Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julia Thurén, 30, ostaa lapsilisällä osakkeita, on se kiva maksaa veroja.

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä verotukseen tulee, niin olen keskituloinen ja menin typerys tekemään työkeikan tutun firmaan. Iltatöinä siis. Sille kaverille mun työt maksoi sivukuluineen noin 520 Euroa ja itse sain käteen 201 Euroa. Brutto oli 400 Euroa. Siis suomennettuna keskituloisena minulta napattiin puolet pois ansaitsemastani pikkusummasta. Olenhan tuon tiennyt, mutta tuntuihan se rajulta, että tuosta brutosta tulee noin vähän käteen ja vielä hassummalta se tuntuu, kun tietää, mitä kaverille mun työpanos maksoi verrattuna siihen, paljonko minä siitä kostuin. Jee, jee.

Saatan olla väärässäkin, mutta eikö tuossa ole kyse vain ennakonpidätyksestä. Eli vaikka tuossa nyt otettiin puolet pois, niin koko potti lisätään sinun lopullisiin vuosituloihin joiden mukaan maksat veroa. Ja lopulta tulet saamaan käteen juuri niin paljon kuin sinun kuuluukin saada mikä onkaan vuosiansiosi.

Vierailija
102/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain aikoinaan kateelliset työkaverit kimppuuni, kun kerroin säästäväni lapsilisät lapsille siihen vaiheeseen, kun eivät enää saa lapsilisiä.

Kaverit kun ostivat niillä hajuvesiä ja merkkivaatteita itselleen.

Mistä ihmeestä sä tiedät mitä kukakin milläkin rahoilla ostaa? Ja taas tuo kateus...itse ainakin luovun kaikesta, jopa välttämättömistä asioista lapseni hyväksi ja silloin ei tunnu reilulta se, että yhteiskunta maksaa toisille pesämunaa ja itse kävelen rikkinäisissä kengissä! Herää ja kasva aikuiseksi! Et kai sinäkään kai mielellään maksa rikkaan lapsen pesämunaa koska mitä järkeä siinä on?

Kuule, kun ihan itse kertoivat, että kun tulee lapsilisät, niin sitten voi ostaa Guerlainen kalliin hajuveden ja sitä sun tätä merkkitavaraa on miettinyt, mutta vasta lapsilisän tultua voi ostaa.

Ja olen aikuinen 70 v ja olen kiertänyt muutakin kuin tahkoa. Lapset on koulutettu ja ne pesämunat käyttivät oman asunnon omarahoitusosuuteen.

Toki olisin juuri ja juuri heille pystynyt muutenkin sen pesämunan säästämään. Kasva itse aikuiseksi ja mieti rahankäytön järkevyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tarpeisiinhan hän sen sijoittaa. Miten se eroaa tilanteesta, että samalla rahalla ostaisi vaippoja?

No vaikka siten, ettei sitä rahaa kaikella järjellä tarvitse, jos se on mahdollista sijoittaa.

Rikkailta avustukset pois. Niin niitä vähennetään köyhiltäkin.

T: omilla toimeentuleva

Vierailija
104/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisässä kyse aika pienestä summasta, jos vertaa äitiysrahaan, kotihoidontukeen jne. Nämä tuet kuuluvat myös kaikille. Ehkä pitäisi kokonaisuutena katsoa asioita, eikä takertua yksittäiseen tukeen. Mainitsemani tuet nyt vain esimerkkinä lapsiperheen tuista, ei tuista yleisesti.

Vierailija
105/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan lapsilisän olla se mitä se on. Sen sijaan, jos jotain halutaan rukata, niin tehdään mahdottomaksi tämä kikkailu, jossa kotihoidontuen sijaan ollaan työttömyyskorvauksilla ilman aikomustakaan mennä töihin. Se on työttömyysturvan väärinkäyttöä ja tulisi olla sanktioitua. Joutuu meitä muutkin kitkuttamaan sillä kotihoidontuella kuin maalaiset.

Vierailija
106/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen tarpeisiinhan hän sen sijoittaa. Miten se eroaa tilanteesta, että samalla rahalla ostaisi vaippoja?

No vaikka siten, ettei sitä rahaa kaikella järjellä tarvitse, jos se on mahdollista sijoittaa.

Pitäisi sitten varmaan palkkatulojakin verottaa niin reippaasti ettei kenelläkään ole toimeentulotukea enempää? Neuvostoliitonko sä haluat takaisin?

Vierailija
107/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo nyt ihan oikein että meidän verovaroista maksatetaan toisten ihmisten pääomien kerryttäminen. Toisaalta yritystuille käy aivan samoin. Eivät ne jää yrityksiin vaan jaetaan omistajille osinkoina.

Miksi meidän verorahoista maksetaan jonkun röökit, viinat ja muut huonot valinnat? Onko tuo nyt ihan oikein?

Vierailija
108/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vaan sossun luukulle kun tulee yllättäviä menoja? Vai mitä sä teet kun pesukone hajoaa?

Vierailija
109/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi sitten varmaan palkkatulojakin verottaa niin reippaasti ettei kenelläkään ole toimeentulotukea enempää? Neuvostoliitonko sä haluat takaisin?

Jos et tuo rahaa Suomeen niin palkka voi olla vaikka toimeentulotuen verran + ilmainen ruoka.

Vierailija
110/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama vaikka lapsilisä poistettaisiin kokonaan. Summa on jokatapauksessa niin pieni verrattuna lapsista aiheutuviin todellisiin kuluihin. Mutta ihmisten asenne että on väärin tukea lapsiperheitä ylipäätään mitenkään ihmetyttää kyllä. Aika moni ajattelee että lapset kuuluu vaan omille vanhemmilleen hyvässä ja pahassa joten heidän kuuluu maksaa itse kaikki kulut. Oletteko ajatelleet asiaa vähän pidemmälle? Jonain päivänä nämä lapset ovat aikuisia ja maksavat itse veroja joilla tätä maata pyöritetään! Silloin he kustantavat verovaroistaan sekä lapsettomien, lapsiperheiden köyhien ja rikkaiden julkisia palveluita. Lapsiin sijoitettu raha on ehdottomasti sijoitus tulevaisuuteen. Miten kävisikään jos kukaan ei hankkisi lapsia? Ei olisi muutaman vuosikymmenen päästä ketään maksamassa julkisia menoja eikä työvoimaa yhteiskuntaa pyörittämään. Lapset on meidän tärkeintä pääomaa ja heidän hyvinvointinsa takaa koko kansan hyvän tulevaisuuden.

Vierailija
111/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä vastaa verohelpotusta, koska Suomessa ei ole perheverotusta. Valtiolle halvempaa näin ja lisäksi pienituloinen hyötyy verovähennystä enenmmän lapsilisästä.

Vierailija
112/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin sijoitan sen 200e/kk. Ja osa-aikaisena lähihoitajana olen rikkaasta ihan h*lvetin kaukana. Kaltaiseni voisivat tehdä kuten minä; jättää ne röökit, alkoholit, omakotitalot ja audit ostamatta. Lapsiakaan ei tarvitse tehdä isoa laumaa jo tulot on pienet. Niin pystyisi sijoittamaan 200e/kk ihan hyvin. Sijoitan, jotta lapset saisi paremmat lähtökohdat elämään taloudellisesti kuin mitä minä itse olen saanut. 

Sairaat, työttömät jne asia erikseen. Joillain se 200e voi mennä kuussa pelkkiin lääkkeisiin ja silloin tilanne on oikeasti tiukempi. 

Vierailija
113/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisiä vastaavan summan (100 €) laittaa kuukausittain ripsi- ja kynsihuoltoihin, kukaan ei kauhistele tai ihmettele, että miksi tuollekin mutsille maksetaan lapsilisiä! Ihastellaan vain, miten pitää itsestään hyvää huolta. 

Vierailija
114/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on kaksi perhettä, joista kummankin nettotulot ovat vaikka 2500e/kk niin se perhe joka elää säästäväisesti ei ansaitse lapsilisiä, mutta se joka elää kädestä suuhun koska kaikki raha menee sitä mukaa kun sitä tulee, ansaitsee?

Vierailija
115/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on kaksi perhettä, joista kummankin nettotulot ovat vaikka 2500e/kk niin se perhe joka elää säästäväisesti ei ansaitse lapsilisiä, mutta se joka elää kädestä suuhun koska kaikki raha menee sitä mukaa kun sitä tulee, ansaitsee?

Kyllä, koska tässä ketjussa keskituloinen on rikas ja köydä on se jonka rahat ei riitä, oli syy mikä tahansa 🤷‍♀️

Vierailija
116/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska tässä ketjussa keskituloinen on rikas ja köydä on se jonka rahat ei riitä, oli syy mikä tahansa 🤷‍♀️

Niin se taitaa olla. Vähän hassulta tuntuu. Mun kuusinumeroisista vuosituloistaan sokaistunut veljeni ilmeisesti ansaitsee lapsilisänsä koska elelee käytännössä henkilökohtaisen konkurssin rajamailla koko ajan kun raha polttaa taskuun reiän jos ei sitä törsää johonkin. Mulla ja miehelläni taas on yhdessäkin huomattavasti pienemmät tulot, mutta kun asunto alkaa olla maksettu ja sijoituksiakin kertyy koko ajan kiihtyvällä tahdilla niin pitäisi varmaan kieltäytyä noista lapsilisistä ettei kenellekään tule paha mieli.

Vierailija
117/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht varma että hän maksaa enemmän veroja kuin ap, mutta mitäs pienistä.

Poistamalla kaikilta asumistuet ja muut vastaavat (koyhäinkodit mallia soluasunto käyttöön kiitos) hänelle jäisi jotain lapsilisää enemmän käteen kun verotus putoaisi merkittävästi

Vierailija
118/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin verorahoilla kustannetaan kaikenlaista, joka ei hyödytä juuri minua juuri nyt. En ole täällä kuitenlaan loukkaantumassa, tarpeeksi kun kouluja käy niin ymmärtää että voisi olla toisinkin. Veroja kun ei makseta sillä ajatuksella, että niistä hyötyy vain itse.

Vierailija
119/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin verorahoilla kustannetaan kaikenlaista, joka ei hyödytä juuri minua juuri nyt. En ole täällä kuitenlaan loukkaantumassa, tarpeeksi kun kouluja käy niin ymmärtää että voisi olla toisinkin. Veroja kun ei makseta sillä ajatuksella, että niistä hyötyy vain itse.

Ei niistä itse hyödykään. Kaikki jotka ovat valtiolla ja kunnalla töissä ovat loisia, ihmiskunnan jätettä.

Vierailija
120/147 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks toi oo just hyvä juttu, koska lapsen ollessa täysikäinen ei tarvitse hänelle maksaa nii paljon kelan tukia, toisin kuin monet perheet joilla olisi periaatteessa varaa säästää lapsilisät, mutta käyttävät ne kuitenkin johonkin ei niin tärkeään ja kas täysi-ikäisenä lapset heti sossun luukulle.