikäni peloteltu ja syyllistetty vaikka millä. Ei sitä enää jaksa. Elän ihan tavallisesti, en tuhlaa tai pröystäile. Laitan roskat oikeisiin asioihin ja käyn pari kertaa vuodessa lentokoneella lomamatkoilla. Mulla ei ole lapsia, joten melko sama miten tää maailma hautaansa nilkuttaa. Jos aidosti oltais huolissaan, kaikki turhanpäiväinen uskonsotiminen sun muu shitti pitäis lopettaa ja keskittyä olennaiseen. Hyvinvointia ja pärjäämistä kaikille. Enköhän pinnalla itse pysy kuitenkin ihan kivasti, jos en satu vakavasti sairastumaan.
Mun mielestä lapsille annetaan tästä liian iso taakka koulussa. Joku lapsi voi oikeasti ottaa liian isot paineet ilmastonmuutoksesta. Toki omaa metsää ja elinympäristöä ei kannata mennä pilaamaan, mutta ei sillä maailmaa muuteta.
Olet väärässä.