Te keillä lapset määrätty isälle, miten olette selvinneet?
Eli eron jälkeen lasten etä-äidit, miltä tuntuu?
Kysyn koska itsellä on nyt se tilanne. Äitiysloma kyllä kohta päättyy ja töihin palaamassa, tietty työt vähän paikkaa sitä aukkoa.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vähän riippuu onko lapset Määrätty isälle vai onko asia sovittu yhdessä?
Tässä tapauksessa määrätty. Isä ei ole niin vaatinut ja itse olisin halunnut lähivanhemmuuden pitää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksette saaneet yhteishuoltajuutta?
No kun lapsia ei voinut päästää isälle sekunn.. ei kun siis öööö....
vai?
Vierailija kirjoitti:
Siis meillä on yhteishuoltajuus, mutta minä olin lähivanhempi. Nyt muutun siis etä-äidiksi. Ap
Varmaan samalla tavalla kuin kaikki ne isät, joidta on avioeroissa tehty etä-isiä. Ei se sen kummempaa äidillekään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis meillä on yhteishuoltajuus, mutta minä olin lähivanhempi. Nyt muutun siis etä-äidiksi. Ap
Isä ei halunnut, joten kuka tämän määräsi ja miksi?
No kyllä varmasti on erittäin painavat syyt jos olisit halunnut pitää lapset eikä isä edes ole lähivanhemmuutta vaatinut, vaan lapset on ulkopuolisen tahon päätöksestä määrätty isälle. Varmasti tiedät syyn itsekin ja asia on päätetty lasten parasta ajatellen.
Miksi lapset määrättiin isälle vaikka teistä kumpikaan ei sitä vaatinut?
Ei kai se auta kuin sopeutua. Sulla on onneksi se työpaikka niin pysyt elämässä kiinni. Keskityt panostamaan niihin hetkiin kun saat olla lasten kanssa. Kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmasti on erittäin painavat syyt jos olisit halunnut pitää lapset eikä isä edes ole lähivanhemmuutta vaatinut, vaan lapset on ulkopuolisen tahon päätöksestä määrätty isälle. Varmasti tiedät syyn itsekin ja asia on päätetty lasten parasta ajatellen.
Tätä ei aloituksessa kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terminologiako sulle on se ratkaiseva asia vai muuttaako tämä luonapitoa merkittävästi vai mikä tässä on se ongelma varsinaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samalla tavalla kuin kaikki ne isät, joidta on avioeroissa tehty etä-isiä. Ei se sen kummempaa äidillekään ole.
Itsestä se tuntuu pahalta kun nuorempi on vauva ja kun lähivanhemmuus oli minulla. Mutta muuttavat nyt siis isälle. Mutta okei... Ap
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä eri asia. Ainakin isossa kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tietää kyllä, muttei kehtaa sanoa.
No tämä on vastaus 5 perusteella oma toiveesi? Tai olet työtön ja asunnoton, mies hyvä isä joka työssä ja oma talo josta lennät pihalle? Eli vähän taustaa. Onko 50/50 yhteishuoltajuus vai ootko viikonloppuäiskä?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan saanut tähän selkeä syytä. Sen vaan että isä huolehtii huolellisemmin, mutta sitäkään ei ole minulle varsinaisesti suoraan sanottu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samalla tavalla kuin kaikki ne isät, joilta on avioeroissa tehty etä-isiä. Ei se sen kummempaa äidillekään ole.
On se kyllä eri asia. Ainakin isossa kuvassa.
Ei ole yhtään eri asia, ei missään kuvassa. Lapsensa vanhempia kumpikin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan saanut tähän selkeä syytä. Sen vaan että isä huolehtii huolellisemmin, mutta sitäkään ei ole minulle varsinaisesti suoraan sanottu. Ap
Aivan varmasti olet saanut syyn. Et vain halua hyväksyä sitä. Kopioi tänne perustelu päätöksestä, niin nähdään.
Meillä yhteishuoltajuus ja isä on lähivanhempi. Meille hyvä järjestely. Mulla repaleiset tulot, opintoja kauempana ja osa-aikainen työ. Miehellä parempi taloudellinen tilanne. Mies on myös luonteeltaan rauhallinen, itse levoton. Lapsia saan nähdä niin usein kuin haluan ja välit on hyvät myös miehen uuteen puolisoon.
Varmaan vähän riippuu onko lapset Määrätty isälle vai onko asia sovittu yhdessä?