Kun silmälasiliikkeen myyjä sanoo että nämä kehykset sopii paremmin sun persoonaan, kuin nuo toiset kehykset,
mitä hän sillä tarkoittaa? 😅 Ei kai vartin "tuntemisella" tiedä persoonasta yhtään mitään, eli tarkoittaako tuo kuitenkin enemmänkin ulkonäköä?
Hinnasta ei ollut kyse, hänen suosittelemansa lasit oli halvemmat.
Kommentit (26)
Sanokoon kuka mitä tykkää mutta itse tykkään kehyksettömistä laseista. Joita myös hengettömiksi ja vaikka miksi negatiiviseksi sanotaan, kun ilmeisesti eivät korosta mitään vaan ovat käytännölliset eivätkä rajoita näkökenttää.
Kyllähän esimerkiksi pukeutumisesta näkee jotain ihmisen persoonasta. Onko harmaa hiirulainen, joka ei halua erottua, vai näkyvä ja värikäs. Tai ehkä vähän luonteestakin, jos on arempi, hiljainen tyyppi vs räväkkä ja puhelias. Ajattelen että tällaista voisi tarkoittaa.
Tää pesäpallomaila sopii paremmin sun päähän kun perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sanokoon kuka mitä tykkää mutta itse tykkään kehyksettömistä laseista. Joita myös hengettömiksi ja vaikka miksi negatiiviseksi sanotaan, kun ilmeisesti eivät korosta mitään vaan ovat käytännölliset eivätkä rajoita näkökenttää.
Ja mä taas sanoin viimeksi laseja hankkiessani, että älä sitten turhaan ehdota mitään värittömiä eikä hengettömiä laseja. Mulle kehysten täytyy olla paksut muovisankaiset ja vihreät. Muita en edes kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä taas sanoin viimeksi laseja hankkiessani, että älä sitten turhaan ehdota mitään värittömiä eikä hengettömiä laseja. Mulle kehysten täytyy olla paksut muovisankaiset ja vihreät. Muita en edes kokeile.
Mikäs siinä jos turvapilareiden ympäröimänä tulee turvallinen olo
Myyjä osaa katsoa kokonaisuutta ja yrittää saada asiakkaan valitsemaan asiakasta pukevat kehykset. Ei itse peilistä näe, miltä ne lasit näyttävät sivulta ja muista suunnista.
Pyydän aina myyjän tekemään ehdotuksia mikä sopisi. Olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas mieluummin valitsen itse, mies makutuomarina. Monesti pyydän että saammeko katsella keskenämme kehyksiä, kysyn jos tarvitsen apua.
Vierailija kirjoitti:
Kehyksettömien lasien kanssa näytät joltain Radiolinjan konttorissa duunissa olevalta ysäriämmältä. Ne eivät todella korosta mitään.
Puhutaanko nyt silmälasiliikkeen myyjästä vai optikosta?
Optikko tietää silmälasien teknisistä ominaisuuksista ja näkee asiakkaan ulkopuolisin silmin, toisin kuin asiakas joka näkee itsensä peilistä (tai ei siitäkään jos on likinäköinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovisankaisissa kannattaa tsekata, onko niissä irralliset nenätuet. Jos ei, kannattaa miettiä, pysyvätkö ne hyvin paikoillaan. Mulla valuvat kaikki nenätuettomat alvariinsa alas vähän väliä, oli naamassa meikkiä tai ei ja oli rillien malli mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavat lasit mulla on kehyksettömät. Nykyiset on ohuet hopeanväriset metallikehyksiset jotka myös kivat ja kevyet.
Ei enää koskaan raskaan näköisiä muovikehyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aina ihailtavaa, kun ihminen tietää, mitä haluaa ja hänellä on oma tyyli. Itsekään en tarvitse mitään persoona-asiantuntijoita - en silmälasien enkä vaatteiden suhteen.
Kunpa ne silmälasimyyjät katsoisivat myös miesten sankojen sopivuutta enemmän. Uskomattoman monelle miehellä on liian lyhyet aisat, eivät ylety ollenkaan korvan taakse. Luulisi, että sellaiset sangat olisivat epämukavat, kun se korvan taakse kuuluva koukku on korvan etupuolella. Ja tällaisia huonosti sopivia laseja näkee niin herroilla kuin narreillakin. Katsokaapa vaikka muutamana päivänä telkkarissa esiintyviä ukkeleita.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko nyt silmälasiliikkeen myyjästä vai optikosta?
Optikko tietää silmälasien teknisistä ominaisuuksista ja näkee asiakkaan ulkopuolisin silmin, toisin kuin asiakas joka näkee itsensä peilistä (tai ei siitäkään jos on likinäköinen).
Kaikki myyjät ei ole optikkoja. Itse asiassa harvoin se optikko on ehtinyt jäädä laseja esittelemään, kun tulee jo seuraava asiakas...
Ja yhtä laillahan se myyjäkin näkee asiakkaan ulkopuolisin silmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovisankaisissa kannattaa tsekata, onko niissä irralliset nenätuet. Jos ei, kannattaa miettiä, pysyvätkö ne hyvin paikoillaan. Mulla valuvat kaikki nenätuettomat alvariinsa alas vähän väliä, oli naamassa meikkiä tai ei ja oli rillien malli mikä hyvänsä.
Ei ne valu jos on sopivan malliset.
Tarkoittaa, että sopivat paremmin persoonallisiin piirteisiisi. Ne näkee, vaikka ei tiedäkään, mikä on peroonallisuutesi.
Ihmiset käyttää epätäsmällisiä ilmaisuja. Ne pitää tulkita tilanteen mukaan, ei kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas mieluummin valitsen itse, mies makutuomarina. Monesti pyydän että saammeko katsella keskenämme kehyksiä, kysyn jos tarvitsen apua.
Minä valitsen itse. Mutta käytän mieluummin myyjää kuin vaimoa makutuomarina.
Se on vaan puhetta, myynti puhetta. Ostaja rentoutuu ja innostuu, tulee kaupat. Vaikka niistä edullisemmista. Mitään persoonallisuusanalyysia ei tuossa ajassa tehdä, mutta ostajalle tulee tunne, että hän on tärkeä, hänet on nähty.