Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole lainkaan huolissani ilmastonmuutoksesta, onko muita?

Vierailija
07.10.2018 |

En jaksa välittää ilmastonmuutoksesta lainkaan, koska en usko, että sille oikeasti tehdään jotain.

Oikeasti vaikuttavat toimet vaatisivat lisääntymiskiellon ja talouskasvusta luopumisen. Ihmisten olisi hyväksyttävä elintason lasku ja massatyöttömyys, koska työllisyys perustuu ensisijaisesti turhan kuluttmiseen, joka taas on suorassa yhteydessä ympäristötuhoon.

Miksi huolehtisin asiasta, jolle en voi tehdä mitään? On aivan satavarma, että kun talous alkaa yskiä, työpaikat vähetä ja erilaisista etuuksista ruvetaan karsimaan entistä enemmän, niin ilmastonmuutoksen torjunnasta luovutaan.

Kaikki mediassa rummutettu huoli on silkkaa teatteria, jota pidetään yllä mm. siksi, että sillä saadaan myytyä mediassa juttuja. Katastrofiuutisointi kerää klikkauksia.

Uskooko joku ihan oikeasti, että ympäristönsuojelu asetetaan talouskasvun edelle?

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huolissani, paitsi kuumien kesien yleistyminen pelottaa. Viime kesä oli pahimmillaan sietämätön, samoin 2014. Töissäkin hikosi vaatteet litimäriksi.

Viime kesä oli paras ikinä, tai ainakin miesmuistiin. Toki useimmissa maailman maissa on vielä kauniinpia ja lämpimämpiä kesiä mutta edes tuollaisia saisi tulla lisää ja paljon.

Vierailija
42/139 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on koko ikäni peloteltu ja syyllistetty vaikka millä. Ei sitä enää jaksa. Elän ihan tavallisesti, en tuhlaa tai pröystäile. Laitan roskat oikeisiin asioihin ja käyn pari kertaa vuodessa lentokoneella lomamatkoilla. Mulla ei ole lapsia, joten melko sama miten tää maailma hautaansa nilkuttaa. Jos aidosti oltais huolissaan, kaikki turhanpäiväinen uskonsotiminen sun muu shitti pitäis lopettaa ja keskittyä olennaiseen. Hyvinvointia ja pärjäämistä kaikille. Enköhän pinnalla itse pysy kuitenkin ihan kivasti, jos en satu vakavasti sairastumaan. 

Itse asiassa se sotiminen vähentää populaa, ja on siten luonnolle hyväksi. Lainaten Linkolan ajatusmaailmaa.

Totta tuokin. Sotateollisuus ja sodan ylläpito kuitenkin kuluttaa valtavasti luonnonvaroja, saastuttaa ja rikkoo. Tekniikkaa, älyä ja sen suomia mahdollisuuksia voisi käyttää johonkin järkevämpään, puhtaan veden sekä ruoan tuotantoon ja syntyvyyden rajoittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ristiriitaista kertoa että en ole huolissaan mutta samalla myöntää että asia on toteutumassa ja sitten luovuttaa koska kaikki on menetetty, ei sille voi kuitenkaan tehdä mitään. 

Mutta niinhän se Trumpin hallintokin myöntää että maapallon ilmasto on lämpenemässä neljä astetta, mutta mitään ei asialle ole enää tehtävissä:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005849518.html

Vierailija
44/139 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä aiheeseen liittyvä hyvä kirjoitus: https://dynamic.hs.fi/2018/naurusaari/index.html?utm_campaign=tf-HS&utm…

Vierailija
45/139 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää pyrin korjaamaan tietokoneita ja omasta uusin vain yksittäisiä komponentteja enkä heti ole ostamassa täysin uutta konepakettia jos vakka kiintolevy sanoo ittensä irti

virtalähteinä käytän vain niitä missä on lämpöanturit, eivät pörrää täysillä tehoilla idlenä

kuvittele jos jokainen toimis näin?

Vierailija
46/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään julkaistu uusin ilmastoraportti

Vierailija
47/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään julkaistu uusin ilmastoraportti

91 ilmastonmuutoshihhulia oli viikon Etelä-Koreassa lukemassa muiden ilmastonmuutoshihhuleiden artikkeleita ja tuli siihen johtopäätökseen, että ilmasto muuttuu. Tai saattaa muuttua. Tai on muuttunut. Tai sitten ei.

Vierailija
48/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen ympäristötekoja ja koitan vaikuttaa isompiinkin asioihin. Jonkun se pitää kuitenkin tehdä, jos on mahdollisuus. Toivottavasti pääsen elämässäni pitkälle ja pääsen vaikuttamaan teknologiavalintoihin isossa mittakaavassa. Luontoa ja energiaa on säästettävä. Vaikka yksi kone kerrallaan. Meillä on vastassa halpa teknologia ja saastuttavammat mallit, mutta Suomessa ja EU:ssa ollaan pitkällä jo. Insinöörit laskee ja luontoa ja energiaa säästävät mallit voittavat tämän kisan. Jonkun tämä pitää tehdä ja minä ainakin omalla kohdalla haluan uskoa, että saamme ainakin täällä Suomessa asiat hyvälle mallille.

Vierailija
49/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoleta! Eikös koko maapallon historia ole ollut pelkkää ilmastonmuutosta jääkausineen ja niitä seuranneine lämpimine jaksoineen. Ilmasto on muuttunut myös ilman ihmisen vaikutusta, nytihminen vain hieman nopeuttaa tapahtumien kulkua.

Vierailija
50/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väite ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta ja sen ikävistä seurauksista on huijausta. Jos juttu olisi totta, olisi jo nyt meneillään valtaisa ydinvoiman lisärakennus fossiilista energiaa korvaamaan. Vaan mitään ei tapahdu. Ainoastaan verotusta muutetaan suurituloisia suosivaan suuntaan "ilmastonmuutoksen" varjolla ja päästöt senkuin kasvavat. Huijausta koko juttu. 

Vierailija
51/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat toimivat keinot olisi lisääntymisen rankka rajoittaminen esim max yksi lapsi eikä sitäkään läheskään kaikille, ja sen myötä sekä lisäksi kuluttamisen minimointi. Ihmismäärä pitäisi saada alle miljardin, sitä ennen kaikki on piipertelyä.

Kellään joka on tehnyt lapsia ei ole varaa paasata muiden lentomatkoista, kun niillä ei ole mitään merkitystä uusien ihmisten tekemisen rinnalla. Yksi lapsi karkeasti KOLMINKERTAISTAA koko elinaikaisen hiilijalanjälkesi jo ensimmäisen sadan vuoden aikana.

Vierailija
52/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pystyy vähentämään omaa hiilijalanjälkeään. Paljon on tekeillä. Oletpas Sinä tyhmä!

Minun hiilijalanjälkeni ei vaikuttaisi yhtään mitään, vaikka lakkaisin kokonaan olemasta. En mieti ilmastonmuutosta niin paljon. Olen huolissani siitä ja se harmittaa minua, mutta mielestäni tilanne on niin toivoton, ettei hyödytä miettiä sitä. Kun USA, Venäjä, Kiina ja Intia ei vähennä päästöjään, minun maitopurkkien kierrättämisellä ei ole yhtään mitään väliä.

Sinun hiilijalanjälkesi on 20 afrikkalaisen kokoinen. Paljon on tehtävissä.

Vierailija
53/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voi tehdä omilla valinnoilla. Kuluta vähemmän. Kuluta kestävästi. Sijoita säästyneet varat kestävään liiketoimintaan.

Vierailija
54/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään huolissani. Ilmato on aina muuttunut ja tulee aina muuttumaan. Muutoksessa voi olla joku osa ihmisen aiheuttamaa tai sitten ei ole ja ehkä iminen voisi ihan pikkusen vaikuttaa ilmastoon tai sitten ei voi.

Eiköhän tämä mene öljykriisien ja muiden ympäristöpaniikkien kanssa samaan kasaan.

Vierailija
55/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huolissani VAIKKA ilmastonmuutosekokatastrofimaapallotuhoutuupropagandaa hierotaan naamaan kuinka. Ihan voisi jokainen omilla aivoillaankin ajatella. Maapallo on olemassaolonsa aikana ollut paljon lämpimämpi kuin nyt. Ja kylmempi myös. Lajeja on tuhoutunut ja uusia syntynyt. Ihmisten vestöräjähdys vahingoittaa eniten ihmistä itseään, sodat, katastrofit,kulkutaudit ja köyhyys piinaavat. Ja ne kansainvaellukset. Kunhan liikakansoituksesta päästään eroon, maapallo kyllä toipuu nopeasti.

Aggressiivisen yliseksuaalisen ihmislajin käytökseen en pysty mitenkään puuttumaan.

Vierailija
56/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pystyy vähentämään omaa hiilijalanjälkeään. Paljon on tekeillä. Oletpas Sinä tyhmä!

Minun hiilijalanjälkeni ei vaikuttaisi yhtään mitään, vaikka lakkaisin kokonaan olemasta. En mieti ilmastonmuutosta niin paljon. Olen huolissani siitä ja se harmittaa minua, mutta mielestäni tilanne on niin toivoton, ettei hyödytä miettiä sitä. Kun USA, Venäjä, Kiina ja Intia ei vähennä päästöjään, minun maitopurkkien kierrättämisellä ei ole yhtään mitään väliä.

Afrikkalaisia on 1,2 miljardia, meikäläistä vain yksi.

Vierailija
57/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienennä omaa hiilijalanjälkeä 5% niin se vastaa yhden asukkaan kuormaa vähemmän maapallolla. Ilmaston kannalta vähän kuin jälkiabortti.

Vierailija
58/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat toimivat keinot olisi lisääntymisen rankka rajoittaminen esim max yksi lapsi eikä sitäkään läheskään kaikille, ja sen myötä sekä lisäksi kuluttamisen minimointi. Ihmismäärä pitäisi saada alle miljardin, sitä ennen kaikki on piipertelyä.

Kellään joka on tehnyt lapsia ei ole varaa paasata muiden lentomatkoista, kun niillä ei ole mitään merkitystä uusien ihmisten tekemisen rinnalla. Yksi lapsi karkeasti KOLMINKERTAISTAA koko elinaikaisen hiilijalanjälkesi jo ensimmäisen sadan vuoden aikana.

No, tämä maapallo nyt on meille ihmisille tarkoitettu ja me pystyisimme täällä elämään aivan hyvin jos karsimme turhat jutut pois. Emme tarvitse lentomatkoja, autossa eestaas ajamista, toiselta puolelta maapalloa rahdattuja hedelmiä, jatkuvasti uusia vaatteita jne. Kuluttaminen ratkaisee, ja yksin asuva on esim. asumisen suhteen usein kaikkein suurin energiankuluttaja.

Vierailija
59/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia olla huolestumatta ilmastonmuutoksesta koska 1. Ei usko että sille voidaan tehdä mitään ja 2. Ei usko että sitä on olemassa. Ensimmäiset ovat vaan kyynisiä ja toiset ovat yksinkertaisesti kaiken todistusaineiston edessä väärässä.

Vierailija
60/139 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huoleta! Eikös koko maapallon historia ole ollut pelkkää ilmastonmuutosta jääkausineen ja niitä seuranneine lämpimine jaksoineen. Ilmasto on muuttunut myös ilman ihmisen vaikutusta, nytihminen vain hieman nopeuttaa tapahtumien kulkua.

Jos edes nopeuttaa. Eihän sitä oikeasti kukana tiedä että minkälaisia muutosnopeusksia ilmastossa on ollut edeltävien miljoonien vuosien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan