Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Tutkimus: Masennuslääkkeet aiheuttavat pahempia vieroitusoireita kuin virallisesti tiedetään

Vierailija
05.10.2018 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005853275.html

SSRI Läkkeet ovat kyllä ihan saatanasta. "Vanhemman polven" lääkitykset haittavaikutuksineenkin paljon parempia.

Kommentit (369)

Vierailija
1/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isometsä on kyllä selvästä BigPharman maksama trolli. Aivan sairaita kommentteja. Esimerkki: "Hän uskoo, että lääkärit yleensä osaavat erottaa masennusoireet lääkityksen aiheuttamista vieroitusoireista, koska ne ovat erilaisia."

Miten tällaisille hörhöille voidaan antaa professuuri?

Vierailija
2/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse luulin tulleeni hulluksi, kun lopetin masennuslääkkeiden syömisen. Koko kehoni kutisi niin, että raavin itseäni verille. Sain pakko-oireita, joista pahimpana nypin pakonomaisesti hiuksiani (mulla oli pieniä kaljuja länttejä hiusten reunoilla tämän takia). Oireet kestivät kuukausia ja olivat todella hankalia ja elämää haittaavia. En tuohon aikaan juurikaan poistunut kotoani vapaaehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isometsä on kyllä selvästä BigPharman maksama trolli. Aivan sairaita kommentteja. Esimerkki: "Hän uskoo, että lääkärit yleensä osaavat erottaa masennusoireet lääkityksen aiheuttamista vieroitusoireista, koska ne ovat erilaisia."

Justiinsa juu. Monella sekoaa nuppi ihan totaalisesti kun lopettaa masennuslääkkkeiden syönnin. Lähes jokainen kouluampuja, Breivik yms. on tehnyt tämän. Ei tietenkään lääkäreiden vika sinänsä jos ei noudata hoito-ohjeita, mutta...

Vierailija
4/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kesti 10 vuotta ssri lääkkeen lopettamisen jälkeen, että edes aloin yhtään kiinnostua seksistä. se oli siis täysi kastraatio - ei mitään seksuaalisia tuntemuksia. Eli te muut kemialliset kastraatit, koittakaa jaksaa, muutostakin voi tapahtua mutta AJAN KANSSA.

Vierailija
5/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu lopetti lääkkeet seinään, ei vähitellen.

Varoittelin, ei uskonut.

Siitä tuli kaamea raivopää, hankkiutui hankaluuksiin, menetti perseilyllään ystäviä, mutkin, ja yritti kuulemma itsesurmaa, tai en tiedänoliko se totta.

Voi tietty olla, että tää oli sen todellinen luonto. Oli syönyt lääk. koko sen ajan kun oli tunnettu.

Vierailija
6/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tehnyt juuri mitään. Hetken olin vittumaisempi mutta sekin oli aiheesta.

Vierailija
7/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lääkärin pitäisi esittää suora ilmoitus, että saatat menettää täysin kiihottumis, ja orgasmikyvyn. Ei varmasti niin monet ottaisi sitä ja joutuisi tuohon ansaan. Ja en ole seksihullu; pärjäsin tuon 10 vuotta ilman minkäänlaista ''tyydytystä'' ja en sitä nytkään tarvitse koko ajan, on vain kiva tietää kykenevänsä!!

Vierailija
8/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin erästä masennuslääkettä pari vuotta. Sitten vähitellen lopettelin, ei mitään oireita. Helppoa oli ja mahtavaa olla taas terve.

Vierailija
9/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten lopetin vähitellen ja viisi vuotta sitten söin vuoden, jonka jälkeen lopetin seinään. Kummallakaan kerralla ei tullut mitään vieroitusoireita.

Vierailija
10/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pikkuhiljaa ja olen voinut paremmin kuin ikinä. En koskaan edes kokenut saavani niistä mitään hyötyä, mutta lääkärit vaan tuputtavat. Väittivät, etteivät muka lihotakaan, mutta lihoin 10 kg parissa vuodessa. Aloin laihtua heti lopettamisen jälkeen. Ihan kauheaa moskaa ne lääkkeet.

Vierailija
11/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa juu. Monella sekoaa nuppi ihan totaalisesti kun lopettaa masennuslääkkkeiden syönnin. Lähes jokainen kouluampuja, Breivik yms. on tehnyt tämän. Ei tietenkään lääkäreiden vika sinänsä jos ei noudata hoito-ohjeita, mutta...

He olivat aloittaneet lääkkeiden syönnin, kuten Hyvinkään ampuja.

Vierailija
12/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pari viikkoa sitten. Päivän huimasi. Se siitäkin tutkimuksesta.

Vierailija
13/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, artikkelissa tosi hienosti oli eritelty miten erityyppisten masunnuslääkkeiden kohdalla asiat on.

Vierailija
14/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin erästä masennuslääkettä pari vuotta. Sitten vähitellen lopettelin, ei mitään oireita. Helppoa oli ja mahtavaa olla taas terve.

Hienoa kuulla👍☺

Näinhän sen pitäisikin toimia. Itse käytin Ssri puolisen vuotta ja havahduin olevani täysin eri ihminen. Ei tunteita, ei mitään, olin kuin joku zombi. Pystyin kyllä hoitamaan arjen suoritteet, mutta muuten pää täysin tyhjä. Onneksi tajusin lopettaa tuon mömmön käytön. Ei vieroitusoireita. Pikkuhiljaa taas tuntee olevansa oma itsensä. Ei koskaan enää noita.

Vierailija
15/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä ollaan tietoisia, mutta lääkefirmojen lobbauksella asiasta vaietaan ja hyssytellään se kuoliaaksi.

Vierailija
16/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseinta kyllä noissa lääkkeissä, että ne syö sun identiteetin. Oot olemassa, mutta et kuitenkaan.

Vierailija
17/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlaflaxinin lopetuksesta on täällä ollut usein keskusteluja.

Sen verran hankala lopetettava.

Omalla kohdalla en ole onnistunut. Parhaimmillaan olen saanut 75 X2 -annoksen laskettua 30mg X2 -tasoon, sitten en enää kestänyt paniikkikohtauksia ja palasin takaisin alkuperäiseen määrään.

Kaikista hankalinta lopetus on silloin kun hoitokontakteja ei enää ole.

10 vuotta sitten olin viimeksi psykiatrialla. Silloin puhuimme lääkkeen asteittaisesta lopettamisesta. Tuli muutto, uusi paikkakunta, ei hoitokontakteja.

Terveyskeskuslääkäri suostuu vain uusimaan. Ei suostu vähentämään joten se on tehtävä omin päin jos mielii eroon.

Rahalla saisi varmaan tukea lopettamiseen.

Vierailija
18/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kuulla👍☺

Näinhän sen pitäisikin toimia. Itse käytin Ssri puolisen vuotta ja havahduin olevani täysin eri ihminen. Ei tunteita, ei mitään, olin kuin joku zombi. Pystyin kyllä hoitamaan arjen suoritteet, mutta muuten pää täysin tyhjä. Onneksi tajusin lopettaa tuon mömmön käytön. Ei vieroitusoireita. Pikkuhiljaa taas tuntee olevansa oma itsensä. Ei koskaan enää noita.

Kurja, että sulla oli väärä lääkitys :( mutta hyvää itsetuntemusta, että sen huomasit. Itselläni ei ollut ssri lääkitys, vaan mirta joka toi kadonneen unen takaisin ja ehkä sen myötä ilon elämään ja lopetti ahdistuksen.

Eikä oireet ole vieläkään palanneet vuosia lopetuksen jälkeenkään ☺

Vierailija
19/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet ei todellakaan ole mikään onnellisuuspilleri. Miksi lääkärit ei kerro, että sun ajatusmaailma saattaa muuttua aika radikaalisti jos näitä syöt.

Vierailija
20/369 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin Venlafaksin 150 mg ilman loivennuksia. Oli päänsärkyä ja huimasi, hikoilutti. Ei mitään kestämätöntä silti ja noin viikossa vieroitusoireet oli ohi. Ja sen jälkeen orgasmi on löytynyt taas. Kesällä lopetin, olen syönyt useita vuosia sitä. Vähän semmonenkin homma että mitä enemmän puhutaan ja pelotellaan hirveillä vieroitusoireilla, sitä enemmän ihmiset kyttää tuntemuksiaan ja sitä enemmän niitä vieroitusoireita sitten tuntuu olevan. Ihmisen mieli on oikeasti yllättävän vahva tekijä monessa fyysisessäkin oireessa. Sellainen ikään kuin placebo-efekti tulee siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi