Julia Thurén, 30, ostaa lapsilisällä osakkeita, on se kiva maksaa veroja.
Kommentit (147)
Miksi valtioon pitää tukea köyhien lisääntymistä? Valtio voisi tukea köyhiä maksamalla ehkäisyrahaa joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valtioon pitää tukea köyhien lisääntymistä? Valtio voisi tukea köyhiä maksamalla ehkäisyrahaa joka kuukausi.
Mun mielestä ihan kiva kompensoida lapsista aiheutuvia kuluja, vaikka satanen onkin siihen todella vähän. Kukaanhan ei allokoi sitä rahaa mihinkään ja tilillä ne sekoittuu onnellisesti – ne säästäköön omia rahojaan jotka voivat, ne jättäköön säästämättä jotka eivät voi. Mutta mitään ”rikkailta lapsilisät pois”-uhoamista en siedä, kun sijoittaa voi keskituloinen tai köyhäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin verorahoilla kustannetaan kaikenlaista, joka ei hyödytä juuri minua juuri nyt. En ole täällä kuitenlaan loukkaantumassa, tarpeeksi kun kouluja käy niin ymmärtää että voisi olla toisinkin. Veroja kun ei makseta sillä ajatuksella, että niistä hyötyy vain itse.
Ei niistä itse hyödykään. Kaikki jotka ovat valtiolla ja kunnalla töissä ovat loisia, ihmiskunnan jätettä.
Eli lakkautetaan koulut ja sairaalat, ei ylläpidetä katuja ja leikkipuistoja, ei siivota ympäristöä, lakkautetaan poliisi ja palokunta. Jepjep.
kadut ja leikkipuistot ovat siinä kunnossa että joku voisi kuvitella niiden ylläpidon olleen lakkautettuna jo pitkään.
Yritä keksiä jotain muitakin kuin nuo muutamat joihin on oikeasti tarvetta, ja joiden palkat ja budjetit ovat yleisen käsityksen mukaan alimitoitetut.
Sitten mieti miksi ne on alimitoitetut.
Kerrotko, mikä esim. Helsingin kaupungilla on turhaa? https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/hallinto/organisaat…
Muistuttaisin tässä nyt vielä, että alkuperäinen kommentti oli, että KAIKKI kaupungilla ja valtiolla työskentelevät ovat loisia ja turhia.
Mitä tulee resurssien mitoittamiseen, siitä päättävät poliitikot.
Mä en käsitä, miksi puhutaan lapsiperheiden köyhyydestä. Kyllä sosiaalituilla elää. Se on itsessä ongelma, jos ei ruokaan riitä rahaa tai vaatteisiin tai muihin perustarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, miksi puhutaan lapsiperheiden köyhyydestä. Kyllä sosiaalituilla elää. Se on itsessä ongelma, jos ei ruokaan riitä rahaa tai vaatteisiin tai muihin perustarpeisiin.
Käsitän tän itse niin, että nekin rahat mitkä minä sijoitan voisin jakaa myös niitä tarvitseville. Että minä sijoittavana keskituloisena olen rikas ja jotenkin velkaa näille köyhille, jotka tuomitsevat sekä vaurastumiseni että näköjään lisääntymiseno tukemisen.
Sama Julia leimaa Trendi-lehdessä kaikki 60-luvulla syntyneet miehet syyllisiksi ongelmiin. Itse hän toisintaa samaa käyttäytymismallia ja lisää ongelmia maailmassa.
Mutta ei saa tienata niin paljon että voi sijoittaa, tai jo voi niin ainakaan ei saa saada lapsilisää?