Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun silmälasiliikkeen myyjä sanoo että nämä kehykset sopii paremmin sun persoonaan, kuin nuo toiset kehykset,

Vierailija
19.12.2024 |

mitä hän sillä tarkoittaa? 😅 Ei kai vartin "tuntemisella" tiedä persoonasta yhtään mitään, eli tarkoittaako tuo kuitenkin enemmänkin ulkonäköä?

Hinnasta ei ollut kyse, hänen suosittelemansa lasit oli halvemmat.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan puhetta, myynti puhetta. Ostaja rentoutuu ja innostuu, tulee kaupat. Vaikka niistä edullisemmista. Mitään persoonallisuusanalyysia ei tuossa ajassa tehdä, mutta ostajalle tulee tunne, että hän on tärkeä, hänet on nähty. 

Vierailija
2/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon kuka mitä tykkää mutta itse tykkään kehyksettömistä laseista. Joita myös hengettömiksi ja vaikka miksi negatiiviseksi sanotaan, kun ilmeisesti eivät korosta mitään vaan ovat käytännölliset eivätkä rajoita näkökenttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän esimerkiksi pukeutumisesta näkee jotain ihmisen persoonasta. Onko harmaa hiirulainen, joka ei halua erottua, vai näkyvä ja värikäs. Tai ehkä vähän luonteestakin, jos on arempi, hiljainen tyyppi vs räväkkä ja puhelias. Ajattelen että tällaista voisi tarkoittaa.

Vierailija
4/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pesäpallomaila sopii paremmin sun päähän kun perseeseen.

Vierailija
5/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokoon kuka mitä tykkää mutta itse tykkään kehyksettömistä laseista. Joita myös hengettömiksi ja vaikka miksi negatiiviseksi sanotaan, kun ilmeisesti eivät korosta mitään vaan ovat käytännölliset eivätkä rajoita näkökenttää.

Ja mä taas sanoin viimeksi laseja hankkiessani, että älä sitten turhaan ehdota mitään värittömiä eikä hengettömiä laseja. Mulle kehysten täytyy olla paksut muovisankaiset ja vihreät. Muita en edes kokeile.

Vierailija
6/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjä

Vierailija
7/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mä taas sanoin viimeksi laseja hankkiessani, että älä sitten turhaan ehdota mitään värittömiä eikä hengettömiä laseja. Mulle kehysten täytyy olla paksut muovisankaiset ja vihreät. Muita en edes kokeile.

Mikäs siinä jos turvapilareiden ympäröimänä tulee turvallinen olo

Vierailija
8/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä osaa katsoa kokonaisuutta ja yrittää saada asiakkaan valitsemaan asiakasta pukevat kehykset. Ei itse peilistä näe, miltä ne lasit näyttävät sivulta ja muista suunnista.

Vierailija
9/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän aina myyjän tekemään ehdotuksia mikä sopisi.  Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
10/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mieluummin valitsen itse, mies makutuomarina. Monesti pyydän että saammeko katsella keskenämme kehyksiä, kysyn jos tarvitsen apua.

Vierailija
11/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehyksettömien lasien kanssa näytät joltain Radiolinjan konttorissa duunissa olevalta ysäriämmältä. Ne eivät todella korosta mitään.

Vierailija
12/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt silmälasiliikkeen myyjästä vai optikosta?

Optikko tietää silmälasien teknisistä ominaisuuksista ja näkee asiakkaan ulkopuolisin silmin, toisin kuin asiakas joka näkee itsensä peilistä (tai ei siitäkään jos on likinäköinen).

Vierailija
13/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovisankaisissa kannattaa tsekata, onko niissä irralliset nenätuet. Jos ei, kannattaa miettiä, pysyvätkö ne hyvin paikoillaan. Mulla valuvat kaikki nenätuettomat alvariinsa alas vähän väliä, oli naamassa meikkiä tai ei ja oli rillien malli mikä hyvänsä.

Vierailija
14/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavat lasit mulla on kehyksettömät. Nykyiset on ohuet hopeanväriset metallikehyksiset jotka myös kivat ja kevyet.

Ei enää koskaan raskaan näköisiä muovikehyksiä.

Vierailija
15/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aina ihailtavaa, kun ihminen tietää, mitä haluaa ja hänellä on oma tyyli. Itsekään en tarvitse mitään persoona-asiantuntijoita - en silmälasien enkä vaatteiden suhteen. 

Vierailija
16/26 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ne silmälasimyyjät katsoisivat myös miesten sankojen sopivuutta enemmän. Uskomattoman monelle miehellä on liian lyhyet aisat, eivät ylety ollenkaan korvan taakse. Luulisi, että sellaiset sangat olisivat epämukavat, kun se korvan taakse kuuluva koukku on korvan etupuolella. Ja tällaisia huonosti sopivia laseja näkee niin herroilla kuin narreillakin. Katsokaapa vaikka muutamana päivänä telkkarissa esiintyviä ukkeleita.

Vierailija
17/26 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt silmälasiliikkeen myyjästä vai optikosta?

Optikko tietää silmälasien teknisistä ominaisuuksista ja näkee asiakkaan ulkopuolisin silmin, toisin kuin asiakas joka näkee itsensä peilistä (tai ei siitäkään jos on likinäköinen).

Kaikki myyjät ei ole optikkoja. Itse asiassa harvoin se optikko on ehtinyt jäädä laseja esittelemään, kun tulee jo seuraava asiakas...

Ja yhtä laillahan se myyjäkin näkee asiakkaan ulkopuolisin silmin.

Vierailija
18/26 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovisankaisissa kannattaa tsekata, onko niissä irralliset nenätuet. Jos ei, kannattaa miettiä, pysyvätkö ne hyvin paikoillaan. Mulla valuvat kaikki nenätuettomat alvariinsa alas vähän väliä, oli naamassa meikkiä tai ei ja oli rillien malli mikä hyvänsä.

Ei ne valu jos on sopivan malliset.

Vierailija
19/26 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että sopivat paremmin persoonallisiin piirteisiisi. Ne näkee, vaikka ei tiedäkään, mikä on peroonallisuutesi.

Ihmiset käyttää epätäsmällisiä ilmaisuja. Ne pitää tulkita tilanteen mukaan, ei kirjaimellisesti.

Vierailija
20/26 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mieluummin valitsen itse, mies makutuomarina. Monesti pyydän että saammeko katsella keskenämme kehyksiä, kysyn jos tarvitsen apua.

Minä valitsen itse. Mutta käytän mieluummin myyjää kuin vaimoa makutuomarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi