Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Päivällisen lihoja otin huoneenlämpöön ennen uuniin menoa ja Korpelan liha onkin kotoisin "jostakin eu-alueelta". Minä urpo luulin, että se olisi kotimaista. Ei kiitos.

• ylös 4
  • alas 1

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Tosiaan en ole minäkään huomannut aina lähtömaata tarkastaa.Suomalaista olen ollut ostavinani täytyypä seuraavan kerran katsoa tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En pysty noita lihoja käyttämään, siispä kauppaan jotta onnistuu päivällisruoan tekeminen. Euroopan unioni aika laaja alue ja ne vaihtoehdot missä eläimet olleet ja teurastettu on sen mukainen, ei kiitos, ei maistu.
Olinpa naiivi kun oletin Korpelan naudan-ja possunlihan olevan kotimaista...viimeksi huomasin keväällä ettei HK:n pekoni olekaan kotimaista lihaa..

Ap

Vierailija

Kotimaista, ihan sen takia kun täällä on verrattaen hyvät säädökset ja tarkkailut lihantuotannossa (esim. ei syötetä antibiootteja ihan vaan varmuuden vuoksi)

Vierailija

Pääosin ostan lihan kotimaisena. Jos sorrun halpaan hintaan, otan riskin ja nautin siitä, että suomalainen tuottaja menettää taas ostajan, kiitos aktiivimallitetun talouden.

Onneksi kaiken kaikkiaan, syön lihaa harvoin.

Vierailija

Pyrin ostamaan kotimaista lihaa mahdollisuuksien mukaan. Lihavalmisteista tarkistan lihan alkuperän ja jos se on mielestäni epäeettiseltä vaikuttavasta maasta, jää tuote melko suurella todennäköisyydellä kauppaan.

Vierailija

Kotimaista, EU-maasta, koulun tilapuodista tai tutulta tilalta. Mä olen sillä tapaa kummallinen, että syön vain biodynaamisesti tuotettua lihaa, jonka tunnen ja olen nähnyt elossa.

Vierailija

Kotimaista. Itse asiassa en syö muuta kuin itse kasvattamaa tai asuinpaikkakunnaltani peräisin olevaa. Lähilihaa siis. Itse kasvatan kanoja ja kukkoja. Nauta, lammas, sika ja satunnainen kimpale hirveä tulee 20 km:n säteeltä kotoa. Samaan syssyyn saan sisäelimet, rasvat ja luut sun muut. Kun hyvän lihan makuun pääsee, ei todellakaan tee mieli kaupan bulkkia.

Vierailija

Olen alkanut ostaa lihat Rekosta ja meillä ei vuosiin ole syöty sianlihaa, koska maistuu pahalle ja nyt suoraan tuottajalta on liha täysin erilaista kuin kaupasta.
Kalliimpaa toki, mutta ei katoa jauheliha pannulle paistettaessa.

Vierailija

En ymmärrä miksi sitä lihaa pitää edes tuoda ulkomailta ja valmistaa Suomessa ja tähän sitten merkitään Suomen lippu, joka johtaa helposti harhaan, eli luen jatkossa kaikki ne pienet präntit.

Vierailija

Tottakai kotimaista. Joskus toki tulee varmasti vahingossa syötyä ulkomaista lihaa jossain eineksessä tai ravintolassa, mutta yleensä yritän olla tosi tarkka että on kotimaista lihaa. Kaupassa valitsen kaiken kotimaista mitä vaan pystyy, en osta ulkomaisia uusia perunoita, en osta ulkomaisia tomaatteja, en osta ulkomaisia porkkanoita jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka enää syö lihaa?!?

Lääkkeet!

Kasvissyöjä pysyy terveenä ilman lääkkeitäkin

Sivut