Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Söin kaikki tunnin sisällä kotiin saapumisesta.

• ylös 12
  • alas 0

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

No eihän tuo niin tavatonta ole. Minulle käy ihan samalla tavalla. En edes koskaan osta vain yhtä suklaapatukkaa. Kyllä joskus saa itseään hemmotella. Eurolla 4 patukkaa on halpa hinta.

Vierailija

Älä osta herkkuja! Harjoittele itsekuria, se on palkitsevampaa kuin suklaapatukoiden mässyttäminen.

• ylös 4
  • alas 12
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lisäksi miksi haluaisit kiduttaa itseäsi jemmaamalla herkkuja säästöön, yrittäen samalla olla syömättä niitä? Helpompi jättää suklaapatukat kauppaan.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä osta herkkuja! Harjoittele itsekuria, se on palkitsevampaa kuin suklaapatukoiden mässyttäminen.

Ahmimishäiriöön ei itsekuri auta, kun se vain laukaisee ahmimiskohtauksia. On parempi sallia itselleen maltillisia määriä joskus ja sopia itsensä kanssa, ettei siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä. Osta ensi kerralla vain yksi patukka ja syö se hyvällä omallatunnolla!

• ylös 25
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ahmimishäiriöön ei itsekuri auta, kun se vain laukaisee ahmimiskohtauksia. On parempi sallia itselleen maltillisia määriä joskus ja sopia itsensä kanssa, ettei siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä. Osta ensi kerralla vain yksi patukka ja syö se hyvällä omallatunnolla!

Jokainen voi harjoitella itsekuria. Myös sekin on itsekuria että ostaa vain yhden suklaapatukan neljän sijaan.

• ylös 2
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi harjoitella itsekuria. Myös sekin on itsekuria että ostaa vain yhden suklaapatukan neljän sijaan.

Psyykkiseen sairauteen, joka ahmimishäiriökin on, ei itsekuri auta. Terapiasta on apua.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Kertokaapas minullekin mitä haittaa siitä on jos on "ahmimishäiriö"? Minä ahmin viikonloppuisin enkä edes koe siitä huonoa omaatuntoa. Jotkut ryyppää, jotkut syö suklaata, Mielestäni suklaan syönti on kuitenkin pienempi haitta (jos ei ole ylipainoa). Milloin viikonloppumässäilyä on alettua kutsua ahmimishäiriöksi?

• ylös 4
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas minullekin mitä haittaa siitä on jos on "ahmimishäiriö"? Minä ahmin viikonloppuisin enkä edes koe siitä huonoa omaatuntoa. Jotkut ryyppää, jotkut syö suklaata, Mielestäni suklaan syönti on kuitenkin pienempi haitta (jos ei ole ylipainoa). Milloin viikonloppumässäilyä on alettua kutsua ahmimishäiriöksi?

Jos kykenisit lukemaan aloituksen, kyseessä ei ole mikään viikonloppumässytys vaan ahmimishäiriö. Kaksi täysin eri asiaa, eikä kukaan ole väittänytkään, että ne olisi yksi ja sama asia.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos kykenisit lukemaan aloituksen, kyseessä ei ole mikään viikonloppumässytys vaan ahmimishäiriö. Kaksi täysin eri asiaa, eikä kukaan ole väittänytkään, että ne olisi yksi ja sama asia.

Kyllä minä luin aloituksen. Ap kertoi ostaneensa neljä suklaapatukkaa ja syöneensä ne tunnin sisällä. Minä teen useinkin noin enkä ole koskaan ajatellut, että sille asialle on jokin diagnoosi. Joskus vaan tekee mieli hirveästi suklaata ja silloin syön ja syön paljon enemmänkin kun neljä patukkaa. Syön varmaan kokonaisen suklaalevyn puolessa tunnissa. En ole aiemmin ajatellut, että se on häiriötila, josta pitäisi kokea syyllisyyttä.

• ylös 3
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä luin aloituksen. Ap kertoi ostaneensa neljä suklaapatukkaa ja syöneensä ne tunnin sisällä. Minä teen useinkin noin enkä ole koskaan ajatellut, että sille asialle on jokin diagnoosi. Joskus vaan tekee mieli hirveästi suklaata ja silloin syön ja syön paljon enemmänkin kun neljä patukkaa. Syön varmaan kokonaisen suklaalevyn puolessa tunnissa. En ole aiemmin ajatellut, että se on häiriötila, josta pitäisi kokea syyllisyyttä.

Luit aloituksen, mutta et ymmärrä lukemaasi. Asia selvä. Et siis ymmärrä sanaa ahmimishäiriö, joka on otsikossa? 

Rautalankaa: ap:lla on ahmimishäiriö ja hän osti 4 suklaapatukkaa ajatellen pistävänsä ne säästöön. Ahmimishäiriöstä johtuen hän söikin kaikki patukat ja ihmettelee nyt, miksi huijaa itseään ostamalla "säästöön" suklaata, vaikka syökin ne heti.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Kyllä minäkin usein AJATTELEN että ostanpa tuosta vähän enemmän ja säästän myöhempään, mutta tuleekin sitten syötyä kaikki. En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos ahmaisee ne kuitenkin kerralla... no, kaikille asioille nykyisin kehitellään joku syndrooma-diagnoosi.

Vierailija

En ole ahmimishäiriöinen vaan herkkusuu. Jos mulla on jotain herkkuja kotona, eivät ne kauan elä, se on fakta! :D

Tämän tietäen ostan aina herkkuja vain sen määrän minkä voin hyväksyä syöväni kerralla.

Joka kerta kun ostan, neuvottelen tarkkaan itseni kanssa, että mitä laatua ja miten paljon ostamme -- vai ostammeko ollenkaan. Yleensä emme osta mitään, koska muistutan itseäni mahavaivoista yms. jota tietyt herkut aiheuttaa. Sitten kun päätämme ostaa jotain, onkin kiva shoppailla jotain laadukasta hillityssä määrässä, sitten voi mennä kotiin täysin sallitusti nauttimaan ostettu määrä kerralla, eikä tule morkkista.

Ap joutui nyt markettien tekemään ansaan: nämä "osta viisi eurolla" -tarjoukset ovat paha rysä.  Vältä niitä. Herkkuja ei kannata syödä koskaan niin paljon, että rahan säästäminen olisi järkevää. Lisäksi tarjoukset koskevat yleensä sitä huonolaatuista kamaa. Miksi syödä sellaista ollenkaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin usein AJATTELEN että ostanpa tuosta vähän enemmän ja säästän myöhempään, mutta tuleekin sitten syötyä kaikki. En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos ahmaisee ne kuitenkin kerralla... no, kaikille asioille nykyisin kehitellään joku syndrooma-diagnoosi.

Ei ole kyse toiminnasta itsestään vaan siitä mielentilasta missä se tapahtuu. Sinulla on varmaan myös joskus päiviä kun et saa mitään aikaiseksi ja pötköttelet vaan. Et varmaan kuitenkaan vertaa silloinkaan itseäsi vakavasti masentuneeseen, vaikka toiminta on sama.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole ahmimishäiriöinen vaan herkkusuu. Jos mulla on jotain herkkuja kotona, eivät ne kauan elä, se on fakta! :D

Tämän tietäen ostan aina herkkuja vain sen määrän minkä voin hyväksyä syöväni kerralla.

Joka kerta kun ostan, neuvottelen tarkkaan itseni kanssa, että mitä laatua ja miten paljon ostamme -- vai ostammeko ollenkaan. Yleensä emme osta mitään, koska muistutan itseäni mahavaivoista yms. jota tietyt herkut aiheuttaa. Sitten kun päätämme ostaa jotain, onkin kiva shoppailla jotain laadukasta hillityssä määrässä, sitten voi mennä kotiin täysin sallitusti nauttimaan ostettu määrä kerralla, eikä tule morkkista.

Ap joutui nyt markettien tekemään ansaan: nämä "osta viisi eurolla" -tarjoukset ovat paha rysä.  Vältä niitä. Herkkuja ei kannata syödä koskaan niin paljon, että rahan säästäminen olisi järkevää. Lisäksi tarjoukset koskevat yleensä sitä huonolaatuista kamaa. Miksi syödä sellaista ollenkaan?

Good gor you, mutta sinulla ei olekaan ahmimishäiriötä. Siitä kärsivä ei kykene "neuvottelemaan itsensä kanssa". Eikä ahmittavan laadulla ole mitään väliä, jotkut ahmivat vaikka sokeria suoraan pussista kun kohtaus iskee.

Vierailija

Ahmimishäiriössä on kyse ahdistuksesta. Jos sen saa hallintaan, saa ahmimisenkin hallintaan. Itsekuri ei siinä auta yhtään.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Miksi ihmeessä joku saa riidan aikaa toisen ahmimishäiriöstä. Kyseessä on se että ei kontrolloi itseään eikä se että syö 4 patukkaa.  Itselläni on ollut tuota myös pienemmällä kaavalla koska kotona ruokaa käytettiin lohtuna ja stressiin. En oikeasti välitä makeasta niin paljoa kuin minut on siihen opetettu, mutta pahimmalla hetkellä menee keksiä, kakkua, karkkia jne. Ja sitten tulee sekä fyysinen huono olo että syyllisyys että ei onnistunutkaan hallitsemaan itseään. Siihen ruokaan on vaikea emotionaalinen suhde, joka ei välttämättä aukea sellaiselle jolle se on joko ravintoa tai hupia.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei ne herkut ole tässä ollenkaan asian ytimessä, vaan se, että Ap:n pitää ensisijaisesti opetella syömään joka päivä säännöllisesti tarpeeksi kunnon ruokaa. Se on kaiken perusta.

Vasta kun se asia on kunnossa, ap. voi edes vienosti alkaa haaveilla siitä, että herkut eivät veisi mennessään.

Ja itsekurilla ei tossa asiassa tee hevon persettä.

Vierailija

Ei kannata ostaa paljon herkkuja kotiin vaikka kuinka olisivat tarjouksessa, säästökin on olematon. Kannattaa ostaa kerralla vain yksi patukka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä voi olla niin vaikeaa  käsittää sulle? Jos sinä et kärsi tilanteestasi, sinulla ei ole mitään hätää, eikä varmaan sen enempää ahmimishäiriötäkään. On aivan luonnollista syödä ajoittain herkkuja paljonkin, mutta sitten jos se syöminen menee pakonomaiseksi, siihen tulee sääntöjä ja ehtoja, syömisiin tulee paljon kiellettyjä ruokia/herkkuja jne. silloin kyseessä on häiriö.

Ihan samalla tavalla minä vedän välillä kunnon kännit, vakka olin ajatellut ottaa vain pari.  En mä silti väitä että alkoholismi on keksitty diagnoosi, koska ei mulla ole ongelmaa vaikka välillä vähän lipsahtaakin.

• ylös 11
  • alas 0

Sivut