En ole lainkaan huolissani ilmastonmuutoksesta, onko muita?
En jaksa välittää ilmastonmuutoksesta lainkaan, koska en usko, että sille oikeasti tehdään jotain.
Oikeasti vaikuttavat toimet vaatisivat lisääntymiskiellon ja talouskasvusta luopumisen. Ihmisten olisi hyväksyttävä elintason lasku ja massatyöttömyys, koska työllisyys perustuu ensisijaisesti turhan kuluttmiseen, joka taas on suorassa yhteydessä ympäristötuhoon.
Miksi huolehtisin asiasta, jolle en voi tehdä mitään? On aivan satavarma, että kun talous alkaa yskiä, työpaikat vähetä ja erilaisista etuuksista ruvetaan karsimaan entistä enemmän, niin ilmastonmuutoksen torjunnasta luovutaan.
Kaikki mediassa rummutettu huoli on silkkaa teatteria, jota pidetään yllä mm. siksi, että sillä saadaan myytyä mediassa juttuja. Katastrofiuutisointi kerää klikkauksia.
Uskooko joku ihan oikeasti, että ympäristönsuojelu asetetaan talouskasvun edelle?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lapsille annetaan tästä liian iso taakka koulussa. Joku lapsi voi oikeasti ottaa liian isot paineet ilmastonmuutoksesta. Toki omaa metsää ja elinympäristöä ei kannata mennä pilaamaan, mutta ei sillä maailmaa muuteta.
Jauhetaanko tästä nykyään kouluissa?! Itse en ysäriltä muista että olis mainittu kertaakaan sanallakaan.
Olen huolissani ilmastonmuutoksesta, mutta koskapa elämme ns. edustuksellisessa demokratiassa, en pysty äänestämällä mitenkään vaikuttamaan siihen, että ilmastonmuutokselle tehtäisiin jotain. Yksikään virallinen taho ei aja mitään todellisia toimenpiteitä kulutuksen vähentämiseksi ja järkeistämiseksi.
Rikollisuus aktivismin nimissä ei houkuttele, joten pitäkää tuhonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun USA, Venäjä, Kiina ja Intia ei vähennä päästöjään, minun maitopurkkien kierrättämisellä ei ole yhtään mitään väliä.
Venäjän päästöt ovat pienet.
Tuossa on kirjoitus ja kuva asioiden mittasuhteista.
http://aveollila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/221511-kiinalla-on-vapaalippu…
Miksiköhän kiinalaiset tunkevat Afrikkaan ja Eurooppaan tälläkin hetkellä? Miettikää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua on koko ikäni peloteltu ja syyllistetty vaikka millä. Ei sitä enää jaksa. Elän ihan tavallisesti, en tuhlaa tai pröystäile. Laitan roskat oikeisiin asioihin ja käyn pari kertaa vuodessa lentokoneella lomamatkoilla. Mulla ei ole lapsia, joten melko sama miten tää maailma hautaansa nilkuttaa. Jos aidosti oltais huolissaan, kaikki turhanpäiväinen uskonsotiminen sun muu shitti pitäis lopettaa ja keskittyä olennaiseen. Hyvinvointia ja pärjäämistä kaikille. Enköhän pinnalla itse pysy kuitenkin ihan kivasti, jos en satu vakavasti sairastumaan.
Mä en kanssa pode huonoa omaatuntoa. Mulla on vain yksi lapsi. Viime vuosina olen lomaillut vain kerran, ja sekin oli laivamatka Viroon. Mulla on lyhyt työmatka, ja osa-aikatyöstä johtuen vähän rahaa kulutukseen. Paikkaan ja korjaan vanhaa, ja teen paljon itse, mitä vaan osaan. Olen todellakin luopunut talouskasvusta. Harrastan paljon ulkoilua ja pihahommia ja muita ilmaisia harrastuksia.
Työpaikkojen väheneminen ei olisi huono asia, jos työt jaettaisiin tasan. Kaikille kohtalainen palkka ja esim. 4-6 tunnin työpäivä. Mukaanlukien kiinalaiset ja muut.
Miksi esim lentomatkustamista ei voitaisi kieltää tai ainakin rajoittaa? Miksi emme voisi enemmän kierrättää vaatteita tai syödä enemmän kasviksia? Miksi yhä käytämme valtavat määrät kemikaaleja erilaisissa turhissa kosmetiikkatuotteissa, meikkaamisen, hiusten värjäämisen ym voisi aivan hyvin lopettaa. Samoin jatkuvan roikkumisen sähköisissä ympäristöissä voisi lopettaa ja lähteä sen sijaan metsään kävelylle. Elämä on valintoja.
En ole huolissani, paitsi kuumien kesien yleistyminen pelottaa. Viime kesä oli pahimmillaan sietämätön, samoin 2014. Töissäkin hikosi vaatteet litimäriksi.
Miettikää sitä että kehitysmaalaiset ovat vasta nyt pääsemässä kuluttamisen makuun. Kiinalaiset osaavat jo törsätä luksusmerkkeihin, matkusteluun, autoihin ja muuhun. Afrikkalaiset ja aasialaiset tunkevat länsimaihin jopa henkensä vaarantaen päästäkseen länsimaisen kuluttamisen pariin (ns. elintasopakolaiset).
Siinä ei paljon auta eurooppalaisten herääminen ilmastonsuojeluun. Tavallaan ymmärrän Trumpia, joka ei jaksa murehtia ilmastonsuojelusta. Silti yritän parantaa omia tapojani.
Aika ristiriitaista kertoa että en ole huolissaan mutta samalla myöntää että asia on toteutumassa ja sitten luovuttaa koska kaikki on menetetty, ei sille voi kuitenkaan tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ole huolissani, paitsi kuumien kesien yleistyminen pelottaa. Viime kesä oli pahimmillaan sietämätön, samoin 2014. Töissäkin hikosi vaatteet litimäriksi.
Mä taas tykkäsin käydä kesällä töissä. Uusi rakennus ja toimiva ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun USA, Venäjä, Kiina ja Intia ei vähennä päästöjään, minun maitopurkkien kierrättämisellä ei ole yhtään mitään väliä.
En usko että Venäjältä saa luotettavia tilastoja. Kun katsoo miten saastuttavat Suomenlahte, niin ei paljon luottamusta herätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi esim lentomatkustamista ei voitaisi kieltää tai ainakin rajoittaa? Miksi emme voisi enemmän kierrättää vaatteita tai syödä enemmän kasviksia? Miksi yhä käytämme valtavat määrät kemikaaleja erilaisissa turhissa kosmetiikkatuotteissa, meikkaamisen, hiusten värjäämisen ym voisi aivan hyvin lopettaa. Samoin jatkuvan roikkumisen sähköisissä ympäristöissä voisi lopettaa ja lähteä sen sijaan metsään kävelylle. Elämä on valintoja.
Miksi pitäisi, me kuollaan kaikki? Mene sinä polulle esittämään tyytyväistä, me muut _elämme_!
Vierailija kirjoitti:
Mua on koko ikäni peloteltu ja syyllistetty vaikka millä. Ei sitä enää jaksa. Elän ihan tavallisesti, en tuhlaa tai pröystäile. Laitan roskat oikeisiin asioihin ja käyn pari kertaa vuodessa lentokoneella lomamatkoilla. Mulla ei ole lapsia, joten melko sama miten tää maailma hautaansa nilkuttaa. Jos aidosti oltais huolissaan, kaikki turhanpäiväinen uskonsotiminen sun muu shitti pitäis lopettaa ja keskittyä olennaiseen. Hyvinvointia ja pärjäämistä kaikille. Enköhän pinnalla itse pysy kuitenkin ihan kivasti, jos en satu vakavasti sairastumaan.
Itse asiassa se sotiminen vähentää populaa, ja on siten luonnolle hyväksi. Lainaten Linkolan ajatusmaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että Venäjältä saa luotettavia tilastoja. Kun katsoo miten saastuttavat Suomenlahte, niin ei paljon luottamusta herätä.
Olen käynyt kerran Neuvostoliitossa 80-luvulla. Saastainen Leningrad kuvotti niin paljon, että toiste en mene.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on köyhä maa. Vaikka se tekisi kaiken mahdollisimman saastuttaen, niin silti sen merkitys kokonaisuudessa olisi pieni.
Kun katsoo erilaisia kuormituskarttoja, niin aina niissä köyhien maiden kuormitus on pieni, vaikka niissä ei ole hienoa tekniikkaa eikä ympäristötietoisuutta.
Vastaavasti taas vauraissa länsimaissa tuhotaan hirveästi, esimerkiksi suuri osa Kiinan päästöistä selittyy sillä, että siellä tehdään tuotteita tänne. Olemme ulkoistaneetn päästöt ja ongelmat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Aika ristiriitaista kertoa että en ole huolissaan mutta samalla myöntää että asia on toteutumassa ja sitten luovuttaa koska kaikki on menetetty, ei sille voi kuitenkaan tehdä mitään.
Mikä siinä on ristiriitaista? Turha se on miettiä asioita joille ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska: pienillä valinnoilla on merkitystä tuleville sukupolville, ja on itsekästä olla ajattelematta heitä! Ja kyseisillä valinnoilla ei elämänlaatu laske, päinvastoin.
Miksi pitäisi, me kuollaan kaikki? Mene sinä polulle esittämään tyytyväistä, me muut _elämme_!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on köyhä maa. Vaikka se tekisi kaiken mahdollisimman saastuttaen, niin silti sen merkitys kokonaisuudessa olisi pieni.
Kun katsoo erilaisia kuormituskarttoja, niin aina niissä köyhien maiden kuormitus on pieni, vaikka niissä ei ole hienoa tekniikkaa eikä ympäristötietoisuutta.
Vastaavasti taas vauraissa länsimaissa tuhotaan hirveästi, esimerkiksi suuri osa Kiinan päästöistä selittyy sillä, että siellä tehdään tuotteita tänne. Olemme ulkoistaneetn päästöt ja ongelmat muualle.
Unohtuiko Tshernobyl?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ristiriitaista? Turha se on miettiä asioita joille ei voi mitään.
Tämä! Ilmastonmuutosvaahtoajat ovat pelkkiä lahkolaisia!
Sitten tietysti aiheella rahastavat sosiopaatit erikseen; ”tuulivoimakonsultti”.
Juuri näin kuten AP sanoo.
Kuluttajien määrä lisääntyy, ja korkeaa elintasoa tavoittelee yhä useampi.
Asialle ei voi enää tehdä mitään, vain yrittää elää muutoksen kanssa. Suomen ei tarvitse tehdä mitään koska Intia, Kiina tai jenkit eivät tule myöskään tekemään mitään.
Ei mikään valtio pakota kansalaisiaan siirtymään kiviaitaan, joten en välitä hevonhumppaakaan ilmastonmuutoksesta.
Olisitko valmis uhraamaan itsesi ja kaikki rakkaasi?! Ja sano mitä sanot niin tosipaikan tullen et tietenkään olisi!