Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en halua sairaalaan töihin, jos joudun ottamaan rokotuksen

Vierailija
27.09.2018 |

Siis influenssarokotuksen.

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei estä influenssavirusta leviämästä pintoja pitkin kuten käsien tai vaatteiden kautta.

Vierailija
62/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se sairaala halua sinua töihin, jos et ota rokotusta. Pysyt kotona, win-win!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee menemään aika monelta elämä uusiksi ja verovaroin hankittuja koulutuksia  hukkaan.

aika jännä että yksikään lääkäri ei ole rokotteesta mussuttanut, vain hoitajat.

Vierailija
64/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mistä tää "niitä ei ole tutkittu"-ininä tulee. Niitä on tutkittu ihan hemmetisti ja niitä pistoksia on annettu vuosien varrella miljoonia ja miljoonia. Ongelma on siinä, että ei aina tiedetä millainen virus milloinkin jyllää, se kun ei ole yksi ja sama joka vuosi. Ennenkun pahin epidemia alkaa, pitää rokotukset olla jo saatavilla. Joinakin vuosina viruskantaa onnistutaan ennustamaan paremmin ja joinakin huonommin.

Rokotusvastaisuus on aika omituinen piirre terveydenhuollon ammattilaisissa, huhhuh teitä.

Joka vuosi eri rokote. Niitä joo tutkitaan koko ajan, mutta tulokset tulevat influenssakauden jälkeen. Itse sanoit taikasanan "ennustaa". luotatko useinkin ennustuksiin?

Öö? Tietenkin sitä pitää ennustaa ja seison 100% sanojeni takana :D kai se nyt on parempi että rokote muuttuu joka vuosi jos kerta viruskanta muuttuu joka vuosi? Olishan se vähän typerää pistää joka vuosi sama rokote kun se viruskanta on jo muuttunut? Tottakai ne tulokset tulee sen epidemiakauden jälkeen. Ei syöpähoitojakaan anneta ja samalla näytetä tuloksia kristallipallosta mitä vuoden päästä tuli? Lääketiede nyt on välillä ennustamista ja epävarmaa, se on fakta.

Syöpähoitoja ei anneta jos ne eivät tehoa potilaalle enää ja niitäkin on erilaisia. Lääkäri päättää konsultoiden ja oman kokemuksensa perusteella mikä hoito varmemmin puree. Ei anneta sitä yhtä joka saattaa tehota koska muutkin sen saa.

Sinänsä syöpähoitojen vertaaminen influenssarokotteeseen ei ole validi.

Vierailija
65/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee menemään aika monelta elämä uusiksi ja verovaroin hankittuja koulutuksia  hukkaan.

Miksi valitsit väärän koulutuksen alunperin?

Kunpa tämä tosiaan olisi ollut tiedossa koulutukseen lähtiessä, itse ehdin hädin tuskin valmistua kun jo joudun lähteä opiskelemaan jotain muuta taas. Kaikki muut rokotteet ym olen ottanut ja koen hyväksi, mutta influenssarokotus on turha enkä halua sotkea elimistöäni vuosittain tarpeettomalla rokotuksella. Lisäksi haluan itse päättää omasta kehostani.

Kyse ei ole sinusta vaan siitä että olisit kävelevä tappava pommi levittämässä influenssaa niiden joukossa joilla on huono vastustuskyky. Toki saat päättää missä olet töissä, ei oo pakko just mitään tiettyä opiskella. Mutta tietyissä ammateissa on tietyt vaatimukset. Sopeudu tai lähde. Ja vaatimukset voi muuttua ajan myötä

Niin juurihan kerroin lähteväni, koska vaatimus itsemääräämisoikeudesta luopumisesta on minulle liian suuri. Mutta toivoin vain että se olisi ollut tiedossa jo aiemmin kun lähdin alalle, en vaan voinut kuvitellakaan että tällaiseen koskaan voitaisiin vapaassa maassa päätyä. Ei käynyt mielessänikään.

Valmistuin hoitajaksi reilu 10 vuotta sitten eikä tällaisista pakoista ollut mitään tietoa. Riskiryhmät rokotetaan kuitenkin joka vuosi. Miksi se ei riitä? Hoitoala on nykyään muutenkin sellaista koiran hommaa ettei sitä voi suositella kellekään. Työntekijällä ei ole mikään pakko vaihtaa vuoroja tai tehdä ylitöitä, mutta silti joku ylityökielto on työtaistelutoimi! 

Rokotteiden hyöty perustuu laumaimmuniteettiin ja lääketiede kehittyy koko ajan.

Vierailija
66/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika jännä että yksikään lääkäri ei ole rokotteesta mussuttanut, vain hoitajat.

Kyllä on...monikin lääkäri meillä töissä...

Vierailija
67/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti lukekaa vähän. Perehtykää käsitteisiin ja ottakaa selvää. Siitä rokotteesta on teille ehkä parin tunnin kipu pistokohdassa mutta parhaillaan se voi pelastaa jonkun muun hengen.

https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/kausi-influenssarokote/sos…

kaikkia ei kiinnosta toisten henget, kiinnostaa vain minäminäminä.

Vierailija
68/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu älä mene. Mua ärsyttä tälläset idiootti urputtajat. Kukaan ei sua pakota menee töihin sinne. Itsellä immuniteettivajeinen lapsi ja en todellakaan ymmärrä miten joku hoitaja voisi oikeesti olla ottamatta rokotusta. Suojaahan se itseä JA niitä potilaita. Jos jollain keinoin voi auttaa niin auttaisin. Toki kaikkea voi aina käydä, muttei autossakaan jätetä turvavyötä käyttämättä pelkästään siksi ettei välttämättä muutenkaan aja kolaria tai jos ajaa niin ei se välttämättä kuolemalta silti suojaa. Ei niin, mutta silti se voi pelastaa sun hengen. Ja rokotuksesta puhuttaessa, sun potilaiden hengen.

Influenssarokote on ihmiskoe sen tehokkuutta ei tiedetä kun vasta influenssakauden lopussa, jolloin saadaan kattava otanta montako kuoli ja montako sairastui influenssa rokotteesta huolimatta. Monesti jopa on todettu ettei rokote toiminut kuten sen piti.

Olet väärässä sanoessaan sen suojaavan kun et itsekkään sitä edes tiedä. Voit silti levittää influenssavirusta vaikka itse olisit rokotettu. Meillä otti työyhteisössä kaikki rokotteen (25 hoitajaa) ja viittä lukuun ottamatta kaikki sairastui influenssaan. Usko rokotteen tehoon meni siinä. Itse sain myös influenssan rokotteesta huolimatta. Olin kipeä ja sairaslomalla 3kk jälkitautien seuratessa toisiaan. Otanko enää rokotetta? No en taatusti. Enkä ole ollut tuota kertaa lukuunottamatta edes kipeä.

Eihän toi liity siihen rokotteen varsinaiseen tehoon. Rokotteessa voi olla viruskantaa A ja B, koska on oletettu, että juuri nämä kannat leviävät myös Suomeen mutta se onkin kanta C, joka leviää meillä epidemiana. Ikävä kyllä THL:lla ei ole kristallipalloa. Toisekseen, et voi tietää moneltako influenssalta olet välttynyt rokotuksen ansiosta.

Olen vain kerran elämässäni ottanut rokotteen. Sen kerran kun otin sairastuin. Olen ollut sairastumatta influenssaan vaikka en ole rokotetta ottanut.

Se jota lainasit.

Ja tästä laajasta otannasta olet valmis vetämään johtopäätökset.

Sattumalta on muutama muukin kollega joille on käynyt samalla tavalla kuin minulle niin tästä otannasta teen johtopäätöksiä

Vierailija
69/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin että valehtelen ottaneeni rokotuksen vaikka en ole ottanutkaan. Aika yleisesti tunnutaan tekevän niin varsinkin keikkalaiset. En ole koskaan ottanut rokotusta, ja aina on mennyt läpi kun olen vain sanonut että rokotus on.

Vierailija
70/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa juuri pakkorotteiden vuoksi. Noh nykyään saan parempaa liksaa ja kuuntelen huvittuneena miten terveydenhuoltoala kärvistelee hoitajien puutteesta.

Vierailija
71/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä lähes 100% rokotuskattavuus, hoitajat tappelee vastaan...

Minä tiedän muutaman lääkärin, jotka eivät ota rokotetta. Ei taida ihan tuo 100% pitää paikkaansa. Myöskään rokotetta tutkivat lääkärit eivät sitä ota.

Puhe oli "lähes 100 %" eikä "100 %". Siinä on aikamoinen ero.

Lisäksi tuo "rokotetta tutkivat lääkärit eivät sitä ota" on kyllä niin aivotonta skeidaa ettei mitään rajaa. Laita ihmeessä lähde.

Vierailija
72/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti lukekaa vähän. Perehtykää käsitteisiin ja ottakaa selvää. Siitä rokotteesta on teille ehkä parin tunnin kipu pistokohdassa mutta parhaillaan se voi pelastaa jonkun muun hengen.

https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/kausi-influenssarokote/sos…

kaikkia ei kiinnosta toisten henget, kiinnostaa vain minäminäminä.

Me minä minä ihmiset vaihdetaan alaa ja te uhrautuvat saatte jatkaa siellä. Kuinka paljon ootte valmiita antamaan selkä ajasta kun työntekijät ja resurssit vähenee koko ajan?

Ja sitten jos käy kuten sikainfluenssa rokotteen kanssa että saatteli bonuksena jonkin muun sairauden rokotteesta. Ei parane valittaa...

Vierailija
73/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu älä mene. Mua ärsyttä tälläset idiootti urputtajat. Kukaan ei sua pakota menee töihin sinne. Itsellä immuniteettivajeinen lapsi ja en todellakaan ymmärrä miten joku hoitaja voisi oikeesti olla ottamatta rokotusta. Suojaahan se itseä JA niitä potilaita. Jos jollain keinoin voi auttaa niin auttaisin. Toki kaikkea voi aina käydä, muttei autossakaan jätetä turvavyötä käyttämättä pelkästään siksi ettei välttämättä muutenkaan aja kolaria tai jos ajaa niin ei se välttämättä kuolemalta silti suojaa. Ei niin, mutta silti se voi pelastaa sun hengen. Ja rokotuksesta puhuttaessa, sun potilaiden hengen.

Influenssarokote on ihmiskoe sen tehokkuutta ei tiedetä kun vasta influenssakauden lopussa, jolloin saadaan kattava otanta montako kuoli ja montako sairastui influenssa rokotteesta huolimatta. Monesti jopa on todettu ettei rokote toiminut kuten sen piti.

Olet väärässä sanoessaan sen suojaavan kun et itsekkään sitä edes tiedä. Voit silti levittää influenssavirusta vaikka itse olisit rokotettu. Meillä otti työyhteisössä kaikki rokotteen (25 hoitajaa) ja viittä lukuun ottamatta kaikki sairastui influenssaan. Usko rokotteen tehoon meni siinä. Itse sain myös influenssan rokotteesta huolimatta. Olin kipeä ja sairaslomalla 3kk jälkitautien seuratessa toisiaan. Otanko enää rokotetta? No en taatusti. Enkä ole ollut tuota kertaa lukuunottamatta edes kipeä.

Eihän toi liity siihen rokotteen varsinaiseen tehoon. Rokotteessa voi olla viruskantaa A ja B, koska on oletettu, että juuri nämä kannat leviävät myös Suomeen mutta se onkin kanta C, joka leviää meillä epidemiana. Ikävä kyllä THL:lla ei ole kristallipalloa. Toisekseen, et voi tietää moneltako influenssalta olet välttynyt rokotuksen ansiosta.

Olen vain kerran elämässäni ottanut rokotteen. Sen kerran kun otin sairastuin. Olen ollut sairastumatta influenssaan vaikka en ole rokotetta ottanut.

Se jota lainasit.

Sattumalta on muutama muukin kollega joille on käynyt samalla tavalla kuin minulle niin tästä otannasta teen johtopäätöksiä

Miten kummassa kykenet hengittämään, kun luulisi senkin olevan liian älyllisesti vaativaa toimintaa sulle, kun kerta kuvittelet otantasi olevan missään määrin riittävä?

Vierailija
74/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin alaa juuri pakkorotteiden vuoksi. Noh nykyään saan parempaa liksaa ja kuuntelen huvittuneena miten terveydenhuoltoala kärvistelee hoitajien puutteesta.

No rokotusvastaisuus nyt tuskin kuitenkaan on se pääsyy hoitajien puutteeseen. Hoitajien puute johtuu aika monessa paikassa siitä, että nimenomaan halutaan mennä minimimitoituksilla eli ei edes palkata lisää hoitajia vaikka tarjolla olisi.

Vierailija
75/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän muutaman lääkärin, jotka eivät ota rokotetta. Ei taida ihan tuo 100% pitää paikkaansa. Myöskään rokotetta tutkivat lääkärit eivät sitä ota.

Lisäksi tuo "rokotetta tutkivat lääkärit eivät sitä ota" on kyllä niin aivotonta skeidaa ettei mitään rajaa. Laita ihmeessä lähde.

Laita ihmeessä lähde ettei rokotteesta saa mitää haittavaikutuksia pitkällä aikavälillä...

Vierailija
76/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmät rokotetaan kuitenkin joka vuosi. Miksi se ei riitä?

Miksikö ei riitä, että jätetään tappamatta vain osa ihmisistä influenssaan, kun voitaisiin jättää suurempi osa tappamatta pienellä vaivalla? Mietipä kuule oikein tarkkaan.

Vierailija
77/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tää kaikki on vaan rokotetta kehittävien ja tutkivien ammattilaisten salaliitto, että myrkytetään kaikki hoitajat :D

Monesti rokotevastaiset ihmiset ovat niitä, jotka uskovat sitten kaikenmaailman enkelihoitoihin. Sellaisten kannattaakin poistua terveydenhuoltoalalta.

Vierailija
78/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene. Hyvin yksinkertaista.

t. syöpäpotilas, jolle rokottamattomat ovat riski

En ole hoitaja.

Vierailija
79/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokote ei estä influenssavirusta leviämästä pintoja pitkin kuten käsien tai vaatteiden kautta.

Turvavyökään ei estä rintasyöpäkuolemia, joten onko mielestäsi se jokin argumentti turvavöitä vastaan?

Sitä paitsi kerrotko millä idioottilogiikalla rokote, joka estää sua sairastumasta ja tuottamasta tsiljoonittain influenssaviruksia käsiisi ja vaatteisiisi, ei estä influenssaa leviämästä käsiesi ja vaatteittesi kautta?

Vierailija
80/175 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jota lainasit.

Miten kummassa kykenet hengittämään, kun luulisi senkin olevan liian älyllisesti vaativaa toimintaa sulle, kun kerta kuvittelet otantasi olevan missään määrin riittävä?

Kyse olikin mielipiteestä. Täällä moni jakelee mielipiteitä miten hyvä rokote on tuskin itselleen sitä edes ottavat tai joutuvat ottamaan. 20/25 hoitajaa sairastuu rokotteesta huolimatta. Suurin osa näistä ikinä ottanut rokotetta. Kas kummaa yksikään potilas ei ole saanut influenssaa ennen. Kun alettiin rokottamaan pakolla myös influenssatartunnat lisääntyivät niin henkilökunnan kuin potilaiden keskuudessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi